Star Wars Rogue Leader - Rogue Squadron 2 Review | 26 augustus 2002 02:19 | Auteur: Onbekend

Een nieuwe Star Wars game met hetzelfde genre als de voorganger "rogue squadron 1". De voorganger was ook een topper en ik heb raar genoeg ook het gevoel bij deze game…. Zal Lucasarts in samenwerking met Factor 5 opnieuw erin slagen om een topper van een game neer te zetten? Je kan het hieronder lezen…….. Let the force be with you……

Het bedrijf Lucasarts heeft deze keer in een groot team (bijna net zo groot als een filmcrew) de game: Star Wars Rogue Leader - Rogue Squadron 2 neergezet. Het spel begint al helemaal perfect met schattige stormtroopers die op muziek vrolijk aan het dansen zijn en vervolgens het logo van lucasarts tevoorschijn halen. Gelijk na de intro kom je op het option scherm. Daar zie je het verschil met de N64 dat de gamecube makkelijk filmpjes kan afdraaien, want zo zal er steeds een ander filmpje uit de klassieke star wars serie te zien zijn. Maarja uiteindelijk draait het natuurlijk om de game zelf….

Aan het begin van het spel zie je dat je 2 levels kan selecteren. Namelijk de standaard "first" level en een training missie voor als je nog nooit met de star wars vlieg serie gespeeld hebt.
De nieuwe levels uit Star Wars spelen zich in grote mate in de ruimte af. Veel van de missies komen bekend voor uit de films. In het spel moet je in de eerste missie de death star vernietigen net zoals in de film en darth vader probeert je hierbij tegen te houden.
De houdbaarheid van de game is best hoog, vanwege het groot aantal extra's dat te behalen valt en gewoon het plezier dat je eraan hebt.
In totaal zijn er 16 levels waaruit:

1 training level
5 bonus levels (waarvan je in 3 met de darth vader speelbaar! )
10 standaard levels

Grafisch is het spel een megagame. Mannetjes die je ziet lopen in sneeuw levels en een prachtige grond. Ook de ruimte levels lijken letterlijk uit de film opgenomen zo grafisch mooi het spel is. Het genot om de levels alleen al vanwege de grafische kwaliteit opnieuw te spelen is groot. Zo is de trainings level - tatooine prachtig met het mooie zand en de prachtige gebouwen die vooral overdag en bij schemering erg mooi zijn.

De besturing is niet/weinig veranderd van zijn voorganger "rogue squadron 1". Sommige mensen vinden de besturing lastig, maar volgens mij is dat echter meer een kwestie van wennen. Als je de game een uurtje speeld heb je al helemaal de feeling in de controller en zal je niet pissig worden op de controller door hem vervolgens uit het raam te gooien. Nee, hoor bij deze game vind ik dat een beetje flauwekul.

Het geluid zit ook dik in orde met de prachtige star wars muziek en het 0906 geheig van darth vader. Vooral vind ik de muziek (sorry darth vader…. Ik smeek om genade) een van de belangrijkste factoren in deze game. Het geeft je helemaal de speciale onbeschrijfelijke star wars feeling.

Misschien ben je bang dat het spel niet veel veranderd is ten opzichte van de voorganger op de N64. Ik ben het hier niet mee eens.
Daarom noem ik hier de meeste vernieuwingen:
Ruimte levels
Mogelijkheid om met darth vader te spelen in 3 bonus levels
Je kan commando's geven aan je team
In een aantal levels is het mogelijk om midden in de level te wisselen van voertuig
Een Targeting Computer
Vele Special Features te halen

Samengevat is dit een "must have" game die absoluut het aanschaffen waard is. Geluid, graphics, besturing, replay value, of andere zaken zijn allemaal bijna perfect.

Originaliteit: 8
Geluid: 10
Besturing: 9.5
Graphics: 10
Houdbaarheid: 9.5

Eindcijfer: 9.4
0
N1-score
Next article22 November 2002 - WaveBird Controller - Previous articleLost Kingdoms 2

Plaats een reactie

De reacties bij dit bericht zijn gesloten.