ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ WK 2006 topic

offline Roï
07 mei 2006 17:35 | #526342
Forum Legend
Het WK 2006 topic!
gal1 world_cup_map
Met over dit WK, en post over de vorige WK's !

Medium voorspelt ramp-WK Oranje

Slecht nieuws voor de bijgelovige Oranjefan. Het beroemde en alom gewaardeerde Belgische medium Samira heeft op ons verzoek een blik in de toekomst geworpen.

Het resultaat van deze sessie is ronduit schokkend te noemen en geheel tegen alle hooggespannen verwachtingen in. Samira voorspelt namelijk dat Oranje doelpuntloos de eerste ronde eruit vliegt. Het volgende resultaat kregen wij toegestuurd:

Nederland-Servie-M 0-1 (doelpunt Milosevic)
Nederland-Ivoorkust 0-2 (2x Bonaventura Kalou)
Nederland-Argentina 0-0 (rood voor vd Vaart en Cocu)

Schrale troost is dat de Mannschaft het niet veel beter gaat doen, ook zij liggen er na de voorrronde uit, maar weten via ex-Ghanees Asamoah nog wel 2x te scoren. Tot slot meldde Samira nog dat de finale zal gaan tussen Brazil en Frankrijk, waar Frankrijk verrassend als winnaar het veld zal verlaten.

Wanhopige Engelsen klampen vast aan sprankje hoop rond Rooney
LONDEN Vrijdag 5 Mei 2006 17:33 uur
De blessure van Wayne Rooney is een soort national trauma in Engeland. Nu de kleine grote man van Manchester United waarschijnlijk niet kan meedoen aan het WK is het hele land van slag. Vrijwel iedere Engelsman had zijn WK-hoop gebaseerd op de vaardigehden van de jonge topaanvaller. Nu hij er niet bij kan zijn, lijken de kansen van Engeland dan ook in Rooins, zoals The Sun kopte.
Inmiddels wordt wanhopig vastgeklampt aan ieder bericht dat Rooney wellicht toch kan meedoen aan (een deel van) het WK. Volgens de Daily Star heeft de aanvaller aan zijn vrienden verteld dat hij op tijd fiot zal zijn voor de knock-outfase.
The Sun meldt dat teamdokter Leif Sward Sven Goran Eriksson hoop heeft gegeven door te stellen dat Rooney het WK toch nog haalt. Het lijkt echter allemaal een kwestie van 'de wens is de vader van de gedachte'.

Van Basten schrapt zes namen voor stage

Icoon Nederlands ElftalVoor zes spelers die deel uitmaakten van de voorselectie van het Nederlands Elftal voor het komende wereldkampioenschap lijkt een plek in de definitieve selectie al vrijwel uitgesloten. De zes kregen geen uitnodiging voor een trainingsstage die Oranje van 9 tot en met 12 mei in Noordwijk afwerkt.

Voormalig aanvoerder Edgar Davids (Tottenham Hotspur), Ron Vlaar (Feyenoord), Urby Emanuelson (Ajax), Wilfred Bouma (Aston Villa), Patrick Lodewijks (Feyenoord) en Martijn Meerdink (AZ) hoeven van bondscoach niet op te komen draven. Ook de spelers die nog clubverplichtingen hebben en de geblesseerden Nigel de Jong, Rafael van der Vaart en Hedwiges Maduro zullen niet deelnemen aan de stage. Opvallend genoeg mag Ajax-verdediger John Heitinga, die niet bij de voorselectie zat, zich wel in Noordwijk melden.

Van Basten heeft in totaal zeventien spelers opgeroepen voor het trainingskamp. Tijdens deze stage zal er een oefenwedstrijd worden gespeeld tegen Jong Oranje, op 11 mei op het veld van de Katwijkse Quick Boys. Op 15 mei dient Van Basten de definitieve WK-selectie bekend te maken. Daarbij is tevens nog een hele kleine kans dat Feyenoord-aanvaller Salomon Kalou wordt opgeroepen, die komende week van de rechter zal horen of hij zich nog op tijd tot Nederlander mag naturaliseren.

Schot op paal Rensenbrink hét WK-moment

Icoon Nederlands ElftalUit een onderzoek van de website oranjeplein.nl is gebleken dat het schot van Rob Rensenbrink op de paal tijdens de WK-finale van 1978 hét WK-moment allertijden is.

