ForumN1ntendoLedenartikelen ‹ [Column] Voetbalgekte

offline Twanos
16 juni 2006 18:08 | #542258
Forum Junk
Voetbalgekte

Iedereen kent ze wel. Die mensen die compleet onder invloed van de WK spanningen in hogere sferen verkeren en zich daarin uiten door zichzelf compleet in het oranje te hullen.
Persoonlijk erger ik me er niet teveel aan. Maar ook dit tot op zekere hoogte.
Enkele dagen werd er bij mij in de les gevraagd of ik tijdens de eerste wedstrijd van Nederland gebarbequed had en of ik de wedstrijd had gekeken. Op beide heb ik eerlijk geantwoord.
Bij beide was het antwoord nee. Meteen werd ik door het klassikale Oranje-Legioen uitgemaakt voor dingen als ''nerd'' en ''zieligerd''. Dit schoot bij mij even in het verkeerde keelgat.
Ik word dus door een die oranje-idioten bijna verplicht naar 22 hossende kerels te gaan kijken die niks anders doen dan als een vers-uit-het-mentale-instituut-ontsnapte-Herman achter een bal
aanrennen om 'em vervolgens net zo hard weer weg te trappen? Maargoed, dat zei ik niet, dat dacht ik.
En om verdere onnodige discussies te voorkomen ben ik er maar niet op ingegaan.
Persoonlijk heb ik wel wat beters met mijn tijd te doen.

268174hf

Maar nu ik het er toch overheb, dit herrinert me aan een voorval eerder vandaag.
Zoals elke week heb ik het 5de uur Nederlands. Blijkt mijn leraar voor het desbetreffende vak nog minder openheid dan mij te willen tonen voor de WK-gekte.
Bij binnekomst waren enkele leerlingen al binnen.
Twee daarvan waren een felle discussie met mijn leraar aan het voeren waarom
ze niet helemaal in het oranje mochten deelnemen aan de les.
Het weerwoord was dat ze, helemaal gek van het voetbal, niet normaal mee zouden
kunnen doen. In eerste instantie dacht ik, doe niet zo kinderachtig. Als die jochies zo graag er als een idioot bij willen lopen, laat ze.
Maar goed, ik nam plaats en wachtte tot de les zou beginnen.
Alles verliep normaal, totdat er enkele vragen uit de klas kwamen, die zo ongeveer klonken als: waarom zijn ze eruit gestuurd? Wat de leraar vervolgens allemaal
op de leerlingen losliet aan vocabulair geweld, herhaal ik niet graag, maar ik zal proberen de essentie te pakken.
Waar het dus op neerkwam, was dat door de aankomede
WK-gekte de examenkandidaten niet in staat waren hun examen normaal te maken.
Dit gaf zichzelf weer in soms absurd lage cijfers, voor een vak wat door de
meeste naar eigen zeggen simpel word gevonden.
Het was niet te zien. De tot nu toe altijd aardige leraar was veranderd in een
vloekende boosaard die woorden uitkraamde die ik 'em het hele jaar nog niet heb horen zeggen.
Zoals eerder vermeld vond ik dit dus kinderachtig, nu, enkele uren later,
ben ik het gedeeltelijk met 'em eens. Het was namelijk wel erg toevallig dat
precies die figuren die voetbal fanaat zijn.
Opvallend. Zou het dan toch met dat verdraaide voetbal te maken hebben? Of toch niet? Het is uiteindelijk toch maar een spelletje.

laatste bewerking: Vrijdag 16 juni 2006 18:14
offline Djep
16 juni 2006 23:55 | #542314
Forum King
1. wat is je punt?
2. ben lichtelijk aangeschoten
3. nerd
offline Rogier_br
17 juni 2006 00:06 | #542315
Emperor
Je moet niet na iedere zin een enter zetten, dat staat nogal lelijk. Ook hier en daar wat taalfouten en de inhoud zelf is ook niet al te sterk.
Maargoed voetbal is natuurlijk een zieke sport. Hoeveel onzin er om de sport heen geluld wordt is te lomp voor woorden en mensen worden soms nogal raar in hun bovenkamer. De media duikt overal maar meteen op. Wat heeft van Persie over Robben gezegd? Waarom gaf Kuijt een kus aan Boulahrouz? Jammer dat we in Nederland bij bepaalde zaken zo diep gedaald zijn.
offline Gebruiker 6985
17 juni 2006 00:06 | #542316
Routinier
Onduidelijke mislukte column als je het mij vraagt. Maar wie ben ik? Een oranjegek. Weird
offline Bartel.
17 juni 2006 00:47 | #542318
Forum Legend
Het gaat niet eens alleen om het voetbal, het gaat om het enige nog beetje geoorloofde chauvinisme/nationalisme in dit door de 2de wereldoorlog van nationalisme versttokte zeurende nederland.

