ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ Tour topique

offline dsdude
10 april 2006 22:17 | #519072
Emperor
Wie zondag allemaal parijs roubaix heeft gezien, dat er in de laaste kilometers heel wat omstommelin kwam door een trein Worship

Fabian Cancellara, is eerst geworden. 2des wast hoste (belg), 3d van petegem (belg) en dan nog een buitelander. Toen ze aankwamen werdt er beslist dat ze gediskwalifiseerd werden. Omdat ze door het rood van de bareel hadden gereden. Zo is het regelement. Maar de achtervolgings groep met boonen, hebben de trein laten voorbij gaan, maar hebben ook niet gewacht tot het rode signaal en de bareel over was. Maar zei werden niet geschorsd zo is tom boonen nog 2des geworden. Terwijl hij ook door het rood rijd.

Als je tegen een agent zegt dat je door het rood bent gereden omdat er toch niets aankwam, zal je toch een boete krijgen.

Ook is er een kans dat Fabian Cancellara door het rood heeft gereden omdat de bareel al dicht was toen bonen er aankwam. (30 seconde later.

Nu, wat vinden jullie ervan, liefst duidelijk Smile

laatste bewerking: Donderdag 13 juli 2006 21:15
offline Gheyl0rd_007
10 april 2006 22:19 | #519074
Knight
Hoezo liefst duidelijk? Ik begrijp niet van je post Weird
offline BlackCode
10 april 2006 22:32 | #519077
Knight
Parijs - Roubaix, is een wieler koers. En daar was Tom Boonen de grote favoriet. Nou hij was dus de 'grote' favoriet en hij was dus in de achtervolging op de koploper op dat moment Fabian Cancelara. Daar zat een groepje achtervolgers voor en die reden door gesloten spoorbomen. En die zijn nu dus gediskwalificierd, omdat ze een overtreding hebben begaan.

Misschien is het nu duidelijk. Hilarious
offline Timo
10 april 2006 22:34 | #519080
Forum Quint
Het gaat dus hierover: klik
offline Liquid_Metal
10 april 2006 22:55 | #519086
Forum Addict
Hoezo liefst duidelijk? Ik begrijp niet van je post Weird

gepost door: Gheyl0rd_007 op Maandag 10 april 2006 22:19

vond de post ook n btje onduidelijk, hoewel ik t wielrennen wel volg.
helaas vandaag niet live kunnen kijken (zoals meestal) maar dat soort dingen zijn altijd n btje genaaid in deze sport. paar jaar terug met die boeren die kwamen rellen ook, moesten ze ook stoppen, en af en toe een koe op de weg. maakt het kijken (voor mij) wel n stuk interessanter.
offline ferox
11 april 2006 12:57 | #519164
Forum Addict
Vond het wel grappig dat ze moetsen w8e voor de trein. Dat was ook het enige wat ik er leuk aan vond heb een hekel aan wielrennen :tom:
offline Guybrush
11 april 2006 14:34 | #519185
Forum Myth
Ik heb wel gekeken natuurlijk.

Gelukkig is die van Petegem gediskwalificeert, dat is zo'n onsympatieke renner. In elke keer dat ik hem in een kopgroep heb gezien in welke koers dan ook, hij probeert altijd zo min mogelijk kopwerk te doen. Altijd zijn krachten maar opsparen voor de sprint en de anderen het werk laten doen.
Het laatste wat hij verdient is een podium in Parijs.
offline E-J
11 april 2006 19:34 | #519292
Forum King
jammer dat Flecha niet won toch wel een van de grote animators van de koers
offline Gheyl0rd_007
11 april 2006 22:05 | #519351
Knight
Nouja, ik had het eerder op de dag al gehoord. Holy Maar ik wou even een punt maken!
offline Johan
11 april 2006 22:17 | #519354
Forum Quint
jammer dat Flecha niet won toch wel een van de grote animators van de koers

gepost door: E-J op Dinsdag 11 april 2006 19:34

Flecha, beste aankoop van de Rabo. Ben al een jaar of 3 groot fan van deze coursebepaler, fantastische renner die altijd voor de aanval kiest. Sowieso een lekker team voor de Rabo tijdens de Tour met Flecha voor de vlakke ritten en Rasmusen voor de bergen, verder is het altijd spannend wat die jonge Dekker gaat doen en is Boogerd altijd al een heerlijke renner geweest.