Rensenbrink schoot tijdens deze memorabele eindstrijd een paar minuten voor tijd de bal op de paal bij een 1-1 stand. Een kwart van de mensen koos dit moment als wk-moment.

Een vijfde van de ondervraagden koos voor een fraai staaltje solovoetbal van Johan Cruijff in de WK-finale van 1974, dat eindigde in een penalty, die benut werd door Johan Neeskens. Het spuugincident tussen Frank Rijkaard en Rudi Völler, op het WK in Italië in 1990, staat op drie met 17 procent van de stemmen.

Het oranjeplein.nl is een initiatief van zeventien regionale dagbladuitgeverijen, waaronder het Parool, Wegener en de GPD vallen.

N_xp16_Memo_2
060506_28609_marcomarko
offline BlackCode
07 mei 2006 17:44 | #526348
Knight
Jep het is bijna zover. Maar ik denk dat het beter wordt dan de voorspellingen van Samira Happy Biertje? !
offline Gebruiker 6985
07 mei 2006 18:14 | #526352
Routinier
Godver wat heb ik er zin in!

Wie doet ermee om het Panini WK stickerboek vol te krijgen?
offline Herr Walter
07 mei 2006 18:37 | #526359
Emperor
Ooeeeh wat heb ik er zin in : D ik zit er serieus over te denken om gewoon naar dortmund, of een andere stad waar ze dan op dat moment zijn, te gaan en in de stad te gaan feesten Worship

laatste bewerking: Zondag 07 mei 2006 18:38
offline Bartel.
07 mei 2006 20:35 | #526441
Forum Legend
In alle blije hYperdepiep posts>

Post je favoriete opstelling, en bekritiseer andermans opstellingen. Wiehoeeeeee

----------------Van Der Sar-----------------

Ooijer---------Bouhlarouz----------Bronckhorst

--------------------Cocu-----------------------

Van Bommel----------------------Seedorf

---------------Van der Vaart---------------

Castelen-----Nistelrooij---------Robben

En ik weet dat dit niet de opstelling/tactiek/spelers(seedorf) is waar Van Basten mee op wil draven. Maar ik denk dat dit toch echt de best mogelijke opstelling is. Zo komen alle spelers perfect tot hun recht (kuijt op rechtsbuiten klopt gewoon niet, want hij is geen rechtsbuiten) Van der Vaart op Links klopt gewoon niet want hij is een nummer 10. Etc. Ik ben alleen op zoek naar een betere rechtsbuiten, Castelen is goed, maar geen wereldtop.

laatste bewerking: Zondag 07 mei 2006 20:36
offline Gebruiker 6985
07 mei 2006 20:53 | #526481
Routinier
Van Persie voor Castelen en ik kan ermee leven.
offline Johan
07 mei 2006 21:13 | #526502
Forum Quint
Huntelaar in de spits en we worden wereld kampioen.
offline Pieter
07 mei 2006 22:11 | #526548
Forum Quint
Huntelaar in de spits en we worden wereld kampioen.

gepost door: Johan op Zondag 07 mei 2006 21:13

Okee, de Bekerwinst is je nu officieel door het hoofd geslagen! Happy

Ik denk niet dat Nederland een echte kans maakt, landen als Brazilië (die wel wereldkampioen wordt) zijn gewoon te sterk. Ik vind niet dat Nederland ook maar één speler heeft die er echt uitspringt (nee ook niet Robben die uit vorm is en alleen maar kan vallen en heel slecht op goal schieten).

Maar toch... de Oranje-koorts begint zich te verspreiden in Nederland en ik begin ook verhoging te krijgen. Mijn denkwijze is misschien ook zelfbescherming want we zijn al zo vaak teleurgesteld...

En mijn opstelling:

----------------------------Van Der Sar-------------------------

Kromkamp----Bouhlarouz----Bouma----Bronckhorst

-----------------------------Cocu----------------------------------

----------Van der Vaart----------de Jong---------------------

-----Castelen------------Kuyt----------Van Persie----------

Bank:
-Davids (zou ik wel meenemen)
-Huntelaar (vergeet VoH en van Hooijdonk, Huntelaar is het nieuwe breekijzer. ook ben ik niet zo kapot van van Nistelrooij)
-Vlaar (toch maar wel)
-Van Bommel (is de eerste reserve)
-Moens (is chauvinisme zo erg?)

