ForumAlgemeenOff-topic ‹ Het Grote Sinterklaas Topic!!

offline FalconPawnch
30 november 2018 15:44 | #828974
Forum Legend
En aan welke kant sta ik dan precies Mink? Leuk dat je VB en mij weer eens over een kam scheert, maar mij boeit het allemaal niet, zolang het voor de kinderen maar een feest blijft. Ik snap de reden van anti's. Ik snap de reden van voorstanders. Ikzelf hang er een beetje tussenin. Ik zie persoonlijk liever de Piet zoals we hem kennen omdat we daar zo mee opgegroeid zijn. Maar de manier waarop Piet soms wordt ingevuld door piet-spelers (mensen die dus als een Surinamer gaan praten bijvoorbeeld omdat ze denken dat het een neger is) is inderdaad racistisch.

Ik vind de roetveeg piet op zich een mooi alternatief (al mogen ze van mij wel iets meer roet op hun smoel hebben ivm herkenbaarheid) want voorstanders claimen dat piet zwart is door roet en tegenstanders zien dan gewoon een smerige blanke in plaats van een rare neger. Maar als je hier in het meer dorpse gedeelte met 'echte' pieten te maken hebt, en op TV zijn ze blank met hier en daar een veegje roet op de toet, dan is dat voor je kids niet echt te begrijpen. Ik snap dat jij je hier niet echt in kan plaatsen, want je hebt geen kinderen waar je het aan uit kan leggen maar we zitten gewoon midden in een verandering en daar kan iedereen op z'n eigen manier mee dealen.
Laatst bewerkt: 30 november 2018 15:48
offline Elm
30 november 2018 16:39 | #828976
Forum Myth
Dat het moeilijk is om uit te leggen snap ik nooit... ''Er zijn verschillende pieten, soms zijn ze zwart van het roet, maar ze kunnen ook verschillende kleuren hebben want het zijn verschillende mensen''
offline Volleybaas
30 november 2018 20:35 | #828977
N1 Smash Bros. Champion 2018
Gepost door Mink op 30 november 2018 15:04 | #828973
Lekker blijven huilen Volleybaas, want mjeh mjeh mjeh, ik kan niet tegen verandering, ik ben offended cry cry.

P.S. Het is altijd goed om te zien dat ik niet aan de kant van Volleybaas en FP sta xD.

lmfao, je weet niet eens aan welke kant ik sta.

ik ben ook voor verandering, namelijk: sta alle kleuren pieten toe.
Typisch weer dat jij als n kip zonder kop assumpties maakt.

Ik ben gewoon die discussies fakking zat, elk jaar hetzelfde gezanik