ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ Doeidoei Ayan0r

offline Joost
16 mei 2006 11:34 | #530634
Il Principe
Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali gaat per 1 september naar de Amerikaanse hoofdstad Washington. Ze zal daar gaan werken voor het American Enterprise Institute (AEI), een conservatieve denktank. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gaat haar beveiliging regelen. Ze vertrekt dus uit de Tweede Kamer.

Het was de bedoeling dat Hirsi Ali pas in mei 2007 naar de VS zou vertrekken. Ze moet echter haar huis in Den Haag ontruimen en heeft daarom met het AEI geregeld dat ze eerder daar terecht kan. Hirsi Ali heeft de denktanks voor het uitkiezen. Ze weigerde te werken bij de Johns Hopkins University, omdat ze volgens haar "te arm" zijn, en de Brooks Institution zat niet helemaal op haar lijn.

Hirsi Ali gaat haar boek Shortcut to Enlightenment, een korte weg naar Verlichting, afmaken. Ze had geruime tijd het idee dat haar aanwezigheid in Nederland "averechts werkte. Ik maak meer kapot dan ik goedmaak. Bij de burgers komt mijn boodschap vervormd over". Afgelopen vrijdag raakte Hirsi Ali in opspraak, doordat ze heeft gelogen over haar naam, leeftijd en vluchtland tijdens haar asielaanvraag in Nederland.

Bron: Fok

8o
offline Johannes
16 mei 2006 11:39 | #530638
Forum Myth
Vind het wel mooi Hahaha
offline Joost
16 mei 2006 11:40 | #530639
Il Principe
Gaaf ook dat Verdonk de gene was die haar had gebust.
offline Johannes
16 mei 2006 11:42 | #530640
Forum Myth
Idd, van je partijgenoten moet je het hebben. Maar geeft wel ook weer goed aan dat Verdonk wil dat niemand onder het asielbeleid glipt.
offline Guybrush
16 mei 2006 11:45 | #530641
Forum Myth
Ik was aan het zappen en toen viel ik midenin die documentaire. Ik wist dat het big news was.

Ze zei dat ze hier naartoe gekomen was omdat ze uitgehuwelijkt was en bang was dat haar broer haar wat zou aandoen.
Blijkt dus dat ze in haar land helemaal geen eerwraak kennen; scheiden makkelijk, zonder problemen gaat; haar familie het beste met haar voor heeft en zelfs trots op haar is, etc.
Sterker nog: ze heeft zelfs ingestemd met het huwelijk zodat har man haar reisgeld zou geven, waarmee ze dus naar NL ging in plaats van naar Canada.
offline Herr Walter
16 mei 2006 15:12 | #530693
Emperor
Ik was aan het zappen en toen viel ik midenin die documentaire. Ik wist dat het big news was.

Ze zei dat ze hier naartoe gekomen was omdat ze uitgehuwelijkt was en bang was dat haar broer haar wat zou aandoen.
Blijkt dus dat NIET IEDEREEN in haar land helemaal geen eerwraak kennen; scheiden makkelijk, zonder problemen gaat; haar familie het beste met haar voor heeft en zelfs trots op haar is, etc.
Sterker nog: ze heeft zelfs ingestemd met het huwelijk zodat har man haar reisgeld zou geven, waarmee ze dus naar NL ging in plaats van naar Canada.

gepost door: Guybrush op Dinsdag 16 mei 2006 11:45

Holy
offline Michiel
16 mei 2006 15:17 | #530695
The Eye in the Sky
Ik heb de persconferentie zojuist gevolgd en vind het maar een rare manier van doen. Weird Ze heeft zoveel betekend voor de Nederlandse maatschappij, en alhoewel ze inderdaad gelogen heeft over haar geboortedatum en achternaam, vind ik niet dat je op zo'n manier omgaat met mensen van zo een kaliber.

Ook het feit dat ze er nooit een geheim van heeft gemaakt dat ze gelogen heeft spreekt voor haar.

We moeten ons in Nederland eens goed af gaan vragen waar we nou mee bezig zijn. Regels zijn regels en die gelden ook voor politici maar is de-naturalisatie dan echt de goede oplossing in zo'n geval? We werken straks nog alle intelligente, hardwerkende mensen het land uit omdat 2 cijfertjes niet kloppen die op dat moment helemaal geen gevaar vormden voor haar Nederlandersschap.