En ik weet dat ik een paar vreemde beslissingen heb gemaakt (zou wilde ik Bouma in de verdediging maar v Bronckhorst ook dus heb ik ze naast elkaar gezet, heb ik Robben gepasseerd en heb ik een keeper op de bank gezet die lang geblesseerd is geweest). Maar ja ik voelde me creatief. Weird

laatste bewerking: Zondag 07 mei 2006 22:12
offline Mick
07 mei 2006 22:38 | #526557
Forum Legend
Jullie zijn allemaal raar met die kut opstellingen!

-----------------vd Sar--------------------
Heitinga--------Boulahrouz------------Gio
--------------------Cocu-------------------
Sneijder--------v Bommel-------------- vd Vaart
----------------Robben (vrije rol----------------
Huntelaar---------- v Nistelrooy

Wedden dat v Basten ongeveer deze opstelling zal gaan haneteren. De plekken voor Sneijder en Heitinga zijn nog discutabel en Cocu zou eventueel ook op het middenveld kunnen plaatsnemen, maar voor de rest za dit het in grote lijnen worden.

Wedje leggen Very Happy

Op de bank:
Davids
van Persie
Mathijsen
Stekelenburg
Kuijt

laatste bewerking: Zondag 07 mei 2006 22:41
offline Xaria
07 mei 2006 22:44 | #526563
Forum God
*me be cheering for France* Very Happy
offline Guybrush
08 mei 2006 11:44 | #526621
Forum Myth

----------------------------Van Der Sar-------------------------

Kromkamp----Bouhlarouz----Bouma----Bronckhorst

-----------------------------Cocu----------------------------------

----------Van der Vaart----------de Jong---------------------

-----Castelen------------Kuyt----------Van Persie----------

gepost door: Pieter op Zondag 07 mei 2006 22:11

VdVaart als Rechtsmid en De Jong als linksmid. Weird

-----------------------------vd Sar---------------------------------
De Jong------Bouhlarouz----Mathijsen----vBronckhorst
-----------------------------Cocu-----------------------------------
-------------Sneijder----------------Vd Vaart-------------------
-VPersie-----------------------------------------------Robben-
-------------------------Huntelaar--------------------------------

Bank:
Timmer (ervaring)
Davids N(mss wel basis ipv Cocu, multi inzetbaar)
Kuijt (beter dan Nistelrooij)
Heitinga (multi inzetbaar)
van Bommel (multi inzetbaar)
offline Johan
08 mei 2006 14:27 | #526652
Forum Quint
We hebben eindelijk weer materiaal voor 4-3-3, dus zo gaan wij natuurlijk ook spelen;

-----------------------------vd Sar---------------------------------
Kromkamp/Heitinga------Bouhlarouz----Ooijer/Heitinga----vBronckhorst/Emanuelson
-------------van Bommel----------------Cocu-------------------
-----------------------------Sneijder/vd Vaart-----------------------------------
-VPersie/Kuijt-----------------------------------------------Robben-
-------------------------Huntelaar--------------------------------

Spelers waar op 1 positie 2 spelers staan daar zou ik nog niet over uit zijn. Diegene die als eerste staat krijgt denk ik mijn voorkeur.

Ook spelen wij sowieso met 2 controlerende middenvelders die inschuiven, maar in eerste instantie op zekerheid spelen. Met een onervaren team moet het eerste goed staan, iets wat met van Bommel en Cocu op het middenveld zeker goed gaat. Verder Huntelaar boven de andere spitsen (uitleg lijkt mij niet eens nodig) met op de vlanken 2 creatieve spelers met een goede voorzet, terwijl de nummer 10 ook voor de nodige creatieve impulsen zal zorgen.

De grote verdedigers van Italie, Duitsland, Engeland, Brazilie, Argentinie etc. kennen RvN door en door, ze kunnen zich er goed op instellen. Huntelaar is nog niet zo;n grote naam en zal voor de nodige verrassingen zorgen, waar de verdediging zich op zal verkijken. Hij scoort niet voor niets 3 keer in de laatste minuut en loopt dit seizoen 1 op 1, terwijl ook een doelpunt in zijn CL debuut niet ontbreekt.

