Hmmz, ff een flink lijstje maken
1 -
Kimi ga Nozomu Eien
Lange tijd mijn favoriet geweest, maar met BECK een ijzersterke concurrent gekregen, toch eerste gebleven

. Heb de anime in een rits uitgekeken (was de eerste waar het me bij lukte, daarna volgden er meer) Super verhaal, goede animaties, en heerlijk meeslepend. Heb ong. een halve week de anime in me kop doorgelopen en diverse 'what if...' situaties laten spelen. Nog altijd kan ik echt ff stil staan bij de anime. Heerlijk. BTW eerste anime met een echt huilmoment
2 -
BECK
Well, I love Jrock, en laat deze anime er nou net om draaien. Heerlijk meeslepend verhaal, met een über soundtrack (wat wil je als je wordt gesteund door een 10-tal indiebands, met Beat Crusaders (welke dan nu major zijn) aan het roer). niw, heerlijk hoe je alle belevenissen van een beginnende band meemaakt. Jammer dat de animaties wat tegenvielen, en het einde op zich wat teleurstelt, maar wel goed past bij de serie. (stil waits for s2, er is nog zoveel te vertellen over deze serie)
3 -
Ima, Sokoni Iru Boku (Now and Then, Here and There[/b]
Ook een serie die ik al meerdere keren in een zit heb uitgekeken. Enorm zwaar verhaal over oorlogen, verkrachtingen, kindsoldaten en genocide's. Maar dit allemaal zo enorm goed weergegeven, wat het voor mij dus echt een must-see maakt voor de drama-fans.
4 -
Elfen Lied
Tsjah, nu krijg ik zoveel animetitels die me te binnen schieten, maar denk toch dat Elfen Lied er net boven uitsteekt. Redenen? denk toch dat de fanservice hier komt spreken (en dan bedoel ik niet de ecchi fanservice alleen) I mean, enorm veel actie, afgerukte ledematen, en natuurlijk het schattige meisje

. Elfen Lied kent imo een enorm sterk verhaal, met een enorm plotchange halverwege, wat het hele verhaal over de kop gooit, en natuurlijk een van de zieligste momenten ooit (geen huilmoment, maar wel enorm meelijwekkende scene (bonuspunten voor degene die het weet te raden

)
5 -
Aishiteruze Baby
Tsjah, mijn top 5 moet ik toch ook beeindigen met een drama

. Really loved this series. Heerlijk luchtig met toch een aardig zwaar thema, waarbij een moeder haar 4-jarig kind achterlaat bij familie, om zelf nooit terug te keren (or is she?). Vond het echt goed hoe het verhaal zich ontwikkelde, hoe Kippei steeds meer om Yuzuyu begon te geven, en hoe zijn relatie met Kokoro steeds beter begon te worden. En daarnaast, Yuzuyu Kawaii~!!
verder geen zin meer in typen, maar ik maak ff een leuk lijstje van favo's
6 -
Chrno Crusade (Nuns with guns .o.)
7 -
Ai Yori Aoshi ~Enishi~ (Tina owned more in this sequel)
8 -
Scrapped Princess (dacht een van de eerste drama's die ik had afgekeken, since then hooked .o.)
9 -
Air TV (Tsjah, je houdt er van of je vind het niks)
10 -
DearS (toch nog een echte ecchi in top 10

)
11 -
Girls Bravo (Kirie, daisuki

)
12 -
Koi Kaze (Enorm goed verhaal over incest)
13 -
Kono Minikuku mo Utsukushii Sekai (twee mooie aliens --> instant win)
14 -
Peach Girl (well, gewoon enorm goede serie .o.)
15 -
One Piece (Piraten en "duivelse" krachten, in een luchtig komisch jasje, oh ja, Usopp en Chopper niet te vergeten)
16 -
Azumanga Daioh ("Last Night, when I was alone in my bedroom, I smelled a fart that wasn't mine" .o.)
17 -
Ai Yori Aohi (Beter verhaal op zich dan vervolg, maar minder Tina...)
18 -
Rizelmine (WTF, MoE in top 20 :O, well Rizelmine just owns

)
19 -
Hunter x Hunter (TV-serie wel te verstaan, met al dat magische spul vond ik het wat minder)
20 -
Midori no Hibi (Wat als je rechterhand opeens een meisje was?

)
21 -
.hack//SIGN (heerlijke adventureserie in MMORPG-setting, en natuurlijk heerlijke OST .o. SeeSaw .o.)
22 -
FLCL (The Pillows, need I say more .o.)
23 -
Fruits Basket (26 afleveringen, maar volgens mij heb je genoeg als je de eerste 5 en laatste 3 ziet, desondanks, heerlijke serie .o.)
24 -
Gantz (kill aliens before they kill you, in every way possible)
25 -
School Rumble (sucker for High-School Romance anime

)
Een kleine selectie van wat ik heb gezien, btw, dit zijn, op One Piece na, allemaal series die zijn afgelopen, Suzuka staat er bijv. nog niet tussen, maar die kon wel eens in de top 3 gaan komen
Zeg btw maar dit: Top 3 is vooralsnog lange tijd zo, alles wat eronder staat kan per dag verschillen
laatste bewerking: Maandag 10 oktober 2005 23:42
laatste bewerking: Maandag 10 oktober 2005 23:48