Wees trots op je land! Desnoods kijk je om dat te uiten naar een stel achter-een-bal-aan-renners.

Bah, dat gezeur om voetbal elke 2 jaar opnieuw. Als het zo onnozel zou zijn dan zou het niet het grootste, machtigste en meest invloedrijke evenement zijn ter wereld. Het zet landen op de kaart, brengt mensen bijeen, zorgt voor heerlijke discussies en heeft emoties!

En je leert er ook nog wat van,

Kende je trinidad en tobago voor dit WK?

Ik snap trouwens niks van je column. Maar dat kan ook door het WK komen.'
offline Twanos
17 juni 2006 19:37 | #542508
Forum Junk
1. wat is je punt?
2. ben lichtelijk aangeschoten
3. nerd

gepost door: Djep op Vrijdag 16 juni 2006 23:55

1. Dat het WK slechte invloeden heeft, maar WK-fanaten dit duidelijk niet willen erkennen.
2. Mooi Wink
3. [+]

Het gaat niet eens alleen om het voetbal, het gaat om het enige nog beetje geoorloofde chauvinisme/nationalisme in dit door de 2de wereldoorlog van nationalisme versttokte zeurende nederland.

Wees trots op je land! Desnoods kijk je om dat te uiten naar een stel achter-een-bal-aan-renners.

Bah, dat gezeur om voetbal elke 2 jaar opnieuw. Als het zo onnozel zou zijn dan zou het niet het grootste, machtigste en meest invloedrijke evenement zijn ter wereld. Het zet landen op de kaart, brengt mensen bijeen, zorgt voor heerlijke discussies en heeft emoties! En je leert er ook nog wat van,

Ja.

laatste bewerking: Zaterdag 17 juni 2006 19:38
offline G-Pjube
18 juni 2006 11:42 | #542613
Forum God

Bah, dat gezeur om voetbal elke 2 jaar opnieuw. Als het zo onnozel zou zijn dan zou het niet het grootste, machtigste en meest invloedrijke evenement zijn ter wereld. Het zet landen op de kaart, brengt mensen bijeen, zorgt voor heerlijke discussies en heeft emoties!

gepost door: Bartel. op Zaterdag 17 juni 2006 00:47

lol. Hahaha
offline JoeyC
18 juni 2006 12:34 | #542627
Knight
Twanos, jij discrimineert voetbal-supporters met je vooroordelen over voetbal.
Maar je bent (gelukkig) nog niet zo erg als je leraar nederlands, want die is een rascist. Iemand de les weigeren vanwege hun oranje huidskleur en de voor hem rare kleding Weird
offline Twanos
18 juni 2006 19:29 | #542783
Forum Junk
Deze reacties had ik wel verwacht. Misschien is dit forum, dat bol staat van de voetbal geillaards, wel niet de juiste plek voor mijn column.

En JoeyC heeft overduidelijk m'n column verkeerd gelezen.

laatste bewerking: Zondag 18 juni 2006 19:30
offline cuber
19 juni 2006 10:45 | #542947
Emperor

QFT

offline smash master
19 juni 2006 11:19 | #542950
Forum Legend
De enige slechte invloeden van t voetbal die ik me kan bedenken zijn vandalisme en ziekteverzuim.
offline Mick
19 juni 2006 13:01 | #542973
Forum Legend
Ik snap er geen paardenkak van Very Happy
offline Willem
19 juni 2006 17:48 | #543050
Forum God

gepost door: Mick op Maandag 19 juni 2006 13:01

Misschien vanwege je IQ van 50? (p.s. deze dude heeft zijn brommercerti niet eens in 1 keer kunnen halen Hilarious )

laatste bewerking: Maandag 19 juni 2006 17:49
offline Twanos
19 juni 2006 17:51 | #543054
Forum Junk

Misschien vanwege je IQ van 50? (p.s. deze dude heeft zijn brommercerti niet eens in 1 keer kunnen halen Hilarious )

gepost door: Willem op Maandag 19 juni 2006 17:48

Is Willem dan de eerste die het nobele doel van mijn column begrijpt? Worship
offline Lakitu
19 juni 2006 17:53 | #543055
Routinier
En dat nobele doel is...?
offline Thijs
19 juni 2006 18:04 | #543065
Forum Hero

