Chamber Dungeon inspiratie om The Legend of Zelda: Link's Awakening te remasteren Nieuws | 12 juni 2019 19:53 | Auteur: Mink | Bron: IGN

Eiji Aonuma heeft in een interview met IGN gesproken over de keuze om The Legend of Zelda: Link's Awakening te remasteren.

Tijdens de Nintendo Direct live at E3 2019 werd een compleet nieuw spelelement getoond voor de remaster van The Legend of Zelda: Link's Awakening: de Chamber Dungeon. Hierin is het mogelijk om zelf kleine dungeons te creëren en vervolgens te spelen. Volgens Eiji Aonuma was dit dé reden om de 26 jaar oude game te remasteren.

Eiji Aonuma wist te vertellen (vertaald):

"We beginnen eigenlijk nooit met de vraag; welke titel gaan we maken? Het is meer; we denken over leuke game-ervaringen die nieuw en vers aanvoelen en gaan dan verder. De Chamber Dungeons waren een perfecte match voor Link's Awakening, maar we wilden wel nieuwe en leuke ervaringen voor de fans erin verwerken.

De Chamber Dungeons waren duidelijk een inspiratiebron voor het remasteren van deze game. Dit komt omdat veel dungeons in Link's Awakening dezelfde grootte hebben. Sommige kamers zijn in feite twee kamers, om zo groter te lijken. Omdat je een top-down zicht hebt, kun je gelijk alles in één kamer zien en aanpassen als je dat nodig lijkt."


The Legend of Zelda: Link's Awakening verschijnt op 20 september voor de Nintendo Switch.
Next articleKnotsgekke hamster-fu beat 'em up Hamsterdam verschijnt 1 augustus Previous articleNo More Heroes 3 gemaakt voor motion control, ondersteunt ook...

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Link's Awakening

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 20 september 2019

Screenshots