En het meest kritische kut publiek dat je jezelf maar kan wensen heeft hem op alle fronten gekeurd en goed bevonden. Slaag je bij Ajax (dat in de dikke shit zit) na nog niet eens een half jaar spelen dan ben je een grote, een hele grote!
offline Guybrush
08 mei 2006 14:39 | #526656
Forum Myth
Het is trouwens jammer dat Robben zo een goede voetballer is, want ik had hem toch liever niet opgesteld.

Onsympathiek als de pest.
offline Hans
08 mei 2006 14:57 | #526658
Gruber

gepost door: Mick op Zondag 07 mei 2006 22:38
Van Bronckhorst is veel te aanvallend voor een driemansverdediging. Mathijsen zou dan een optie zijn, maar die is de laatste tijd niet zo in vorm. Met dat middenveld zou ik trouwens wel VdV of Sneijder centraal opstellen, daar komen ze veel beter tot hun recht. Bijvoorbeeld Bommel op rechts, VdV op 10, Sneijder op links. Koeman zei het geloof ik eerder al, het is best moeilijk een middenveld op te stellen met zowel VdV als Sneijder. Die zijn namelijk allebei het beste op 10. Heitinga doet het de laatste weken goed, maar Ooijer vind ik normaal gesproken beter. Ik weet alleen niet of hij na zijn blessure weer op zijn oude niveau is gaan spelen.

Verder heeft Van Basten aangegeven te willen spelen met vleugelspelers, maar als ik zie hoe dat heeft uitgepakt in de kwalificatiereeks dan weet ik het zo net nog niet. Toch is het zeer interessant om met wingers te spelen, aangezien de backs van tegenwoordig normaal gesproken geen flikker te doen hebben. En Van Basten speelt liever met de punt naar achteren, dan met de punt naar voren. Met 3-4-3 kun je inderdaad met een 4 en een 10 spelen, dus dan zou dat probleem ook weer opgelost zijn.
offline wouter_vandijk2
08 mei 2006 15:55 | #526671
Forum Myth
Leuk om te zien dat echt iedereen een andere mening heeft. Ik denk dat dit Nederland ook de kop gaat kosten; er zijn namelijk zoveel plekken niet vast ingevuld dat het team nooit ver zal komen. Ik ga zelf trouwens geen opstelling plaatsen; heb er over nagedacht maar ik kom er gewoonweg niet uit.
offline Pieter
08 mei 2006 16:58 | #526690
Forum Quint
Jullie zijn allemaal raar met die kut opstellingen!

Wedden dat v Basten ongeveer deze opstelling zal gaan haneteren.

Ik denk dat Robben 'gewoon' op links speelt en dat Huntelaar niet in de basis speelt (waarschijnlijk speelt kuyt op rechts en van Nistelrooy in de spits). Maar we zullen zien... Yummy
offline Ghanixx
08 mei 2006 18:59 | #526743
Forum Junk
Interresant stukje over Marco's trainings- en speelwijze.

34 dagen voor de start van het WK in Duitsland onthult Marco van Basten zijn strijdplan. De bondscoach zal van een gerichte opbouw op tactisch, technisch, fysiek en mentaal gebied uitgaan. De komende weken zal moeten blijken hoe de naar 23 man teruggebrachte selectie dat oppakt.

In De Voetbaltrainer legt Van Basten uit hoe hij te werk zal gaan. Tijdens de trainingskampen in Zwitserland (21 t/m 26 mei), Hoenderloo (29 mei t/m 3 juni) en tijdens de laatste voorbereidingen in Duitsland zal bij Oranje de nadruk gelegd worden op vier 'hoofdpunten'. Dat zijn balbezit, omschakeling, balbezit tegenstander en de onderschepping.

"Wij zijn voorstander van een verzorgde opbouw van achteruit. Die gebeurt bij Oranje nog te onrustig en kan nog heel wat worden verbeterd. Daar zullen we dus relatief veel aandacht aan besteden, al blijf je ook bij dit belangrijke onderdeel afhankelijk van de kwaliteit van je spelers", zegt Van Basten.

"Wat zeker een rol speelt, is dat de clubs die de meeste verdedigers en middenvelders bij Oranje leveren – Ajax, AZ en PSV – een andere invulling aan de opbouw van achteruit geven. Het lijken ogenschijnlijk nuances, maar die zijn in de top wezenlijk. We hebben straks een paar weken om iedereen op één lijn te krijgen. Dat zal zeker genoeg trainingsarbeid, videoanalyses en gesprekken met linies en individuele spelers kosten.’’