Respectloos vind ik 't.
offline ferox
16 mei 2006 17:01 | #530754
Forum Addict
Had het gehoord op de radio vond het grappig
offline cropknox
16 mei 2006 17:10 | #530760
Emperor
achja, zo zie je maar dat het beleid van rita verdonk er alleen uit op is om zoveel mogelijk mensen het land uit te krijgen.
offline Niels
16 mei 2006 17:17 | #530761
Forum Legend
Ik heb de persconferentie zojuist gevolgd en vind het maar een rare manier van doen. Weird Ze heeft zoveel betekend voor de Nederlandse maatschappij, en alhoewel ze inderdaad gelogen heeft over haar geboortedatum en achternaam, vind ik niet dat je op zo'n manier omgaat met mensen van zo een kaliber.

Ook het feit dat ze er nooit een geheim van heeft gemaakt dat ze gelogen heeft spreekt voor haar.

We moeten ons in Nederland eens goed af gaan vragen waar we nou mee bezig zijn. Regels zijn regels en die gelden ook voor politici maar is de-naturalisatie dan echt de goede oplossing in zo'n geval? We werken straks nog alle intelligente, hardwerkende mensen het land uit omdat 2 cijfertjes niet kloppen die op dat moment helemaal geen gevaar vormden voor haar Nederlandersschap.

Respectloos vind ik 't.

gepost door: Michiel op Dinsdag 16 mei 2006 15:17

Als Kalou geen NL'er mag worden mag zij het ook niet van mij.
offline Gebruiker 3182
16 mei 2006 17:34 | #530769
Emperor

Respectloos vind ik 't.

gepost door: Niels op Dinsdag 16 mei 2006 17:17

Je vergelijkt Hirshi Ali met een voetballer?

Ik mag hopen dat je dat sarcastisch bedoelde.

laatste bewerking: Dinsdag 16 mei 2006 17:35
offline cropknox
16 mei 2006 17:46 | #530774
Emperor
waarom zou hirsi meer recht op een verblijfsvergunning hebben dan een voetballer?
offline Stokkie
16 mei 2006 17:53 | #530779
Emperor
Ik zal er geen minuut minder om slapen.
offline wouter_vandijk2
16 mei 2006 17:59 | #530783
Forum Myth
Mooi oprotten, veel plezier doeiiii.
offline Paul NGC
16 mei 2006 18:02 | #530785
Forum Junk
lullig voor haar maar als je liegt tja.
Eerlijk duurt het langst he Razz
offline Niels
16 mei 2006 18:06 | #530787
Forum Legend

Respectloos vind ik 't.

gepost door: Niels op Dinsdag 16 mei 2006 17:17

Je vergelijkt Hirshi Ali met een voetballer?

Ik mag hopen dat je dat sarcastisch bedoelde.

laatste bewerking: Dinsdag 16 mei 2006 17:35

gepost door: Tijs op Dinsdag 16 mei 2006 17:34

Volgens mij is Hirshi Ali iemand die nog steeds stond voor het 'Iedereen is gelijk'-principe. Dus als ik haar dan niet met een voetballer mag vergelijken...
offline Rogier_br
16 mei 2006 18:11 | #530792
Emperor

Respectloos vind ik 't.

Veel betekent voor Nederland? 1 April is al lang voorbij hoor. Het enige wat zij doet is onzinnge films maken en allochtonen over de zeik brengen. Ze wilt iets bereiken, maar de manier waarop ze dat doet is gewoon zo lomp. Denk je nou echt dat die extremisten zich gaan aanpassen na haar provocerende gedrag? Hierdoor gaan mensen juist meer in hun schulp kruipen en worden de haatgevoelens alleen maar erger.
Nee ik kan niet begrijpen waarom dat wijf zoveel aandacht krijgt. Zij is een van de redenen dat et zo kut gaat met de VVD. Ze heeft daarnaast ook nog eens een kutkop, maargoed niet iedereen is zo knap als ik natuurlijk.
offline Thijs
16 mei 2006 18:18 | #530797
Forum Hero
Zolang het beleid (even in het midden latende of het een goed beleid is) geldt moet het ook voor iedereen gelden, zo werkt Verdonk maar ze moet dan ook zo groot zijn om haar "Geen uitzonderingen" regime op iedereen toe te passen.

