ForumNintendoNintendo retro ‹ Probleem met Virtual Console games op TV

offline Quint
01 oktober 2009 01:23 | #658036
Ik ben Batman
Ik heb zojuist mijn Wii-downloadticket van Metroid voor de NES geactiveerd en Metroid gedownload. Hij staat keurig netjes tussen de kanalen, maar als ik hem opstart, wordt mijn beeld zwart. Er komt dan een melding van mijn TV in beeld: "Formaat niet geldig". Ik hoor het geluid van Metroid wel in de achtergrond en als ik de Home-knop van de Wii Remote gebruik, zie ik wel gewoon beeld (zij het het pauze-scherm met in de achtergrond Metroid). Als ik dit scherm weer weg klik, krijg ik wederom de foutmelding.

Ik heb al beeldformaten proberen te wisselen (van 16 Yummy naar 4:3), maar dat werkte niet. Ik heb een LG425000.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

----------------------------------------------------------

Oplossing:

-Pak een Wii Remote en Nunchuk
-Start de game op
-Druk op home
-Ga naar de handleiding

-Druk deze knoppen tegelijk in:
Z + A + 2

Nu heb je beeld!

laatste bewerking: Donderdag 01 oktober 2009 11:41
offline Masterswordish
01 oktober 2009 01:56 | #658037
Forum Myth
Ik heb zojuist mijn Wii-downloadticket van Metroid voor de NES geactiveerd en Metroid gedownload. Hij staat keurig netjes tussen de kanalen, maar als ik hem opstart, wordt mijn beeld zwart. Er komt dan een melding van mijn TV in beeld: "Formaat niet geldig". Ik hoor het geluid van Metroid wel in de achtergrond en als ik de Home-knop van de Wii Remote gebruik, zie ik wel gewoon beeld (zij het het pauze-scherm met in de achtergrond Metroid). Als ik dit scherm weer weg klik, krijg ik wederom de foutmelding.

Ik heb al beeldformaten proberen te wisselen (van 16 Yummy naar 4:3), maar dat werkte niet. Ik heb een LG425000.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

gepost door: Quint op Donderdag 01 oktober 2009 01:23

Bij mij staat er niet een foutmelding, maar de problemen zijn hetzelfde. Beeld zwart, en enkel geluid. Ook als ik het Home knopje indruk zie ik wel het pauzemenu enzo. Klik ik m weer weg is het weer zwart. Ik heb dit overigens met AL mijn virtual console games. Zou het kunnen liggen aan HDtv?
offline Marcel
01 oktober 2009 11:35 | #658039
Return of the King
Dit werkt echt:

Pak een Wii Remote en Nunchuk

Start de game op
Druk op home
Ga naar de handleiding

Druk deze knoppen tegelijk in:
Z + A + 2

en je hebt beeld.
offline Quint
01 oktober 2009 11:40 | #658040
Ik ben Batman
Bizar! Het werkt nog echt ook! Hier maak ik een sticky van. Thanks, Marcel Biertje? !