ForumGamesGames algemeen ‹ games dag/help boek

offline Paul
13 augustus 2015 14:45 | #790100
Gaan met die banaan!
Haha FTL Worship

Is de teleporter op max upgrade? Dat scheelt veel tijd.
offline Masterswordish
13 augustus 2015 17:19 | #790113
Forum Myth
Nee, daar had ik niet genoeg scrap voor denk. Ik lees ook geen guides of zo, ik wil spelenderwijs ontdekken wat mijn favoriete strategie is. Wel triest, ik heb nu 27 uur in die game zitten en hem niet een keer uitgespeeld :')

E: Ik dacht met zo'n dubbele Ion gun het schild wel weg te kunnen krijgen(wat ook lukte) en die eerste fase schoot ik dat ding helemaal aan gort. Tot al die drones kwamen. Man man man(#Robgeus), ik was er heel snel geweest.
Laatst bewerkt: 13 augustus 2015 17:20
offline Elm
13 augustus 2015 20:56 | #790118
Forum God
over triestheid gesproken - 3800 uur in dota. ik probeer het overeen te laten komen met mijn posts.
offline Captain-Retardo
07 december 2015 23:34 | #796411
Forum God
Ik zit (hopelijk) tegen het einde aan van Fallout 4 maar wat een hoop filler content zeg. Helemaal als je settlements moet halen. Dump hem gelijk op marktplaats wanneer ik hem heb uitgespeeld. Veel hoofdmissies zijn echt tof maar die ga naar x gebouw om een settlement te helpen shit is echt tenenkrommend en ik heb nu niet over die infinite missies waarvan ik ook niet begrijp waarom ze die er in godsnaam in hebben gestopt. Halen mensen nu echt plezier uit die missies eindeloos te spelen ?
offline Mink
09 december 2015 11:39 | #796476
Forum Quint
Gepost door Captain-Retardo op 07 december 2015 23:34 | #796411
Ik zit (hopelijk) tegen het einde aan van Fallout 4 maar wat een hoop filler content zeg. Helemaal als je settlements moet halen. Dump hem gelijk op marktplaats wanneer ik hem heb uitgespeeld. Veel hoofdmissies zijn echt tof maar die ga naar x gebouw om een settlement te helpen shit is echt tenenkrommend en ik heb nu niet over die infinite missies waarvan ik ook niet begrijp waarom ze die er in godsnaam in hebben gestopt. Halen mensen nu echt plezier uit die missies eindeloos te spelen ?

Ik persoonlijk wel enorm. Tevens vind ik de settlements helpen en je eigen economie bouwen een enorm vooruitstrevend idee, waarvan de uitwerking wellicht wat beter kon zijn. Ik heb het spel nog lang niet uitgespeeld, ben net in Diamond City aangekomen. Heb er wel al ruim 35 uur inzitten en zit ongeveer op level 20.

Ik snap overigens wel dat Fallout 4 je niet kan liggen. Maar ik snap niet zo goed waarom je het spel wil verkopen omdat het teveel missies heeft? Je hoeft ze niet allemaal te doen, dat is juist zo mooi aan deze franchise. Wil je alleen de story doen? Doe je toch dat. Wil je gewoon rondrennen en mensen neerschieten, enjoy the game. Alles is mogelijk en dat maakt voor mij Fallout zo goed.

Als ik het vergelijk met The Witcher 3, dan vind ik Fallout superior in vrijwel ieder aspect. Het vechten zit vele malen beter in elkaar, het geheel is gebruikersvriendelijker voor nieuwelingen van de serie en ik heb het idee dat er meer content in zit. Ik heb The Witcher 3 dan ook pas 40 uurtjes gespeeld en heb er sinds Fallout 4 totaal geen interesse meer in. Tevens vond ik de wereld van The Witcher vele malen "kaler" aanvoelen dan het alternatief. Niet grafisch, maar ik vond veel aspecten aanvoelen als "opvulling" in plaats van originele content.
offline Captain-Retardo
09 december 2015 12:04 | #796477
Forum God
Gepost door Mink op 09 december 2015 11:39 | #796476
Gepost door Captain-Retardo op 07 december 2015 23:34 | #796411

Ik persoonlijk wel enorm. Tevens vind ik de settlements helpen en je eigen economie bouwen een enorm vooruitstrevend idee, waarvan de uitwerking wellicht wat beter kon zijn. Ik heb het spel nog lang niet uitgespeeld, ben net in Diamond City aangekomen. Heb er wel al ruim 35 uur inzitten en zit ongeveer op level 20.

