ForumNintendoNintendo retro ‹ Interview met Miyamoto

offline Pieter
01 maart 2003 19:55 | #50168
Forum Quint
Het staat ook al op de FP van deze site: Shigeru Miyamoto heeft op het DICE evenement in Las Vegas met Planetgamecube gesproken en zijn er een paar interesante ontdekkingen gedaan. Ik heb de tekst van CubeZone, want die heeft het vertaald:

Dit zijn ze:

1.) Donkey Kong is in ontwikkeling! Het wordt gemaakt door EAD, en zal op de aankomende E3 te zien zijn!

2.) Hoogstwaarschijnlijk komen GameCube versies van Pokemon Ruby en Pokemon Saphire op de aankomende E3!

3.) Het is hoogstwaarschijnlijk dat de volgende Zelda game realistische Link zal bevatten. Deze Link verscheen in de demo van 'een GameCube Zelda spel' op de SpaceWorld show in 2000!

4.) Matt kreeg de indruk dat Nintendo binnenkort een network functie voor de Cube gaat onthullen. Dat wil zeggen dat je meerdere GameCubes aan elkaar kan sluiten om zo, op meerdere TV's tegelijk, tegen elkaar te spelen (zoals de i-Link bij de PS2). Miyamoto bleek, zoals Matt zegt, hints te geven dat het een draadloze optie zal zijn!

5.) HAL wordt steeds belangrijker voor Nintendo. Het bedrijf dat op dit moment bezig is met Kirby's Air Ride heeft meerdere geheime games in de maak op het moment!

6.) Miyamoto wilde niet zeggen wie de developer van Wario World is, maar zei wel dat het een second-party developer was die in het verleden ook al met Nintendo heeft gewerkt! Wij denken aan Treasure, omdat daar eerder al geruchten over gingen dat die aan Wario World gingen werken.

7.) Miyamoto heeft nogmaals bevestigd dat Nintendo nauw samenwerkt met Konami aan een Metal Gear Solid game.

8.) Hij zei ook dat Nintendo waarschijnlijk weinig tot geen online games zal laten zien op de aankomende E3.

9.) Ook is hij aan het bedenken of hij een F-Zero bonus disc gaat uitgeven (zoals die van Ocarina of Time en Master Quest).
Dit kan de N64 versie betekenen met misschien de 64DD versie!

10.) 70-80% van de aankomende GameCube games zal gebruik maken van connectivity tussen de GameCube en de GameBoy Advance.

11.) Kirby's Air Ride wordt inmiddels ontwikkeld bij het al eerder genoemde HAL. Air Ride wordt een soort racer met powerups en dergelijke. Mario Kart-style dus.

12.) Toen het gesprek over een vervolg op het immens populair Super Smash Bros Melee ging, grapte Miyamoto dat het leuk zou zijn als Sonic in het vervolg zou zitten. Geintje of hint? Je weet het nooit bij Shiggy.

13.) De Noord Amerikaanse versie van The Wind Waker zal een klein beetje anders zijn vergeleken met de Japanse versie. Miyamoto zei dat saaie secties uit het spel wat verbeterd zullen worden. Het plot van de game zal totaal hetzelfde blijven.

Dit vind ik er van:

3.) Ik heb liever cell-shading, maar veel mensen zullen hier blij mee zijn!

4.) Ik hoop dat dit mogelijk is voor de volgende meeting! Smoking

8.) Jammer, maar mij boeit online-gaming niet zo...

9.) Dit zou echt mooi zijn. F-Zero X vond ik fantastisch en bij de 64DD-versie zat een track-edittor. Worship

11.) Toch een racer dus. Jammer, ik had liever een echte Kirby gezien!

13.) Zo zie je maar weer, lang wachten heeft toch z'n voordelen. Smile
offline Hans
01 maart 2003 20:12 | #50175
Gruber
1) Mooi, een DK spel is nooit mis en dat ze em laten zien op de E3 is natuurlijk ook vet..

2) Ondanks ik Pokemon nix aan vond en vind, is dit zeker goed nieuws.. door pokemon games zullen de verkopen zeker omhoog gaan!

