ForumNintendoNintendo retro ‹ F-Zero GX

offline Nik0s
03 september 2005 19:22 | #438292
Forum King
F-Zero GX was volgens mij nog niet zo vaak in een forum besproken hoewel het toch een van de beste Gamecube games is

Misschien kunnen de fans van F-Zero GX hier hun snelste tijden plaatsen en eventueel filmpjes uploaden, of minder ervaren spelers tips geven

Worship F-Zero GX Worship

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie favoriete banen, die van mij is Aeropolis: Multiplex Happy

Mzzl Nik0s Bye Bye Bye
offline Jasper
03 september 2005 20:02 | #438297
Forum God
Ja, vind 't ook nog steeds de beste racegame voor de cube, al bekend of er een volgende deel komt ?
offline Nik0s
03 september 2005 20:15 | #438305
Forum King
Over een F-Zero deel op de Revolution heb ik nog weinig gehoord
Hoop natuurlijk van wel!!!

Ben blij dat er meer mensen zijn die F-Zero GX de bomb vinden : Smile )
offline Gebruiker 3264
03 september 2005 20:19 | #438308
Knight
Zeker niet vaak een topic erover gezien, maar het is zeker een mooi spel Smile
offline H&M
03 september 2005 20:25 | #438312
Forum Junk
Goed spel maar niet echt vaak gedaan (omdat ik op dit moment teveel spellen tegelijk speel kom ik er niet aan toe). Maar over een poosje ga ik er zeker eens goed voor zitten.
offline Nik0s
03 september 2005 20:28 | #438315
Forum King
Ik heb ook nog een hoop games die ik nog moet spelen, maar kom er niet aan toe
Mijn moeder beweert dat school belangrijker is Denial

wat zijn trouwens jullie favoriete banen??
offline Liquid_Metal
03 september 2005 20:30 | #438318
Forum Addict
heb m ook, maar vind t wel een behoorlijk lastig spel. zit wel heel goed in elkaar, zeker een van de betere racegames
offline Nijnwezen
03 september 2005 20:32 | #438322
Emperor
Ik vind het laatste land van de AX cup wel cool en is ook de grotste van de 5 cups.
offline H&M
03 september 2005 20:33 | #438324
Forum Junk
Ik heb de Japanse versie (goed te spelen trouwens, komt best veel Engels in voor) en daar zat een F-Zero AX kaartje bij. Is dit een kaart die ik nodig heb voor de speelhal? Zoja, kan ik deze ook in de Nederlandse speelhallen gebruiken? (als ik er ooit 1 tegenkom)
offline Nathaniël
03 september 2005 20:36 | #438327
Forum Junk
Ik heb de Japanse versie (goed te spelen trouwens, komt best veel Engels in voor) en daar zat een F-Zero AX kaartje bij. Is dit een kaart die ik nodig heb voor de speelhal? Zoja, kan ik deze ook in de Nederlandse speelhallen gebruiken? (als ik er ooit 1 tegenkom)

gepost door: Hans Muelders op Zaterdag 03 september 2005 20:33

Ik ben eind vorig jaar in Londen geweest met school, en toen heb ik in een bekende arcade-hal bij Piccadilly Circus F-Zero AX gespeeld! Was echt té gruwelijk! Worship Heel vet, maar je heb er geen kaartjes ofzo voor nodig, alleen een memorycard als je voertuigen en banen uit wil wisselen. Maar om te spelen, heb je alleen geld nodig! Smile

laatste bewerking: Zaterdag 03 september 2005 20:37
offline H&M
03 september 2005 20:37 | #438329
Forum Junk

Ik ben eind vorig jaar in Londen geweest met school, en toen heb ik in een bekende arcade-hal bij Piccadilly Circus F-Zero AX gespeeld! Was echt té gruwelijk! Worship Heel vet, maar je heb er geen kaartjes ofzo voor nodig, alleen een memorycard als je voertuigen en banen uit wil wisselen. Maar om te spelen, heb je alleen geld nodig! Smile

gepost door: ::ZeroCool:: op Zaterdag 03 september 2005 20:36

Beter want 7 oktober verblijf ik misschien een week in Londen 8o

Edit: Weet iemand wat dat kaartje is dan?

laatste bewerking: Zaterdag 03 september 2005 20:38
offline wouter_vandijk
03 september 2005 21:43 | #438363
Forum Legend

gepost door: ::ZeroCool:: op Zaterdag 03 september 2005 20:36

Beter want 7 oktober verblijf ik misschien een week in Londen 8o

Edit: Weet iemand wat dat kaartje is dan?

laatste bewerking: Zaterdag 03 september 2005 20:38

gepost door: Hans Muelders op Zaterdag 03 september 2005 20:37

Er zit er iig een namco arcadehal in de buurt van de big ben.
offline Theun
03 september 2005 23:09 | #438445
Team Instinct
F-Zero GX is dé game op de GameCube. (van de hele generatie zelfs!)
Gewoon de allerbeste.
Ik vind dit echt een superieure game die echt alles heeft.
Mooie graphics, uitstekend ontworpen banen, veel banen, genoeg racers, veel te unlocken en uitdaging.
Er is op het moment geen betere game voor de huidige generatie.

