ForumAlgemeenOff-topic ‹ Pwep

offline Joost
14 juni 2006 03:19 | #540881
Il Principe
Iedereen doet het (met plezier), maar niemand wil of durft erover te praten. Uiteraard heb ik het hier over het miljoenen jaren oude fenomeen poepen, tegenwoordig ook wel po-eppen of pweppen genoemd. Maar waar komt dit toch uit voort, deze eeuwige schaamte omtrent het draaien van een sappige bolus? Dit is wat poep-expert bij uitstek Semper ervan denkt:

Vroeger - in de tijd dat mannen nog echte mannen waren en men de dagen vulden met het werken op het land en het slachten van draken - was het draaien van een "sappige bolus" zoals Joost het zo mooi verwoordde, nog niet zo'n omstreden zaak als tegenwoordig. Enkele honderden jaren terug was het de normaalste zaak van de wereld om de billen uit het raam te hangen en het bruine goedje rijkelijk te laten vloeien. Soms tot de verbazing van de voetgangers die op dat (on)fortuinlijke moment onder de billen in kwestie doorliepen. Maar is het niet zo dat dit kleine nadeel totaal niet opweegt tegen het bevrijdende gevoel van uit je raam op de stoep schijten? Beeld je eens in; een zacht zomers briesje dat op liefdevolle wijze je billen streelt en door je bilharen glijdt terwijl je geniet van de zoete verlossing die je voelt door het eindelijk kunnen loslaten van die sappige bolus. In het geval dat iemand last had van diarree was het uiteraard niet fatsoenlijk om een raam te gebruiken dat uitkijkt op de straat, in dit geval werd de achtertuin gebruikt. De schaamte voor poep ontwikkelde zich over de tientallen jaren die volgden op deze prachtige tijd, toen één of andere gek besloot dat poep niet cool was. Wellicht dat het zelfs schadelijk voor de gezondheid zou zijn om met poep bedekte klinkers op straat te hebben liggen. Natuurlijk gebeurde er wel eens ongelukjes met paarden en kooplui die uitgleden en iets botten braken, maar dit gebeurde veelal bij paarden en kooplui die onder het werk uit wouden komen en gewoon lekker thuis wouden chillen met de billen (om ze vervolgens uit het raam te hangen). Persoonlijk ben ik geen voorstander van het huidige gebruik om te poepen in een porseleinen kom, maar jammer genoeg is de oude methode tegenwoordig bij wet verboden.

Poepen is iets wat angst oproept, omdat associaties met vunzigheden niet te mijden zijn. Vieze stank. Vieze kleur. Vieze substantie. Ja, niet hartverwarmend. Woordensmit Martin Bril verwoordt het fenomeen als volgt:

Poep is poep.
Het is bruin, licht of donker.
Het is stevig of niet.
Het komt makkelijk, of het komt moeilijk.
Het stinkt.
Er zitten al dan niet harde stukjes in.

Maar toch, poep is een zeer belangrijk hulpstuk bij het bepalen van onze lichamelijke gesteldheid. En hierom is de onvermijdelijke opmars van de zogehete dieplader letterlijk een pain in the ass. In plaats van dat je kunstwerk zich nestelt op een comfortabele schotel zinkt het gevaarte per direct weg naar de bodem van de oceaan. Gevaarlijke darmaandoeningen zijn hierdoor veel lastiger dan gewoonlijk op te merken. Vind je het gek, dat tussen de WK-gekte door reclame wordt gemaakt over het feit dat er jaarlijks zoveel mensen aan darmkanker afsterven. Wormen, larven, maden, slierten bloed, korsten bloed, oneffenheden, rare substanties, brokstukken - ze worden op ruwe wijze aan het menselijk oog onttrokken en de gevolgen hiervan zijn desastreus.

