Producer Paper Mario: The Origami King vertelt over eisen voor ontwikkeling game Nieuws | 30 juli 2020 10:54 | Auteur: Kitty

De producer van Paper Mario: The Origami King heeft meer verteld over hoe ze geen 'visueel zichtbare individuele karaktertrekken voor Toads' mochten tonen.

In een interview met GamesRadar heeft Kensuke Tanabe verteld over de eisen die werden gesteld aan de ontwikkeling van Paper Mario. Eerder vertelde Anabe al over hoe er geen nieuwe personages uit het Mario-universum meer gemaakt mochten worden voor Paper Mario. In het nieuwe interview ging hij hier wat uitgebreider op in (vertaald):

Sinds de productie van Paper Mario: Vanaf Sticker Star mochten we individuele kenmerken, zoals leeftijd, geslacht etc., grafisch niet weergeven in de Toad NPC's (niet-speelbare karakters), en dus is het veel belangrijker geworden om hun persoonlijkheden eenvoudigweg door middel van tekst over te brengen. Onze schrijver, de heer Taro Kudo, houdt zich sinds Paper Mario bezig met deze moeilijke uitdaging: Sticker Star, maar is erin geslaagd om alle teksten een gevoel voor humor te geven. In deze game, Paper Mario: The Origami King, konden we een aantal Toads een bij hun rol passende outfit geven, en hebben we ook originele origamipersonages gecreëerd.


Tanabe vertelde bij de release van Sticker Star ook al over de eisen die vanuit Miyamoto werden gesteld (vertaald):

Naast het feit dat we de sfeer veel willen veranderen, waren er twee belangrijke dingen die Miyamoto vanaf het begin van het project zei: "Het is prima zonder verhaal, dus hebben we er echt een nodig" en "Maak het zo veel mogelijk af met alleen maar personages uit de Super Mario-wereld".

Maar het niet kunnen gebruiken van nieuwe personages is behoorlijk streng. Natuurlijk konden we geen nieuwe vijandelijke personages maken, en wat betreft de bondgenoten onder de Super Mario-personages, er is echt alleen Toad in verschillende kleuren!


Onze mening over de game lees je in de review. Hoe bevalt de game jou (tot nu toe)?
Next articleProef de grimmige sfeer in Magnolia bij lanceertrailer Fairy... Previous articleNieuwe trailer Skater XL toont bakken aan skateboard-actie

Reacties van gebruikers

Avatar
SMS | 30 juli 2020 11:38 | #291313
Dit is waar we Miyamoto beter gewoon kunnen negeren. Het is zo lang geleden dat hij een positieve invloed had op games. Beat up
Avatar
FalconPawnch | 30 juli 2020 12:03 | #291314
ik vind het maar raar. Geef een ontwikkelaar gewoon meer creatieve vrijheid. Lekker belangrijk als een toad een geslacht heeft. Is 'Toad' onzijdig dan? Je hebt toch ook Toadette en Toadsworth? Allemaal overduidelijk een geslacht en/of leeftijd... Wat is het probleem dan?

En wat betreft bondgenoten, wel eens van Yoshi gehoord? Mario grootste bondgenoot in verschillende kleuruitvoeringen.
Avatar
Yosher | 30 juli 2020 17:55 | #291318
collapse
Totaal nutteloze eisen. Miyamoto is een groot man en verdient zeker enorm veel respect maar de laatste jaren is hij een beetje de draad kwijt bij bepaalde dingen als je het mij vraagt. Ik vraag me eigenlijk af wat er gebeurd als meneer eindelijk met pensioen gaat, krijgen we dan wél weer fatsoenlijke NPC personages die niet allemaal maar op elkaar lijken maar dan met net iets andere kleding? Misschien ook iets meer variatie dan 90% Toads? Ik ben Toad echt hartstikke beu geworden de laatste jaren.

