Bravely Default II producer spreekt over overgang van 3DS naar Nintendo Switch Nieuws | 22 februari 2021 10:26 | Auteur: Kitty | Bron: Dengeki Online (vertaling door Nintendo Everything)

Bravely Default II producer Masashi Takahashi sprak met Dengeki Online over hoe het was om een nieuw spel te maken voor de Nintendo Switch.

Bravely Default II wordt het debuut van de serie op de Nintendo Switch, na twee games op de Nintendo 3DS. Takahashi vertelde over de uitdagingen en voordelen van het ontwikkelen op een nieuwe console (vertaling):

Was Bravely Default II altijd al bedoeld als Switch-titel?

Takahashi: Ik denk het wel, ja. We hebben veel geleerd tijdens de ontwikkeling van Octopath Traveler en toen we nadachten over welke consoles Bravely Default-fans waarschijnlijk bezaten, leek Switch ons de beste keuze.

De Switch is veel krachtiger dan de 3DS, heeft dat de ontwikkeling vlotter doen verlopen?


Takahashi: We hebben grote stappen kunnen zetten in alles, van de graphics tot de muziek en personages, zodat het aanvoelt als een echt vervolg. Maar zelfs met alle verbeteringen vonden we het belangrijk om ervoor te zorgen dat het nog steeds op een bepaalde manier op de vorige titels leek. Als je bijvoorbeeld naar de steden in het spel kijkt, wilden we eerder het gevoel creëren dat spelers op een schilderij liepen in een 3D stereoscopische weergave. Om dat gevoel ook in deze titel te behouden, besloten we de stad te maken alsof het papierwerk was. Toen we eenmaal een prototype hadden gemaakt, voelde het goed en besloten we het idee volledig te omarmen.

Om de sfeer van de serie intact te houden, streefden we bij het ontwerpen van de velden bovendien naar iets dat meer leek op een modeltrein dan op iets realistischers. We hebben veel geëxperimenteerd om de graphics uniek te maken en toch dat "Bravely Default"-gevoel te behouden. Ik denk dat spelers hier een goed idee van zullen krijgen als ze het op een Switch-scherm in actie zien in plaats van naar screenshots te kijken. De "final demo" is ook onlangs uitgebracht, dus voor de spelers die het spel nog niet in actie hebben gezien, probeer het alsjeblieft eens.

Was er iets waarvan je het gevoel had dat het moeilijker werd gemaakt omdat het spel een Switch-titel is?

Takahashi: De vorige titels waren 3DS-games, wat betekende dat we twee schermen hadden om mee te werken. Deze keer moesten we de UI helemaal opnieuw maken vanaf het begin. Het kostte veel tijd om uit te zoeken hoe we alle functies op één scherm konden plaatsen zonder dat het er te krap of te ingewikkeld uitzag.


Bravely Default II verschijnt op 26 januari voor de Nintendo Switch. Ga jij hem halen? Erik kijkt er in ieder geval al naar uit in zijn preview.
Next articleSpeel vanaf deze week met de tijd in Clocker voor Nintendo Switch Previous articleThe Legend of Mana remastered krijgt collector's edition in...

Reacties van gebruikers

Avatar
deejaydadream | 22 februari 2021 15:01 | #293809
Ik ga deze game zeer zeker halen, kijk er al een tijdje naar uit.

De eerste 2 games ook uitgespeeld (98%) dan, bij Bravely Second zat een fout in de cadridge, waardoor het ein baas gevecht in het midden op zwart ging en het spel niet meer verder ging (opgestuurd en een nieuwe gekregen, maar de save game was weg). Niet meer aan begonnen en het einde maar op Youtube gekeken.

Daarom had ik ook gehoopt dat ze de eerste 2 titels nog zouden poorten naar de Switch, dat had ik echt gevierd.
Avatar
FalconPawnch | 23 februari 2021 10:44 | #293818
het zag er uit als een wii game.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Bravely Default II

Platform: Nintendo Switch
Genre: RPG
Uitgever: Square Enix
Aantal spelers lokaal: Onbekend
Online-ondersteuning: Onbekend
Releasedatum: 26 februari 2021

Screenshots