Super Mario Maker 2 heeft klaarblijkelijk nog een extra onaangekondigde gamestijl Nieuws | 17 mei 2019 13:24 | Auteur: Erik F. | Bron: Nintendo Direct

Super Mario 3D World is waarschijnlijk niet de enige nieuwe stijl in Super Mario Maker 2.

Tijdens de Nintendo Direct werd bekend dat Super Mario 3D World volledig losstaat van de overige vier speelstijlen, en omgedoopt is tot 'Extra Game Style'. Deze staat dan ook apart aangegeven in het menu. Het bijzondere? In het fragment waarin Nintendo dit liet zien, is naast 3D World nog een open vak beschikbaar (zie afbeelding hieronder)!

Dit doet vermoeden dat er nog een extra Mario-sausje voor je levels onderweg is. Helemaal omdat het kopje 'Extra Game Styles' heet. Mogelijk ontgrendel je deze pas nadat je meer van het spel gespeeld hebt óf (dit lijkt ons minder waarschijnlijk) brengt Nintendo deze later naar buiten als DLC. Op dit moment blijft het echter gissen, want The Big N heeft nog niets bevestigd.

Super Mario Maker 2 ligt vanaf 28 juni in de winkelschappen. Tijdens de Nintendo Direct van 15 mei kwam naar buiten dat levels een nachtmodus krijgen, je in co-op kunt spelen én dat er een speciale verhaalmodus is.

SuperMarioMaker2_ExtraGameStyle
Next articleProject Nimbus lanceertrailer toont razendsnelle mech-actie Previous articleOntdek het pittoreske boerenleven van Doraemon Story of Seasons...

Reacties van gebruikers

Avatar
koekiemonster | 17 mei 2019 13:27 | #286430
collapse
Dlc mario bros 2 usa voor 9.99 euro
Avatar
Mink | 17 mei 2019 13:36 | #286431
Reactie op post #286430 van koekiemonster
Nah fam, Yoshi's Island.
Avatar
MVG | 17 mei 2019 13:57 | #286432
Reactie op post #286430 van koekiemonster
collapse
"Super Mario Bros. USA"? Noem het gewoon "Super Mario Bros. 2". Het is een tof spel. Beter dan de Japanse "Super Mario Bros. 2", wat slechts meer van hetzelfde is, maar dan veel moeilijker. De titel "The Lost Levels" past daar beter. Liever de westerse "Super Mario Bros. 2", als ik eerlijk ben, ook al was het in Japan aanvankelijk een ander spel.

Straks komt Nintendo aanzetten met "Super Mario 64" of "Super Mario Odyssey" stijl. Vergeet niet: "Super Mario 3D World" was ook geen échte 2D platformer, maar is dat in "Super Mario Maker 2" wel. Of nog gekker: "Super Mario Galaxy" stijl, waarbij je zelf mag bepalen wat voor planeten je maakt en hoe die eruit gaan zien. Lijkt me wat te ambitieus, maar je weet maar nooit...

Maar "Super Mario Bros. 2" stijl lijkt me ook tof. Speelt ook compleet anders dan de andere Super Mario Bros. stijlen, dus als ze daar een losstaande stijl van maken, zoals ook voor "3D World", dan is dat misschien zo vreemd nog niet. Als ze het makkelijk willen doen, zouden ze ook voor "Super Mario Land" of "Super Mario Land 2: 6 Golden Coins" stijl kunnen kiezen, maar dat lijkt me niet echt reëel.

Nouja, is niet zeker dat op die lege plaats nog iets komt te staan. We zullen zien. Tijdens de E3 is "Super Mario Maker 2" nog niet uit. Sterker nog: er is een competitie van, tijdens de E3. Er is vast nog iets te onthullen, dus misschien is het o.a. die extra speelstijl wel! Smile
Avatar
koekiemonster | 17 mei 2019 16:43 | #286438
Reactie op post #286432 van MVG
collapse
Mariobros 2 is de Japanse release die de moeilijkere SMB1 levels bevat. Iedereen noemt het SMB2 USA. Ik verzin het niet.
Avatar
MVG | 17 mei 2019 19:03 | #286443
Reactie op post #286438 van koekiemonster
Ja, ik ben bekend met het verhaal. Bedoel alleen dat 'onze' "Super Mario Bros. 2" niet onderdoet voor de Japanse. Zeker de laatste jaren wordt gedaan alsof "Super Mario Bros. 2" een matig spel was of een mindere Mario-titel. Ben het er niet mee eens. De westerse "Super Mario Bros. 2" is ook een heel tof spel! Heb er alleen goede herinneringen en heel veel plezier van gehad.