3) Het maakt mij niet zo uit, ik vind ze allebei vet.. maar het is natuurlijk wel leuk om te zien hoe een realistische link er met de kracht van de gamecube uit komt te zien..

4) Dat wordt cube-lannen Cool nu nog meer cubers in mijn dorp vinden Mad

5. Extra goede games is nooit erg..

6) Tja zolang Wario World in goede handen is vind ik het best. Niet dat ik het spel ga kopen maar toch..

7) MGS vond ik echt hartstikke goed.. ik zie nog wel of ik em koop voor de cube

Cool Dit vind ik echt jammer.. ik hoopte wat meer online-games te zien op de E3..

9) Extra gratis spellen zijn nooit verkeerd... zeker als ze heel goed zijn..

10) Dit vind ik echt een hoog percentage.. het is een leuke extra, maar het interesseert me niet zo aangezien ik geen gba heb.. maar het is waarschijnlijk wel beter voor de verkopen..

11) Jammer dat het een racer is Mad nu hoef ik em waarschijnlijk niet

12) Sonic is een leuke extra, maar op zich hoef ik geen vervolg op de cube...

13) Verbeteringen zijn altijd goed..

offline Tware
01 maart 2003 20:45 | #50180
Forum King
check de mainpage van GQ ook een, daar staat dit allang Bye
offline Pieter
01 maart 2003 20:55 | #50184
Forum Quint
Oorspronkelijk gepost door Tware
check de mainpage van GQ ook een, daar staat dit allang Bye

Dat zeg ik toch ook? Weird
Oorspronkelijk gepost door Pieter
Het staat ook al op de FP van deze site: Shigeru Miyamoto heeft op het DICE evenement in Las Vegas met Planetgamecube gesproken en zijn er een paar interesante ontdekkingen gedaan. Ik heb de tekst van CubeZone, want die heeft het vertaald:
offline Tware
01 maart 2003 20:59 | #50187
Forum King
K had k niet gezien Very Happy
Als je er op wilt reageren kan dat ook wel onder dat nieuwbericht Smile
offline Rutger
01 maart 2003 20:59 | #50191
Commander Keen
Oorspronkelijk gepost door Pieter

Dit zijn ze:

4.) Matt kreeg de indruk dat Nintendo binnenkort een network functie voor de Cube gaat onthullen. Dat wil zeggen dat je meerdere GameCubes aan elkaar kan sluiten om zo, op meerdere TV's tegelijk, tegen elkaar te spelen (zoals de i-Link bij de PS2). Miyamoto bleek, zoals Matt zegt, hints te geven dat het een draadloze optie zal zijn!

5.) HAL wordt steeds belangrijker voor Nintendo. Het bedrijf dat op dit moment bezig is met Kirby's Air Ride heeft meerdere geheime games in de maak op het moment!

9.) Ook is hij aan het bedenken of hij een F-Zero bonus disc gaat uitgeven (zoals die van Ocarina of Time en Master Quest).

12.) Toen het gesprek over een vervolg op het immens populair Super Smash Bros Melee ging, grapte Miyamoto dat het leuk zou zijn als Sonic in het vervolg zou zitten. Geintje of hint? Je weet het nooit bij Shiggy.

4. das fijn aangezien bv een spel als TS2 heel irritant is als je met een splitscreen moet sniperen.

5 + 12. HAL is natuurlijk de developer van SSBM! Ik hoop dat van die geheime games een nieuwe smash bros. is, ik hou van dat spel...

9. Dat moeten ze echt doen, F-zero is ownage en ik wil F-zero uit amerika hebben...

Bijna elk feit is leuk, maar dit vind ik de belangrijkste
offline Pieter
01 maart 2003 21:06 | #50194
Forum Quint
Oorspronkelijk gepost door Tware
K had k niet gezien Very Happy
Als je er op wilt reageren kan dat ook wel onder dat nieuwbericht Smile

Ja maar:
1. Dit bericht is vollediger (met o.a. de bonusdisk van F-Zero)
2. Een forum 'praat' wat makelijker vind ik.