Ik snap overigens wel dat Fallout 4 je niet kan liggen. Maar ik snap niet zo goed waarom je het spel wil verkopen omdat het teveel missies heeft? Je hoeft ze niet allemaal te doen, dat is juist zo mooi aan deze franchise. Wil je alleen de story doen? Doe je toch dat. Wil je gewoon rondrennen en mensen neerschieten, enjoy the game. Alles is mogelijk en dat maakt voor mij Fallout zo goed.

Als ik het vergelijk met The Witcher 3, dan vind ik Fallout superior in vrijwel ieder aspect. Het vechten zit vele malen beter in elkaar, het geheel is gebruikersvriendelijker voor nieuwelingen van de serie en ik heb het idee dat er meer content in zit. Ik heb The Witcher 3 dan ook pas 40 uurtjes gespeeld en heb er sinds Fallout 4 totaal geen interesse meer in. Tevens vond ik de wereld van The Witcher vele malen "kaler" aanvoelen dan het alternatief. Niet grafisch, maar ik vond veel aspecten aanvoelen als "opvulling" in plaats van originele content.

De hoofdmissies zijn top maar die settlement missies zijn niets meer dan vermoord x op plek x en klaar. Ik heb nu voor iets gekozen waarbij dat niet hoef te doen maar enige reden waarom ik dat had gedaan is om van die missies af te komen. Die random generated missies zoals cleaning the common wealth heb ik ook niks mee. Na 8 van die missies te hebben gedaan kwam ik er achter dat er geen einde aan kwam dus fuck it. Fallout 4 vond ik de 1e 20/30 uur echt top daarna kwam de herhaling en vond ik er niks aan. Die settlements bouwen vind ik niets aan en op sommige momenten wordt je er min of meer wel mee gedwongen iets mee te doen.

Witcher 3 vond ik tegen het einde aan ook minder worden, maar zo erg als ik het had met F4 is het nooit geworden.

Probeer trouwens Wasteland 2. Is naar mijn mening een betere game dan de laatste Fallout. Veel meer keuze vrijheid en missie uitkomsten en het heeft dezelfde sfeer als een Fallout.
Laatst bewerkt: 09 december 2015 12:07
offline Quint
09 december 2015 16:42 | #796498
Ik ben Batman
Gisteren Age of Mythology - Extended Edition voor een tientje binnengehaald via Steam. Een game die ik 13 jaar geleden stiekem best veel speelde.

Ik ging er voor zitten om 22:00 en toen ik weer op de klok keek, was het 02:00. Woops Very Happy ! Lang geleden, zo'n heerlijke nostalgische vibe waarbij de tijd vliegt.
offline Paul
09 december 2015 23:00 | #796514
Gaan met die banaan!
Ah ja Age of Mythology! Helaas is de AI nog steeds niet gebalanceerd maar het blijft leuk om te "lannen". Worship
offline Duncan
10 december 2015 01:57 | #796522
Forum Myth
Gepost door Captain-Retardo op 09 december 2015 12:04 | #796477

Probeer trouwens Wasteland 2. Is naar mijn mening een betere game dan de laatste Fallout. Veel meer keuze vrijheid en missie uitkomsten en het heeft dezelfde sfeer als een Fallout.

Die games hebben mijns inziens totaal niet dezelfde sfeer. Ok, ze spelen allebei af in een apocalyptische wereld, maar Fallout 4 heeft een komische ondertoon met Amerikaanse jaren 50/60 invloeden, terwijl Wasteland 2 wat serieuzer is. Daarnaast zijn Wasteland 2 en Fallout 4 ook qua gameplay totaal anders.
offline Captain-Retardo
10 december 2015 11:11 | #796533
Forum God
Gepost door Duncan op 10 december 2015 01:57 | #796522

Die games hebben mijns inziens totaal niet dezelfde sfeer. Ok, ze spelen allebei af in een apocalyptische wereld, maar Fallout 4 heeft een komische ondertoon met Amerikaanse jaren 50/60 invloeden, terwijl Wasteland 2 wat serieuzer is. Daarnaast zijn Wasteland 2 en Fallout 4 ook qua gameplay totaal anders.

