ForumGamesGames algemeen ‹ F-Zero - De Serie

offline Devoo
13 januari 2008 10:21 | #611358
Junior Member
F-Zero is één van de minder beroemde franchises gemaakt door Nintendo. Daarom is hij niet minder kwaliteitsvol. Het concept gaat als volgt: je racet in verschillende futuristische voertuigen over uitdagende racebanen. De machines waarmee je rijdt, gaan al snel 400 kilometer per uur, waardoor het snelheidsgevoel zeer duidelijk aanwezig is. Zeer verslavende gameplay, en eigelijk mijn favoriete Nintendo franchise. De serie staat ook bekend om zijn uitdagende moeilijkheidsgraad. Hier heb je alle games uit de serie in chronologische volgorde.

F-Zero (Super Nintendo)

Dit is de game waarmee alles begonnen is! Het grafisch één van de beste games voor de Super Nintendo, en in deze game zijn alle bekende elementen die terugkomen in de andere F-Zero games al goed merkbaar. Zoals het door bochten zweven, een beschikbare boost na iedere ronde, en het levensmetertje die je kunt aanvullen door op groene stroken te rijden. Deze game inspireerde ook de uitvinder van de WipeOut serie. Dus de impact die F-Zero op de gamewereld heeft gehad, is toch groter dan meeste mensen beseffen.

AHHH

F-Zero X (Nintendo 64)

F-Zero X was de eerste game uit de serie die volledig in 3D was. Het kwam uit in 1998 en was de eerste F-Zero waar het mogelijk was om aan te vallen. Zo kon je een Death Spin uitvoeren een Tackle, om je mede-racers uit te schakelen. Het had ongeveer 30 racers om mee te rijden, en een uitgebreid pakketje aan racetracks. Een leuke 3D game, maar het beste moest nog komen.

5

F-Zero Maximum Velocity (Gameboy Advance)

Wanneer de Gameboy Advance aangekondigd werd, was al snel bekend gemaakt dat er een nieuw F-Zero deel in de maak was voor de handheld. Het kreeg de titel Maximum Velocity. En qua graphics ging het weer een stap achteruit. Niet dat het enig effect had op de gameplay. Want door de meeste fans van de serie, word deze game als tweede beste gezien uit de serie. Hoewel de aanvallen eruit zijn gehaald, was dit spel toen echt een groot genot voor fans van de de serie!

11

F-Zero GX (Gamecube)

F-Zero GX word door velen gezien als hoogtepunt uit de reeks. Het heeft schitterende 3D graphics, een bloedstollende moeilijkheidsgraad en een onevenaard snelheidsgevoel. Deze game is de compleetste uit de gehele serie. De multiplayer was om te likkebaarden, met als enige minpuntje dat de Gamecube niet online kon. In deze game waren de geliefde aanvallen uit de Nintendo 64 deel weer aanwezig en had je keuze uit een ruim aantal racers en banen. Het was ook de eerste game uit de serie die een storymode had. Je kreeg verschillende verhaaltjes op je afgevuurd, en jij moest deze tot een goed einde zien te brengen. Een uitdagende, maar zeker erg goede toevoeging aan een fantastisch spel.

GX09

F-Zero GP Legends (Gameboy Advance)

Deze game doet grafisch weer een stap achteruit, maar het geliefde concept werd behouden. De Storymode was in deze game ook weer aangwezig, en het had weer genoeg tracks en racers om fans van de serie maanden zoet te houden.

GPL03

Dit zijn zowat de belangrijkste games uit de serie. F-Zero 2, F-Zero AX en F-Zero Climax heb ik niet genoemd, omdat deze nooit zijn uitgekomen in Europa. Verder heb je nog een animé van de serie.

Toekomst?

Op moment van schrijven is er nog nieuwe F-Zero game aangekondigd, maar hoogstwaarschijnlijk zal dit wel nog gebeuren voor de Nintendo DS of Wii. Fans van de serie mogen dus hoogstwaarschijnlijk een nieuw spel verwachten uit de serie!

Tot slot

Dit was één van mijn meest uitgebreide openingsposts ooit. Hopelijk word dit dit niet meteen in de afgrond van de pagina's geduwt. Razz Hier kun je dus praten over deze geweldige serie van Nintendo. Vroeger had ik alle delen die in Europa zijn verschenen, uitgezonderd die voor de Nintendo 64. Maar jammer genoeg had ik de meeste daarvan verkocht. Nu ben ik bezig om terug alle F-Zero delen in mijn bezit te krijgen. Ik krijg in de loop van volgende week als het goed is F-Zero GX, ik heb Maximum Velocity en de SNES versie en ik ben nog altijd op zoek naar GP Legends. Als iemand me kan helpen in deze zoektoch, meld het hier even!

En nu rest er me alleen maar het volgende. Happy posting over F-Zero!

laatste bewerking: Zondag 13 januari 2008 10:22
offline Dr. King
13 januari 2008 11:09 | #611364
Forum Hero
Ik denk dat ik F-Zero GX voor de Gamecube eens ga kopen.
offline Elm
13 januari 2008 11:59 | #611372
Forum God
Ik wil er een voor de DS Worship Geweldige serie.
offline Eison
13 januari 2008 12:06 | #611374
Talent
Er bestaat toch ook een F-Zero AX?
offline The_Gamer
13 januari 2008 12:10 | #611375
Administrator

gepost door: Eison op Zondag 13 januari 2008 12:06

Ja, de arcadeversie van GX. Je kunt je memorycard met Gamecube-savefiles meenemen en in de arcademachine pluggen.

