De ontwikkelaars over het concept achter Luigi’s Mansion 3 Nieuws | 15 juni 2019 17:46 | Auteur: Martijn | Bron: Nintendo

Tijdens een interview vertelden de makers van Luigi’s Mansion 3 waarom zij voor een hotel kozen, wat Luigi een interessant spelfiguur maakt, wat hun favoriete spoken zijn en meer.

Tijdens een kort interview met de ontwikkelaars, producer Kensuke Tanabe en supervisor Yoshihito Ikebata, kwamen verschillende aspecten van Luigi’s Mansion 3 aan bod.

De Luigi’s Mansion-serie verschilt nogal van andere Super Mario games. Tanabe zegt dat de Super Mario Bros.-reeks eerder een athletisch actiespel is, met soms wat puzzelelementen. Spelers hebben goede reflexen en behendige control-skills nodig om tussen platformen te springen. In Luigi’s Mansion draait het meer om puzzles en mysteries oplossen, in een action-adventurespel. Actie-vaardigheden zijn ook nodig, maar dan vooral bij het bevechten van spoken. Ikebata denkt dat de actie-gameplay van de Poltergust G-00 het uniek maakt, omdat je er zowel spoken mee vangt als puzzels mee oplost.

Spelers kunnen volgens Tanabe uitkijken naar opwindende actie van de ‘slam move’, waarmee je spoken tegen de grond kunt slaan terwijl je ze vangt. Daarnaast verken je het mysterieuze hotel, met je partner Gooigi en zijn Luigi’s bange uitdrukkingen en reacties ook iets om naar uit te kijken. Ikebata voegt eraan toe, dat een tweede speler Gooigi kan besturen via een tweede Joy-Con en je zo samen obstakels kunt overwinnen.

luigismansion3_nintendoswitch_05

Tanabe vertelt dat voor een hotel is gekozen, omdat het makkelijk te bedenken is hoe de kamers gestructureerd zijn: ze zitten boven, naast en beneden elkaar. Je weet bijvoorbeeld dat kamer 202 boven je zit, als je in kamer 102 staat. In het begin dachten ze aan puzzels die gebeuren in kamers naast elkaar. Door ook kamers erboven en eronder te gebruiken, is er veel meer dat je met de puzzels kunt doen. Bijvoorbeeld: als je water van boven ziet komen, dan weet de speler dat hij de kamer erboven moet doorzoeken. Het kan moeilijk zijn een gebouw in je hoofd te visualiseren. De structuur van een hotel leek ze makkelijker te begrijpen. Als je tussen de verschillende verdiepingen loopt, kan de sfeer volgens Ikebata behoorlijk omslaan. Iedere verdieping heeft een andere atmosfeer en de puzzels sluiten daarop aan. Ikebata gelooft dat dit er meer diepte aan toevoegt.

Tanabe’s favoriete spook in het spel is een filmregisseur-spook, omdat hij daar op school zelf ook voor leerde. Hij begrijpt de passie en het gevoel achter filmregisseurs en kan zich dat goed inbeelden. Ikebata’s favoriet is de Polterpup, die voor het eerst meedeed in Luigi’s Mansion 2. Hij beschrijft hem als aandoenlijk, mede omdat het personage je kan verrassen met zijn ondeugende karakter.

luigismansion3_nintendoswitch_07

Waarom is Luigi een aansprekend spelpersonage? Luigi vertegenwoordigt de “underdog”, legt Tanabe uit. Mario vertegenwoordigt wat mensen zien als een held. Luigi heeft een twijfelachtiger karakter, dat tevens zijn aantrekkingskracht is. Alleen Luigi heeft volgens hem zulke komische reacties, als hij spoken tegenkomt.

Lopend op de E3-beursvloer merkten de makers op, dat sommige spelers moeite hadden met de demo. Tanabe raadt onervaren spelers aan de ScareScraper modus eerst te spelen, samen met een meer ervaren speler. Je kunt dan de nodige ervaringen opdoen en vervolgens teruggaan naar alleen spelen. Ikebata adviseert vooral veel plezier te hebben met de sla- en knalbewegingen. Die geven voldoening en hij ziet graag dat spelers dit zelf ervaren.

Luigi’s Mansion verschijnt later in 2019.

luigismansion3_nintendoswitch_06
Next articleEiji Aonuma vindt het nog steeds spannend om met Miyamoto samen... Previous articleVoormalige baas Epic probeerde Fortnite te annuleren voordat...

Reacties van gebruikers

Avatar
Rico B. | 15 juni 2019 20:50 | #287026
collapse
Wss heel onnozel iets maar ik vroeg me dit af. Is het Poltergust “Gie Zero Zero” of “Gie Hundred” zoals je een telefoon nummer opleest dat twee nullen bevat. #showerthought
Avatar
Paul H. | 15 juni 2019 21:07 | #287027
Reactie op post #287026 van Rico B.
het is goo Clown
Avatar
FalconPawnch | 16 juni 2019 01:09 | #287037
Reactie op post #287026 van Rico B.
Je spreekt het uit als zero zero, maar de 'grap' is dat er GOO staat, wat Engels synoniem is voor slime wat dus 'slijm' betekent.
Avatar
Kuemori | 15 juni 2019 21:42 | #287028
collapse
Het is te hopen dat deeltje drie een stuk langer is dan het origineel. Drooling
Avatar
Martijn | 15 juni 2019 22:56 | #287034
Reactie op post #287028 van Kuemori
Het is deze keer wel een enorm grote toren. Daar zijn vast genoeg dingen in te beleven. Ben intussen behoorlijk benieuwd naar dit avontuur. Ik vond het origineel op de Nintendo Gamecube ook wat kort. Had nog wel wat langer door mogen gaan, al waren het zeker geen vervelende uren. Liever een kort aantal uren goed besteed, dan heel veel uren die minder tof waren. De eerste Luigi's Mansion was toch een erg tof spel! Ziet er ook erg mooi en leuk uit!

Maar hoop dat het avontuur zo lang mogelijk mag gaan duren. Toch één van de titels waar ik erg naar uitkijk (al zijn dat er intussen wel behoorlijk veel geworden). Ben wel enthousiast over dit spel, dus hopelijk laat een releasedatum niet al te lang op zich wachten. Veel mensen verwachten dat deze uitkomt rond Halloween. Zou eigenlijk goed bij het spel passen, eind oktober. We zullen zien... Smile
Avatar
Banjo | 16 juni 2019 18:41 | #287054
collapse
Meh. Van alle aangekondigde games ben ik hier het meest neutraal over.
Misschien ooit leuk om uit de budgetbak te vissen.
Avatar
koekiemonster | 16 juni 2019 19:36 | #287056
Reactie op post #287054 van Banjo
I agree en het toont ook het minst fris. Altijd als Nintendo even zonder ideeen zit komt het met zo’n tagteam werking. Karakter X kan dit en Y kan net wat anders..

Overigens vond ik deel 1 en 2 wel uitermate cool.
Avatar
Duncan | 16 juni 2019 21:59 | #287061
Gaan we Gooigi als echo fighter zien in Smash?

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Luigi's Mansion 3

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Next Level Games
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 2-8
Releasedatum: 31 oktober 2019

Screenshots