Misschien is 't halen van een 'brommercerti' ook wel moeilijk? Lijkt me niet dat iemand die zelf nog te jong is om brommer te kunnen rijden, daarover kan oordelen. Hilarious

Over je column, Twanos; ik vind de hype enzo rondom het WK wel hip. Het volk heeft afleiding nodig af en toe en ik moet eerlijk bekennen ook wel binnenpret te hebben wanneer oranje weer een wedstrijd wint, terwijl voetbal me an sich niet echt boeit. Ook wel nationalisme genoemd.
offline JoeyC
19 juni 2006 18:27 | #543076
Knight
En JoeyC heeft overduidelijk m'n column verkeerd gelezen.

laatste bewerking: Zondag 18 juni 2006 19:30

gepost door: Twanos op Zondag 18 juni 2006 19:29

"Ik word dus door een die oranje-idioten bijna verplicht naar 22 hossende kerels te gaan kijken die niks anders doen dan als een vers-uit-het-mentale-instituut-ontsnapte-Herman achter een bal
aanrennen om 'em vervolgens net zo hard weer weg te trappen?
" = Vooroordeel. Een zeer onorginele vooroordeel trouwens Weird
"Waar het dus op neerkwam, was dat door de aankomede
WK-gekte de examenkandidaten niet in staat waren hun examen normaal te maken.
" = Vooroordeel.

"Twee daarvan waren een felle discussie met mijn leraar aan het voeren waarom
ze niet helemaal in het oranje mochten deelnemen aan de les.
Het weerwoord was dat ze, helemaal gek van het voetbal, niet normaal mee zouden
kunnen doen." = Rascistisch. Een turkse meid met een hoofddoek wordt de les ook niet ontzegd.

Maar ok, misschien kan ik je column verkeerd gelezen hebben, maar dat komt dan door de onduidelijkheid van je column. Misschien toch iets beter opletten bij nederlands...
offline Bartel.
20 juni 2006 00:58 | #543175
Forum Legend

QFT
gepost door: cuber op Maandag 19 juni 2006 10:45

Que significa "QFT" ??
offline Xaria
20 juni 2006 07:40 | #543180
Forum God
WoW uitspraak me dunkt,
Staat voor Quoted For Truth. Yummy
offline Michiel
20 juni 2006 15:13 | #543272
The Eye in the Sky

Willem, je bent dik, dom en het huis uitgetrapt door je zielige ouders. Shut up.

Over je column, misschien, als je je te goed voelt om zo'n dom spelletje te volgen, moet je het in een groter perspectief zetten. Het brengt mensen samen, draagt bij aan het toch al ontbrekende nationalisme van ons Neerlanders en is goed voor de economie.
offline Mick
20 juni 2006 15:16 | #543274
Forum Legend
Maar ik heb een chille kar en jij een lelijke motor waar je met je dikke reet niet op past. O ja, en je schrijft voor de Insidegamer. Zegt genoeg lijkt me!
offline Guybrush
20 juni 2006 15:18 | #543277
Forum Myth
Willem, je bent dik, dom en het huis uitgetrapt door je zielige ouders. Shut up.

gepost door: Michiel op Dinsdag 20 juni 2006 15:13

Hahaha

Ik vind Twanos ook wel grappig in zijn elitair zijn.
Dat iedereen die het niet met hem eens is zijn column niet begrijpt. Wink
offline Niels
20 juni 2006 15:19 | #543279
Forum Legend

Als je het niet halen van een brommercertificaat samenkoppelt met een laag IQ, dán ben je pas een debiel.

Column is trouwens erg vaag. Jij probeert op de één of andere manier door te laten dringen dat voetbalsupporters zichzelf als nerds gaan zien. Erg triest.
offline cuber
20 juni 2006 15:23 | #543282
Emperor

QFT
gepost door: cuber op Maandag 19 juni 2006 10:45

Que significa "QFT" ??

gepost door: Bartel. op Dinsdag 20 juni 2006 00:58

Precies Quoted For Truth, ik ben het helemaal met je eens Razz
offline Djep
20 juni 2006 15:25 | #543284
Forum King

Als je het niet halen van een brommercertificaat samenkoppelt met een laag IQ, dán ben je pas een debiel.

Column is trouwens erg vaag. Jij probeert op de één of andere manier door te laten dringen dat voetbalsupporters zichzelf als nerds gaan zien. Erg triest.

gepost door: Niels op Dinsdag 20 juni 2006 15:19

je bent pas een debiel als je nog niet wist dat Willem een debiel is ( Smile