Ik had 'm dan ook 2 maanden eerder omdat ik niet meer kon wachten op eind oktober toen Razz (tja, dus maar importeren, de USA versie)
't was dan ook nog wel een beetje duur geworden met de free-loader erbij, maar ik heb er zeker geen spijt van. F-Zero GX is een van de 2 games die me maanden achter de 'Cube heeft weten vast te kleven en die ik nog regelmatig speel. (de andere is natuurlijk Super Smash Bros. Melee Wink )
Ik heb dan ook echt bijna alles uit het spel gehaald in de eerste 3 maandjes dat ik het had, en daarna ben ik gewoon nog veel voor de lol gaan racen of voor nieuwe vragen na een GP.
Ik heb alleen nog niet alle staff-Ghosts verslagen, maar dat komt omdat Time-Trial niet echt mijn favoriete mode is. Verder heb ik uiteraard allecups op alle nveau's gewonnen, alle machines, alle story mode levels gehaald op alle moeilijkheidsgraden, alle extra muziek gehaald, alle staff-ghosts gekocht (niet allen verslagen) en uiteraard alle filmpjes gehaald van alle characters.
Sega en Nintendo hebben hier zo'n mooi, goed, uitdagend en verslavend spel van gemaakt!
Big Blue Ordeal is overigens m'n favo, met uiteraard de old-skool Big Blue music.

Wat F-Zero AX betreft, ik heb er een gezien in Venlo. Bij "Nederlands grootste Laserquest hal".
Wij waren iig uit eten daar bij het bijbehorende restaurant, en toen ik naar de gokhal liep was daar zo'n ding. En je moest idd betalen met muntjes.

Hoe dan ook, F-Zero GX is de topper van de huidige generatie!
offline Aiai
04 september 2005 00:59 | #438487
Forum Addict
Weten jullie al dat je kan snaken? Het is niet cheaten ofzo, gewoon een handige manier om een race te winnen. Enige vereiste is dat je een niet al te smalle baan nodig hebt.

Het beste kan je hiervoor de Black Bull gebruiken. Zet aan het begin van de race de acceleratie vol open, dus helemaal naar links. Als je in de race zit, begin je bijv. links en ga je van daar naar rechts samen met de R-knop. Als je rechts bent ga je naar links, samen met de L-knop. Oftewel een snake beweging Razz Zo ga je in plaats van ongeveer 1200 km/h max., opeens rond de 1600 km/h max, en dat is echt vet Cool

Iemand trouwens tips hoe ik de Diamond Cup op master kan halen? Ik heb de X-cup nog niet eens gezien...
offline Nijnwezen
04 september 2005 09:20 | #438495
Emperor
Weten jullie al dat je kan snaken? Het is niet cheaten ofzo, gewoon een handige manier om een race te winnen. Enige vereiste is dat je een niet al te smalle baan nodig hebt.

Het beste kan je hiervoor de Black Bull gebruiken. Zet aan het begin van de race de acceleratie vol open, dus helemaal naar links. Als je in de race zit, begin je bijv. links en ga je van daar naar rechts samen met de R-knop. Als je rechts bent ga je naar links, samen met de L-knop. Oftewel een snake beweging Razz Zo ga je in plaats van ongeveer 1200 km/h max., opeens rond de 1600 km/h max, en dat is echt vet Cool

Iemand trouwens tips hoe ik de Diamond Cup op master kan halen? Ik heb de X-cup nog niet eens gezien...

gepost door: Aiai op Zondag 04 september 2005 00:59

Probeer de banen een beetje te leren en je moet erg voorzichtig zijnh dat je niet van een baan afvalt
offline Gamer_Rick
04 september 2005 10:41 | #438501
Forum Hero
ik had er een demo van, en ik heb F-zero AX gespeeld

@Nik0s, mooie ava Razz Biertje?
offline Nik0s
04 september 2005 11:40 | #438525
Forum King
Dankje Gamer_Rick Worship Happy
offline Theun
04 september 2005 16:43 | #438619
Team Instinct

gepost door: Aiai op Zondag 04 september 2005 00:59

Probeer de banen een beetje te leren en je moet erg voorzichtig zijnh dat je niet van een baan afvalt

gepost door: Njinwezen op Zondag 04 september 2005 09:20

Snaken is idd heel handig, maar 't werkt eigenlijk alleen goed op rechte stukken.
Voor time trial kan het handig zijn, maar als je een hele cup moet doen kan ik je garanderen dat je zeker niet in alle levels fasoenlijk kan snaken.