Komt nog bij dat "Doki Doki Panic" niet in oorspronkelijke vorm naar het westen gebracht kon worden. De personages waren, voor zover bekend, van een Japanse animatieserie. Die werd gemaakt voor een evenement, dat hier nooit heeft plaatsgevonden, maar waar Nintendo aan meewerkte. Buiten Japan was het lastig met de rechten. Het spel is wel ontwikkeld door een groot deel van hetzelfde team en werd een Mariogame, omdat die personages in het westen wél bekend zijn. Zo kon men toch een "Super Mario Bros. 2" naar het westen brengen, zonder dat het de moeilijke, Japanse "Super Mario Bros. 2" betrof. Die werd te moeilijk bevonden voor een westers publiek, maar was vooral meer van hetzelfde: "The Lost Levels" was geen slecht gekozen naam.

De Japanse "Super Mario Bros. 2" was géén slecht spel, maar wél moeilijk voor een algemener publiek. Ook dit spel moest steeds vanaf 1-1 doorlopen worden, maar het was moeilijk te doorlopen in één keer. Voor zover ik weet, had ook dit spel geen savegames, ondanks het op jet Famicom Disk System uitkwam. Het miste ook een stukje aantrekkingskracht, omdat je dit lastige spel alleen in je eentje kon doorlopen, in tegenstelling tot het originele "Super Mario Bros.".

Uiteindelijk ben ik blij met de "Super Mario Bros. 2" die we hier kregen. Gelukkig konden we de Japanse versie ook spelen, zodra "Super Mario All-Stars" verscheen in 1993. De rare geschiedenis achter de titels is echter geen reden om "Super Mario Bros. 2" minder te vinden, zoals vaak op internet wordt beweerd. Prima spel! Zou van mij zo in "Super Mario Maker 2" mogen zitten, als nieuwe speelstijl. Very Happy
Avatar
Yosher | 17 mei 2019 14:18 | #286433
collapse
DLC lijkt mij eerlijk gezegd juist niet zo onwaarschijnlijk. Nintendo heeft immers al vaker verrast met DLC op de Switch. Wie had verwacht dat Splatoon betaalde content zou krijgen in de vorm van de Octo Expansion? Wie had verwacht dat Captain Toad: Treasure Tracker en The Legend of Zelda: Breath of the Wild DLC zouden krijgen?

Als je het mij vraagt, is Super Mario Maker 2 juist dé perfecte kandidaat voor DLC. Meer objecten om te plaatsen, wellicht meer thema's, misschien zelfs meer speelbare personages, maar dus juist vooral meer stijlen lijken mij juist vrij voor de hand te liggen voor DLC (betaald of gratis, maar waarschijnlijk betaald).

Dan ga ik er voor het gemak wel even van uit dat Nintendo niet al de moeite heeft gedaan om álle voorgaande Mario stijlen erin te pompen voor die 28 juni release, dat zijn er namelijk nogal wat. Vooral als je de spin-off series van Yoshi en Wario ook nog meetelt. Razz
Avatar
Erik F. | 17 mei 2019 18:45 | #286441
Reactie op post #286433 van Yosher
collapse
Hèhè, ik snap wat je bedoelt - maar doordat het er nu wel zo dik bovenop ligt verwacht ik het in dit geval dus niet!

Dat er DLC gaat komen lijkt me inderdaad vanzelfsprekend, maar het zou wel heel flauw zijn van Nintendo als ze hier straks geld voor vragen. Yummy
Avatar
Mink | 18 mei 2019 13:58 | #286447
Reactie op post #286441 van Erik F.
Whut? Lijkt me zeer waarschijnlijk dat ze het als DLC brengen. Het vervolg heeft al zoveel extra content, nog een volwaardige stijl met unieke items zou wel heel veel zijn voor vanilla Super Mario Maker 2 imo. Meer content is natuurlijk altijd beter, maar ik denk dat dit vervolg al de meeste extra content heeft van ieder vervolg van een Nintendo-game.
Avatar
Mitch | 17 mei 2019 14:22 | #286434
collapse
Ik hoop stiekem op een van de Gameboy-stijlen. Super Mario Land 2: Six Golden Coins was één van de eerste videogames die ik ooit speelde en anno 2019 vind ik het maar een okay-ish platformer.

Dat kan ik dus veel beter Very Happy
Avatar
FalconPawnch | 18 mei 2019 13:26 | #286446
Reactie op post #286434 van Mitch
die muziek was vooral memorabel van die game.
Avatar
marzorium | 17 mei 2019 17:18 | #286439
Ik hoop nog stiekemer op een paper mario stijl. Maar dan wel gewoon met normale platforming gamestyle.

Het lijkt mij een fantastische stijl

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Mario Maker 2

Platform: Nintendo Switch
Genre: Platformer
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 0
Releasedatum: 28 juni 2019

Screenshots