Vijf kleine en grote dingen die beter kunnen in Animal Crossing: New Horizons Special | 10 april 2020 09:00 | Auteur: Paul

Animal Crossing: New Horizons is alweer drie weken uit en tijdens het spelen heeft de redactie verschillende ervaringen: Ness sprak over de uitdagingen van een half uurtje spelen, Dreon heeft verteld wat er allemaal te doen is op je virtuele eiland en Paul deelde een stel tips voor nieuwe spelers en veteranen. Na het spelen van ongeveer drie weken zijn er echter ook wat dingen die niet helemaal lekker lopen. Nintendo, ik hoop dat je meeleest!

1. Laat ons wisselen van Eilandwoordvoerder
Laat ik maar meteen beginnen met de meest controversiële keuze in Animal Crossing: New Horizons: je kunt niet het woordvoerderschap van het eiland overdragen aan een andere speler. Veel spelers die eerst hun partner, kind of ander familielid hebben laten spelen voelen zich benadeeld omdat alleen de eerste speler de woordvoerder kan zijn. Hierdoor kunnen spelers niet verder komen in belangrijke elementen van het "verhaal" omdat alleen de woordvoerder deze kan activeren. Natuurlijk is er niets dat je tegenhoudt om te overleggen met je partner of familielid en samen voortgang te boeken in het spel, maar omdat dat niet altijd mogelijk is zou een optie om te kunnen wisselen een fijne toevoeging zijn.

26

2. Doe-het-zelven kan slimmer
Iedere speler die een handjevol schelpen heeft opgegraven om vissenvoer te maken is het waarschijnlijk met mij eens: dat kan sneller. Iedere portie vissenvoer moet je apart maken, en dat werkt ontzettend langzaam: als je veertig schelpen verwerkt tot vissenvoer duurt het langer dan vijf minuten voordat je klaar bent! Graag zie ik de mogelijkheid om te kiezen hoeveel schelpen je tegelijk gebruikt, of simpelweg een extra doe-het-zelf-recept voor vijf of tien porties om het proces wat te versnellen. Een andere frustratie is een hele stapel ijzererts uit je opslag te moeten halen voor het maken van een vishengel, er ééntje te gebruiken om daarna de rest weer terug te stoppen in je opslag. Liever zie ik dat - wanneer de werkplaats binnen in je tent of huisje staat - de benodigde grondstoffen van je opgeslagen spullen gebruikt worden, in plaats van alleen de spullen uit je inventaris.

44

3. Een waarschuwing voordat je gereedschap breekt
Een groot minpunt voor veel spelers is dat je gereedschap erg snel breekt. Later in het spel kun je in plaats van breekbaar gereedschap – wat breekt na tien keer gebruiken – beter gereedschap maken wat een stuk langer meegaat. Jammer genoeg kun je niet zien wanneer een voorwerp breekt, en dit maakt het soms erg vervelend om in de weer te blijven met het vangen van vissen en insecten. Graag had ik een klein metertje gezien wat weergeeft hoe lang je net of hengel nog meegaat, of op zijn minst een waarschuwing wanneer iets bijna breekt. Niets is vervelender dan na het breken van je schep terug naar huis moeten rennen, de grondstoffen uit je opslag halen, een nieuwe schep maken, de grondstoffen weer terug leggen om vervolgens bij de eerste vis je hengel te breken opdat je opnieuw het hele riedeltje mag herhalen.

47

4. Geef de polsstok en ladder een toegewijde knop
Het feit dat je in Animal Crossing: New Horizons over rivieren kan springen met een polsstok en naar verhoogde delen van het eiland kunt klimmen met een ladder is een fantastische toevoeging aan het spel. Een kleine ergernis is het bewust moeten schakelen naar de ladder of polsstok om deze te gebruiken. Zo wordt het rondstruinen op je eilandje regelmatig onderbroken met het moeten kiezen van het gereedschap, om het vervolgens één keer te gebruiken en daarna weer weg te stoppen. Dat de polsstok en ladder een plekje in je rugzak innemen daargelaten, had ik het veel fijner gevonden als je met een toegewijde knop – bijvoorbeeld de L-knop – automatisch het juiste gereedschap gebruikt zonder dat het in je handen blijft na het springen of klimmen.

