Team Paper Mario vindt het belangrijk om het gevechtssysteem steeds aan te passen Nieuws | 08 augustus 2020 22:55 | Auteur: Erik | Bron: PCGames

Het streven naar nieuwe en innovatieve systemen is de reden dat het gevechtssysteem van Paper Mario veelvuldig veranderd wordt. Dit onthult de producer van The Origami King, Kensuke Tanabe aan Duitse website PCGames.

"Het streven naar nieuwe en innovatieve systemen, is het fundament van de filosofie die mijn team en ik volgen bij het ontwikkelen van games. Daarom ben ik van mening dat het essentieel is dat het gevechtssysteem elke titel verandert", zegt Tanabe tegen PCGames.

Veranderende gameplay
De Paper Mario-franchise staat sinds Wii-titel Super Paper Mario bekend om haar veelvuldig veranderende setting en gameplay. Waar de eerste twee spellen in de franchise nog traditionele rollenspellen waren, veranderde de serie steeds meer in een soort action-adventure. Paper Mario: The Origami King vond het wiel afgelopen maand opnieuw uit met zogenaamde ringgevechten.

Paper Mario: The Origami King is sinds 17 juli beschikbaar voor de Nintendo Switch. Pas op bij het spelen: er zit een glitch waardoor je zomaar kunt vastlopen. Vorige week kwam naar buiten dat Nintendo deze game-breaking glitch gaat fixen.

PaperMario_TheOrigamiKing_NintendoSwitch_Gevechtsysteem
Next articleVerwacht in de toekomst meer SteamWorld-games Previous articleMew World-update Cat Quest II nu beschikbaar op Nintendo Switch

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 09 augustus 2020 01:44 | #291391
collapse
Die ring gevechten waren voor mij de enige reden dat ik de game vervelend begon te vinden. Als ze dit enkel tot boss fights hadden beperkt, was het een stuk minder vermoeiend en langdradig geweest. Dat gekloot aan het begin om ze in line te krijgen was erg frustrerend. En als het niet lukte wist je dat je langer bezig was om die rot enemies te verslaan, en dan al helemaal als je sterke hamer of schoenen net verrot gingen.
Avatar
Jerone | 09 augustus 2020 09:32 | #291392
Reactie op post #291391 van FalconPawnch

Spoiler

Avatar
Ritish | 09 augustus 2020 15:51 | #291394
collapse
Vond de baas gevechten erg leuk. Bij gewone enemies was t net niet diepgaand genoeg voor mij. Maar ben wel blij dat ze t steeds omgooien.
Avatar
FalconPawnch | 09 augustus 2020 16:34 | #291395
Reactie op post #291394 van Ritish
collapse
Ik miste wel een beetje het rpg element. Verandering is niet altijd goed. Dat was in dit geval wel duidelijk. Een frisse wind is leuk maar het moet niet de overhand krijgen van de hele game.
Avatar
Ritish | 09 augustus 2020 20:19 | #291399
Reactie op post #291395 van FalconPawnch
collapse
RPG elementen miste ik dus niet.
Combat draaide (pun intended) meer om die ring dan je equipment. Enige RPG elementen die eraan toegevoegd zouden kunnen worden zouden alleen maar af doen aan de ring terwijl ik juist hoopte dat die ring combat verder ontwikkeld zou worden.
Verandering is idd niet altijd goed en sequels kunnen heel tof en geliefd zijn (kijkt richting naar BotW2), maar gegeven Nintendo meestal wel iets leuks kan bedenken (zoals de ring dit keer) en ze niet vaak met een nieuwe IP komen, dan heb ik liever dat ze blijven innoveren.

Andere studio's kunnen de werkende systemen overnemen en daar op itereren.
Er zijn zo genoeg RPG's met goede vertrouwde rpg elementen, maar ring-combat is iets unieks en ik hoop dat een andere studio dat overneemt, verbeterd en een goed spel ermee uitbrengt terwijl Nintendo aan t volgende werkt
Avatar
FalconPawnch | 09 augustus 2020 20:54 | #291400
Reactie op post #291399 van Ritish
collapse
Hmjah, ik vond het vooral storend dat je items dus stukgaan ipv dat je gewoon sterker wordt en je dus sterkere enemies kan verslaan. Dit had het uiteindelijk veer meer versoepeld denk ik. Maar goed, ik heb me verder uitstekend vermaakt met de game, maar zo'n combat systeem als deze hoop ik niet terug te zien tbh.
Avatar
Ritish | 09 augustus 2020 22:44 | #291404
Reactie op post #291400 van FalconPawnch
Maar je wordt ook gewoon steeds sterker (dat je sterkere vijanden kan verslaan (zelfs zonder ring battle)) naarmate je aantal hartjes toeneemt.

De items hadden er van mij helemaal uit gemogen. Je hebt altijd geld genoeg om de beste gear te kopen, je kan altijd genoeg op voorraad hebben dat zelfs al breekt 1 tijdens een gevecht dat je nog genoeg in voorraad hebt. Mushrooms zo cheap en je wordt zo weinig geraakt dat je net zo goed elk gevecht met vol leven kon beginnen. En die fire/ice flowers, pow-blok, tanooki staart en hurl hammers niet eens nodig gehad, maar die optie is er ook nog voor mochten al je equipment stuk zijn zonder dat je nieuwe ge-equipped had. Alleen de 'iron' versie van boots voegde iets interessants toe aan de combat, de rest van de items waren er alleen om je munten 'op' te maken
Avatar
SMS | 09 augustus 2020 18:06 | #291396
collapse
Het is tijd voor een geheel nieuwe Mario RPG series.
Avatar
Yosher | 09 augustus 2020 21:17 | #291401
Reactie op post #291396 van SMS
Gezien de bestaande Mario RPG reeksen nagenoeg dood zijn (Paper Mario is in ieder geval geen RPG meer te noemen), ben ik het hier zekerste weten mee eens.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Paper Mario: The Origami King

Platform: Nintendo Switch
Genre: Action Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 17 juli 2020

Screenshots