Shigeru Miyamoto wilde Super Mario Maker-elementen in The Legend of Zelda Nieuws | 22 september 2019 13:52 | Auteur: Mink | Bron: IGN

Shigeru Miyamoto en Eiji Aonuma hebben samen overleg gepleegd over de meest recente The Legend of Zelda-titel.

Tijdens de E3 schreven we al over de Chamber Dungeon in The Legend of Zelda: Link's Awakening. Eiji Aonuma vertelde al dat dit een groot element was om de klassieke GameBoy-game te remaken. Nu heeft de verzorger van de The Legend of Zelda-reeks uitgelegd dat het eigenlijk Shigeru Miyamoto was die hier de verantwoordelijkheid draagt.

In een interview met IGN sprak Eiji Aonuma over de Dungeon Chamber (vertaald):

"Ik spreek regelmatig met Shigeru Miyamoto over 'de nieuwe Zelda-titel' en op een dag vroeg Miyamoto mij of er een Super Mario Maker-achtig spelelement in de nieuwe Zelda kon komen. We spraken over de vele dungeons maar dat het toch vrij lastig is om daar een goede logica in te bouwen om de puzzels op te lossen.

Dus we namen onze tijd en hebben er veel over nagedacht; hoe maken we het toegankelijk voor de 'gewone' speler. We kwamen tot de conclusie dat iedere kamer al een oplossing moest hebben zodat er geen complexe samenstellingen zouden ontstaan zoals in Super Mario Maker 2. Dat is hoe de Chamber Dungeons is ontstaan voor deze titel."
Next articleLAATSTE DAG: Prijsvraag: Vier de zomer met N1ntendo.nl - FAR:... Previous articlePrijsvraagwinnaar The Legend of Zelda-kledijbundel

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 22 september 2019 15:42 | #288404
collapse
Neeheee.... miyamoto moet zich niet bemoeien met de Zelda games en hoe het toegankelijke wordt voor de 'gewone' speler. De gewone speler moet gewoon facen dat Zelda nou eenmaal op een hoger niveau ligt dan de zoveelste new super mario bros game.
Avatar
Mink | 22 september 2019 16:24 | #288406
Reactie op post #288404 van FalconPawnch
collapse
Het ging puur over het zelf iets maken. Ze waren bang dat zelf dungeons maken, te lastig en complex zou zijn voor niet-gamedesigners, vandaar dat de puzzels al in de kamer opgelost moeten worden. Wink
Avatar
FalconPawnch | 23 september 2019 12:26 | #288424
Reactie op post #288406 van Mink
ah op die manier. Tjah, het hele zelf-maken idee vind ik niet echt passen bij Zelda. Wat de meeste al zeggen, leuk dat het erin zit maar is niet echt nodig.

Ik moet ook meteen denken aan die Skywars Sword dungeon aan het einde in Skyloft. Dat was ook zo'n kamers dungeon. Alleen dit was dan dat je ze constant aan het verschuiven was en dus ook complexere puzzels kreeg. Dat is leuk, maar van die mini puzzeltjes per kamer zijn saai. Ik zie liever een grote complexe puzzel. Die moeten er ook gewoon zijn en dat hoort bij Zelda vind ik.

Nou goed, hopelijk niet al te veel Miyamoto influences in Zelda.
Avatar
Volleybaas | 22 september 2019 20:36 | #288412
Reactie op post #288404 van FalconPawnch
collapse
lol die haat van jou op miyamoto.
Avatar
FalconPawnch | 23 september 2019 12:19 | #288423
Reactie op post #288412 van Volleybaas
niet zo overdrijven aub
Avatar
Jerone | 22 september 2019 19:55 | #288411
collapse
Imho voegt de dungeon maker niet heel veel toe. Een leuk extraatje, maar absoluut niet de kwaliteit die MarioMaker heeft
Avatar
Martijn | 22 september 2019 22:22 | #288414
Reactie op post #288411 van Jerone
Gelukkig maar. Mario leent zich prima voor een maak-concept als spel, maar bij Zelda kan ik me daar wat minder bij voorstellen. Dit is dan wat kleinschaliger, mede daarom. Leuk als extraatje, maar hoef er op zich geen heel spel van, dat daaromheen is gebouwd. Doe dan maar Super Mario Maker 2.

Bovendien, ik wil Link's Awakening gewoon spelen zoals hij hoort. Schijnt een erg toffe Zelda te zijn. Ik ben erg benieuwd. Heb m' nog niet veel kunnen spelen nu, maar dat gaat zeker nog veranderen. Heel erg veel zin in! Smile

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Super Mario Maker 2

Platform: Nintendo Switch
Genre: Platformer
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 1-4
Releasedatum: 28 juni 2019

The Legend of Zelda: Link's Awakening

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Grezzo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 0
Releasedatum: 20 september 2019