Tijdens de kwalificatiereeks nam Van Basten FC Barcelona als voorbeeld, vooral de manier waarop de Champions League-finalist omgaat met het omschakelmoment van balbezit naar balverlies en andersom. "Dat tweede hoofdmoment, van balbezit naar balverlies, is zo belangrijk! Het succes van FC Barcelona en in ons land AZ is voor een belangrijk deel gebaseerd op de wijze waarop deze teams dit hoofdmoment invullen. Iedereen koppelt Barcelona aan mooi en aanvallend voetbal. Besef wel dat het team van Rijkaard en Ten Cate in Spanje ook het minste aantal tegendoelpunten heeft omdat de bal meestal op de helft van de tegenstander alweer wordt veroverd."

"Aan dit tweede hoofdmoment willen we naar verhouding veel trainingsuren besteden. Het zal ook een heel regelmatig terugkerend thema zijn buiten het veld. Daarin kunnen we het verschil maken naar andere landen toe. Bij dat omschakelmoment willen we dat er constant druk op de balbezittende tegenstander wordt uitgeoefend. Dan krijgt de tegenstander niet de tijd om zich te organiseren."

"Het doelsaldo van Barcelona bewijst dat onze keuze helemaal niet zo’n kwetsbare hoeft te zijn. Het is in onze ogen zelfs het meest effectief en het past helemaal bij het soort voetbal waarmee Nederland groot is geworden. De belangrijkste voorwaarde is eigenlijk dat de elf die in het veld staan, het 90 minuten kunnen opbrengen alert en attent te zijn.’’

De basis van Oranje is het 4-3-3 systeem, maar Van Basten verklaart dat niet heilig. "Als we bijvoorbeeld tegen een sterke tegenstander een 1-0 voorsprong hebben, zullen wij er beslist wel eens voor kiezen om één van de drie spitsen te laten zakken om het middenveld te versterken.’’

De komende weken zullen de trainingen van Oranje steeds intensiever worden. In Zwitserland komen de internationals er nog goed vanaf met lichte trainingen, in eigen land moeten zij er aan geloven. In Hoenderloo zal er conditioneel zwaar getraind worden. In Duitsland zijn de trainingen volledig wedstrijdgericht.

Van Basten wil na het werken aan de hoofdmomenten zich richten op de standaardsituaties. Want: die zijn met de jaren steeds belangrijker geworden, beseft ook Van Basten. "Tot nu toe hebben we daar relatief weinig aandacht aan kunnen besteden. Daarom hebben we het in de kwalificatieduels redelijk simpel gehouden. Krijgen we een hoekschop, dan gaat onze voorkeur uit naar een uitdraaiende corner. Die vond ik als speler het lekkerste: je loopt tegen de bal in. Daardoor kun je hem behoorlijk wat snelheid meegeven. We gaan zeker ook trainen op een slimme uitvoering van een korte corner. De nodige aandacht zullen we ook besteden aan de inworp! Het verbaast mij steeds opnieuw hoe slecht spelers ingooien. Op de eerste plaats moet het toch mogelijk zijn dat je aan elke kant een speler hebt die de bal ver kan inwerpen."

De penalty's laat Van Basten niet achterwege. Er zal serieus getraind worden op het wedstrijdonderdeel waar Oranje in het verleden de nodige problemen mee gehad heeft. "Ook daar gaan we op oefenen. Met z’n allen, want je weet nooit wie tijdens een WK in een penaltyreeks een strafschop moet nemen. Ik vind dat je alles wat je kunt beïnvloeden ook moet trainen. Een speler moet van zichzelf weten: ik schiet die strafschop het liefst in die hoek, hard of zacht, dat is mijn aanloop, zo lang wacht ik na het fluitsignaal. Als je dat allemaal traint, kun je je vervolgens op het beslissende moment veel beter focussen. Dat neemt heel wat spanning weg. Je hebt namelijk het gevoel dat bij ‘jouw’ strafschop hoort, al hebt getraind. Als je een strafschop voor de 25ste keer op dezelfde manier uitvoert, heb je daar een ander gevoel bij dan bij de eerste keer. Dat geldt voor de service van een toptennisser toch ook?’’