Hoe dan ook, zolang deze nutteloze regel er is zal ik waarschijnlijk geen Paper Mario game meer kopen. De charme is echt ver te zoeken op deze manier.
Avatar
FalconPawnch | 30 juli 2020 18:01 | #291320
Reactie op post #291318 van Yosher
De game heeft enorm veel charme, ondanks dat achter elke steen of grasspriet een Toad verschuild zit. Toads spelen een belangrijke rol in het verhaal, dus het is wel logisch dat het zo Toad georiënteerd is.
Avatar
Martijn | 31 juli 2020 02:45 | #291326
Reactie op post #291318 van Yosher
collapse
Sommige keuzes van Miyamoto zijn gewoon raar. Voorbeeld: waarom zijn de Koopalings géén kinderen van Bowser meer, terwijl het voor het verhaal toch niet uitmaakt? In "Super Mario Bros. 3" waren het zijn kinderen. Waarom is het een probleem dat Bowser Jr. gewoon de achtste Koopaling is? Snap dat Bowser dan de voorkeur heeft voor zijn zoon, die het meeste op hemzelf lijkt, maar dit is net zoiets.

In de eerdere Paper Mario-games vond ik het juist tof, dat we Toads, Goomba's, Koopa Troopa's, etc. in allerlei vormen tegenkwamen. Toads zijn niet onzijdig, hoe hard iemand dat ook beweert. Waarom anders Toadette met staarten of Toadsworth met een snor? Straks gaat Miyamoto ons nog wijsmaken dat Toadette een man is en Toadsworth een vrouw. Wat is erop tegen om binnen het universum van Paper Mario een beetje eigenheid te scheppen, in plaats van steeds weer hetzelfde als dat we al uit oude Mario-games kennen?

Verhaal is ook iets waar Miyamoto steeds over zeurt. In "Super Mario Galaxy" vond hij dat er teveel verhaalelementen in zaten, vooral wat Rosalina's achtergrond betreft. Ik vond juist dat het Rosalina iets speciaals meegaf, wat je niet zo vaak ziet bij Mario personages: een vorm van diepgang. In het tweede deel werd dat meteen overboord gegooid. Deel 2 was zeker een tof spel en de wat hogere moeilijkheidsgraad was zeker welkom, maar toch vond ik het eerste deel de betere game. De sfeer was beter, mede door een wat groter verhalend element. Het maakt het spel nét wat serieuzer en aangrijpender. Een RPG zonder verhaal lijkt me, zeker in dit genre, een gemiste kans.

Laat Miyamoto maar vooral aan nieuwe games werken. Sinds de Wii lijkt hij dat liever te doen, dan om te kijken naar oudere reeksen. Hij hoeft geen invloed meer te hebben op Mario, Zelda of Star Fox, want hij heeft er intussen zomaar rare ideeën bij. Hoop maar dat Miyamoto bij de aangekondigde Super Mario animatiefilm niet ook beweert dat een verhaal overbodig is. Dát kan weleens een lange zit gaan worden. Een Mario game kán soms een goed verhaal gebruiken, zéker als het een RPG betreft. Sterker nog: een Mario-game of film met een goed verhaal? Kom maar op! Smile
Avatar
Yosher | 31 juli 2020 18:30 | #291327
Reactie op post #291326 van Martijn
collapse
Niks aan toe te voegen.

Enige waar ik het niet mee eens ben is dat Galaxy 1 beter is dan 2, maar de reden voor mij dat 2 beter is is waarschijnlijk geen geheim. Maar als dit element niet in deeltje 2 zat, of óók al in 1, dan vond ik deel 1 zeker weten ook beter, al was het maar een beetje. Want qua gameplay kwaliteit zijn beide games echt hoogstaande pareltjes.

Maar goed. Dat heeft niks met dit topic te maken. Ik hoop in ieder geval echt dat ze zo snel mogelijk van dit soort brakke regels afstappen want hier wordt niemand blij van. Denial
Avatar
Martijn | 31 juli 2020 18:35 | #291328
Reactie op post #291327 van Yosher
Haha, omdat Yoshi een belangrijke rol heeft zeker? Wink

Overigens ervaar ik "Galaxy 2" vooral als meer van hetzelfde en dat was uitstekend. Pas als ik écht moet kiezen zeg ik dat deel 1 beter is, maar vooral omdat die game alles als nieuw introduceerde. Beide games staan op bijna even hoog niveau én er zijn zeker dingen die deel 2 beter deed. Ik vind beide games geweldig, dus gelukkig hoef ik niet te kiezen. Smile
Avatar
Mitch | 30 juli 2020 23:38 | #291324
NEE GEEN TOADS MEER

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Paper Mario: The Origami King

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 17 juli 2020

Screenshots