Nu is het niet mijn bedoeling om met deze topic de kant van het jullie aansporen tot haten van diepladers op te gaan, we hebben het immers over een leuk en gezellig onderwerp, en bovendien moet deze topic zijn algemeenheid bewaren. Dus, hierom: praat en discussieer naar hartelust over dit friviole onderwerp. Deel je sappige anekdotes, meningen en visies omtrent poep met je mede forum-gangers. Wie weet kunnen wij door dit onderwerp zo openhartig als mogelijk te benaderen het loodzware taboe dat op de bruine schouders van onze geliefde drollen ligt vernietigen. Barst los en have fun!

man_and_woman_wc_sign
Laatst bewerkt: 13 augustus 2013 11:01
offline Gebruiker 3432
14 juni 2006 03:22 | #540882
Knight
Het niveau hier zal nooit stijgen zie ik.
offline Aiai
14 juni 2006 03:27 | #540883
Forum Addict
Het niveau hier zal nooit stijgen zie ik.

gepost door: Skinniej op Woensdag 14 juni 2006 03:22

Zeker niet als mensen cynische opmerkingen maken die helemaal niets toevoegen aan het topic. Ik vind het best geinig om zo'n topic te hebben, kan je gelijk de mensen die zich overal voor schamen sorteren van de mensen die zo'n topic best origineel vinden... En jah, laat mij lekker hypocriet zijn met mijn cynische opmerkingen...

laatste bewerking: Woensdag 14 juni 2006 03:29
offline semper
14 juni 2006 03:28 | #540884
Forum Hero
Maar het water zal wel stijgen wanneer ik een veel te dikke sappige bolus gevolgd door een flinke prop toiler-papier in de dieplader deponeer! Hahaha, ode aan mij (en Joost). Worship

Edit: Leuk om te zien dat er blijkbaar toch iemand is die dit stukje werk van mij en Joost kan waarderen. Ode aan Aiai.

laatste bewerking: Woensdag 14 juni 2006 03:30
offline Michiel
14 juni 2006 03:32 | #540886
The Eye in the Sky
Poepen is zalig. Ik heb het hele weekend m'n best gedaan om niet te hoeven kleien in verband met slechte sanitaire voorzieningen ( Mad ) en de bevrijding werd zondagavond dan ook uitbundig gevierd in de badkamer.
offline Joost
14 juni 2006 03:37 | #540887
Il Principe
Poepen is zalig. Ik heb het hele weekend m'n best gedaan om niet te hoeven kleien in verband met slechte sanitaire voorzieningen ( Mad ) en de bevrijding werd zondagavond dan ook uitbundig gevierd in de badkamer.

gepost door: Michiel op Woensdag 14 juni 2006 03:32

Haha, dat deed ik toen ik 8-9 was met zeilkamp, maar dan voor een volle week lang. Very Happy
offline Michiel
14 juni 2006 03:39 | #540889
The Eye in the Sky

Haha, dat deed ik toen ik 8-9 was met zeilkamp, maar dan voor een volle week lang. Very Happy

gepost door: Joost op Woensdag 14 juni 2006 03:37
Een weekend kan nog, een week is onmenselijk. Maar goed, ik neem dan ook niet aan dat jij je op je 8ste die hele week vol had gegoten met bier, whisky en patat. Biertje?
offline Rick
14 juni 2006 09:49 | #540907
Forum Hero
Ik heb overigens vaker dat het lossen van een flinke straal verlossender aanvoelt dan een potje flink lopen kleien. Omnomnom
offline Sjoerd
14 juni 2006 10:04 | #540909
Forum Legend
Een week? Das niks. Mijn stiefvader heeft twee weken niet kunnen poepen omdat hij z'n onderste rugwervel gebroken had. Hij werd opgenomen in het ziekenhuis omdat ze bang waren dat 'ie op zou blazen, alwaar hij liters met laxeermiddel naar binnen werkte (normale dosering had geen effect). Vind ik nog steeds één van de lachwekkendste gebeurtenissen ooit. Worship Iedere keer als ik hem zag stelde ik me voor, twee weken aan stront die door heel zijn lichaam verspreid zit....Machtig
offline Roeffel
14 juni 2006 11:27 | #540926
Newbie
Dit topic is echt stom godverdomme.
offline Nathaniël
14 juni 2006 11:40 | #540931
Forum Junk
Ik heb de laatste tijd vaak dat ik alleen hele grote kan maken. Echt van die lange harde stafen, die wanneer ze uit je anus komen zo mooi als een vlaggenpaal in de kom van de wc staan, om vervolgens bij je aars af te breken, om te vallen en een mooie veeg op de binnenkant van je bil achterlaten. Zo vervelend. Weird

