Game Freak praat over moeilijkheidsgraden, de Wild Area, invloeden en meer Nieuws | 03 november 2019 15:52 | Auteur: Sascha | Bron: Eurogamer Portugal

Moeilijkheidsgraadopties zijn niet iets dat men met Pokémon games associeert. Pokémon Black & White 2 hebben weliswaar soort van geëxperimenteerd met een dergelijk systeem, maar los daarvan hebben de games altijd maar één vaste moeilijkheidsgraad. Game Freak producent Junichi Masuda en directeur Shigeru Ohmori lichten het een en ander toe.

pokemonsscamp

Pokémon Sword & Shield zetten de traditie voort door spelers geen mogelijkheid te bieden om de moeilijkheidsgraad aan te passen. Junichi Masuda en Shigeru Ohmori van Game Freak zijn met Eurogamer Portugal aan tafel gaan zitten voor een interview. Ze hadden het volgende te zeggen over moeilijkheidsgraden en Pokémon Sword & Shield: (Vertaald)

Er is geen optie om de moeilijkheidsgraad in Pokémon Sword & Shield aan te passen. Er zijn zeker meerdere manieren om Pokémon te spelen. Er zijn diverse spelelementen waarvan je kunt genieten, sommige meer uitdagend dan andere, en we hopen dat spelers hun eigen uitdagingen in de games ontdekken. De moeilijkheidsgraad is ook gerelateerd aan de hoeveelheid Pokémon die jij bij je kunt dragen. Dit geeft spelers een manier om de moeilijkheidsgraad van het spel naar wens aan te passen.


Mogelijkheden van de Nintendo Switch
Ook werd het duo gevraagd wat voor invloed de Nintendo Switch had op het uitbreiden van de Pokémon-reeks. Masuda en Ohmori geven aan dat de hardware van de Nintendo Switch hun de mogelijkheid heeft gegeven om het meeste eruit te halen op het gebied van hoe de games eruitzien. Zo zouden ze nu veel expressiever zijn – een voorbeeld dat ze hiervoor geven zijn de Dynamax Pokémon, iets wat voorheen niet mogelijk was. Ook noemen ze de Wild Area, een gebied zo groot dat het niet haalbaar was geweest op de hardware van voorgaande handhelds.

Invloed van Pokémon: Let’s Go Pikachu & Let’s Go Eevee
Er zal beperkte ondersteuning zijn voor de Pokéball Plus. De Pokéball Plus zal niet kunnen dienen als controller, maar geeft je wel de mogelijkheid een Pokémon erin te plaatsen en mee te nemen, zoals dit ook in de Pokémon: Let’s Go-reeks mogelijk was. Er zal geen connectie met Pokémon Go zijn. De manier waarop je gevechten met wilde Pokémon aangaat zal zowel zichtbare als ook willekeurige ontmoetingen omvatten. Helaas zal het niet mogelijk zijn om een Pokémon als ‘Buddy’ aan te wijzen die zichtbaar met je meereist.

Online-features
Pokémon Sword & Shield bevatten de zogenaamde Y-com feature, die altijd te raadplegen is. Wanneer je op Y-toets drukt kun je een bericht zoals “Ik wil ruilen” of “Ik wil vechten” sturen, waarop een speler die hetzelfde bericht gestuurd heeft kan reageren. Het is mogelijk om met andere spelers een team te vormen om zo Dynamax-uitdagingen aan te gaan.

37

Groot, groter, grootst
De Galar-regio is heel, héél erg groot in vergelijking met andere Pokémon-games. De Wild Area werd omschreven als even groot te zijn als twee regio's uit The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Jij zult je hoofdzakelijk te voet verplaatsen. Ook is er een Roton-fiets aanwezig die erg snel is. Corviknights geven je de mogelijkheid om van stad naar stad te vliegen. Tot slot is er nog een unieke manier om door de Galar-regio te reizen in de vorm van een trein.

Hoe werkt die hele Wild Area nou eigenlijk?
De Wild Area wordt omschreven als een groot gebied in het centrum van de Galar-regio, ontworpen om mensen samen te laten komen en spelen. Het moet een gevoel van vrijheid oproepen in de manier waarop jij het spel speelt en aanzetten tot het ontdekken van het gebied. Dingen zoals Pokémon Dens en Max Raid-gevechten zetten je aan om met andere mensen te gaan samenwerken en deze uitdagingen te overkomen. Tot slot wordt de Wild Area omschreven als ‘altijd verbonden’, wat wil zeggen dat je altijd andere spelers zult zien rondlopen.

Achttien gyms, klopt dat nou?
Nee, er zijn geen achttien gyms, in ieder geval niet om uit te dagen. Het gerucht van de achttien gyms kwam voort uit het feit dat er in de Galar-regio achttien gyms met elkaar concurreren om in de top-acht te mogen staan. Deze acht gyms zul je als speler dan ook tegenkomen en uitdagen.

Nieuwe games, nieuwe Pokémon. Maar hoeveel?
Helaas blijft deze vraag onbeantwoord. Game Freak is van mening dat het vertellen hoeveel en welke Pokémon er in Sword & Shield zitten het speelplezier bederft. Eerder gaf The Pokémon Company aan dat het een bewuste keuze was zo weinig over de Pokémon in de games bekend te maken.

