Zelda Reborn feitjes op een rijtje Special | 24 april 2005 12:11 | Auteur: Johan

Zo vlak voor de E3 stromen de feitjes en geruchten binnen over de allernieuwste Zelda. De scans waren al voorzien van de nodige informatie, GameQube kwam nog wat sappige details tegen...

De afgelopen week stond heel GameCube minnend Nederland op zijn kop; Er waren weer nieuwe screens en details vrij gegeven van Zelda 'Reborn'! Orgastische taferelen en lofprijzingen waren het gevolg van deze nieuwe ontwikkeling. Vandaag hebben we weer een aantal sappige details voor je klaar liggen, samen met de al eerder bekend gemaakte feitjes en geruchten hebben wij het speciaal voor jou gebundeld in één groot nieuwsoverzicht. Houden we het wel netjes?

• Zoals in elk Zelda spel zal ook dit allernieuwste deel geen voice-acting bevatten.

• Mensen kunnen weer met een gerust hart ademhalen, er zal geen GBA connectivity aanwezig zijn.

• Je kan een hengeltje uitgooien om eens even lekker te vissen. Net als in Link's Awakening kan je dus weer lekker vissen. Of het om een 'minigame' gaat of om een overlevingstechniek is nog niet bekend.

• Link redt in dit nieuwste avontuur Zelda van een gewisse dood. Terwijl Ganon weer van de partij zal zijn.

• De titel van het spel is ook nog niet bekend.

• Het gevechtssysteem zal anders zijn dan die van The Wind Waker.

• In het begin van het spel zal Link een 'cowboy' zijn, tevens zijn er enkele 'minigames' in het spel geïntegreerd om het paardrijden optimaal te leren.

• De paardrijdtechnieken zul je veelvuldig nodig hebben, er zullen namelijk vele gevechten te paard plaats vinden.

• De eerste berichtgevingen van 'Tauro Village'; Grootschalig en zeer fijn gevoel voor realisme.

• Op de art van de nieuwste Zelda is duidelijk te zien dat er weer verschillende zwaardtechnieken gebruikt kunnen gaan worden.

• Het bekende en altijd hippe 'Chicken Gliding' is weer terug van weg geweest.

viewerscreen


Tot zover de nieuwste feitjes, hieronder staat de Nederlandstalige vertaling behorende bij de Spaanse scans van afgelopen week.

• Je speelt het spel met een zestienjarige Link, die naarmate het spel vordert ouder zal worden.

• Het dorpje dat je ziet op de Spaanse scans moet het eerste dorpje zijn waar je terecht komt met Link.

• De 'controls' zullen hetzelfde zijn als die in Ocarina of Time en The Wind Waker.

• Het spel is 2 tot 3 keer groter dan Ocarina of Time.

• De levensduur van het spel zal om en nabij de 70 uur liggen.

• Paardrijd gevechten zullen een wezenlijk onderdeel van de gameplay vormen.

• 'Z-targeting', zoals we dat zagen in Ocarina of Time is weer terug. Nu zal het echter met de 'L-button' gebeuren.

• Het springen zal wederom automatisch gaan.

• Eiji Aonuma wil het spel graag een overduidelijk Manga-tint meegeven. Mensen die zich de Spaceworld demo van 2000 nog kunnen herinneren hebben goed vergelijkingsmateriaal.

Als laatste zei Eiji Aonuma over de watereffecten het volgende: "Making the water trasparent in this new Zelda as opossed to Wind Waker will allow us to give a realistic and more beautiful feel to the game and also open the game to a new subaquactic world"

viewerscreen
Next articleFantastische accesoires Previous articleMadden NFL next-gen promotie filmpje!

Reacties van gebruikers

Avatar
Willem | 24 april 2005 12:25 | #75221
Die Japanners kunnen ook geen engels he: "Making the water trasparent in this new Zelda".. trasparent? Wat is dat in gods naam? Hahaha
Avatar
Timo | 24 april 2005 12:23 | #75222
leuk Weird maar was het niet zo dat deze game een manga tint heeft meegekregen omdat men vond dat Link op die SpaceWorld demo er te poppetjes-achtig uitzag?
Avatar
link_mario | 24 april 2005 12:24 | #75223
w00t! De levensduur van het spel zal om en nabij de 70 uur liggen.

