De nieuwe wapens en visors in MP2 nader bekeken. Special | 21 oktober 2004 15:28 | Auteur: Squeenix

Om het wachten tot 26 november nog iets ondragelijker te maken, is hier een kleine feature over de wapens en visors die je in Prime 2 zult aantreffen.


De dag waar alle Metroid en Nintendo aanhangers op zitten te wachten duurt niet zo heel lang meer en daarmee komt de sequel van misschien wel een van de beste games ooit dichterbij. In Prime 2 zullen op het gebied van wapenarsenaal en (scan)visors enkele nieuwe dingen toegevoegd worden. Hoog tijd om deze inventies even nader te bekijken. Let op: deze feature bevat enkele spoilers, dus je bent gewaarschuwd!

De Visors:

De Dark Visor
De planeet waar Samus dit keer haar avontur beleeft, genaamd Aether, bevat twee werelden: de Light en de Dark World, die constant in fluctuatie zijn. Niet alleen de planeet zelf verandert onder invloed van deze werelden, ook de vijanden verschillen. Het volk van de Luminoth roept in Prime 2 de hulp in van Samus om de Ing te verdelgen; een gevaarlijk ras dat de Dark World binnendringt. Het cadeau van de Luminoth aan de lieftallige Aran is de Dark Visor. Niet alleen kan Samus hiermee beter in het donker zien, maar ze kan met deze visor ook vijanden en items zien die anders onzichtbaar bleven.

metroid-prime-2-echoes-20041014045636096
Geen vijand te zien in deze donkere ruimte..

metroid-prime-2-echoes-20041014045631159
Maar een blik met de Dark Visor bewijst anders!

De Echoes Visor
Zelfs bijna een maand voor de release voor de game, is informatie over deze visor schaars. Retro wilt namelijk dat de gamer zelf op zoek gaat naar de mogelijkheden van dit apparaat. Wat zeker is, is dat de Echoes visor het mogelijk maakt beweging door middel van geluid te zien. Daarnaast is deze visor in actie gewoon een feest om te aanschouwen!

metroid-prime-2-echoes-20041014045634815
Te veel mist om iets te zien?
metroid-prime-2-echoes-20041014045638987
Met de Echoes Visor wordt het een stuk duidelijker!

De Beams

De Light Beam
Een nieuw wapen in de Metroid-saga is de zogenaamde Light Beam. Samus heeft dit wapen van de Luminoth gekregen om de Ing te bestrijden en dit wapen blijkt voor dit klusje uitermate geschikt. Zo heeft deze beam niet alleen een grote impact op de vijanden, maar ook op de omgevingen. Vooral de creaturen die de Dark World bevolken zijn niet bepaald bestand tegen dit wapen en je zult de Light Beam dan ook vaak verkiezen boven bijvoorbeeld de Power Beam als je de Ing naar een andere wereld wilt helpen.

Daarnaast kan de Light Beam gebruikt worden om deuren open te maken die met andere wapens gesloten zouden blijven, maar de meest interessante functie van het wapen is wel het volgende; de Light Beam geeft namelijk leven! Het is mogelijk om bijvoorbeeld kleine bomen te laten groeien door op ze te schieten met deze gun. Dit laatste zal volgens Retro een integraal punt vormen in de verschillende puzzels in Echoes.

Je kan de Light Beam afschieten in kleine, snelle schoten, of je kan hem opladen voor een sterker schot. Je zult echter zuinig met dit wapen moeten zijn, want de ammo ligt niet voor het oprapen!

metroid-prime-2-echoes-20041014045632518
Een gewoon schot met de Light Beam.

metroid-prime-2-echoes-20041014045639955
En hier zie je de "charged-up" versie in actie.

De Dark Beam
De tegenhanger van de Light Beam is (hoe kan het ook anders) de Dark Beam. Zoals de Light Beam de functie heeft om aan allerlei organismen leven te schenken, zo de Dark Beam het leven aan diezelfde organismen onttrekken. Dit is ook weer een onderdeel van de puzzels in Prime 2; denk maar eens aan een situatie waarin je een aantal planten moet verdelgen om zo toegang te krijgen tot de deur die voorheen geblokkeerd was. Dit wapen schiet donkere materie dat zich vastkleeft aan de dichtstbijzijnde vijand. Ook voor dit wapen is munitie schaars.

metroid-prime-2-echoes-20041014045640627
Een standaard schot van de Dark Beam in een gevecht tegen een eindbaas.

metroid-prime-2-echoes-20041014045642159
De donkere materie kleeft zich vast aan een hulpeloze vijand.


Bron: IGN
Next articleVervolg op X-Men Legends aangekondigd. Previous articleNintendo Gamers' Summit op video - DS games in beeld

Reacties van gebruikers

Avatar
Zapp-x | 21 oktober 2004 18:57 | #54309
Waarom plaatsen we dan niet gelijk alleen maar links naar IGN nieuws? Dit is niet een echt "feature idee" van ign... maar gewoon nieuws. Als IGN een preview post.. zit daar ook info in, wat ook ELKE site zal gebruiken... anders melden ze niet AL het nieuws... de screens die bij die previews zitten, zie je ook overal terug.. dus wat is er deze keer anders?
Avatar
Gary | 21 oktober 2004 15:42 | #54310
Niet om het een of ander.. Maar dit is gewoon een Nederlandse vertaling van het artikel wat Ign vandaag/gisteren heeft gepost.. >.<
Avatar
Kenshaw | 21 oktober 2004 16:04 | #54313
T komt mij ook n btje bekend voor mja
Avatar
Gebruiker 2308 | 21 oktober 2004 16:08 | #54314
Sorry hoor maar ik vind nu niet echt dat je het duidelijker ziet met die Echoes visor Weird
Avatar
Gebruiker 1534 | 21 oktober 2004 16:10 | #54315
Wel als je beeld beweegt...
En holy-hot-damn, ik wil 'm nuuu, dit wordt weer dagen opgesloten op m'n kamer gamen =P
En dan nog die multiplayer...
Avatar
Govert | 21 oktober 2004 16:10 | #54316
Lol dit is gewoon vertaald Razz
Avatar
Maniack | 21 oktober 2004 16:15 | #54317
als het gewoon vertaald is van IGN, dan moet er ook nog bij staan