Smile

offline Tware
01 maart 2003 21:16 | #50196
Forum King
Ja ok, ik had Planetgamecube als bron gebruikt en daar stond niets over bonusdiscs bij Fzero.

offline Bart#
01 maart 2003 21:18 | #50198
Knight
Ik hoop dat de bonusdisc voor F-zero er komt. De rest interesseert mij niet zo, behalve MGS, maar dat wist ik al.
offline Enforcer
01 maart 2003 21:31 | #50205
Knight
1.) Donkey Kong is in ontwikkeling! Het wordt gemaakt door EAD, en zal op de aankomende E3 te zien zijn!

Cool, koop ik misschien als het een toppertje wordt!
2.) Hoogstwaarschijnlijk komen GameCube versies van Pokemon Ruby en Pokemon Saphire op de aankomende E3!

Hoewel Pokemon een goede rpg is koop ik hem niet, wel goed nieuws voor de verkopen v/d Cube

3.) Het is hoogstwaarschijnlijk dat de volgende Zelda game realistische Link zal bevatten. Deze Link verscheen in de demo van 'een GameCube Zelda spel' op de SpaceWorld show in 2000!

w00t, niet dat ik cell-shaded slecht vind maar een extra Zelda is altijd mooi meegenomen!

Owja, give me F-Zero en Mario Kart met system link en ook Cube-Wars bitte

Cool HAL heeft ook SSBM gemaakt dus dat beloofd goede dingen!

6.) Miyamoto wilde niet zeggen wie de developer van Wario World is, maar zei wel dat het een second-party developer was die in het verleden ook al met Nintendo heeft gewerkt! Wij denken aan Treasure, omdat daar eerder al geruchten over gingen dat die aan Wario World gingen werken.

Ik als uber Wario-fan ( Wario Land pour GB ownde zwaar mayb wel men All-Time favo) zal deze zeker halen!

7.) Miyamoto heeft nogmaals bevestigd dat Nintendo nauw samenwerkt met Konami aan een Metal Gear Solid game.

Leuk maar kopen doe ik hem niet

8.) Hij zei ook dat Nintendo waarschijnlijk weinig tot geen online games zal laten zien op de aankomende E3.

Zeer jammer, ook dat MK niet online gaat vind ik shit

Ik koop F-Zero dus cool dat die bonusdisc erbij zit!

10.) 70-80% van de aankomende GameCube games zal gebruik maken van connectivity tussen de GameCube en de GameBoy Advance.

Boeie, ik heb geen GBA

11.) Kirby's Air Ride wordt inmiddels ontwikkeld bij het al eerder genoemde HAL. Air Ride wordt een soort racer met powerups en dergelijke. Mario Kart-style dus.

Leuk, maar ik had liever een relax-met-Kriby-rondzweef-game gezien

NAh hou het maar bij de Nintedo-allstars

13

Als het maar ten goede van het spel komt!
offline Zwennes
01 maart 2003 21:35 | #50207
Forum God
1.) het is iig goed nieuws dat we zo snel na het verdwijnen van Rare al iets te zien gaan krijgen van Donkey, alleen hoop ik dat nintendo het beter zal doen dan Rare met DK64

2.) hier heb ik op gewacht, de gb(a) titels zijn geweldig, alleen nu dus met mooie GFX en grote werelden Very Happy

3.) Realisme boven cell shading, ik ben zeer blij Smoking

5.) hoe meer geheime games hoe beter

7.) w00t

9.) F Zero boeit me helemaal niet, maar het is goed te zien dat nintendo eindelijk met een betere marketingstrategie komt Very Happy

11.) We hebben Mario Kart al, maar, ik geef het spel wel een kans.

er zijn ook geruchten dat Mother 3 (earthbound) op de E3 getoont zal worden, daar zou ik erg blij mee zijn. Het spel werd al in het begin van de 64 tijdperk aangekondigt en aan het eind gecancelled, hopelijk komt ie dan tog Smoking
offline Aleks
01 maart 2003 21:53 | #50217
Paladin
Dis goe nieuws Razz fzero, donkey kong, mariokart roelen allemaal Very Happy
offline Gjto
01 maart 2003 22:09 | #50230
Forum Hero
1) Hopen dat ie beter is dan de voorganger.. EAD is verder superchill!