Als dat waar is, heb ik weer wat te doen.
Avatar
Game Boy | 24 april 2005 12:32 | #75224
"Het gevechtssysteem zal anders zijn dan die van The Wind Waker." dit vind ik eigenlijk wel een beetje jammer, dat vond ik juist wel weer goed in tww, ook dan op het juiste moment op de A-knop drukken was lol
Avatar
E-J | 24 april 2005 12:44 | #75226
ik denk ook niet dat het gevechtsysteem zal veranderen Want de controls zijn het zelfde als in de TWW. Wat moeten ze dan veranderen
Avatar
Gebruiker 4060 | 24 april 2005 12:46 | #75227
'Z-targeting', zoals we dat zagen in Ocarina of Time is weer terug. Nu zal het echter met de 'L-button' gebeuren.
was dit anders in MM en TWW dan? Weird
Avatar
Isaac- | 24 april 2005 12:56 | #75228
@ willem en Nederlanders kunnen wel Engels .......whahahahahaahha
Avatar
Erich | 24 april 2005 13:01 | #75230
Ik kan prima engels hoor. Weird
Avatar
Willem | 24 april 2005 13:01 | #75231
Belangrijke mensen die internationaal werken wel, ja.
Avatar
Chemer_ | 24 april 2005 13:01 | #75232
ganon word gered, ik ben beniewd
Avatar
smash master | 24 april 2005 13:02 | #75233
MM, had ook z-targeting, tenzij je m op de cube heb gespeeld, de collecters edition ding Razz

Waarom redt hij ganon nou weer Weird
Hij gaat juist altijd op pad om hem af te maken....
Avatar
E-J | 24 april 2005 13:11 | #75238
Misschien is er wel een ander kwaadaardige vijand. Die Link alleen kan redden samen met ganondorf??
Avatar
D-Kong | 24 april 2005 13:25 | #75250
ganon redden en vissen Very Happy erg leuk Very Happy
Avatar
Gebruiker 1592 | 24 april 2005 14:11 | #75252
" 'Z-targeting', zoals we dat zagen in Ocarina of Time is weer terug. Nu zal het echter met de 'L-button' gebeuren."
Ervoor staat al dat de controls hetzelfde zijn, beetje dubbelop, net als hoe het springen gaat etc.
Avatar
Theun | 24 april 2005 13:43 | #75254
Hij redt Ganon?
Avatar
Maniack | 24 april 2005 13:58 | #75258
Ganon doet alsof hij goed is en nadat Link hem gered heeft ontvoert hij Zelda. (dat is mijn idee)
Avatar
Mike7 | 24 april 2005 13:59 | #75260
Ja maar, waarom werkt ie zichzelf dan in de nesten? Of, het is gespeeld natuurlijk.
Avatar
Nijnwezen | 24 april 2005 14:03 | #75262
Shit dit menen ze niet ganon en link! Waarom nu niet gewoon Link vs ganon. Zullen de echte vijanden dan de goden zijn????
Avatar
Icewolf | 24 april 2005 14:09 | #75266
Jappa Release Eind dit jaar toch? of was deze opgeschoven naar de next gen?(nog evve en we spelen link in VR :p)
Avatar
Erich | 24 april 2005 14:09 | #75267
Uhm... Dit stond dus blijkbaar in de EGM:
-Yes link is rescuing Zelda & Ganon is in the story