Nevertheless vind ik dat 't beleid dusdanig soepeler moet worden gemaakt dat er uitzonderingen mogen komen want dit is ofcourse ronduit een belachelijke vertoning.
offline Pieter
16 mei 2006 18:26 | #530805
Forum Quint

Respectloos vind ik 't.

Ik deel jouw gevoel wel, maar aan de andere kant is het haar partij die zoveel ellende heeft veroorzaakt. Dan geef ik mijn medelijden liever aan een vrouw die van de VVD anoniem terug naar haar land moet en ik zeer grote problemen komt. Met Hirshi Ali komt het wel goed, met een grote groep mensen niet.

Veel betekent voor Nederland? 1 April is al lang voorbij hoor. Het enige wat zij doet is onzinnge films maken en allochtonen over de zeik brengen. Ze wilt iets bereiken, maar de manier waarop ze dat doet is gewoon zo lomp. Denk je nou echt dat die extremisten zich gaan aanpassen na haar provocerende gedrag? Hierdoor gaan mensen juist meer in hun schulp kruipen en worden de haatgevoelens alleen maar erger.
Nee ik kan niet begrijpen waarom dat wijf zoveel aandacht krijgt. Zij is een van de redenen dat et zo kut gaat met de VVD. Ze heeft daarnaast ook nog eens een kutkop, maargoed niet iedereen is zo knap als ik natuurlijk.

gepost door: Rogier_Br op Dinsdag 16 mei 2006 18:11

Onzinnige films? Ze probeert aandacht te geven aan een zeer groot probleem, een probleem dat gewoon wordt genegeert. En een grote groep moslims (ja ook Nederlandse moslims maar vooral islamitische landen) pikt dit niet omdat ze de macht liever bij de man houden en vrouwen blijven misbruiken (alles volgens de wil van Allah natuurlijk!). Ik vind dit zeker niet onzinnig, ik zet wel vaagtekens bij de manier waarop maar het krijgt tenminste aandacht...
offline Gebruiker 3419
16 mei 2006 18:54 | #530840
Knight
ik heb opzich niks tegen ayaan of hoe heet ze Razz
Maar wat ik nu wel echt schandalig vind is dat zo iemand, die dus verkeerde gegevens in vult zomaar in de nederlandse politiek mag stappen.Dit betekent dus dat iedereen ( illegaal of niet) zomaar in de polititek kan komen.
offline G-Pjube
16 mei 2006 19:01 | #530846
Forum God
Als ik sommige reacties lees dan vraag ik me werkelijk af waar ik in hemelsnaam zit. Maar ja, 3 seconden later wordt het me al duidelijk dus ik geef niemand schuld oke? Holy
offline Roï
16 mei 2006 19:15 | #530858
Forum Legend
Gaat links nu ook zo protesteren net zoals bij Taida?

offline Pieter
16 mei 2006 19:18 | #530861
Forum Quint
Gaat links nu ook zo protesteren net zoals bij Taida?

gepost door: Roï op Dinsdag 16 mei 2006 19:15

Aangezien het Ayaans partij is die haar eruit heeft geknikkert denk ik van niet. Over soladariteit gesproken...
offline G-Pjube
16 mei 2006 20:11 | #530889
Forum God
Echt schandalig, na de uitzending van Zembla beweren dat ze geen enkel gevaar loopt en nota bene een dag later zeggen dat ze zich geen Nederlander mag noemen. Dan een onderzoek in stellen en dan binnen twee dagen concluderen dat Ayaan werkelijk geen Nederlander is.

Wat verwachten we dat Verdonk zal zeggen over de kwestie Ayaan om kwart over acht? Ik vraag me echt af of ze uberhaupt iets kan zeggen.
offline Niels
16 mei 2006 20:15 | #530890
Forum Legend
Wat wel enorm schandalig is, is dat het allemaal zo snel ging. Ik weet niet hoeveel uur Verdonk/IND nodig hadden om Ayaan's paspoort te ontnemen, maar dat het een enorme factor sneller is dan alle asielaanvragen die 5 jaar later pas ontzegd worden is zeker.