ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ R.I.P Steve Irwin

offline Quint
04 september 2006 11:51 | #561330
Ik ben Batman
SYDNEY - De wereldberoemde 'krokodillenjager' Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een giftige pijlstaartrog.

Irwin was bezig met het maken van een onderwaterdocumentaire toen het ongeluk gebeurde. Kort nadat de pijlstaartrog hem had aangevallen, arriveerde een helikopter met medische hulp, maar het was te laat, meldde de nieuwszender ABC.

Irwins vrouw Terri, die vaak te zien was in zijn programma's, is volgens de Australische media nog niet op de hoogte van de dood van haar man. Zij maakt momenteel een trektocht door afgelegen bergachtig gebied in Tasmanië.

Irwin, die in 1962 in de Australische provincie Victoria werd geboren, kreeg de liefde voor reptielen mee van zijn vader Bob. Die opende in 1970 een reptielenpark in Queensland. Irwin nam dat in 1991 over en ontwikkelde het tot Australia Zoo.

In 1992 begon hij met het maken van televisieprogramma's. Hij maakte toen de eerste reeks van 'Crocodile Hunter', waarin hij na al die jaren nog steeds te zien is in hetzelfde 'uniform': khaki shorts en laarzen. Nadat het programma op de Amerikaanse televisie was verschenen, werd hij beroemd in de hele wereld. Zijn fans roemen zijn enthousiaste en vaak ook wel roekeloos lijkende benadering van roofdieren, zelfs de gevaarlijkste. Zijn uitroep 'Crikey' maakte het Australische dialect populair.

Behalve zijn vrouw Terri waren ook zijn kinderen - de nu acht jaar oude Bindi en de bijna drie jaar oude Bob - te zien in Irwins tv-programma's. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale populariteit.

Een pijlstaartrog kan een diameter van ongeveer 2,5 meter bereiken. Het dier heeft staartstekels met een sterk gif. Pijlstaartroggen zijn niet agressief in hun gebruik van het gif. Volgens deskundigen steken zij alleen als zij zich in het nauw gebracht voelen.

Bron: Telegraaf

Ik vind het echt schokkend nieuws. Ik vond Iwrin altijd al een stoere vent met zijn geweldige stunts die hij uithield met allerlei levensgevaarlijke reptielen.......Wat mij betreft is deze wereld weer een held armer.... Mad

laatste bewerking: Maandag 04 september 2006 11:53
offline Lakitu
04 september 2006 11:57 | #561331
Routinier
Crocodile Hunter is dood...

R.I.P
offline TIMsalabim
04 september 2006 12:10 | #561334
Forum King
Zijn hele leven vecht hij met krokodillen maar hij gaat dood door een rog.
offline Pieter
04 september 2006 12:28 | #561337
Forum Quint
Ach z'n zoontje is weer een stukje veiliger zonder die gek. En als je dit soort debiele dingen doet weet je dat het eens mis kan gaan, waarschijnlijk was hij niet slim genoeg om dit te beseffen.

Maar goed, moge hij ruste in vrede.
offline BoneHead
04 september 2006 12:36 | #561338
Forum King
Tja ik las het ook net. Moet tegeven dat het me meer doen dan verwacht. Omnomnom "

NIW, R.I.P Steve.
offline JayKwon
04 september 2006 12:41 | #561342
Forum Legend
Damn man toch nog door een dier gedood..R.I.P. Vind het jammer.., maar ik hoop niet dat de reputatie van de rog ernou aangaat...
offline -Shurikono-
04 september 2006 12:46 | #561346
Forum King
NEeeeeeeeeeeej dat meen je niet Crying
Hij was zo cool, damn zonde, RIP Steve...
offline wouter_vandijk2
04 september 2006 12:52 | #561348
Forum Myth
Wow, dat had ik eigenlijk niet verwacht! Steve was echt zo'n vent, die door niets geraakt kon worden, ook al blijkt nu het tegendeel!