Volg trouwens alleen maar de Tour, verder vind ik wielrennen niet echt bijzonder, maar als de Tour bezig is, is het de nummer 1 sport van de wereld in mijn ogen. Schitterend hoe die 200 renners kapot gaan in 3 weken Worship
offline Joost
12 april 2006 00:02 | #519375
Il Principe
huuuh kenk nie
offline Masterswordish
18 juni 2009 23:59 | #650169
Forum Myth
Schopje. Ik zit al dagen weg te kwijnen hierzo. Het gat na de Dauphiné richting de tour is ondraaglijk groot. Kan niet wachten op deze editie. Ik verwacht dat Gesink gaat schitteren, die heb ik dan ook in mijn Tour de Kans team. Meer liefhebbers hier deze dagen?

Mijn team trouwens, je had 100 punten.

kans w617
offline Jack the Flipperkast
07 juli 2009 12:20 | #651835
Forum King
Waar zijn cavendish en contador? 8o
Je hebt gelukkig wel cancellara, ciolek en andy schleck.

Ik volg de tour ook iedere dag. Ik doe zelf mee bij de poule van de limburger. Mijn team:

Contador, Alberto (Astana) 28
Gesink, Robert (Rabobank) 0
Mentsjov, Denis (Rabobank) 0
Leipheimer, Levi (Astana) 10
Evans, Cadel (Silence-Lotto) 13
Cavendish, Mark (Team Columbia) 80
Freire, Oscar (Rabobank) 0
Sastre, Carlos (Cervélo) 0
Napolitano, Danilo (Katjoesja) 0
Hushovd, Thor (Cervélo) 45
Bennati, Daniele (Liquigas) 0
Haussler, Heinrich (Cervélo) 0
Ciolek, Gerald (Milram) 10
Cancellara, Fabian (Saxo Bank) 50
Farrar, Tyler (Garmin Slipstream) 28

Helaas heb ik voor teveel sprinters gekozen gezien het koersschema | Mad Ik ben ook benieuwd wat het vanmiddag gaat worden in de ploegentijdrit. Ik hoop op een mooie dag voor rabo en ik verwacht een ruime overwinning voor astana. En dan zien we Lance in het vertrouwelijke geel, hoewel ik het hem niet echt gun omdat hij meent dat hij de lakens uit mag delen in het peloton.
offline Masterswordish
07 juli 2009 13:08 | #651837
Forum Myth
Het moet inderdaad raar lopen wil Astana de ploegentijdrit niet winnen. Het feit dat Armstrong de lakens uit deelt/wil uitdelen is niet meer dan logisch, het blijft the King Wink . Ik gun die arrogante kwal ook niets hoor, daar niet van, maar het is wel logisch. Wel dom dat hij gisteren keihard op kop ging rijden, terwijl zijn kopmman in de achtervolgersgroep zat Hahaha . Of zouden ze dan toch hun kaarten stiekem op Lance zetten?
07 juli 2009 13:18 | #651838
Forum King
Hier is mijn idee: Ze konden Lance op alle kopmannen tijd laten pakken dus zet bruyneel alle mannen die hij in de kopgroep heeft aan het werk (popovych, zubeldia en armstrong). Het heeft geen nadeel voor contador, die verliest immers niks op andere kopmannen. (hoewel het een in your face actie blijft natuurlijk Yummy ) Ik denk trouwens dat armstrong in de bergen nog wel door het ijs gaat zakken, zeker gezien de dauphine.
offline Mink
07 juli 2009 14:18 | #651845
Darkman
een paar van mijn vrienden blijven maar praten over de tour, de giro heb ik wel gevolgd, geen tijd voor de tour om te volgen en vind het eik ook niet echt zo heel dendered, wielrennen...
offline Masterswordish
07 juli 2009 22:05 | #651873
Forum Myth
Hier is mijn idee: Ze konden Lance op alle kopmannen tijd laten pakken dus zet bruyneel alle mannen die hij in de kopgroep heeft aan het werk (popovych, zubeldia en armstrong). Het heeft geen nadeel voor contador, die verliest immers niks op andere kopmannen. (hoewel het een in your face actie blijft natuurlijk Yummy ) Ik denk trouwens dat armstrong in de bergen nog wel door het ijs gaat zakken, zeker gezien de dauphine.

