ForumAlgemeenAnimé & Manga ‹ Favoriete anime serie?

offline giel4000
10 oktober 2005 21:13 | #452637
Forum Addict
En wat is jullie favo anime serie?

Mijne Full Metal Panic! De humor, vette mecha actie en het verhaal zijn toch een gouden combinatie in mijn ogen.

Post die van jullie Wink en niet spammen.

laatste bewerking: Maandag 10 oktober 2005 21:14
offline Gheyl0rd_007
10 oktober 2005 21:16 | #452639
Knight
Krijgen we nu overal een 'favoriete' topic van?

Ik ken eigenlijk alleen Gundam Wing, Dragon Ball Z en Naruto.. Gundam Wing is daarvan wel mijn favoriet eigenlijk. Smile
offline Shinobi
10 oktober 2005 21:16 | #452640
Forum Hero
One Piece!
Hunter X Hunter!
Elfen lied!
Gantz!
offline RabitO
10 oktober 2005 21:17 | #452641
Member
Nooit echt animes gekeken. behalve dragonball Z dan een paar jaar terug.
Maar nooit Naruto ofzo gezien
offline Gary
10 oktober 2005 21:20 | #452646
Forum Quint
Samurai Champloo.
Omdat het gewoon zo stijlvol is.

Full Metal Alchemist trouwens op 2e plaats, zo dramatisch mooi. Blush
offline Rubje
10 oktober 2005 21:24 | #452652
Forum Legend
-FMA - goed beeld, goede gevechten,onverwachte wendingen
- Beck - I love the music
- Peach Girl - whoehooeeee
- One Piece- MELIGHEEEIIDD!!!
- Kimi ga Nozomu Eien- Snik ..echt prachtig
- Ninjascroll, Vampire Hunter D (zowel nieuwe als oude) Twilight of the dark Master Biohunter-> echt een goede films!!!

laatste bewerking: Maandag 10 oktober 2005 23:01
offline X-PLoSiVe
10 oktober 2005 21:54 | #452692
Forum King
tjah, nooit echt anime gekeken, behalve DBZ/GT dan...
waar kan ik anime zoals naruto downloaden? (geen torrent a.u.b) Razz
offline Dukey
10 oktober 2005 21:58 | #452696
Paladin
Samurai Champloo( Worship )en eigenlijk vind ik Dragonball (Z/GT) ook wel gaaf.
offline smash master
10 oktober 2005 22:57 | #452767
Forum Legend
1. kimi ga nozomu eien.
2. full metal alchemist
3. elfen lied/naruto/bleach

Worship
offline Jasper
10 oktober 2005 23:16 | #452784
Forum God
1. dragonball z
2. dragonball
3. naruto (nog niet veel van gezien, 30 episodes t.n.t.)
offline ChaoZ-dRoNe
10 oktober 2005 23:41 | #452796
Forum Legend
Hmmz, ff een flink lijstje maken Smile

1 - Kimi ga Nozomu Eien
Lange tijd mijn favoriet geweest, maar met BECK een ijzersterke concurrent gekregen, toch eerste gebleven Smile . Heb de anime in een rits uitgekeken (was de eerste waar het me bij lukte, daarna volgden er meer) Super verhaal, goede animaties, en heerlijk meeslepend. Heb ong. een halve week de anime in me kop doorgelopen en diverse 'what if...' situaties laten spelen. Nog altijd kan ik echt ff stil staan bij de anime. Heerlijk. BTW eerste anime met een echt huilmoment Smile

2 - BECK
Well, I love Jrock, en laat deze anime er nou net om draaien. Heerlijk meeslepend verhaal, met een über soundtrack (wat wil je als je wordt gesteund door een 10-tal indiebands, met Beat Crusaders (welke dan nu major zijn) aan het roer). niw, heerlijk hoe je alle belevenissen van een beginnende band meemaakt. Jammer dat de animaties wat tegenvielen, en het einde op zich wat teleurstelt, maar wel goed past bij de serie. (stil waits for s2, er is nog zoveel te vertellen over deze serie)

3 - Ima, Sokoni Iru Boku (Now and Then, Here and There[/b]
Ook een serie die ik al meerdere keren in een zit heb uitgekeken. Enorm zwaar verhaal over oorlogen, verkrachtingen, kindsoldaten en genocide's. Maar dit allemaal zo enorm goed weergegeven, wat het voor mij dus echt een must-see maakt voor de drama-fans.