En ik heb F-Zero X, F-Zero GX en F-Zero GP Legend, alledrie erg leuke spellen. Ik hoop dat er eentje voor de DS en voor de Wii komt. Maar ze moeten wel de muziekjes uit X terughalen, dat vond ik de grootste fout van GX, dat die muziekjes als Big Blue en Mute City er niet meer in zaten.
offline Captain-Retardo
13 januari 2008 12:10 | #611376
Forum God

gepost door: Dr. King op Zondag 13 januari 2008 11:09

Er zijn maar weinig Wii spellen die dezelfde mooie grafics als dat spel hebben.Eigenlijk best een schande Hahaha
offline Brands
13 januari 2008 12:12 | #611377
Talent
je bent BS F-Zero Grand Prix en BS F-Zero Grand Prix 2 vergeten voor de snes
offline Duncan
13 januari 2008 12:25 | #611378
Forum Myth
Ik vond F Zero één van de betere Cubegames, dus kom maar op met een vervolg!
offline loempiavreter
13 januari 2008 17:26 | #611403
Senior Member
F-Zero AX (normale cab)
http://www.coinopexpress.com/products/machines/driving-riding_games/F-Zero_AX_3579.html
F-Zero AC (iets specialere uitvoering)
http://www.coinopexpress.com/products/machines/driving-riding_games/F-Zero_AC_2782.html
F-Zero AX Monster Ride
monster5
monster2
(dit is een normale cycraft, de F-Zero AX Monster Ride uitvoering was blauw als ik me dat nog goed herriner, koste geloof ik ook iets van $30000,-)

Ik heb niks met Nintendo franchises, maar F-Zero (en ook Famicom Wars/Advance Wars en, wel van Club Nintendo Japan, Zekkyo Senshi Sakebrain/Exclamation Warriors Sakeburein) heeftme altijd wel weten te interreseren.

laatste bewerking: Zondag 13 januari 2008 19:51
offline Timo
13 januari 2008 17:31 | #611404
Forum Quint
F-Zero GX was een geweldige game Worship Gewoon het gevoel van die enorme snelheid alleen al. Ik hoop echt dat er een nieuw deel op de Wii komt, zonder onnodig toegevoegde Wiimote gimmicks én eventueel online. Worship
offline Gebruiker 1528
13 januari 2008 17:55 | #611406
Knight
Ik denk dat niet alleen de mooie graphics en snelheden het spel zo stoer maakte, maar ook het uitdagende en iets te hoge moeilijkheidsgraad maakte het spel helemaal top. Klinkt misschien heel noob en zo, maar ik moet nog steeds very hard missies halen en sommige tournaments uitspelen. Top spel, geef mij maar een wii versie met nog betere graphics, maar geen nieuwe besturing (of de mogelijkheid ook de gamecube besturing te gebruiken).
offline Guybrush
13 januari 2008 18:00 | #611407
Forum Myth
Topserie.

Ik vind racegames met auto's altijd net even te saai.
offline Devoo
16 januari 2008 14:29 | #611662
Junior Member

gepost door: Dr. King op Zondag 13 januari 2008 11:09

Zeker doen! Geweldige game met een zeer lange houdbaarheidsdatum. Verslavende gameplay en zeer pittig!

gepost door: Eison op Zondag 13 januari 2008 12:06

Staat in mijn post vermeld hoor! Smile

Dit zijn zowat de belangrijkste games uit de serie. F-Zero 2, F-Zero AX en F-Zero Climax heb ik niet genoemd, omdat deze nooit zijn uitgekomen in Europa

je bent BS F-Zero Grand Prix en BS F-Zero Grand Prix 2 vergeten voor de snes

gepost door: Brands op Zondag 13 januari 2008 12:12

Er bestaan ongeveer 12 uitbreidingen daarvan? Allemaal uitbreidingen van F-Zero 2, die wel in mijn post staat vermeld. Maar zijn helaas nooit buiten Japan uitgekomen.

En aan alle mensen die een vervolg willen zien. Ik zou dit ook zeer graag zien, maar toch vrees ik er een beetje voor. De twee laatste delen uit de serie verkochten zo slecht, dat Nintendo mischien geen brood meer ziet in de serie?

laatste bewerking: Woensdag 16 januari 2008 14:31

laatste bewerking: Woensdag 16 januari 2008 14:34
offline 2020
11 juni 2020 16:26 | #831046
Cool Newbie
Oooh wat verlang ik naar deze serie.
Ik had de wind waker en f-zero gx beide gekocht. Een zeer mooie aankoop toen.

Komt er nog ooit een aan? Ik geloif er in.
Laatst bewerkt: 11 juni 2020 16:28
offline Duncan
25 juni 2020 01:35 | #831068
Forum Myth
De kans is heel erg klein vrees ik.
offline 2020
04 juli 2020 10:35 | #831092
Cool Newbie
Ja ik denk het ook of ze moeten de licentie verkopen.
Zijn race games nog wel populair?
Karts games weg gelaten.
offline Duncan
06 juli 2020 13:46 | #831096
Forum Myth
Gepost door 2020 op 04 juli 2020 10:35 | #831092
Ja ik denk het ook of ze moeten de licentie verkopen.
Zijn race games nog wel populair?
Karts games weg gelaten.

Naar mijn gevoel was/is de fanbase van F-Zero niet supergroot, maar GX op de Gamecube was wel een bescheiden succesje. Het zou slim zijn als Nintendo een F-Zero project laat uitbesteden aan de makers van Fast RMX. Die ontwikkelaar weet als geen ander hoe je een goede futuristische racer ontwikkelt met gelimiteerde hardware.

De titel van deze topic vond ik trouwens een beetje verwarrend, omdat er ook een (anime) serie is van F-Zero. Razz