Developer Paper Mario: The Origami King wil "nieuwe ervaringen en verrassingen" bieden Interview | 01 juli 2020 10:43 | Auteur: Kitty | Bron: Game Informer

In een interview met Game Informer sprak Nintendo producer Kensuke Tanabe over het 'waarom' achter zijn insteek met het ontwikkelen van Paper Mario: The Origami King.

Er is al veel discussie gaande over de aankomende Paper Mario-game en de gelijkenissen en verschillen met voornamelijk de eerste twee delen uit de serie. In een interview met Game Informer vertelde Kensuke Tanabe dat hij vooral nieuwe ideeën aan fans wil bieden, in plaats van voor te borduren op oude gameplay-systemen die al bekend zijn. Tanabe is sinds de release van Paper Mario: The Thousand-Year Door in 2004 betrokken geweest bij elke deel van de serie (vertaald):

Wanneer je een nieuw deel maakt in een spellenserie, is het veel makkelijker om de basis van de voorgaande delen te gebruiken, in plaats van een nieuw systeem te bouwen voor elk deel. Maar dat is niet hoe je onverwachte ervaringen en verrassingen creëert. Om er zeker van te zijn, gebruik ik soms wel hetzelfde basissysteem in andere delen om hierop door te ontwikkelen tot het zijn volledige potentie heeft bereikt. Maar mijn doel is om zoveel mogelijk nieuwe uitdagingen aan te gaan.


Naast een nieuw gevechtssysteem zal dit deel ook geen scala aan partners hebben waar je zelf uit kunt kiezen. In plaats daarvan zullen partners komen en gaan op een manier die in het verhaal verweven zit. Ook daarover sprak Tanabe (vertaald):

We hebben nooit overwogen om een party-systeem toe te voegen zoals in sommige andere games. Terwijl we werkten aan Paper Mario: The Origami King, hebben we besloten dat we meer memorabele momenten met Olivia konden maken, en de andere personages vormen onderweg een team met Mario. In andere woorden: we bepalen eerst welke elementen in een game nodig zijn, daarna kijken we wat we nodig hebben om deze elementen te implementeren. Bobby, de bob-omb, was het eerste personage dat we wilden toevoegen. Vanuit daar hebben we personages gekozen die het best pasten bij de evenementen van elk onderdeel uit de game. Bowser Jr. was een uitzondering. De director, Mr. Masahiko Nagaya, had persoonlijk sterke voorkeur om een verhaallijn toe te voegen waarin een zoon op weg gaat om zijn vader te redden. Dus in dit geval besloten we om het personage toe te voegen voordat we precies besloten wat hij nou eigenlijk ging doen.


Kun je je vinden in de redenatie van Kensuke Tanabe? Of zag je toch liever de oude systemen terug in de aankomende game?

Paper Mario verschijnt op 17 juli op de Nintendo Switch.
Next articleYoutube wordt niet langer ondersteund op de Wii U-browser Previous articleUitslag N1ntendo-poll juni: hoe denk jij dat Nintendo dit jaar...

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 01 juli 2020 15:46 | #291067
nieuwe ervaringen en verrassingen is gewoon een andere benaming voor probeersels en ongevraagde elementen.
Avatar
SMS | 01 juli 2020 18:19 | #291074
Gewoon puur koppig. Voor de derde keer weer. Mad
Avatar
Banjo | 01 juli 2020 21:29 | #291079
Deden ze al met de vorige twee delen; faalden twee keer.. dus tja, waarom geen derde maal?

Ik laat dit misbaksel fijn links liggen en begin aan mijn zoveelste playthrough van de 64 versie Very Happy
Avatar
koekiemonster | 01 juli 2020 22:37 | #291080
Kak... ik wil gewoon hetzelfde als deel 1 en 2 met een grootser verhaal.

Excitement -1000
Avatar
Mitch | 01 juli 2020 23:36 | #291083
"We hebben nooit overwogen om een party-systeem toe te voegen zoals in sommige andere games."

Je vraagt je wel af wat de fans van de eerste twee delen ooit Tanabe en co's families moeten hebben aangedaan, afgaande op het feit dat ze al 16 jaar doen alsof die games nooit hebben bestaan...
Avatar
ribbelchips | 02 juli 2020 12:25 | #291084
Dit is die typische Nintendo koppigheid. De ene keer pakt het geniaal uit, maar dus ook regelmatig zoals bij Super Paper Mario of Sticker Star. Ik had verwacht dat ze uit de signalen afgegeven door de reviews in de media en de sales van die games wel hadden opgemaakt dat de stijl van de eerste twee games meer werd gewaardeerd.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de game, maar dit geeft niet heel veel hoop op een nieuwe klassieker.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Paper Mario: The Origami King

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 17 juli 2020

Screenshots