laatste bewerking: Woensdag 14 juni 2006 11:45
offline Herr Walter
14 juni 2006 11:48 | #540932
Emperor
Ik ben voor broekpoepen Razz
offline JayKwon
14 juni 2006 12:01 | #540934
Forum Legend
Meesterlijke topic Worship !
Poepen is idd een heerlijke verlossing, en eigenlijk vet lachen ^ Smile , toch ben ik ook een van die braaf, beetje preuts over poep, opgevoedde kindertjes die niet zonder enige schaamte over drollen zal praten, maar dat komt puur door de opvoeding, diep van binnenvind ik het allemaal best wel geinig oh en lekker ook natuurlijk Yummy

Lol @ ::ZeroCool::

Btw, iemand die net als mij weet wat tarolls (ofzoiets) zijn Academic ?
offline Roï
14 juni 2006 12:12 | #540937
Forum Legend
Vrouwen poepen trouwens niet. Even je beginpost wijzigen Joost!
offline majin link
14 juni 2006 12:15 | #540939
Routinier
Vrouwen poepen trouwens niet. Even je beginpost wijzigen Joost!

gepost door: Roï op Woensdag 14 juni 2006 12:12

Correctie* : Mooie vrouwen poepen niet,

Zelf is de wc het plekje waar ik me lekker rustig kan ontspannen ^ Smile
offline Niels
14 juni 2006 12:18 | #540941
Forum Legend
Door poepen ken ik het Guinness Book of World Records bijna uit mijn kop.
offline Tom
14 juni 2006 12:21 | #540943
De Meester
Ik neem altijd voor de vorm mijn DS of PSP mee tijdens het poepen. Voor de vorm, omdat ik abnormaal snel poep. Tegen de tijd dat een spel gestart is ben ik al aanbeland bij de veeg-fase, iets waarvoor je je handen vrij moet hebben. Het lukt mij dus niet om gelijk mijn brein te trainen en mijn darmen te legen, helaas. Mad
offline -Shurikono-
14 juni 2006 13:00 | #540963
Forum King
Mijn mooiste scenario moet toch wel deze zijn geweest:

De warme i ! Het was me een aantal keren gelukt volgens mij, 1x kan ik hem herinneren.
Een i poepen is episch, alleen een ''pik'' poepen is machtig, ook een keer meegemaakt.
Ik was klaar met poepen, stond op en keek naar de pot en zag 2 kleine ballen en een drol recht opstaan, ik moet ster plekke lachen en na mijn gelach viel de drol alsnog om, wat een moment.
offline Joost
14 juni 2006 13:14 | #540970
Il Principe

gepost door: Joost op Woensdag 14 juni 2006 03:37
Een weekend kan nog, een week is onmenselijk. Maar goed, ik neem dan ook niet aan dat jij je op je 8ste die hele week vol had gegoten met bier, whisky en patat. Biertje?