Respect.
offline Dennix
04 september 2006 13:01 | #561349
Forum Myth
echt balen dit, vond het altijd wel een cool ventje Weird
Er is zelfs een southpark aflevering die over zijn avonturen gaat
offline wouter_vandijk2
04 september 2006 13:11 | #561350
Forum Myth
echt balen dit, vond het altijd wel een cool ventje Weird
Er is zelfs een southpark aflevering die over zijn avonturen gaat

gepost door: dennix op Maandag 04 september 2006 13:01

I'm gonna stick my thumb up his ass.
offline Nathaniël
04 september 2006 13:47 | #561352
Forum Junk
Erg zonde dit. Ik genoot stiekem wel van zijn capriolen en hoopte dat hij is een keer goed in zijn donder gebeten zou worden, maar dit is toch wel zonde. Ruste in vrede, Steve. Crying
offline Joost
04 september 2006 13:51 | #561353
Il Principe
Nee. Crying Ik vind dit serieus erg. Weird Zijn tomeloze enthousiasme en zijn geweldige accent waren geweldig.

R.I.P.

EDIT:

De dader!

250px-Blue_spotted_stingray

laatste bewerking: Maandag 04 september 2006 13:53
offline Gebruiker 2584
04 september 2006 14:03 | #561354
Paladin
Ik dacht eerst dat het een grap was,...maar hij is echt weg. Wel jammer, en idd een held minder.

laatste bewerking: Maandag 04 september 2006 14:04
offline giel4000
04 september 2006 14:22 | #561356
Forum Addict
Hij is in ieder geval gestorven terwijl hij iets deed wat hij leuk vond. :love:
offline M-Bas
04 september 2006 14:29 | #561358
Forum Addict
ik vroeg me al tijden af wanneer die gast een been zou verliezen of iets anders maar zijn leven....
offline Ricky
04 september 2006 14:55 | #561360
Emperor
Risico van het vak :uzi:
Naja, moge god zijn ziel hebben.
offline cuber
04 september 2006 15:19 | #561370
Emperor
Ah dit is echt kut nieuws Mad

Hij was echt een legende Mad
offline wouter_vandijk2
04 september 2006 15:25 | #561374
Forum Myth
Ah dit is echt kut nieuws Mad

Hij was echt een legende Mad

gepost door: cuber op Maandag 04 september 2006 15:19

Correctie, nu is hij een legende.
offline Liquid_Metal
04 september 2006 15:49 | #561377
Forum Addict
misschien wat jong, maar wel een mooie manier om dood te gaan, namelijk waar je altijd mee bezig bent: dieren. vond m altijd veel te overdreven, maar hij heeft me veel geleerd.
may he rest in peace
offline cropknox
04 september 2006 16:00 | #561378
Emperor
het zal me een vegetarische worst wezen.
offline Rubje
04 september 2006 16:11 | #561382
Forum Legend
Het was een geweldige man en vroeger bleef ik thuis om zijn progamma te kijken. Veel hedendaagse progamma's zjin ontstaan uit zijn ideeën.

Ik ben het eens met Giel4000, hij is gestorven terwijl hij iets deed wat hem boeide en ik hoop dat hij, helaas vroegtijdig, een mooi leven heeft gehad.

Hoe hij dood is gegaan:

On 4 September 2006, Irwin was fatally pierced in the heart by a stingray barb, while diving off Queensland's Great Barrier Reef. He had been filming a segment for his daughter Bindi's upcoming television series. Irwin was in the area filming his own documentary, to be called Ocean's Deadliest, but weather had stalled filming. Irwin decided to take the opportunity to film some shallow water shots for his daughter's programme.[22] The BBC reported that this was only the second known fatality in Australian history from a stingray attack,[23] while The Age lists it as the third.[22]