Bij het inkrimpen van zijn selectie van 33 naar 23 zal Van Basten extra kritisch kijken naar de middenvelders. "Omdat zij zo belangrijk voor het team zijn. Zij vormen het hart. Als op dat middenveld gaten vallen, is qua wedstrijdresultaat het einde meestal in zicht. Middenvelders moeten heel dienstbare spelers zijn. De spelers voorin moeten het verschil maken en de verdedigers moeten de boel tegenhouden. Maar de middenvelders zijn bij beide taken betrokken en daarom zo belangrijk.’’
offline Mick
08 mei 2006 19:23 | #526751
Forum Legend

Van Bronckhorst is veel te aanvallend voor een driemansverdediging. Mathijsen zou dan een optie zijn, maar die is de laatste tijd niet zo in vorm. Met dat middenveld zou ik trouwens wel VdV of Sneijder centraal opstellen, daar komen ze veel beter tot hun recht. Bijvoorbeeld Bommel op rechts, VdV op 10, Sneijder op links. Koeman zei het geloof ik eerder al, het is best moeilijk een middenveld op te stellen met zowel VdV als Sneijder. Die zijn namelijk allebei het beste op 10. Heitinga doet het de laatste weken goed, maar Ooijer vind ik normaal gesproken beter. Ik weet alleen niet of hij na zijn blessure weer op zijn oude niveau is gaan spelen.

Verder heeft Van Basten aangegeven te willen spelen met vleugelspelers, maar als ik zie hoe dat heeft uitgepakt in de kwalificatiereeks dan weet ik het zo net nog niet. Toch is het zeer interessant om met wingers te spelen, aangezien de backs van tegenwoordig normaal gesproken geen flikker te doen hebben. En Van Basten speelt liever met de punt naar achteren, dan met de punt naar voren. Met 3-4-3 kun je inderdaad met een 4 en een 10 spelen, dus dan zou dat probleem ook weer opgelost zijn.

gepost door: Hans op Maandag 08 mei 2006 14:57

Vind Sneijder persoonlijk niet op zijn best als 'ie op 10 speelt. vd Vaart speelde zijn beste wedstrijden op links bij Ajax.. En Robben speelt op zijn best wanneer hij in een vrije rol geposteerd staat. Huntelaar en v Nistelrooy doen het beide goed in een tweespitsen systeem, maar ook wanneer je met 3 spitsen speelt. Dit los je op doordat Robben een vrije rol heeft en omdat v Bronckhorst en Heitinga zo kunnen opstomen (iets wat ik Ooijer niet zie doen!) langs de zijkanten. Zo worden de spitsen ook nog bediend met voorzetten én hou jet verassende in de opstelling. Overigens zei Koeman ook dat vd Vaart en Sneijder wel samen konden spelen mits er een type van Bommel naast zou staan.

Maarja, we zien wel met wat van Basten komt!

laatste bewerking: Maandag 08 mei 2006 19:24
offline Hans
08 mei 2006 19:35 | #526759
Gruber
Dit los je op doordat Robben een vrije rol heeft en omdat v Bronckhorst en Heitinga zo kunnen opstomen (iets wat ik Ooijer niet zie doen!) langs de zijkanten.

gepost door: Mick op Maandag 08 mei 2006 19:23
Ik vind Ooijer in aanvallend opzicht een stuk gevaarlijk dan Heitinga. Je merkt het bij Ajax ook meteen wanneer Heitinga de plaats over moet nemen van Trabelsi, maar Trabelsi is dan ook koning. Gisteren kwam Ooijer een aantal keer ook weer goed mee naar voren, wat ook resulteerde in kansen. Neemt niet weg dat Heitinga op het moment ook in vorm is. Daarnaast blijf ik het veel te riskant vinden wanneer wingbacks in een 3-4-3 systeem gaan aanvallen. Dat is gewoon countervoer.
offline wouter_vandijk2
08 mei 2006 19:36 | #526761
Forum Myth
Dit los je op doordat Robben een vrije rol heeft en omdat v Bronckhorst en Heitinga zo kunnen opstomen (iets wat ik Ooijer niet zie doen!) langs de zijkanten.

gepost door: Mick op Maandag 08 mei 2006 19:23
Ik vind Ooijer in aanvallend opzicht een stuk gevaarlijk dan Heitinga. Je merkt het bij Ajax ook meteen wanneer Heitinga de plaats over moet nemen van Trabelsi, maar Trabelsi is dan ook koning. Gisteren kwam Ooijer een aantal keer ook weer goed mee naar voren, wat ook resulteerde in kansen. Neemt niet weg dat Heitinga op het moment ook in vorm is. Daarnaast blijf ik het veel te riskant vinden wanneer wingbacks in een 3-4-3 systeem gaan aanvallen. Dat is gewoon countervoer.