2) Dat zou wel eens kunnen zorgen voor goede gamecube verkoopcijfers! Wat een feest Smile

3) Mwa... Kvind het niet erg, ook niet echt enthousiast ( Academic ).. Elke zelda is goed dus doesnt matter wich style!

4) Wreed, aangezien ik een vriend heb waar ik veel mee om ga.. die een GC heeft en full time GC gamed Razz
Draadloos zou nog vetter zijn! Als ze nou is zorgen dat je hooguit 100 meter draadloos door muren etc. kon Very Happy

5) Tja, dat wordt wachten. Maar HAL is verder ook supergoed. Dus meer topgames opkomst.

6) Vervanger voor Rare??

7) Ey, w8 eens even. Komt er een splintercell killer aan? Exclusief?? Let's hope so!

8 ) Logisch. Ze moeten eerst alles uitvinden, games maken, kijken of het werkt... etc.

9) Ahhh... als dit zo is.. wat is het leven toch fijn! Me broertje speelt soms nog op de N64 f-zero Smile ... gaan we lekka op de cube!
En in die DD versie zat een map maker, zover ik weet! Lekkah!!

10) Al gelezen over Rayman 3?? Wreede zooi. En dan Nintendo owneys.. Geld sparen!!!

11) Mario Kart style is niet altijd even goed uitgewerkt Weird ... Hopen dat het ze nu wel lukt.

12) Hehe, oprollen! Keihard rennen etc. Zou tof zijn voor mij! Anderen vinden het weer wreemd en denken dat Sonic de show zal gaan pikken...

13) Goed nieuws.... Europa nog iets beter Hahaha
offline Shinobi
01 maart 2003 22:27 | #50243
Forum Hero
Ik vind het allemaal goed nieuws en vooral dat van HAL Worship
offline klz
03 maart 2003 18:36 | #51582
Forum King
Er staan wel wat fouten in de vertaling.

2) Waarom wordt er niets gezegd dat er bevestigd is dat ze een GBA link hebben?

3)
Miyamoto mentioned that the (non-celshaded) Legend of Zelda demo featured in Spaceworld 2000 maybe used in a future GameCube title, it is still uncertain whether game engine will be used in a new Zelda title or a totally different game. The cel-shaded Wind Waker game engine will be used in another non-Zelda title in future.

Dit interpreteer ik toch heel anders dan hoe het door jullie gedaan wordt...
De engine van Zelda wordt zowiezo gebruikt voor een andere game!! En er wordt gehint dat de er een realistische Zelda komt. De demo wordt ook gebruikt, maar het is niet zeker of het voor een (nieuw)toekomstig spel is of voor de realistische Zelda..

Dit is toch wel belangrijk nieuws en wordt gewoon genegeerd:
Miyamoto has also confirmed a new Donkey Kong and Mario Kart title for GameCube. The new Mario Kart title will have several new innovations, the North American localization has been completed already. Nintendo will be showing at least one new franchise at E3 in May.

Mario Kart is al klaar voor de VS EN er komt nog een nieuwe Franchise naar de cube!

@ Tware > Je hoeft niet te schreeuwen. Ben niet doof hoor. Pm was ook al goed geweest.
offline Dolfhin
03 maart 2003 23:35 | #51946
Emperor
1.) Wat is EAD ? Wel goed te zien dat donkey kong terug is.
2.) A.U.B is rpg vorm en geen staduim
3.) Gemengde gevoelens. Heb nog nie met de nieuwe zelda gespeeld maar vond die space world demo wel erg vet.
4.) Ga mijn broertje overhalen een cubus te kopen. K' zie het commerciele nut er niet van in nu de concurentie bezig is met online gamen.
5.) Mooi want dat zijn erg goede gasten daar.
6.) Dat is traseure en is alang bekend.
7.) Nauw samen werkt betekend dat dat mgs cube only is ?
8.) Heb er geen problemen mee.
9.) Beterzzzzz
10.) Toch maar een gba sp gaan halen dan ?
11.) Zoveel racers heeft de cube niet maar een leuke platformer zou niet gek zijn.
12.) Waarschijnlijk een grapje.
13.) Een klein beetje geen rede tot gejuich dus.
offline Gjto
03 maart 2003 23:41 | #51949
Forum Hero
EAD zat ook bij o.a. Fzero-x.
Kwist ook niet wat het was eerst. Stond op al die borden tijdens racen bij fzero.. later wist ik het wel Biertje?
offline Mr Fox Mc Cloud
03 maart 2003 23:56 | #51968
Paladin
Ik maak ook ff een lijstje:

1. vet, als het maar beter word als de N64 versie, heb er vertrouwen in Smile
2. Ook mooi, ik haal sapphire en m'n broertje Ruby, dus komt de GC versie ook wel
3. Ik heb geen problemen met beide versies, ze zijn allebei vet
4. Dit is absoluut het beste nieuws!!!Ik woon namelijk naast Celda en zijn gamecube staat maar 3 meter van mijn cube af (gescheiden door een muur)
5. Hopen op een nieuwe SSBM of hele nieuwe franchise
6. Wordt denk ik ook een must-have, de gameboy games zijn iig vet
7. Metal Gear is natuurlijk ook gaaf nieuws, ik heb nog nooit een metal gear game gespeelt maar als ik hoor hoe goed ze zijn lijkt dit ook wel weer een must-have
8 Dat is balen, ik hoop dat dat een leugentje was van Miyamoto Razz
9. Zou wel mooi zijn maar het hoeft niet van mij, ze moeten gewoon een trackeditor in de nieuwe F-Zero maken
10. Ook een goede zaak, ga ik zeker gebruik van maken
11. Kirby race game is wel leuk, maar lijkt me overbodig met mario kart en ik heb liever een platform/adventure game
12. Dat zou echt w00t zijn. Ze kunnen misschien ipv een hele nieuwe smash brothers ook wel een soort add-on uitbrengen, een discje die dan voor 20 euro ofzo te koop is. Daarmee kun je dan SSBM online spelen en misschien kunnen ze er dan nieuwe characters of banen invoegen
13. Ook goed nieuws.

Conclussie:
Ik moet langere werktijden maken en minder geld gaan uitgeven aan andere hobby's. Ik moet m'n twenteseizoenskaart inleveren, m'n voetbalschoenen en vishengels verkopen en geen nieuwe kleren meer kopen Mad Razz

offline Gjto
08 maart 2003 21:41 | #54710
Forum Hero
Wie had miyamoto op tv gezien? Hij ging ook een nederlandse zin praten. Echt tofffffe GOZER!!!
Worship Miyamoto Worship
offline Mr Fox Mc Cloud
08 maart 2003 21:45 | #54720
Paladin
Oorspronkelijk gepost door Gjto
Wie had miyamoto op tv gezien? Hij ging ook een nederlandse zin praten. Echt tofffffe GOZER!!!
Worship Miyamoto Worship

Jah hij was bij gammo, wat zei hij ook alweer?
Volgens mij iets van: "Alle hollandse fans, bedankt"
Met z'n eeuwige big smile Very Happy
offline Roï
08 maart 2003 21:46 | #54721
Forum Legend
Worship Miyamoto Worship

8o ja ? waar is dat uitgezonden ?
offline Shinobi
08 maart 2003 21:48 | #54724
Forum Hero
Oorspronkelijk gepost door Roï
Worship Miyamoto Worship

8o ja ? waar is dat uitgezonden ?

Gammo. Herhaling Dinsdag 12 uur op V8
offline Guybrush
08 maart 2003 21:48 | #54726
Forum Myth
Zou het niet vet zijn als je een echte pokémon wereld gaat maken. Pokémon lijkt me wel gaaf online. Happy
offline Shinobi
08 maart 2003 21:49 | #54729
Forum Hero
Oorspronkelijk gepost door madrick
Zou het niet vet zijn als je een echte pokémon wereld gaat maken. Pokémon lijkt me wel gaaf online. Happy

Ja heel leuk maar wat heb dat hier mee te maken?
offline Fierce Deity
09 maart 2003 01:08 | #54862
Knight
hij zei toch dat ze de gamecube versies van ruby en sapphire aan het ontwikkelen waren? Daar zou een online mogelijkheid heel mooi bij zijn...