Paper Mario: The Origami King heeft geen experience points Nieuws | 09 juli 2020 16:27 | Auteur: Kitty

Paper Mario: The Origami King heeft net als zijn twee voorgangers geen systeem met experience points.

Dat werd bevestigd door Venturebeat. Er is ook geen level-systeem. In het gevechtssysteem loopt een timer, meestal van dertig seconden. Als je meer tijd nodig hebt kun je hier muntjes aan uitgeven, maar soms wordt Mario ook geholpen door Toads uit het publiek. Ook gooien ze wel eens items om je gezondheid op te krikken, vallen ze vijanden aan of draaien ze aan het toneel om te veranderen hoe je vijanden tegenover je staan.

Ondanks het gebrek aan een experience points-systeem zijn de eerste reviews die her en der over de game binnendruppelen positief.
Next articleMaak kennis met het Italy Junior Youth-team van Captain Tsubasa:... Previous articleNintendo praat over Next-Gen systemen

Reacties van gebruikers

Avatar
Yosher | 09 juli 2020 16:35 | #291157
Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial Denial en nog duizend maal Denial
Avatar
Banjo | 09 juli 2020 17:31 | #291160
Dat dacht ik al, heel erg zonde.
Een complete skip voor mij en van wat ik online zo lees geldt dat ook voor veel anderen. En terecht, hopen maar dat dit een complete sales flop gaat worden.
Avatar
Ritish | 09 juli 2020 17:58 | #291161
collapse
Wat een negativiteit hier allemaal Weird

Ik kijk iig wel uit naar de reviews en hoop op een leuke game die ik kan spelen.
De trailers en battle system zien er juist erg leuk uit voor mij.

Fingers crossed
Avatar
Yosher | 09 juli 2020 23:29 | #291173
Reactie op post #291161 van Ritish
collapse
Geloof me, ik zou echt dolgraag positief willen zijn over dit spel. Een nieuwe goede Paper Mario? F*** yeah dat zie ik wel zitten. Maar helaas zijn de twee laatste Paper Mario games echt totaal waardeloos in mijn ogen en dat lijkt met deze ook weer zo te zijn, en dit EXP-loze gevechtsysteem lijkt dat alleen maar meer te bevestigen.

Ik hou van Paper Mario. Maar dan moet het wel Paper Mario blijven, zoals we die gewend zijn. Of ja... in dit geval, gewend waren. De kinders van tegenwoordig hebben waarschijnlijk geen idee hoe Paper Mario vroeger was en zijn alleen deze rommel gewend. Dan hebben ze ook geen kwaliteit om het mee te vergelijken.

Echt, speel Thousand-Year Door, en speel dan Sticker Star en/of Color Splash, en kom dan nog maar eens terug met een positief oordeel over die laatste twee. Het is echt alsof je van een mooie zeldzame edelsteen teruggaat naar een doodnormale kiezelsteen die je overal langs de kant van de weg kunt vinden. Dan is het moeilijk om niet negatief hierover te zijn hoor.
Avatar
Ritish | 09 juli 2020 23:44 | #291175
Reactie op post #291173 van Yosher
collapse
Thousand year door is de enige paper mario fie ik gespeeld heb en die was inderdaad fantastisch. Maar t gevecht systeem ben ik onderhand al vergeten en t plezier zat me voornamelijk in t verhaal en de humor.

Ja dit spel is anders dan de voorgaande. BotW was ook anders dan vorige delen, Metroid Prime ook, Zelda OOT ook.

En verandering is niet altijd goed (kijkt naar starfox zero, Zelda II, cdi Zelda's, Federation Force en blijkbaar de laatste 2 paper mario's)

Maar dat is wat Nintendo niu eenmaal vaak doet en zoals aan t begin genoemd kan t pareltjes opleveren. Ik hoor nu alleen maar negativiteit omdat t geen TYD is en niet zo zeer omdat t spel zelf slecht is. Dat hele xp verhaal nu bijvoorbeeld. Iedereen klagen, en roepen dat battles nutteloos zijn, maar de feiten ernaast houden (dat battles je munten opleveren en je mario's hp etc kan verbeteren met munten) wat dus bijna net zo werkt als xp (maar dan in een toegankelijker jasje zoals we van Nintendo gewend zijn) en dat battlen dus helemaal niet nutteloos is...ja dat mist iedereen omdat ze allemaal zo pessimistisch zijn.

Dus ik ga lekker reviews afwachten ipv het spel nu al dood wensen alleen maar omdat t geen TYD 2 is (wat de meeste hier lijken te doen)

Ps. T puzzel battlesysteem ziet er overigs veel leuker uit dan de standaard rpg turn based games waar er letterlijk honderden van zijn en zelfs rpgs met veel meer diepgang (bravely default, octopath)
Avatar
CyberMonkey | 11 juli 2020 11:41 | #291180
Reactie op post #291175 van Ritish
Het probleem is dat ze nu al meerdere keren hebben geprobeerd om te innoveren bij Paper Mario en dat het eigenlijk nooit positief heeft uitgepakt. Het gevechtssysteem was bij zowel Sticker Star als Color Splash het grootste kritiekpunt en beide games worden ook niet heel positief beoordeeld door fans. Veel mensen willen gewoon weer een traditionele Paper Mario (TTYD is ook alweer 16 jaar oud).
Avatar
Wesleye98 | 09 juli 2020 18:48 | #291162
Vreemde keuze. Wat voor nut heeft het battlen dan op zich? Je kunt dus beter de vijanden vermijden, want het winnen van een battle levert dus vrijwel niks op. Jammer dat devs niet naar de fans luisteren, maar vooral vreemd dat ze zulke keuzes maken in het gamedesign.
Avatar
deejaydadream | 09 juli 2020 19:03 | #291163
Wat een rare keuzes maakt Nintendo de laatste Paper Mario's, dat ze eens tijd en geld in een Mario RPG gaan steken dan in deze ............. (vul een scheldwoord naar keuze in).

Helaas zal het spel wel verkopen door zijn looks en de naam Mario, maar denk niet om zijn kwaliteit.
Avatar
JvR | 09 juli 2020 19:13 | #291164
collapse
Gaat dit daadwerkelijk (een wezenlijk) verschil maken? Is dit niet net zoiets als de coins en levens in de standaard mario games? Een feature dat in een spel als deze in deze tijd weinig meer toevoegt? Ik denk dat deze serie niet bedoeld is hardcore rpg en dat de xp gain feature er in de ogen van de devs gewoon niet goed bij past.
Avatar
Kitty | 09 juli 2020 19:55 | #291167
Reactie op post #291164 van JvR
Het doel is om het toegankelijker te maken door geen uitgebreid RPG-levelsysteem erin te zetten, maar wat je er vooral mee bereikt is dat het voeren van gevechten dan niets meer uithaalt. De moeite die je erin moet steken (relatief veel tijd want turn-based) en in dit geval iets van coins om het ook nog eens langer te laten duren, gaan ervoor zorgen dat het vechten aanvoelt als nutteloze moeite ipv een leuke uitdaging.
Avatar
Mink | 09 juli 2020 19:49 | #291165
Bah Mad
Avatar
koekiemonster | 09 juli 2020 20:30 | #291168
Bye bye... ppffff Nintendo echt...
Avatar
Mitch | 09 juli 2020 23:40 | #291174
Bug Fables it is.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Paper Mario: The Origami King

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 17 juli 2020

Screenshots