gepost door: Hans op Maandag 08 mei 2006 19:35

Ik vind Heitinga veel gevaarlijker in de aanval, hij heeft de lange pass die de hele verdediging kan breken. Daarnaast vind ik hem in de lucht beter dan Ooijer.
offline Hans
08 mei 2006 19:43 | #526765
Gruber
Heitinga heeft inderdaad een geweldige pass, kan nog leuke momenten opleveren tegen Argentinië. Nu Bergkamp nog mee. Wink
offline Ajax
08 mei 2006 19:49 | #526771
Forum King
-----------------Sar--------------------
Heitinga*---Boulahrouz----Bronckhorst
----------------Cocu------------------
Sneijder--------------Davids------
--------------V/D Vaart---------------
V. Persie--Huntelaar--Robben-

Heitinga alleen als hij de vorm van de laatste weken behoud.
Verder behoort Davids er natuurlijk in, zou dom zijn als van Basten hem niet meeneemt. Kuijt is 2e man achter Huntelaar want van van Nistelrooy ben ik geen fan. Van Robben ben ik ook niet echt een fan maargoed hij kan wel voetballen.
offline Roï
10 mei 2006 23:50 | #528468
Forum Legend
WK niet in breedbeeld uitgezonden

De NOS heeft definitief besloten om het WK voetbal in normaal formaat (4:3) uit te zenden. Als er was gekozen voor het breedbeeld formaat (16 Yummy ) zouden mensen met een normaal toestel boven en onder een zwarte balk in beeld krijgen. Dat is volgens de NOS vervelender dan twee zwarte balken aan de linker en rechter kant van het beeld.

"Je kunt een paar miljoen mensen met breedbeeld-tv gelukkig maken door het WK standaard in 16 Yummy uit te zenden, maar je maakt er een paar miljoen meer ongelukkig", aldus adjunct-directeur Jan de Jong van de NOS. "Dat kan en mag niet de bedoeling zijn. Het WK is het grootste sportevenement ter wereld waar heel Nederland al maanden naar uitkijkt. Dit evenement moet je niet aangrijpen om de kijker nu aan voetbal op breedbeeld te laten wennen."

Overigens kunnen kijkers met een breedbeeld TV met een speciale decoder via hun kabelmaatschappij het WK wel in breedbeeldformaat en met High Definition kwaliteit bekijken.

Furious Vampire We leven in 2006 hoor NOS!

000039-07 <-->000039-08
offline Hans
10 mei 2006 23:52 | #528470
Gruber
We mogen een voorbeeld nemen aan de BBC, daar zenden ze al tijden in breedbeeld uit. Heerlijk Match of the Day kijken op een grote TV.
offline Djep
11 mei 2006 19:16 | #528797
Forum King
WK niet in breedbeeld uitgezonden

De NOS heeft definitief besloten om het WK voetbal in normaal formaat (4:3) uit te zenden. Als er was gekozen voor het breedbeeld formaat (16 Yummy ) zouden mensen met een normaal toestel boven en onder een zwarte balk in beeld krijgen. Dat is volgens de NOS vervelender dan twee zwarte balken aan de linker en rechter kant van het beeld.

"Je kunt een paar miljoen mensen met breedbeeld-tv gelukkig maken door het WK standaard in 16 Yummy uit te zenden, maar je maakt er een paar miljoen meer ongelukkig", aldus adjunct-directeur Jan de Jong van de NOS. "Dat kan en mag niet de bedoeling zijn. Het WK is het grootste sportevenement ter wereld waar heel Nederland al maanden naar uitkijkt. Dit evenement moet je niet aangrijpen om de kijker nu aan voetbal op breedbeeld te laten wennen."

Overigens kunnen kijkers met een breedbeeld TV met een speciale decoder via hun kabelmaatschappij het WK wel in breedbeeldformaat en met High Definition kwaliteit bekijken.

Furious Vampire We leven in 2006 hoor NOS!

000039-07 <-->000039-08

gepost door: Roï op Woensdag 10 mei 2006 23:50

mooi ken ik het ook nog gewoon normaal zien Smile