Snack World: The Dungeon Crawl - Gold - Een aardig voorproefje Preview | 28 januari 2020 10:00 | Auteur: Neslihan

In 2017 verscheen een nieuwe actie-RPG van Level-5 voor de Nintendo 3DS: The Snack World. Dit spelletje kwam helaas alleen uit in Japan en ook toen het een jaar later voor de Nintendo Switch verscheen, leek er geen westerse release te komen. Gelukkig kunnen we vanaf volgende maand eindelijk ook in het westen genieten van dit delicieuze spelletje, nu onder de naam Snack World: The Dungeon Crawl - Gold. Ik heb alvast een voorproefje mogen nemen in deze wereld vol lekkernijen en één ding is zeker: dit smaakt naar meer!

Mmmmm… eten
Dus wat is mijn eerste indruk? Nou, Snack World maakt me tot nu toe vooral hongerig. De naam verklapt het misschien al wel een beetje, maar in Snack World speel je in een wel heel erg lekkere wereld. In het begin van het spel beland je bijvoorbeeld in het Tutti-Frutti rijkdom (mmm, klinkt lekker) zonder ook maar enige herinnering aan wat daarvoor gebeurde. Een typische RPG-gebeurtenis, waar Snack World ook meteen de kans neemt om het belachelijk te maken. Nadat Mayor Mango (oehh fruit) jou had gevonden, wilde de koning je bijvoorbeeld eerst niet helpen, omdat hij bewusteloze helden in zijn Royal Palace Grounds maar verdacht vond.

Wat nog eventjes daar vooraf aan ging, was dat je het complete uiterlijk van die bewusteloze held mocht uitkiezen. Het spel begroet je helemaal aan het begin met een super uitgebreide personagemaker, iets waar ik misschien net ietsjes te veel tijd aan heb besteed. Dat komt doordat je hier zo’n beetje alles aan je avonturier kunt aanpassen: gezichtsvorm, kapsel, ogen, kleurtjes en nog veel meer. Deze super ruime keuze aan customizing verklapte ook al een beetje wat voor unieke personages te vinden zijn in Snack World.

1

Kleurrijke wereld
Het leuke aan Snack World vind ik tot nu toe vooral hoe kleurrijk en divers het is in zo’n beetje alles. De dialoog voelt lekker fris aan, breekt zo nu en dan de vierde muur en neemt zichzelf vooral niet al te serieus. Het Tutti-Frutti rijkdom zelf is bijvoorbeeld een coole mix van een klassiek fantasy RPG-stadje met supermarkten, mobieltjes en allerlei andere moderne invloeden erdoorheen gemengd.

Ook de personages voelen allemaal lekker gek aan. Zo kom je al vroeg in het spel Ciderella tegen (ohhh iets te drinken dit keer), een super verlegen meisje waarvan je niet veel meer kunt verstaan dan alleen wat gemompel. Maar datzelfde meisje is ook de commandant in het Tutti-Frutti rijkdom: binnen de kortste keren transformeert ze in een over-the-top strikte en harde soldaten-trainer. Als er in het begin van het spelletje al zulke bijzondere figuren rondlopen, kijk ik er erg uit naar wat voor figuren ik nog meer tegen het lijf loop later in het spel!

2

Dungeon Crawler
Hoe lekker Snack World soms ook kan klinken, tot nu toe heb ik het nog niet gehad over het andere deel van de titel: het dungeon crawlen. Ik heb helaas nog niet heel veel gespeeld wat betreft het dungeon crawlen, maar ben tot nu toe ik best tevreden met de gameplay. dit zinnetje zou ik weglaten. Dan roept de vraag op waarom je dan al erover schrijft. Gewoon in het midden laten hoever je bent. Na het stadje wat ontdekt te hebben, krijg je je allereerste queeste toegewezen van de konings zelf om een bepaald juweel uit de klauwen van de gorgon Madusa te grijpen, die trouwens te vinden is in de Gorgonzella Valley (aaahh kaas met puns, mijn favoriet). Tot nu toe houdt zo’n queeste vooral in om te dwalen door een willekeurig gegenereerd gebied en intussen zo veel mogelijk schatten te verzamelen en vijanden van je af te slaan. Dat vechten doe je door wat real-time actie met wapens, of jara’s in dit spel, die na elke aanval eventjes weer moeten opladen. Snel kunnen wisselen van jara en de vijand ontwijken is daarom bijzonder belangrijk in een gevecht.

Het gevechtsysteem en dungeon crawelen belooft alleen maar uitgebreider te worden. Ik heb in mijn paar uurtjes spelen bijvoorbeeld al een kleine partner, zogenaamde Snacks (ik weet dat ik het niet meer over eten zou hebben, maar dit hoort echt bij het dungeon crawlen!), die me helpt in een strijd. Verder zijn er allerlei soorten items, wapens en team members die je kunnen helpen een strijd te winnen. Tot nu toe vind ik de dungeon crawl en vecht gameplay best leuk, maar hoop vooral dat het later in het spel niet té complex wordt.



Voorlopige conclusie
Snack World: The Dungeon Crawl – Gold is vooralsnog een heerlijk spelletje om doorheen te spelen. De wereld voelt heerlijk fris aan en ik geniet vooral veel van de luchtige dialogen. Het door kerkers kruipen in deze lekkere wereld is best een leuke bezigheid, maar ik hoop dat het ook later in het spel zo blijft en niet al te complex wordt. Tot nu toe is wat ik heb gespeeld van Snack World: The Dungeon Crawl – Gold een aardig voorproefje, maar of ik ook echt verliefd ga worden op het spel, komen we pas achter wanneer het spel op 14 februari dan eindelijk verschijnt voor de Nintendo Switch.
Next articleEpische trailer Pillars of Eternity II: Deadfire – Ultimate... Previous articleNintendo toont Dr. Doom artwork voor Marvel Ultimate Alliance...

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Snack World: The Dungeon Crawl - Gold

Platform: Nintendo Switch eShop
Genre: Dungeon crawling RPG
Ontwikkelaar: Level-5
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 14 februari 2020

Screenshots