gepost door: Jack the Flipperkast op Dinsdag 07 juli 2009 13:18

Hmm, dat zou wel kunnen ja. Vandaag de ploegentijdrit gezien. Zelden zo leuk geweest om naar te kijken, overal gebeurde wel wat! Dat Bouygues Telecom met 4 man de berm in Hahaha . Wel jammer dat Menchov het zo vroeg al verneukte voor de Rabo, ze zijn nu helemaal kansloos voor het geel. Over in your face acties gesproken vandaag, Armstrong gedroeg zich weer als dé kopman bij Astana. Die commentatoren die ook de hele tijd Armstrong als de onruststoker binnen Astana neerzetten. Of hoe die Dijkstra weer de Schleckjes zat af te zeiken, ook geweldig LMAO
08 juli 2009 15:47 | #651912
Forum King
Dat van Bouygues telecom was inderdaad grappig ja Smile
En dat van die commentatoren klopt ja, ik heb het via de NOS gevolgd. Een van de twee had het erover dat Cancellara de gele trui behield omdat ze in Frankrijk Armstrong niet moeten, de 0 seconde voorsprong zouden ze in het voordeel van de zwitser geven. En Lance zou een grotere knuffel dan Contador hebben gekregen van Bruyneel Hahaha Wat een gedoe met die commentatoren.

En inderdaad dat Frank Schleck niet kan sturen Hahaha
Ik gok vandaag trouwens op een massasprintje met Cavendish op kop.

laatste bewerking: Woensdag 08 juli 2009 15:48
offline Duncan
08 juli 2009 20:56 | #651938
Forum Legend
Bah, Gesink ligt eruit. Jammer, ik had hoge verwachtingen van hem. Echt vervelend voor de Rabobank, want nu heeft men zeker niets meer te zoeken in de Tour Mad
offline Masterswordish
08 juli 2009 22:54 | #651945
Forum Myth
Dat is zeker balen ja! Maar moet je DIT is lezen, geeft je toch wel een andere kijk op de sport.
offline Masterswordish
13 juli 2009 03:14 | #652134
Forum Myth
Ik had me voorbereid op een leuke etappe en hoopte dat die 60 km plat niet zou betekenen dat de klassementsrenners niets deden, maar ik had het mis. Wat een saaie vertoning vandaag zeg. Gelukkig hebben we Maarten en Herbert nog!
offline Mink
13 juli 2009 09:24 | #652147
Darkman
De giro winnaar speelt verdacht slecht, ik hooopte dat hij weer zo goed reed, maar had het duidelijk mis. Armstrong is wel goed beszig, of idd beter dan bij de giro, en tis toch nog knap voor zijn leeftijd!
offline Tricky One
13 juli 2009 09:33 | #652148
Junior Member
ja zeker, toch jammer dat hij minder rijd. Maarja als je al 3 weken giro hebt gereden dan valt dat wel een beetje te begrijpen.
Maar armstrong liet contador wel wegrijden 8o. Ik denk dat hij toch nog niet de beste is in de bergen.
Wat ik trouwens wel vervelend vind is het verloop van de ritten. Er zat bij de pyreneën geen enkele superzware rit en zoals die van gister dan moeten ze na de laatste berg nog 60 kilometer. Dan valt geen enkele klassementsrenner aan en dat is jammer. Laten we hopen dat we dan in de Alpen wat spektakel te zien krijgen : Smile )
14 juli 2009 20:17 | #652493
Forum King
Vandaag weer een massaspurt.
Vandaag weer Cavendish.
Vandaag weer geen Freire, jammer.

Ik denk dat de meeste die dit topic volgen de discussie over de oortjes wel volgen. Ik vind het wel goed dat ermee getest wordt (ZONDER oortjes rijden, voor de verwarring Wink ). Zeker in de bergen kan dit grote gevolgen hebben, omdat de kopgroepen meer kans krijgen door de beperkte communicatie. Maar zoals in deze tour al meerdere malen is bewezen heeft de kopgroep zelfs kans als de oortjes worden gebruikt neem bijv voeckler. Maar wat vinden jullie?

offline Guybrush
14 juli 2009 22:12 | #652506
Forum Myth
Ze moeten gewoon consequent zijn. Wel oortjes, of geen oortjes. Simpel.

Niet in het begin wel oortjes, maar dan geen oortjes, daarna weer wel en dan weer een keer zonder en dan weer wel.