Shortly after 11:00 a.m. local time (01:00 UTC), Irwin was filming off the shores of Low Isles, Queensland, near Port Douglas and north of Cairns (map of that area), where he was stung either through his heart, [24] or through the left side of his chest. [25] After he was stung, emergency services were called from Cairns Rescue Base and met Croc One, Irwin’s rescue vessel at Low Isle on the Great Barrier Reef. The Croc One crew performed constant CPR during the thirty-minute dash to Low Isle. [26] The Queensland Rescue Helicopter responded, taking him to Cairns Base Hospital,[27] where Irwin was pronounced dead on arrival at noon.[28] He was not killed by the sting itself but from a puncture to the heart in turn causing cardiac arrest. The Queensland Police Service notified his family and released a statement for the media concerning his death. News of his death prompted a public outpouring expressing shock and loss. Several Australian news websites went down due to high web traffic [29] and talk-back radio experienced a high volume of callers expressing their grief [30], commemorating his passion and exuberance. Prime Minister John Howard, among many other politicians, expressed his "shock and distress" at the death, saying that "Australia has lost a wonderful and colourful son.” [31] Steve Irwin's body was flown to a morgue in Cairns, where stunned family and friends were gathering on Monday night. His U.S.-born wife Terri was told of her husband's death while on a walking tour in Tasmania, and returned to the Sunshine Coast with their two children.

laatste bewerking: Maandag 04 september 2006 16:14

laatste bewerking: Maandag 04 september 2006 16:16
offline Quint
04 september 2006 16:16 | #561383
Ik ben Batman
Het was een geweldige man en vroeger bleef ik thuis om zijn progamma te kijken. Veel hedendaagse progamma's zjin ontstaan uit zijn ideeën.

Ik ben het eens met Giel4000, hij is gestorven terwijl hij iets deed wat hem boeide en ik hoop dat hij, helaas vroegtijdig, een mooie dood heeft gehad.

gepost door: Rubje op Maandag 04 september 2006 16:11

Nou, dat vind ik dus dan weer niet. Hij vecht zijn hele leven met krokodillen en wordt vervolgens vermoord door een beest, wat nog nooit eerder een mens heeft vermoord. Het blijkt namelijk dat de rog hem rechtstreeks in het hart heeft gestoken, waardoor hij stief. Irwin gaat dus ook de geschiedenisboeken in als het eerste dodelijke slachtoffer van de rog.....

Het spannende verhaal van Irwin's leven komt zo tot een miserabel einde vind ik. Het heeft hetzelfde effect als wanneer Sylvester Stalone in een Rambo film aan zijn einde zou komen, doordat hij is gestikt in een nootje Weird .
offline Rubje
04 september 2006 16:20 | #561385
Forum Legend

Ik ben het eens met Giel4000, hij is gestorven terwijl hij iets deed wat hem boeide en ik hoop dat hij, helaas vroegtijdig, een mooie dood heeft gehad.

gepost door: Rubje op Maandag 04 september 2006 16:11

Nou, dat vind ik dus dan weer niet. Hij vecht zijn hele leven met krokodillen en wordt vervolgens vermoord door een beest, wat nog nooit eerder een mens heeft vermoord. Het blijkt namelijk dat de rog hem rechtstreeks in het hart heeft gestoken, waardoor hij stief. Irwin gaat dus ook de geschiedenisboeken in als het eerste dodelijke slachtoffer van de rog.....

Het spannende verhaal van Irwin's leven komt zo tot een miserabel einde vind ik. Het heeft hetzelfde effect als wanneer Sylvester Stalone in een Rambo film aan zijn einde zou komen, doordat hij is gestikt in een nootje Weird .

gepost door: Quint op Maandag 04 september 2006 16:16

Lees mijn edit Wink .
offline Quint
04 september 2006 16:22 | #561387
Ik ben Batman
Ja....dat wist ik al....wat wil je er mee zeggen?
offline Rubje
04 september 2006 16:27 | #561390
Forum Legend
Het boeit toch niet of het door een rog kwam. Hij is overleden door de verwonding van een rog en jij zegt dat het een zielige dood is. Dat jij nou alleen maar dood gemaakt wil worden door een Pikachu damn flikker toch op man Mad .