Wasteland vond ik ook wel komische momenten hebben, kwa gameplatform heb je wel helemaal gelijk. Vond het wel een aangename verassing. Heb daarna ook Divinity gespeeld maar die vond ik ook minder dan W2.
offline Nathan
10 december 2015 12:36 | #796535
Legende in opleiding
Nobody cares about Wasteland 2, Fallout 4 & Divinity.

SteamWorld Heist & FAST Racing Neo ftw!
offline Mink
12 december 2015 10:57 | #796619
Forum Quint
Gepost door Captain-Retardo op 10 december 2015 11:11 | #796533
Gepost door Duncan op 10 december 2015 01:57 | #796522

Wasteland vond ik ook wel komische momenten hebben, kwa gameplatform heb je wel helemaal gelijk. Vond het wel een aangename verassing. Heb daarna ook Divinity gespeeld maar die vond ik ook minder dan W2.

Ik zal over een tijdje Wasteland ook zeker aanschaffen en hem proberen. Heb alleen op het moment genoeg te doen met Fallout 4. Toch bedankt voor de aanrader. Ikzelf verwacht stiekem ook nog best veel van The Division. Zal wel weer een half spel zijn van Ubisoft, maar het principe is wel veelbelovend.

O en Nathan, niet zo fanboy doen Razz . Er is meer dan alleen Nintendo. SteamWorld Heist is troep in vergelijking met SteamWorld Dig. FAST Racing Neo nog niet gespeeld, maar lijkt me echt fucking epic.
offline Nathan
12 december 2015 11:24 | #796623
Legende in opleiding
Gepost door Mink op 12 december 2015 10:57 | #796619
O en Nathan, niet zo fanboy doen Razz . Er is meer dan alleen Nintendo. SteamWorld Heist is troep in vergelijking met SteamWorld Dig. FAST Racing Neo nog niet gespeeld, maar lijkt me echt fucking epic.

Heb je SteamWorld Heist al gespeeld dan?
offline Volleybaas
12 december 2015 12:17 | #796626
N1 Smash Bros. Champion 2018
Gepost door Nathan op 12 december 2015 11:24 | #796623

Fast racing neo is erg tof, zeker voor n indi game
offline raceneus
12 december 2015 17:53 | #796634
Knight
Ik heb vandaag weer top gear: hyperbike(n64) gespeeld. Gaaf spel.
offline Mink
13 december 2015 12:49 | #796659
Forum Quint

Ja, vind het voornamelijk jammer dat ze het oude principe geheel overboord hebben gegooid. Vond het mindlessly scheppen wel lachen en wanneer je het spel wilde perfectioneren op de PS4 bijvoorbeeld, dan was er toch nog een moeilijkheidsgraad. Bij SteamWorld Heist hebben ze dit principe van easy to learn hard to master een beetje overboord gegooid.
offline Nathan
13 december 2015 14:10 | #796661
Legende in opleiding
Gepost door Mink op 13 december 2015 12:49 | #796659

Ja, vind het voornamelijk jammer dat ze het oude principe geheel overboord hebben gegooid. Vond het mindlessly scheppen wel lachen en wanneer je het spel wilde perfectioneren op de PS4 bijvoorbeeld, dan was er toch nog een moeilijkheidsgraad. Bij SteamWorld Heist hebben ze dit principe van easy to learn hard to master een beetje overboord gegooid.

Ik snap je punt. Ik snap de developers echter ook. Het gebruiken van een ander genre in SteamWorld Heist hebben ze expres gedaan om een imago te voorkomen als "dat bedrijf van die 'mining without crafting' games maken". En ik denk dat ze voor een team als dit (dat tijdens de ontwikkeling van SWH gigantisch is gegroeid) een goede prestatie hebben geleverd. Maargoed, het blijven natuurlijk meningen. Smile
offline Marcel
14 december 2015 00:30 | #796686
Return of the King
Tip voor liefhebbers van Strategy games. Koop Starcraft II: Legacy of the Void. Einde viel beetje tegen (maargoed, dat is te verwachten bij de meeste games), maar buiten dat een super leuke campaign.