Vrij vertaald staat daar dus dat Link, Zelda moet redden EN dat Ganon ook weer van de partij is. Ik kan er zo nergens uithalen dat Link, Ganon ook moet redden eigenlijk. Tuurlijk, kan ook zijn dat ik mijn info uit verkeerde bronnen haal hoor Razz
Avatar
Quint | 24 april 2005 14:17 | #75269
Nieuw vechtsysteem.........Turn-based Razz
Avatar
Thomper | 24 april 2005 14:27 | #75272
Inderdaad, zoals Alpha zegt, volgens mij is er een vertaalfoutje. Want dat Link Ganon moet redden is wel erg apart. Razz
Avatar
Paul NGC | 24 april 2005 14:59 | #75278
er staat toch duidelijk én
dus lijkt me van wel
alleen jammer dat ze dat al verklappen. Kwilde eigenlijk niks weten over het verhaal
Avatar
Gebruiker 4746 | 24 april 2005 15:02 | #75279
*gmeeen kijkende ganon* Haha! drie schade!!!
*link* Nee! Ik gooi een flying dragon op!!!
*ganon* NoOoOOoooOO!!!!!

of misschien ook niet Razz
Avatar
Willem | 24 april 2005 15:06 | #75281
Wat vinden jullie eigenlijk van het plaatje? Van het highlight plaatje? Die heb ik empies voor Johan in elkaar geflanst. Holy
Avatar
nintendoid4life | 24 april 2005 15:07 | #75283
wanneer is de release?????????
Avatar
Erich | 24 april 2005 15:40 | #75287
Dat weet niemand. Eind 2005 ergens iig.
Avatar
Maniack | 24 april 2005 15:43 | #75288
Die op de scans
Avatar
aXXis | 24 april 2005 15:45 | #75289
Welke nieuwe screens?
Avatar
Gebruiker 5010 | 24 april 2005 15:42 | #75290
hmmmmmm, zelda, nice...
Avatar
aXXis | 24 april 2005 15:42 | #75291
Welke nieuwe screens?
Avatar
Kleaver | 24 april 2005 15:47 | #75292
3x OoT is echt OWANAGE!
Avatar
M-Bas | 24 april 2005 16:06 | #75294
omfgzorz !!!!!! paardrijden *love* vechten op paard *love*
Avatar
Gebruiker 2584 | 24 april 2005 16:06 | #75295
geen GBA connectivity,......toch jammer had het wel leuk gevonden als er een extrra iets in zat. Voor de rest allemaal goed nieuws (ganon redden?!?).
Avatar
Maniack | 24 april 2005 16:20 | #75298
@aXXis
die op de scans

*zucht* moet je echt alles 2 keer vragen
Avatar
Gebruiker 4177 | 24 april 2005 16:43 | #75300
"Link redt in dit nieuwste avontuur Zelda én Ganon van een gewisse dood." lijkt mij toch echt fout vertaald. Dus wat Alpha zegt. Slordig hoor. Smile
Avatar
GiHan | 24 april 2005 16:50 | #75301
Link wordt gangsta en gaat met zn pimp-chick zelda ganondorf redden in een schietgevecht tussen een rivalende clan Razz

Ach wat het verhaal ook wordt, het zal vast genieten zijn
Avatar
Chemer_ | 24 april 2005 17:22 | #75303
link redt zelda en ganandorf omdat hij ze alle twee moet redden, ganon valt maar heeft zelda vast zoiets.
Avatar
Erich | 24 april 2005 18:24 | #75310
@Arjen: ik zou het niet slordig willen noemen. Alleen die zin is nogal brak engels en als je er dan enigzins vluchtig overheen leest dan kan het dus gebeuren dat je het zo leest. Oftewel, het is de schuld van die sloege gast die niet goed dingen van het engels naar het engels kan overtikken.
Avatar
Salem | 24 april 2005 18:27 | #75312
hahahahaha het 1ste wat hij deed is het veranderen: "Link redt in dit nieuwste avontuur Zelda van een gewisse dood. Terwijl Ganon weer van de partij zal zijn" fast edit Razz
Avatar
Icewolf | 24 april 2005 18:30 | #75313
Gihan ik denk dat zelda eerder de schijt heeft aan Breezah gangster gedoe.
Avatar
Gebruiker 5180 | 24 april 2005 18:47 | #75316
Nee ik denk dat dit nog voor de ngc is want de next gen zelda zal er weer beter uit moeten zien.
Alhoewel ik me zorgen maak over de laadtijden.
Maar als je dit ook op de revolution kan spelen dan zijn de laadtijden als sneeuw voor de zon verdwenen.
Avatar
MainStream | 24 april 2005 18:48 | #75317
alst maar niet weer het '' Link Red Zelda Van Ganon Verhaal '' wordt vind ik alles best
Avatar
Erich | 24 april 2005 19:01 | #75322
Laadtijden? Is je gamecube kapot als je dat hebt dan?
Avatar
aXXis | 24 april 2005 19:20 | #75325
Ik vroeg het niet 2 keer.
Avatar
G-Pjube | 24 april 2005 19:20 | #75326
...... Paardrijden speelt grote rol... Ik ga huilen Crying Dat deed varen namelijk in TWW een grote rol Mad