Bron: IGN
Avatar
Squeenix | 21 oktober 2004 16:16 | #54318
Welk nieuwtje op GQ is dan niet vertaald..?. Ik heb het niet slechts vertaal hoor, op IGN stond indd als eerste een artikel met specifieke info over de wapens en volgens mij was dat op deze site nog niet bekend gemaakt....
Avatar
Game Boy | 21 oktober 2004 16:17 | #54319
Ik vind het wel jammer dat die visors echt alleen het beeld veranderen nu, in MP1 kreeg je ook nog een helemaal nieuwe rand etc. Bijv. bij de Termal vizor een driehoekig vizier en bij de X-Ray een circelvormig, dat vond ik er wel mooi uitzien...
Avatar
Gary | 21 oktober 2004 16:21 | #54323
Nee kijk, nieuws en artikelen is iets wat gescheiden is. Als je nieuws vertaald, dan valt dat wel te begrijpen, alhoewel je ook gewoon je eigen ervaringen kan verwerken in zo'n stukje.

En dit is geen nieuws, maar een artikel. Een feature in dit geval. Voor mij komt het best lomp over, als je het gewoon letterlijk van Ign plukt, Ign screenshots neemt etc etc.

Nieuws wordt door iedereen 'geripped' maar features is iets wat je site uniek moet maken. En dat je dan gewoon letterlijk alles overneemt, net een dag nadat Ign dat doet.. Dat kan niet, naar mijn mening.

Enne no offence, maar ook al ben je een 'newbie' dan nog vind ik dat je hier rekening mee moet houden. Smile
Avatar
Squeenix | 21 oktober 2004 16:28 | #54326
Ok, point taken, maar cut me some slack; ik probeer het ook alleen maar goed te doen en dit leek me een leuk en interessant artikel...
Avatar
Gary | 21 oktober 2004 16:35 | #54329
Haha, ik weet wel dat je het goed probeert te doen, en dat je ook moet leren.. Maar ga niet features van andere sites vertalen ofzo.. En vooral niet 1 dag nadat het artikel op de originele site staat. Natuurlijk mag je best zo'n feature maken, maar voeg dan dingen uit eigen ervaring toe enz. Of gewoon meer informatie wat Ign er niet heeft staan. Smile
Avatar
Squeenix | 21 oktober 2004 16:36 | #54330
indeed, zal het meenemen voor het volgende artikel. Anyway, bedankt voor je gegronde opbouwende kritiek...
Avatar
Gebruiker 2584 | 21 oktober 2004 17:07 | #54337
Mmmm, ik voel aan mun water dat deze game bijna gaat uitkomen................
Avatar
Zapp-x | 21 oktober 2004 17:54 | #54346
IGN heeft er een feature van gemaakt.. omdat het veel nieuws was, precies wat Michiel nu ook doet. We hadden wel al zoiets als dit gepost, maar dit heeft meer inhoud.. en daarom is het dus een feature. Ik snap niet echt wat het probleem is.. Michiel geeft je meer informatie over de wapens, aangezien IGN vaak exclusive dingen heeft (zoals dit) is het logisch dat het overgenomen wordt door andere sites... Het werd imo pas een ander verhaal als Michiel het hele stukje had geplakt in een translate machine..
Avatar
DeathbyCookie | 21 oktober 2004 18:25 | #54349
Wat is het verschil tussen het gebruiken van een Translate machine en het zelf letterlijk verklaren. Het is gewoon niet netjes, jullie hadden dan beter een link naar het artikel van IGN kunnen zetten in plaats van het doen alsof het een 'eigen' feature is.
Avatar
semper | 21 oktober 2004 20:59 | #54373
Wat loopt iedereen nou te huilen Weird Het is in mijn ogen gewoon nieuws, ookal zou je het als een hele kleine feature kunnen beschouwen, maar dan nog ben ik blij dat het hier is geplaatst.
Avatar
Johan | 21 oktober 2004 20:59 | #54374
Er staat toch niet voor niets "Bron: IGN" + op elke screen IGN? Weird
Avatar
Johnny | 21 oktober 2004 22:56 | #54385
Wat zeurt iedereen nou [] Smile
Ik vind t wel fijn dat het hier gepost wordt zodat ik nie helemaal naar ign hoef en tis nog vertalld ook, en michielV doet toch niet alsof hij er helemaal zelf achter gekomen is?!
btje meer respect Wink

en hijs nieuw hij moet nog n beetje wenne Razz
Avatar
MainStream | 21 oktober 2004 23:39 | #54386
aiai topppertje!! Very Happy
Avatar
Willem B. | 22 oktober 2004 12:04 | #54411
Had het nog niet gelezen op IGN, dus wist het niet. Anders had ik je m'n complimenten gegeven Michiel de V., want dit is 'n mooi lappie text.

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

Metroid Prime 2: Echoes

Platform: Nintendo GameCube
Genre: FPA
Ontwikkelaar: Retro Studio's
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 4
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: 26 november 2004

Screenshots