4 - Elfen Lied
Tsjah, nu krijg ik zoveel animetitels die me te binnen schieten, maar denk toch dat Elfen Lied er net boven uitsteekt. Redenen? denk toch dat de fanservice hier komt spreken (en dan bedoel ik niet de ecchi fanservice alleen) I mean, enorm veel actie, afgerukte ledematen, en natuurlijk het schattige meisje Smile . Elfen Lied kent imo een enorm sterk verhaal, met een enorm plotchange halverwege, wat het hele verhaal over de kop gooit, en natuurlijk een van de zieligste momenten ooit (geen huilmoment, maar wel enorm meelijwekkende scene (bonuspunten voor degene die het weet te raden Razz )

5 - Aishiteruze Baby
Tsjah, mijn top 5 moet ik toch ook beeindigen met een drama Smile . Really loved this series. Heerlijk luchtig met toch een aardig zwaar thema, waarbij een moeder haar 4-jarig kind achterlaat bij familie, om zelf nooit terug te keren (or is she?). Vond het echt goed hoe het verhaal zich ontwikkelde, hoe Kippei steeds meer om Yuzuyu begon te geven, en hoe zijn relatie met Kokoro steeds beter begon te worden. En daarnaast, Yuzuyu Kawaii~!!

verder geen zin meer in typen, maar ik maak ff een leuk lijstje van favo's

6 - Chrno Crusade (Nuns with guns .o.)
7 - Ai Yori Aoshi ~Enishi~ (Tina owned more in this sequel)
8 - Scrapped Princess (dacht een van de eerste drama's die ik had afgekeken, since then hooked .o.)
9 - Air TV (Tsjah, je houdt er van of je vind het niks)
10 - DearS (toch nog een echte ecchi in top 10 Razz )
11 - Girls Bravo (Kirie, daisuki Razz )
12 - Koi Kaze (Enorm goed verhaal over incest)
13 - Kono Minikuku mo Utsukushii Sekai (twee mooie aliens --> instant win)
14 - Peach Girl (well, gewoon enorm goede serie .o.)
15 - One Piece (Piraten en "duivelse" krachten, in een luchtig komisch jasje, oh ja, Usopp en Chopper niet te vergeten)
16 - Azumanga Daioh ("Last Night, when I was alone in my bedroom, I smelled a fart that wasn't mine" .o.)
17 - Ai Yori Aohi (Beter verhaal op zich dan vervolg, maar minder Tina...)
18 - Rizelmine (WTF, MoE in top 20 :O, well Rizelmine just owns Razz )
19 - Hunter x Hunter (TV-serie wel te verstaan, met al dat magische spul vond ik het wat minder)
20 - Midori no Hibi (Wat als je rechterhand opeens een meisje was? Smile )
21 - .hack//SIGN (heerlijke adventureserie in MMORPG-setting, en natuurlijk heerlijke OST .o. SeeSaw .o.)
22 - FLCL (The Pillows, need I say more .o.)
23 - Fruits Basket (26 afleveringen, maar volgens mij heb je genoeg als je de eerste 5 en laatste 3 ziet, desondanks, heerlijke serie .o.)
24 - Gantz (kill aliens before they kill you, in every way possible)
25 - School Rumble (sucker for High-School Romance anime Very Happy )

Een kleine selectie van wat ik heb gezien, btw, dit zijn, op One Piece na, allemaal series die zijn afgelopen, Suzuka staat er bijv. nog niet tussen, maar die kon wel eens in de top 3 gaan komen Hilarious

Zeg btw maar dit: Top 3 is vooralsnog lange tijd zo, alles wat eronder staat kan per dag verschillen Smile

laatste bewerking: Maandag 10 oktober 2005 23:42

laatste bewerking: Maandag 10 oktober 2005 23:48
offline -Shurikono-
10 oktober 2005 23:41 | #452798
Forum King
1. Escaflowne
2. One Piece
3. Cowboy Bebop
4. Naruto
5. Dragonball Z
offline Joost
10 oktober 2005 23:42 | #452799
Il Principe
Dragonball Z. Is tevens samen met Pokémon ook de enige anime die ik ooit fanatiek bekeken heb. Weird
offline -=plus=-
11 oktober 2005 06:52 | #452824
Forum Addict
I kdenk dat mijn lievelings anime's wel de series : Dragonball Z & Ninja Scroll the serie Worship die zijn echt heel vet !!
offline Erich
11 oktober 2005 12:30 | #452914
Forum Myth
hunter X hunter, One piece, Naruto, Hellsing, Bleach, Gungrave. Om er maar een paar te noemen. Get backers is ook wel netjes. En dan nog heel wat van die C-D noemt. Er zijn echt zoveel goede series om te kijken. Ben je echt heeeel lang mee bezig.

Midori no hibi
Love hina
Serial experiments Lain
Golden boy!!! - Deze moet je echt gezien hebben als je van Ecchi houd. Geweldige serie.

Teveel om op te noemen eigenlijk 8o
offline Rogier_br
11 oktober 2005 13:29 | #452938
Emperor
Ik ben een anime n00b dus ik vind Dragonball Z het best. Die anime film van Street Fighter is trouwens ook zwaar vet
offline smash master
11 oktober 2005 14:19 | #452952
Forum Legend
4 - Elfen Lied
Tsjah, nu krijg ik zoveel animetitels die me te binnen schieten, maar denk toch dat Elfen Lied er net boven uitsteekt. Redenen? denk toch dat de fanservice hier komt spreken (en dan bedoel ik niet de ecchi fanservice alleen) I mean, enorm veel actie, afgerukte ledematen, en natuurlijk het schattige meisje Smile . Elfen Lied kent imo een enorm sterk verhaal, met een enorm plotchange halverwege, wat het hele verhaal over de kop gooit, en natuurlijk een van de zieligste momenten ooit (geen huilmoment, maar wel enorm meelijwekkende scene (bonuspunten voor degene die het weet te raden Razz )