Als je alle Starcraft II delen hebt vergeet dan ook niet de mod Starcraft: Mass Recall te installeren. Heb je een remake van heel Starcraft en Starcraft: Brood War (plus wat geschrapte campaign missies die nog op de originele CD-Rom stonden en alle extra event/demo missies) inclusief alle cinematics/mission briefings etc. in de engine van Starcraft II.
offline Mink
14 december 2015 11:24 | #796695
Forum Quint
Gepost door Nathan op 13 december 2015 14:10 | #796661
Gepost door Mink op 13 december 2015 12:49 | #796659

Ik snap je punt. Ik snap de developers echter ook. Het gebruiken van een ander genre in SteamWorld Heist hebben ze expres gedaan om een imago te voorkomen als "dat bedrijf van die 'mining without crafting' games maken". En ik denk dat ze voor een team als dit (dat tijdens de ontwikkeling van SWH gigantisch is gegroeid) een goede prestatie hebben geleverd. Maargoed, het blijven natuurlijk meningen. Smile

True, ik snap ze ook wel, maar had dan gewoon een volledig nieuw spel gemaakt. Nu heb je een serie waarin per spel het genre verschilt. Dat vind ik niet zo tof en teruggaan naar de gameplay van SteamWorld Dig zie ik nu ook niet meer zo snel gebeuren. Kijk anders naar PopCap, maakt een spel zoals Peggle en dat is een succes. Simpel, kleurrijk en ergens ook wel kinderlijk. Willen ze een serieuzer imago, maken ze gewoon een ander spel en kunnen ze toch nog Peggle 2 maken.
offline FalconPawnch
14 december 2015 13:48 | #796697
Forum Myth
Net eindelijk in de eerste hypercup gold gehaald met Fast Racing NEO. Daarna nog wat gesmashed maar kreeg al snel een ragequit omdat ik liep te kutten en er dan mensen lame gaan taunten en me uitmaken voor n00b. Was er snel klaar mee vandaag.
offline Masterswordish
08 januari 2016 10:25 | #798043
Forum Myth
Ik heb eindelijk de tijd genomen voor Witcher III, wat een geweldige game zeg.
offline Captain-Retardo
30 januari 2016 11:55 | #798923
Forum God
Laatste episode van Life is strange verpest bijna alle voorgaande afleveringen. Verplichten stealth onderdelen is zo'n dooddoener. Had de behoefte om het spel uit te zetten en van mijn PS af te gooien. Dat dit soort gameplay nog steeds voorkomt in 2015 is echt debiel.

Ook Nuclear Throne gespeeld nadat ik bij launch nauwelijks had gespeeld. Geniaal spel, misschien wel top 10 2015 materiaal.
Laatst bewerkt: 30 januari 2016 11:55
offline Marcel
07 februari 2016 15:50 | #799211
Return of the King
Rise of the Tomb Raider Worship

7Fvu6ry
/>
/>
KXe0XTF
TLWRs4E
offline Masterswordish
08 februari 2016 14:40 | #799237
Forum Myth
Ziet er mooi uit. Breekt nog steeds iedere brug doormidden?

Afijn, ik ben inmiddels level 24 bij de Witcher III. Ik vind het echt waanzinnig vet. Alleen kan die Skellige wereld me niet zo boeien. Retards.
offline Captain-Retardo
24 februari 2016 08:15 | #799616
Forum God
Zelda Triforce Heroes

Eerste paar levels zijn leuk tot je verplicht word door anderen levels te spelen die je al gespeeld hebt. Single player is om te janken doordat Nintendo er voor gekozen heeft dat je elke Link individueel moet verplaatsen. Hele domme keuze waardoor de game voor mij alleen online speelbaar is. Heb het to wereld 5 volgehouden en toen op marktplaats geze t. 1e Zelda die ik verkocht heb.