gepost door: Michiel op Woensdag 14 juni 2006 03:39

Neen, ik leefde op een strikt dieet van bammetjes met kaas en jam, welke ik wegspoelde met glaasjes quasi-zure melk.
offline Ricky
14 juni 2006 18:50 | #541285
Emperor

gepost door: Jaywhun op Woensdag 14 juni 2006 12:01

Ik ben inderdaad bekend met "tangels". Dit is opgedroogde poep die is blijven plakken aan je bilspeelharen en is opgedroogd, zeer onsmakelijke manier van nagenieten imo Razz
offline ferox
14 juni 2006 18:54 | #541291
Forum Addict
HHMMMM poepen lucht altijd zo lekker op duurt alleen nooit lang ben meestal binnen 2 min klaar
offline Lakitu
14 juni 2006 19:04 | #541300
Routinier
HHMMMM poepen lucht altijd zo lekker op duurt alleen nooit lang ben meestal binnen 2 min klaar

gepost door: ferox op Woensdag 14 juni 2006 18:54

Mijn record is 32 seconden.

Btw, dit is echt een meesterlijk topic. Als iemand zo'n lap tekst over drollen kan schrijven, heeft die echt een gave.
offline -Shurikono-
14 juni 2006 19:35 | #541310
Forum King
32 sec.? not bad mijn record staat op 18 sec. volgens mij Razz
offline Erich
14 juni 2006 19:49 | #541320
Forum Myth
Laat ik jullie overigens wel waarschuwen voor de nadelen van lekker, lang poepen.

Aambeien mensen, ik raad jullie aan dit stukje te lezen zodat we toch ongedeerd uit de wondere wereld van het poepen kunnen stappen.

AAMBEIEN

WAT ZIJN AAMBEIEN?

Aambeien (hemorroïden) zijn uitgezakte zwellichamen nabij de anus. Deze zwellichamen heeft iedereen. Ze bevinden zich aan de binnenkant op het eind van de endeldarm en het begin van de sluitspier. Zo'n zwellichaam is een sponsachtig netwerk van bloedvaatjes, bedekt door een dun laagje slijmvlies.

hemorroid

Aambeien zijn dus eigenlijk gezwollen bloedvaten. U kunt ze het beste vergelijken met spataderen. Ze zitten alleen op een vervelende plaats: binnen de sluitspier van de anus. Soms zijn ze zo gezwollen dat ze naar buiten puilen. Het is een pijnlijk gevoel, vooral tijdens en na de stoelgang.

aambeiprolaps

Soms bloeden ze, of raken ze ontstoken. Overigens zijn niet alle bloedingen uit de anus het gevolg van aambeien. Ook als u zeker weet dat u aambeien hebt, kan dat bloeden toch door iets anders veroorzaakt worden. Daarom moet uw arts in geval van bloedingen vaststellen waardoor het precies komt.

WAT IS DE OORZAAK?

Op zich zijn die gezwollen bloedvaten niet meer dan zwakke plekken. Niets bijzonders dus. Het wordt pas vervelend als er veel druk wordt uitgeoefend op die plaatsen. En in die buurt van de anus hebben ze vaak nogal wat te verduren. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Veel zitten en onvoldoende lichaamsbeweging, of een te hoog lichaamsgewicht. Maar de voornaamste oorzaak zit in ons eten. Tegenwoordig bevat het voedsel minder vezelstoffen. Vezelstoffen verteren niet en houden vocht vast, waardoor de ontlasting zacht en week wordt. Het ontbreken van die vezelstoffen in de voeding heeft dus een harde, droge ontlasting tot gevolg. Daardoor verloopt de stoelgang niet zo gemakkelijk. We moeten persen en kracht zetten. Dat is een zware belasting voor die zwakke plekken. Ze raken geïrriteerd en zwellen op. Zo kunnen aambeien ontstaan en uitzakken.

HOE ONTSTAAN DE KLACHTEN BIJ AAMBEIEN?