SPOILER:

Aangezien ik wat bonuspunten wil... Razz
Heb je t toevallig over die scene (terugblik) waar dat hondje wordt doodgeslagen om "lucy:" boos te maken?

laatste bewerking: Dinsdag 11 oktober 2005 14:25
offline chaos_alfa
11 oktober 2005 14:23 | #452955
Routinier

4 - Elfen Lied

Aangezien ik wat bonuspunten wil... Razz
Heb je t toevallig over die scene (terugblik) waar dat hondje wordt doodgeslagen om "lucy:" boos te maken?
gepost door: smash master op Dinsdag 11 oktober 2005 14:19

zet er de volgende keer spoiler bij
offline Jasper
11 oktober 2005 16:45 | #453055
Forum God
chaoz drone, ik begrijp dat een echte anime expert als jou dragonball z teniet doet onder de 'echte' series, omdat DBZ zo populair was, maar wil je serieus zeggen dat je DearS beter vind dan DBZ.....

DBZ heeft een heel sterk verhaal, sommige dingen zijn dan weer telangdradig, maar in tegenstelling tot een paar animeseries uit je top 10 heeft DBZ toch weer het meeleef gevoel. Je kent alle karakters door en door, je weet wat je ervan kan verwachten en de spanning is soms echt op een heel hoog punt (Vegeta saga, Freeza saga, Cell saga, Buu saga). Ook zit er redelijk wat humor in (hoewel DB veel komischer is) en zijn de amerikaanse voices verschrikkelijk vet Razz
offline RabitO
11 oktober 2005 17:00 | #453065
Member
Kan je dragonball Z nog ergens downloaden? (Niet als torrent bedoel ik)

Ik krijg op eens weer een nostalgisch gevoel Biertje?
offline Jasper
11 oktober 2005 17:01 | #453068
Forum God
check je PM's Wink
offline ChaoZ-dRoNe
11 oktober 2005 17:47 | #453103
Forum Legend
chaoz drone, ik begrijp dat een echte anime expert als jou dragonball z teniet doet onder de 'echte' series, omdat DBZ zo populair was, maar wil je serieus zeggen dat je DearS beter vind dan DBZ.....

DBZ heeft een heel sterk verhaal, sommige dingen zijn dan weer telangdradig, maar in tegenstelling tot een paar animeseries uit je top 10 heeft DBZ toch weer het meeleef gevoel. Je kent alle karakters door en door, je weet wat je ervan kan verwachten en de spanning is soms echt op een heel hoog punt (Vegeta saga, Freeza saga, Cell saga, Buu saga). Ook zit er redelijk wat humor in (hoewel DB veel komischer is) en zijn de amerikaanse voices verschrikkelijk vet Razz

gepost door: Jasper op Dinsdag 11 oktober 2005 16:45

DearS is zonder twijfel een van de beste anime series ooit... Ik vind hem echt veel beter dan tig andere series. Daarnaast, ik ben een sucker voor High-School Romance anime, en ik haat eigenlijk Shounen-anime like DBZ, alleen Hunter x Hunter en One Piece steken daar boven uit... High-School anime hebben bij mij nagenoeg altijd al een voorsprong (hell, ik zi nu opeens dat ik ook nog Mai HiME, Boys Be etc ben vergeten :O)....

Naruto en Bleach volg ik eigenlijk alleen maar om erover mee te praten. Bleach heeft nog wel zijn goede momenten, Naruto daarentegen bar weinig meer (hoopt dat het ooit nog zo goed wordt als de LeeXGaara fight .o.

Dragonball is wel aardig goed, maar nog lang niet goed genoeg voor een top 25 (mjah, ik moet toch keuzes maken uit mijn ruim 150 voltooide animeseries, en mijn huidge 15-20 series die ik momenteel bekijk). Dragonball Z vind ik echt een van de slechtste series ooit gezien.. Alles is zo voorspelbaar en dergelijke, een van de weinige series die nog onder Dragonball Z eindigen zijn Dragonball GT en Narutaru (die ik ook haat Smile )

@smashmaster: Experience Points +10
Very Happy
offline KingMario
11 oktober 2005 18:03 | #453117
Emperor
Dood aan jullie allemaal Bleach is de beste!
Verder vondt ik Kimi Ga Nozomu Eien (Zo schrijf je het geloof ik), een erg goede serie. Waarbij ik (Bijna) moest huilen < Mad

Bleach teh pwn0we0r0z0zr0zrz0:
bleach
offline Rogier_br
11 oktober 2005 19:57 | #453218
Emperor
check je PM's Wink

gepost door: Jasper op Dinsdag 11 oktober 2005 17:01

PM mij die shizzles ook eens
offline Gary
11 oktober 2005 20:01 | #453222
Forum Quint
@ KingMario: Je wordt nogal beïnvloed door Mike nietwaar? Please, respecteer de mening van anderen.