45

5. Met een Nook-miles-bon in de hand meteen naar een exotisch eiland
Stel je eens voor: je hebt een Nook-miles-bon gekocht met het doel naar een exotisch eiland te gaan. Je wordt in de luchthaven begroet door Orville (eerste dialoog), die vraagt hoe hij je kan helpen (tweede dialoog). Nadat je opgeeft op reis te willen geeft hij aan dat hij het snapt (nummer drie) en merkt hij op dat je een Nook-miles-bon bij je hebt (vier). Toch vraagt hij alsnog waar je naartoe wilt (vijf), en na het bevestigen van je keuze geeft hij opnieuw aan dat hij het snapt (zes), en controleert vervolgens nog één keer of je klaar bent voor je reis (zeven!) voordat je op reis kunt gaan. Alles bij elkaar opgeteld ben je zeven dialogen en drie keuzemenu's verder voordat je in het vliegtuig stapt. Ik zou graag een Nook-miles-bon in de hand kunnen houden voordat je met Orville praat om aan te geven dat je deze wilt gebruiken. Daarmee sla je de eerste vier dialogen en een keuzemenu over voor iets waar je de luchthaven toch het meeste voor zal gebruiken.

46


En dat waren mijn verbeterpunten voor Animal Crossing: New Horizons! Met deze kleine aanpassingen zal in mijn ogen het spel een stuk vloeiender verlopen. Ondervind jij een ergernis aan het spel of is er iets wat je juist erg fijn vindt? Laat het ons weten in de reacties!
Next articlePokémon Sword & Shield krijgen Pasen-update met Max Raids Ditto... Previous articleMasahiro Sakurai overziet Super Smash Bros. Ultimate nu van...

Reacties van gebruikers

Avatar
Kitty | 10 april 2020 12:22 | #290293
collapse
Wat ik erg mis, is de optie om naar random eilanden te gaan (zonder dat je daarvoor beide online hoeft te zijn). En de bewoners hebben wel heel erg weinig interactiemogelijkheden met alle zooi die je neerzet.

Verder heb ik het idee dat de campinggasten gewoon de tent niet uitkomen, dat is ook wel zonde.
Avatar
Dreon | 10 april 2020 12:44 | #290294
Reactie op post #290293 van Kitty
collapse
Ik heb nog maar één keer een campinggast gehad, het lijkt nu alsof je er ze alleen kunt krijgen bij het gebruik van een amiibo Weird
Avatar
Kitty | 10 april 2020 17:03 | #290301
Reactie op post #290294 van Dreon
Ik had er toevallig weer ene vandaag, voor het eerst sinds ik alle huizen heb staan.
Avatar
Jordy B. | 10 april 2020 13:28 | #290295
collapse
Ik mis het eiland uit new leaf. Die random eilanden zijn vrijwel niks waard.
Avatar
Yosher | 10 april 2020 16:48 | #290300
Reactie op post #290295 van Jordy B.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat die er niet in zitten want mede door dat eiland was het grinden voor bells wel héél erg makkelijk geworden en had je in record tijd alles afbetaald enzo. Haalde de fun er toch wel een beetje uit. Nu moet je er nog een beetje voor werken wil je zo veel bells bij elkaar sprokkelen.
Avatar
Jerone | 10 april 2020 14:36 | #290298
Allemaal goede verbeteringen die wat mij betreft best makkelijk erin gepatched zouden kunnen worden. Het zou zelfs nog beter zijn als je ipv die nook tickets te moeten kopen in het stadhuis, gewoon op de vlieghaven zelf voor 2000 miles naar een exotisch eiland kan. Het liefst had ik ook een aparte inventory voor tools. Dat maakt het ook wat overzichtelijker.
Avatar
deejaydadream | 11 april 2020 12:31 | #290306
Zeker het maken van items, dat je daar 1 t/m 10 kan kiezen. Dat zou al zoveel beter zijn, want nu als je 10 vishengels wilt maken, ben je wel ff bezig.

Waar ik me ontzettend aan stoor nu, is dat ik door het bouwen van veel bloemen en bomen, je echt merkt dat je weinig vis tegen komt. Al gelukkig dat ze die eieren een patch hebben gegeven, je ving in het begin van de konijnen tijd, ook nog eens 60 a 80% geen vissen meer maar eieren.

Nu heb ik al een aantal gouden voorwerpen, maar die breken na 3 a 4 keer zo lang als een niet gouden voorwerp. Laat dan bijvoorbeeld een voorwerp maken, dat je 10 a 15 gouden klopjes moet geven maar dat deze dan Platinum wordt, en niet meer breekbaar.

Wat ik persoonlijk jammer vind, maar zo blijf je wel terug komen, dat je maar 1 helling kan bouwen of afbreken per dag (zelfde voor een huis verplaatsen). Zeker als je het eiland kan gaan aanpassen, en je er totaal iets anders van wilt maken. Dan kan je idiee misschien pas na 2 a 3 weken klaar zijn. Fijn zou dan om de 12 uur iets aanpassen kunnen zijn.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Animal Crossing: New Horizons

Platform: Nintendo Switch
Genre: Simulation
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 2
Online-ondersteuning: Ja
Aantal spelers online: 8
Releasedatum: 20 maart 2020

Screenshots