49

En hoe zit het dan met Dynamax en Gigantamax?
Elke Pokémon die in de Galar-regio verschijnt kan Dynamax gebruiken in gevechten. Over hoeveel Gigantamax-Pokémon er in de games zitten zegt het duo alleen “Wie weet?”, wederom iets dat spelers zelf moeten uitzoeken.

De perfecte Pokémon
Eieren zullen aanwezig zijn in Pokémon Sword & Shield. Het is dus mogelijk om Pokémon te fokken, en ze unieke aanvallen en dergelijke te leren. Ze hebben een foksysteem ontwikkeld dat eenvoudiger is, meer kunnen ze niet erover zeggen. Wel geven ze aan dat er veel manieren zijn om Pokémon te fokken en op te voeden.

Hoeveel kan ik aan mijn avatar veranderen?
Deze keer zijn er een stuk meer aanpassingsmogelijkheden aanwezig. Zo kun jij bijvoorbeeld je kleding kiezen door broeken, truien, jassen, hoeden, handschoenen en schoenen te veranderen. Je kunt ook je League-kaart aanpassen door te poseren voor een speciale foto, die je vervolgens op je League-kaart kunt plaatsen. Deze kaart deel je met andere spelers wanneer je tegen ze vecht. Tot slot is het ook mogelijk om je oogkleur, kapsel, make-up en dergelijke aan te passen.

Een debuut in Pokémon: Auto-save
Volgens de makers had de keuze om een auto-save functionaliteit te implementeren vooral te maken met de krachtigere hardware die de Nintendo Switch heeft. Voorheen was het niet mogelijk om dit goed te realiseren omdat het opslaan van het spel nogal wat tijd in beslag nam. Nu kan dit naadloos op de achtergrond lopen, zonder dat de speler hier last van heeft. Een andere reden is de manier waarop mensen een Nintendo Switch gebruiken. Wanneer je klaar bent met spelen zet je de console in slaapstand. Om te voorkomen dat je voortgang kwijtraakt wanneer de batterij leeg gaat, is ervoor gekozen om het spel automatisch te laten opslaan.

3

De toekomst van Pokémon
Game Freak geeft aan verschillende ideeën te hebben die ze in toekomst willen uitvoeren. Ze roepen fans op om hen te laten weten wat ze willen en vooral contact op te nemen met de Pokémon Company.

Een laatste, klein, detail dat in het interview naar voren kwam is dat er geen amiibo-functionaliteit aanwezig zal zijn in Pokémon Sword & Shield.

Nog even opfrissen wat er allemaal verder bekend en te zien is over Pokémon Sword & Shield? Neem dan even een kijkje bij de game-gerelateerde artikelen.

Pokémon Sword & Shield nodigt je vanaf 15 november uit naar de Galar-regio.
Next articleAtelier Ryza: Ever Darkness & The Secret Hideout krijgt lanceertrailer Previous articleOverwatch 2 aangekondigd op BlizzCon 2019

Reacties van gebruikers

Avatar
Valgaav | 03 november 2019 20:39 | #288844
collapse
Vind het zelf stiekem wel fijner dat er geen Amiibo-functionaliteit aanwezig zal zijn.
Avatar
Sascha | 03 november 2019 20:42 | #288845
Reactie op post #288844 van Valgaav
collapse
Amiibo zijn hit and miss, als je mij vraagt.
In games zoals Breath of the Wild kunnen ze goed misbruikt worden.
Wanneer ze echter gewoon éénmalig bijvoorbeeld een nieuw T-shirt of iets dergelijks in-game geven zou het mij niet storen.
Bijvoorbeeld een Zelda-amiibo die een link-achtige puntmuts geeft, of zoiets.
Avatar
FalconPawnch | 04 november 2019 09:49 | #288847
Reactie op post #288845 van Sascha
collapse
exactly. Daar is het prima voor. Op zich zou ik het wel fijn vinden als alle nintendo games op z'n minst een amiibo functionaliteit hebben. Dan heb ik ook niet het idee dat ik die dingen voor niks gekocht heb.
Avatar
Kitty | 04 november 2019 12:31 | #288848
Reactie op post #288847 van FalconPawnch
collapse
Vind ik ook. Ze hadden op z'n minst wat leuke goodies erin kunnen doen, dus ik vind het ook jammer.
Avatar
SMS | 04 november 2019 15:27 | #288849
Reactie op post #288848 van Kitty
collapse
Het is beter zo. Die dingen zijn collectible standbeeldjes. Het moet geen draagbare DLC worden. Dat is alleen maar slecht voor het spelen van games in de toekomst.

Ook breekt het de immersie om in het echte leven een standbeeld te pakken voor iets in-game, maar dat zal niet iedereen erg vinden.
Avatar
FalconPawnch | 04 november 2019 16:48 | #288850
Reactie op post #288849 van SMS
maar het IS draagbare DLC. Dat is wat je koopt. Je koopt namelijk niet een mini figurine voor 30 euro. Je koopt iets dat een game toegevoegde waarde geeft en multiple uses heeft. En ik hoef er echt geen mega content voor te krijgen... Link Amiibo gaf mij een Epona in BotW. Of een costume in Mario Kart. Dat soort dingen zijn leuk aan Amiibo. Kleinigheidjes die een leuke extra zijn.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Pokémon Shield

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Game Freak
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 1-4
Releasedatum: 15 november 2019

Pokémon Sword

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Ontwikkelaar: Game Freak
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 1-4
Releasedatum: 15 november 2019