N1 Podcast S02 A8: Nintendo verkopen en naderende Pokémon-release Podcast | 05 november 2019 06:50 | Auteur: Dreon

Dreon, Mitch, Nathan en Sascha bespreken dit keer de onderscheiding van Shigeru Miyamoto, Overwatch, de naderende release van Pokémon Sword & Shield en natuurlijk de kwartaalcijfers van Nintendo.

Tijdens onze laatste podcast werd er flink gediscussieerd over Luigi's Mansion. Dit keer spreken de heren uitgebreid over de kwartaalcijfers van Nintendo, de onderscheiding die Miyamoto heeft mogen ontvangen als persoon van de Japanse cultuur, Overwatch op de Nintendo Switch en de naderende release van Pokémon Sword & Shield.

Je kunt N1 Podcast S02A8 hieronder of op Soundcloud beluisteren. Via Soundcloud kun je het bestand eventueel ook downloaden. Gooi je het liever in je RSS feed reader? Dat kan ook. Gebruik de link en krijg de nieuwste updates automatisch binnen. Je kunt ook alle afleveringen beluisteren op iTunes en de Apple Podcasts app. Uiteraard kun je N1 Podcast intypen en ons zo vinden, maar je kunt ook van deze link gebruik maken!

Next articleMario Kart Tour arrivée en France in gloednieuwe trailer Previous articleThe Alliance Alive HD Remastered

Reacties van gebruikers

Avatar
Demin | 06 november 2019 18:06 | #288873
collapse
Oei oei, rond 35 minuten maken jullie collectief toch wel een knoeperd van een foute aanname voor een Nintendo gefocuste game-redactie... Er hoefden helemaal geen nieuwe 3D modellen van de oude Pokémon te worden gemaakt voor Sword & Shield: Toen Gamefreak eindelijk overging op 3D bij X&Y was dit namelijk zo'n grote investering voor ze dat al de modellen en animaties future proof zijn gemaakt. XY, ORAS, SM, USUM, Pokémon Go, LGP/E, allemaal gebruiken ze dezelfde modellen voor Pokémon uit generaties I t/m VI, enkel voor de nieuwe generaties moesten er er nieuwe modellen worden gemaakt. (die op hun beurt ook weer future proof zijn) Één van de redenen dat de 3DS games af en toe frame rate drops hadden was juist te danken aan het feit dat de modellen meer polygonen hadden dan de 3DS-processor aankon. Het grootste verschil tussen een Pikachu of Charizard uit XY en SS is de render stijl. (en waarschijnlijk was het aantal polygonen op de 3DS iets meer teruggeschaald dan op de Switch)

Juist daarom is het excuus dat GameFreak gaf voor het weglaten van de National Dex een grote hoop Tauros mest... Er zijn - naast de gigantamax modellen en animaties - helemaal geen nieuwe animaties of modellen gemaakt voor de oude Pokémon. Er had nagenoeg geen meer werk in gezeten om ze in ieder geval op te nemen in de code van SS om de ontbrekende Pokémon vervolgens via Pokémon Home te kunnen importeren. Wat overigens ook een reden is dat GameFreak kwaad bloed zette bij de fan community; vlak voor ze sneaky aankondigden dat niet alle Pokémon zaten in de nieuwste game van de "gotta catch 'em all"-serie hadden ze groots een betaalde service aangekondigd om 'de vrienden waarmee je zo veel herinneringen hebt gedeeld' mee te kunnen nemen naar toekomstige games... Denial

Voor de rest overigens een leuke podcast, maar dit punt verdiende toch wel een mini-rant. Wink
Avatar
Sascha | 07 november 2019 10:20 | #288884
Reactie op post #288873 van Demin
Dreon, en ook Mitch, corrigeren op precies dat punt echter wel, waarop Mitch erop in gaat dat ze oude animaties etc recyclen en een vrij luie keuze maken nu Smile .

Maar goed opgemerkt verder! Je hebt gelijk dat twee van ons daar inderdaad even blunderen Blush Holy

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.