Wat Diamond Cup op master betreft, je moet idd niet van de baan afvallen, maar voorzichtig zijn hoeft ook weer niet.
In het eerste level gewoon max. speed en volop boosten na de eerste lap. (na die grote jump, vlak voordat je de grond raakt boosten hierdoor behoud je snelheid)
Bij dat 2e level gewoon 50% max speed (of iets hoger, niet hoger dan 65%) en zorgen dat je veel voorop rijdt. En uiteraard flink boosten, er zijn tenslotte 3 healzones.
In het 3e level kun je de max speed wel op 70% zetten. Verder alle jumps proberen te pakken en zorgen niet in de lucht te botsen. Ook goed boosten en uitkijken bij de hobbelige stukken (je mag er boosten, maar porbeer in 't midden te blijven).
In het 4e level kun je flink punten scoren, deze is het makkelijkste. Zet je max speed op 50%.
In de eerste ronde gewoon goed rijden, alle gele boosts pakken enz.
In de 2e ronde gelijk beginnen met boosten, en na de 2e healstrook in 't begin ophouden ermee.
Pak voor de grote jump 2 gele boosts, en vlak voordat je op het volgende platform land boosten en dan ook als een gek blijven boosten. Als het goed is pak je steeds hogere platforms nu en haal je iedereen makkelijk in. Als de jumps voorbij zijn heb je niet veel health meer over waarschijnlijk maar na het ijs-stuk kun je weer healen. Verder nog al je boosts goed verdelen.
Het laatste level is gewoon een kwestie van boosts goed verdelen, alle healzones goed pakken en kijken of er wat jumps zijn om toevallig mee af te snijden. Zet je max speed ook op 50-65%

En gebruik uiteraard je fijnste wagen Wink
Voor vele is dit een zelfgemaakt ding maja.

Mijne is Blue Falcon, en meestal ben ik na de 4e race al verzekerd van een 1ste plaats.
Dus succes!

En er is trouwens geen X-cup, wél is er een AX-cup.
offline Aiai
04 september 2005 17:32 | #438629
Forum Addict
Snaken is idd heel handig, maar 't werkt eigenlijk alleen goed op rechte stukken.
Voor time trial kan het handig zijn, maar als je een hele cup moet doen kan ik je garanderen dat je zeker niet in alle levels fasoenlijk kan snaken.

Wat Diamond Cup op master betreft, je moet idd niet van de baan afvallen, maar voorzichtig zijn hoeft ook weer niet.
En gebruik uiteraard je fijnste wagen Wink
Voor vele is dit een zelfgemaakt ding maja.

Mijne is Blue Falcon, en meestal ben ik na de 4e race al verzekerd van een 1ste plaats.
Dus succes!

En er is trouwens geen X-cup, wél is er een AX-cup.

gepost door: Gohan op Zondag 04 september 2005 16:43

Hehe thanks, vanavond proberen te winnen Very Happy Ik heb een racer gemaakt die volgens gamefaqs de beste is, die gebruik ik nu steeds. En ik vind AX-Cup gewoon stom klinken, op de n64 was het ook gewoon X.... Maar bedankt!
offline Shadowfax
05 september 2005 21:15 | #439092
Emperor
Goeie verhalen hoor ik erover, misschien maar eens aanschaffen. Bij de Bart Smit is die toch maar 20 euro.
offline Isaac-
05 september 2005 22:37 | #439133
Forum Addict
Ik vond het geen ene ruk aan ik verwachte er veel van maar de graphics vallen wel mee vind ik

vind Etreme G-3 nog gaver ,mooier ,leuker :uzi:
X-Gra nog maar effe proberen Holy
offline Nik0s
06 september 2005 17:05 | #439348
Forum King
@ Isaac-

Dit is heiligschennis!! Mad
offline Papknulletje
06 september 2005 17:06 | #439350
Senior Member
Het gaat wel heer erg snel, maar gelukkig vertraagt een teug de tijd.
offline Isaac-
07 september 2005 14:59 | #439687
Forum Addict
@ Isaac-

gepost door: Nik0s op Dinsdag 06 september 2005 17:05

Als je de boost bij extreme G-3 gebruikt en dat vergelijkt met de boost met F zero GX............ Dan zie je toch duidelijke verschillen ook Etreme G-3 ziet er grafischer mooier uit en dan heb ik het niet eens over X-GRA die waarschijnlijk beter, mooier,meer wapens etc heeft dan Extreme G-3

F zero GX is Echt gehypt 8o
offline Aiai
07 september 2005 17:58 | #439826
Forum Addict
@ Isaac-

gepost door: Nik0s op Dinsdag 06 september 2005 17:05

Als je de boost bij extreme G-3 gebruikt en dat vergelijkt met de boost met F zero GX............ Dan zie je toch duidelijke verschillen ook Etreme G-3 ziet er grafischer mooier uit en dan heb ik het niet eens over X-GRA die waarschijnlijk beter, mooier,meer wapens etc heeft dan Extreme G-3

F zero GX is Echt gehypt 8o

gepost door: Isaac- op Woensdag 07 september 2005 14:59

Nee hij is niet gehyped Weird Halo 2, die is gehyped. F-Zero is gewoon een keigoede racer, waar ik echt niks op aan te merken heb. En ik ken wel mensen die hem saai vinden, maar die weten gewoon niet wat goede racers zijn. En de graphics zijn ook prachtig Weird