Z-Moves en Mega Evolutie keren niet terug in Pokémon Sword & Shield Nieuws | 13 juni 2019 22:21 | Auteur: Erik F. | Bron: Famitsu

Pokémon Sword & Shield beginnen helemaal met een schone lei.

Zowel Z-Moves als Mega Evoluties komen niet voor in de twee games. Dit blijkt een artikel van het Japanse tijdschrift Famitsu. Dit houdt daarnaast in dat Pokémon als Mega-Charizard X, Mega-Kangaskhan of Mega-Gardevoir niet op zullen duiken in de aankomende titels.

Er is niet ingegaan op de reden van deze beslissing. Vermoedelijk heeft het ermee te maken dat niet ieder zakmonster terugkeert in Sword & Shield.

Z-Moves zijn ijzersterke aanvallen die je oproept via een Z-Crystal, en die maar één keer te gebruiken zijn per gevecht. Mega Stones, die voor het eerst opdoken in Pokémon X & Y, laten een Pokémon tijdelijk nóg een evolutie ondergaan. Er kan maar één zakmonster een Mega Evolutie ondergaan tijdens het vechten. Opvallend is dat laatstgenoemde functie wél terugkeerde in Pokémon: Let's Go, Pikachu & Eevee.

Pokémon Sword & Shield liggen vanaf 15 november in de winkelschappen voor de Nintendo Switch.

PokemonLetsGoPikachuEevee_NintendoSwitch_MegaEvolution

Next articleKrijg alvast een voorproefje van Hollow Knight: Silksong in... Previous articleFilm noir-game Empire of Sin aangekondigd voor de lente van...

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 13 juni 2019 23:27 | #286954
collapse
geen z-moves is prima, dat was van die alola crap... dat ze mega evoluties afschaffen snap ik totaal niet, die kwamen namelijk later ook nog in omega ruby en alpha sapphire. die shit was tof want zo werden oude toffe pokemon opnieuw leven ingeblazen. Het hele 'met een schone lei beginnen' is prima maar gebruik het niet als excuus voor het teveel werk kosten om alle toffe dingen mee te nemen naar SwSh. Pokemon games zijn echt een uniek geval in de game wereld. Waar anderen juist de goede dingen meenemen naar een nieuwe versie en verbeteringen toepassen, schrappen ze bij gamefreak de toffe elementen en voegen ze rommel er voor in de plaats toe.

Het rijtje met minpunten neemt steeds verder toe. Ik snap dan ook echt niet hoe Nintendo hier geen streep door heeft gezet maar een game als Metroid wel. Ik begreep toch echt dat ze kwaliteit hoog in het vaandel hebben staan, maar met alle keuzes die Gamefreak maakt voor SwSh lijkt kwaliteit steeds verder te zakken. Misschien leggen ze de kwaliteit in total andere aspecten maar die mogen ze dan wel eens laten zien.

Ik snap dat het kutwerk is om 800+ Pokemon te animeren. Dat ze in battle niet meer doen dan hun 'stock-animation' snap ik wel, maar als ik sommigen beelden terug kijk in die laatste trailer, dan zie ik wingull die gewoon hooveren. ze flapperen niet eens hun vleugels. Gamefreak is gewoon lazy. Zet gewoon extra mensen op het modellen en animeren van die Pokemon of zo...

Ik laat het echt van de reviews afhangen of ik een van deze twee games nog koop. Voorlopig zie ik er echt geen uren plezier in.
Avatar
fantasyfreak | 14 juni 2019 14:45 | #286980
Reactie op post #286954 van FalconPawnch
Precies hoe ik er dus over denk.

En het feit dat ze gewoon nog steeds na 20+ jaar dezelfde irritante geluidjes gebruiken bij Pokémon. Pak gewoon eens de geluiden uit de tv serie of films en zo'n beestje voelt meteen meer aan als een Pokémon dan bij weer een aantal hoge piepjes. Pikachu of Eevee maken in Let's Go ook hun eigen geluid dus zou toch makkelijk moeten kunnen.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Pokémon Shield

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Game Freak
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 4
Releasedatum: 15 november 2019

Pokémon Sword

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Game Freak
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 15 november 2019