Capcom vindt Monster Hunter World niet geschikt voor de Nintendo Switch Nieuws | 07 oktober 2020 15:01 | Auteur: Erik | Bron: Eurogamer

Capcom heeft Monster Hunter World nooit uitgebracht op de Nintendo Switch omdat ze het niet bij het concept van de console vonden passen. Dit onthult Ryozo Tsujimoto, producer van Monster Hunter Rise, in een interview met Eurogamer.

"Om eerlijk te zijn: niet echt, want wij zien elke titel als een eigen concept, en je kan de hardware waar je 'm op lanceert niet negeren tijdens de ontwikkeling", antwoordt Tsujimoto op de vraag van Eurogamer of er ooit plannen waren voor een Switch-versie van Worlds. "Bij iets als de Nintendo Switch, waar je snel en overal op kunt spelen, wil je niet per se een gameplay-ervaring die is ontwikkeld met de aanname dat je vier uren achter elkaar op een grote televisie speelt."

Tsujimoto zegt dat Capcom liever een ervaring creëert die perfect bij de Nintendo Switch past. "Wij willen een spel kunnen ontwerpen die je een half uurtje onderweg kunt spelen of vlak voor het slapen gaan, en waar je alsnog wat uit kunt halen. Dit is van grote impact op de uitwerking van de gameplay, en de reden waarom niet zomaar iets kunt overzetten. In conclusie: we hebben hier nooit echt over nagedacht als het aankomt op Monster Hunter World."

Monster Hunter World verscheen op 26 januari 2018 voor de PlayStation 4 en Xbox One. Later verscheen er ook een PC-versie. Het spel is de vijfde hoofdtitel in de Monster Hunter-serie.

MonsterHunterWorld_Niet_NintendoSwitch
Screenshot van Monster Hunter World op de PlayStation 4.

Eerdere Monster Hunter World-perikelen
Het is niet de eerste keer dat Capcom een dergelijk statement maakt. In januari 2018 meldden ze al dat het bedrijf altijd kijkt naar welke hardware het beste bij een concept past. Destijds werd echter ook benoemd dat ze graag een game wilden maken voor de meest krachtige hardware op de markt.

Dit betekent niet dat Capcom in al die jaren niet bezig was voor de Nintendo Switch: zo blijkt uit het interview met Eurogamer dat Monster Hunter Rise al een jaar of vier in ontwikkeling is. De maak is gestart na de Nintendo 3DS-titel Monster Hunter Generations uit 2015 (die overigens ook een Switch-port heeft gekregen).

Monster Hunter Rise verschijnt op 26 maart voor de Nintendo Switch. Capcom spreek eerder vandaag nog over het gebruik van de Resident Evil 7-engine.
Next articleBegin vandaag nog aan de Pikmin 3 Deluxe demo! Previous articleLugubure moordzaken in lanceertrailer Agatha Christie: The ABC...

Reacties van gebruikers

Avatar
FalconPawnch | 07 oktober 2020 17:40 | #292285
collapse
Ben benieuwd of de fans dit ook vinden...

Bij iets als de Nintendo Switch, waar je snel en overal op kunt spelen, wil je niet per se een gameplay-ervaring die is ontwikkeld met de aanname dat je vier uren achter elkaar op een grote televisie speelt


Lekker kortzichtig. Bullshit antwoord dus. Volgens mij is het hele idee van de Switch dat je console games nu ook onderweg kan spelen. Net alsof je minimaal 4 uur per speelsessie vol moet krijgen, want zo brengt ie het wel.
Avatar
Martijn | 07 oktober 2020 22:09 | #292294
Reactie op post #292285 van FalconPawnch
collapse
Inderdaad! Dat de Nintendo Switch voor velen een handheld is, wil niet zeggen dat hij niet als console wordt gebruikt door velen. Het systeem is beide. Dit is een 3DS antwoord, dus die vlieger gaat hier niet op.

Zelf gebruik ik mijn Nintendo Switch vrijwel alleen als console. Hij komt nauwelijks uit het dock. Kan Capcom verzekeren: er zijn zéker mensen die uren achter een grote TV op de Nintendo Switch willen spelen. Heb vandaag "Dragon Quest XI" gekocht. Moet ook nog aan de slag met o.a. "Xenoblade Chronicles Definitive Edition". Dat zijn enorme avonturen. Volgens Capcom's rare logica komen die spellen niet tot hun recht? Ik zeg: graag meer grootschalige avonturen, óók om thuis én overal te spelen.

De échte reden zal wel zijn dat ze het teveel moeite of te duur vinden om het spel op een goede manier over te zetten naar de Nintendo Switch, zodat de game ook daarvoor geoptimaliseerd is.
Avatar
Lucas | 08 oktober 2020 08:28 | #292295
Reactie op post #292294 van Martijn
collapse
Juist op handheld ook. Anders kom ik er nooit aan toe om zo'n gigantisch spel uit te spelen.
Avatar
Martijn | 08 oktober 2020 15:50 | #292306
Reactie op post #292295 van Lucas
Dat ook ja. Hoe je het ook wendt of keert, wat Capcom hier zegt slaat nergens op. Hahaha
Avatar
koekiemonster | 08 oktober 2020 09:03 | #292297
collapse
Weten jullie nog de Vita? Daar was de algemene reactie op van Nintendo-fans: “dit is een handheld, daar wil je geen consolegames op”.

Mooie tijden...
Avatar
Volleybaas | 08 oktober 2020 10:34 | #292298
Reactie op post #292297 van koekiemonster
de watte?
Avatar
Yosher | 08 oktober 2020 16:18 | #292309
Reactie op post #292297 van koekiemonster
Dit soort reacties vind ik altijd zo raar. "Nintendo fans zeiden toen..." bla bla bla, niet alle Nintendo fans zeggen hetzelfde en diegene die dat toen zeiden hoeven nu niet per sé anders te denken of hebben nu hun lesje geleerd inmiddels of of of... vul maar in. Er zullen vast wel hypocrieten tussen zitten maar die heeft elke fanbase. Omnomnom
Avatar
ribbelchips | 08 oktober 2020 11:34 | #292301
Niet dat ik Monster Hunter nou zo interessant vind, maar dit is natuurlijk een drogreden. Breath of the Wild is door miljoenen Switch bezitters uren achter elkaar gespeeld.
Avatar
Ted Ninto | 08 oktober 2020 17:43 | #292310
Ik negeer de handheld functionaliteit volledig. Met de Pro Controller lekker op de 55" tv. Deze meneer grossiert in lariekoek.
Avatar
Debinir | 08 oktober 2020 20:22 | #292314
collapse
Dit is natuuurlijk bullshit
Capcom wou gewoon geen moeite doen om de game te porten
Avatar
waliwal | 08 oktober 2020 22:22 | #292317
Reactie op post #292314 van Debinir
Is toch logisch. Ze willen een goed product afleveren en om nu te gaan porten en een slecht product af te leveren is ook niet de moeite. Dan krijg je zo'n situatie als bij de port van The Outer Worlds die gewoon voor geen meter liep.
Avatar
fantasyfreak | 09 oktober 2020 20:01 | #292339
Tja het lijkt mij een vette game maar ik denk echt niet dat de Switch dit aan kan op hetzelfde niveau en dat is zonde. Zou hem sowieso voor de PS4 kopen dan.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.