straks rij je meer dan dat je wat doet ^^
Avatar
BattleNetwork | 24 april 2005 19:50 | #75331
zal wel meevallen G-Pjude..
En laadtijden? Weird Weird Enige games met laadtijden op de cube zijn third party's... En die nog kort ook.
Avatar
Gebruiker 5180 | 24 april 2005 20:59 | #75335
Nee bij bijna alle spellen zijn de laadtijden minimaal maar re4 heeft toch redelijk lange laadtijden en zelda waarschijnlijk ook.
Avatar
Timo | 24 april 2005 21:20 | #75339
laadtijden?Bij RE4 duurden ze maximaal 10 seconden en dan komen die niet zo heel vaak voor(enkel bij die 'grote' deuren/poorten)

de enige game op de cube met redelijk veel laadtijden die ik ken is REmake... maar dat is dan ook een gevalletje apart.
Avatar
Timo | 24 april 2005 21:20 | #75341
laadtijden?Bij RE4 duurden ze maximaal 10 seconden en dan komen die niet zo heel vaak voor(enkel bij die 'grote' deuren/poorten)

de enige game op de cube met redelijk veel laadtijden die ik ken is REmake... maar dat is dan ook een gevalletje apart.
Avatar
Liquid_Metal | 24 april 2005 21:29 | #75342
"De levensduur van het spel zal om en nabij de 70 uur liggen."
mensen vinden dit bijzonder lang, maar met alle skultulas en hartjes heb ik OoT toch ook wel een uur of 50 gespeeld. en als ik het 'gekloot met zelda-magic' (dus glitches testen, bugs zoeken, triforce proberen te halen, enz, enz, enz) kom ik zeker wel over de 100 uur. t zal dus allemaal wel mee/tegenvallen
Avatar
E-J | 24 april 2005 21:32 | #75343
Metroid Prime heeft ook laadtijden maar dat heeft Nintendo verdoezeldt door het gebruik van de ''liften'' zouden ze dit ook toevoegen in Zelda??
Avatar
Gebruiker 3504 | 24 april 2005 21:51 | #75346
zolang is 70 uur tog niet tales of symphonia heeft er 80
Avatar
Gebruiker 3504 | 24 april 2005 21:52 | #75348
Link redt in dit nieuwste avontuur Zelda van een gewisse dood. Terwijl Ganon weer van de partij zal zijn.

dat betekent toch niet dat hij ganon red?
Avatar
Erich | 24 april 2005 21:53 | #75349
Wat is je punt nu precies dan?
Avatar
Gebruiker 5343 | 24 april 2005 22:19 | #75351
# Het spel is 2 tot 3 keer groter dan Ocarina of Time.
# De levensduur van het spel zal om en nabij de 70 uur liggen.

This I like! Smile


"zolang is 70 uur tog niet tales of symphonia heeft er 80"

Dat boeit niet echt, je kan er altijd meer van maken, alles inlocken, alle mini-games eoneindig spelen, nog een keer heel het spel uitspelen, records voor jezelf zetten op bepaalde mini-games...