Aambeien kunnen verschillende klachten geven. door het uitzakken in en door de sluitspier kan een propgevoel ontstaan. Het slijmvlies op de aambei kan kwetsbaar worden. Bij het afvegen komt er dan wat helderrood bloed op het toiletpapier. Tevens kan er wat lekkage optreden van darmslijm en/of dunne ontlasting. Dat kan hinderlijke jeuk veroorzaken. De aambeien kunnen afknellen in de anus. Ze zwellen dan verder op en kunnen kapot gaan. Dat geeft aanleiding tot helderrood bloedverlies na of op de ontlasting. Ook kan hierbij de sluitspier van de anus en de huid geïrriteerd raken met branderigheid en jeuk tot gevolg. Bij toename van de inklemming kan er pijn optreden en er kan een pijnlijke zwelling in de anus ontstaan. Er vormt zich dan een bloedstolsel in de aambei (getromboseerd haemorrhoïd).

KUNNEN AAMBEIEN GENEZEN EN HOE KUNNEN WIJ DE KLACHTEN VAN AAMBEIEN VOORKOMEN OF VERHELPEN?

Aambeien, die eenmaal zijn uitgezakt, blijven uitgezakt. Met bepaalde maatregelen en leefregels kunnen klachten worden voorkomen of verzacht. Klachten kunnen worden voorkomen door de stoelgang zacht te houden. Daarvoor is het eten van voldoende plantenvezels (zemelen, bruinbrood, etc.) en het drinken van veel water nodig. Voorts moet bij aandrang voor ontlasting het toilet bezoek niet te lang worden uitgesteld. Een zekere regelmaat voorkomt dat op ongelegen momenten de ontlasting opgehouden moet worden. Ook het zoveel mogelijk vermijden van persen voorkomt klachten van uitzakkende aambeien. Regelmatig een warm bad zorgt ervoor dat de anus zich kan ontspannen. Ook als er klachten zijn, als branderigheid, pijn, jeuk en eczeem rond de anus is een warm zitbad een goed middel ter bestrijding van de klachten (hygiëne). Zalven en zetpillen kunnen ook de pijn en branderigheid doen verdwijnen. De meeste patiënten met aambeienklachten hebben baat bij deze maatregelen en leefregels.

WAT KAN IK VERDER DOEN?

Zorg voor wat meer beweging, zeker als u een zittend leven leidt. En als u te zwaar bent, probeer wat af te vallen. Let er op dat u voldoende vezelstoffen krijgt. Zemelen zijn het beste. U koopt ze bij de kruidenier of de drogist. Doe er een eetlepel van in een kop yoghurt. Om te beginnen drie maal per dag. Al gauw wordt uw ontlasting minder hard en droog. Als deze te dun wordt, kunt u volstaan met een of twee eetlepels per dag. U voelt dat zelf het beste aan.

Gebruik niet teveel koffie, thee, koolzuurhoudende dranken en suiker. Ze prikkelen de anus en daar kunt u jeuk en eczeem van krijgen. Aambeien zijn een hinderlijke kwaal. Maar met een beetje zorg en regelmaat komt u er best weer vanaf.

WANNEER IS CHIRURGISCHE BEHANDELING NODIG?

Wanneer ondanks het nemen van bovengenoemde maatregelen en leefregels de klachten toch voortduren, is verdere behandeling aangewezen. De zwakke plek wordt weggehaald en de klachten verdwijnen. Maar zover hoeft het meestal niet te komen.

Voor meer informatie kunnen jullie deze site bezoeken
http://www.helendemeesters.nl/aambeien.htm

Dus mijn jonge poeperds, jullie zijn gewaarschuwd!
offline JayKwon
14 juni 2006 20:00 | #541325
Forum Legend

gepost door: Jaywhun op Woensdag 14 juni 2006 12:01

Ik ben inderdaad bekend met "tangels". Dit is opgedroogde poep die is blijven plakken aan je bilspeelharen en is opgedroogd, zeer onsmakelijke manier van nagenieten imo Razz

gepost door: Ricky op Woensdag 14 juni 2006 18:50

idd Razz