Ik zal wederom dit spel helemaal onderzoeken voor bugs en glitches! Smile
Avatar
G-Pjube | 25 april 2005 01:12 | #75355
@ Hero of all time, kheb ToS in 20 uur uitgespeeld Omnomnom
Avatar
-Shurikono- | 25 april 2005 11:06 | #75375
@ G-Pjube

20 uur? Heb je wel alle sidequests gedaan? Dat lijkt me sterk, serieus. Ik heb de game uitgespeeld in 50 uur, en later speelde ik de game nogmaals voor alle specials, ik zit nu op 70 uur. De game heeft genoeg te bieden..
Avatar
Arno | 25 april 2005 11:51 | #75382
Een Zelda die 70 uur duurd, geloof je hetzelf? En ik doe altijd alles sneller dus reken maar op een 30 uur voor mij en dat vind ik ook heel wat reeler. OoT speel je ook uit binnen 15 uur.
Avatar
Carazo | 25 april 2005 13:09 | #75387
Nee, Zelda Ocarina of Time duurt iets van 30 a 40 uur de eerste keer, en als je het heel snel doet iets van 20 uur.
Avatar
Arno | 25 april 2005 13:42 | #75396
Niet iedereen is zo langzaam als jij
Avatar
Carazo | 25 april 2005 14:07 | #75399
Sorry dat ik het zeg maar je komt erg ongeloofwaardig over. Voordat je grote Link wordt ben je alweer een uur of 8 bezig, en de Water Temple duurt standaard 2 uur(De eerste keer had ik er zelfs 10 uur voor nodig!). Lijkt me sterk dat jij Ganon's Castle, die andere 4 tempels en die twee kleine kerkers in 5 uur uit kan speelen, en dan heb ik het nog niet gehad over wat je doet buiten de tempels/ kerkers. Maarja misschien ben ik wel een slechte gamer. Weird
Avatar
Gebruiker 3311 | 25 april 2005 20:00 | #75483
Willem @ ... Ik denk dat hij het wel goed zei
maar een spel fout is hoor !!!
Avatar
Arno | 25 april 2005 20:30 | #75493
@ Carazo

de eerste 3 kerkers als young link kan je halen binnen 3 uur, eerste kerker ben je een half uurtje meebezig, 2de halfuur en de 3de ook en dan heb je nog wat onzin tussendoor. De tempels zijn ook makkelijk binnen 3 kwartier te halen. De shadow temple is zelfs binnen een half uurtje te halen. En dat met Ganon kost mss 1,5 uur. Maar wat lullen we nou, dit gaat over de nieuwe Zelda!
Avatar
Gebruiker 5343 | 26 april 2005 13:06 | #75573
Het enige wat me dwars zat in OOT was dat je alle filmpjes niet kon overslaan, want die filmpjes duurde in totaal 10 uur ofzo....
Avatar
Erich | 26 april 2005 13:57 | #75578
Welke filmpjes? Je weet zelf ook wel dat je nu gewoon maar wat belult Razz
Avatar
naruto_rasengan | 26 april 2005 17:54 | #75642
Dat wordt dan 70 uur gamen vett Razz Very Happy
Avatar
Gebruiker 5343 | 19 mei 2005 17:13 | #80364
@Alpha_omega: Uhm, ben je nou echt zo retarded of doe je maar alsof?
Nou vooral het filmpje als je voor het eerst volwassen word, in de Sages Chamber.... ZULKE FILMPJES, en zo zijn er nog wel een paar miljoenen, ook een grote is bij de Deku Tree, als hij heel dat verhaal gaat vertellen over de Triforce...
Avatar
DJJ | 22 mei 2005 12:52 | #81147
@E-J, WW deed dat al, als je een deur binnenkomt speelt het ook een kleine animatie af, en bij het varen laadt je ook langzaam al, ook door cutscenes toe te voege laadt je, dus je merkt het eiglijk nauwelijks
Avatar
Triforce-girl | 15 juni 2005 14:58 | #83752
Wat is er mis met filmpjes? Je hoeft dan ff niets te doen. Oftewel, het is een relaxmoment. Handig toch?

Plaats een reactie

Log in of registreer een account om een reactie te kunnen plaatsen.

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Platform: Nintendo GameCube
Genre: Adventure
Ontwikkelaar: Nintendo
Uitgever: Nintendo
Aantal spelers lokaal: 1
Online-ondersteuning: Nee
Releasedatum: Onbekend

Screenshots