ForumAlgemeenTV, Film, Muziek & Literatuur ‹ Laatst gelezen boek

offline Captain-Retardo
29 november 2009 18:42 | #661186
Forum God
Nog geneens een topic over laatst gelezen boeken Crying .

Ik lees nu Joe Speedboat voor mijn keuzevak actuele literatuur.Nu ik het eind nader ( ben bij de epiloog)begin ik het boek steeds beter te vinden.Wel origineel hoe de verteller een gehandicapt persoon is die niet kan lopen en praten.

Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb anders zou ik veel meer boeken lezen.
offline Mink
29 november 2009 19:17 | #661188
Darkman
Twee boeken die ik pas gelezen heb:
Het Cassandra verbond van Robert Ludlum. Een ijzersterk boek waar je over na gaat denken. Over politiek, oorlog en ziekte. Een zeer spannend boek en echt een aanrader voor de mensen die moeilijke boeken leuk vinden.
Het boek die ik bijna uit heb:
De engelenmaker van Stefan Brijs. Echt waar, hoe goed die man kan schrijven, je kan je boek nog geen 10 sec weg leggen. Echt zo mooi. Ben benieuwd hoe het eindigd.
Jouw boek ken ik niet captain.
offline Nathaniël
29 november 2009 20:40 | #661209
Forum Junk
Pfoe, laatste boek.. dat is alweer een tijdje geleden. Volgens mij is dat The Sanctuary van Raymond Khoury (screenwriter van de tv-serie Spooks). Vermakelijke, maar geen wereldschokkende thriller. Best wel standaard nu ik er zo over nadenk. Leest wél lekker weg. Ik raak alleen een beetje uitgekeken op die thrillers. Het onderwerp is meestal wel interessant, maar het loopt elke keer hetzelfde af. Als je zulke boeken leuk vind om te lezen raad ik een ander boek van Raymond Khoury aan, The Last Templar. Ook zijn Sign Of The Cross en Sword Of God van Chris Kuzneski aan, The Last Testament van Sam Bourne, The Alexandria Link van Steve Berry en Ultimate Weapon van Chris Ryan vermakelijke thrillers. Verder zouden jullie allemaal de Troy-trilogie van David Gemmell moeten lezen. Gemmell was een zeer begaafde schrijver die zijn eigen draai aan de Troje-mythen heeft gegeven.

Ben nu bezig met Dance Dance Dance van Haruki Murakami. Tot nu toe erg vermakelijk. Smile

laatste bewerking: Zondag 29 november 2009 20:41
offline Quint
29 november 2009 20:42 | #661211
Ik ben Batman
Ik heb net het boek "The Year of Living Biblically: One Man's Humble Quest to Follow the Bible as Literally as Possible" uitgelezen en ik ben verkocht. De schrijfstijl spreekt me erg aan; serieuze dingen worden gemeld en opgeschreven, maar tegelijkertijd is alles met een vleugje humor besprenkeld. Daarnaast leer je ook ontzettend veel van zijn boeken. "The Year of Living Biblically: One Man's Humble Quest to Follow the Bible as Literally as Possible" zit vol met quotes uit de bijbel die hij vervolgens uitvoert met alle gevolgen van dien.

Aanrader!
offline Michiel
30 november 2009 15:07 | #661319
The Eye in the Sky
Ik lees geen romans, wel politiek/economisch getinte boeken. Vind ik veel boeiender.

Laatste was De Grote Recessie van cpb-mannen Teulings en Van Ewijk. Lekker duidelijk boekje, aanradertje.
offline Guybrush
30 november 2009 17:17 | #661332
Forum Myth
Ik lees geen romans, wel politiek/economisch getinte boeken. Vind ik veel boeiender.

Laatste was De Grote Recessie van cpb-mannen Teulings en Van Ewijk. Lekker duidelijk boekje, aanradertje.

gepost door: Michiel op Maandag 30 november 2009 15:07

Deze gelezen?:

idg4sk

Nu bezig met dit:
4iohvn
offline Elm
30 november 2009 20:23 | #661367
Forum Myth
Niet mijn laatst gelezen boek maar ik wil 1984 lezen van George Orwell, iemand hier ervaringen mee? Zo niet, ik lees hem toch omdat The Resistance (album van Muse) daar enorm op gebaseerd is. Very Happy
offline Quint
30 november 2009 20:45 | #661382
Ik ben Batman
Niet mijn laatst gelezen boek maar ik wil 1984 lezen van George Orwell, iemand hier ervaringen mee? Zo niet, ik lees hem toch omdat The Resistance (album van Muse) daar enorm op gebaseerd is. Very Happy

gepost door: Matthew Bellamy op Maandag 30 november 2009 20:23

Dat boek heb ik gelezen voor Engels literatuur. Een boek met een enorme politieke lading; moet je van houden.
offline Mink
30 november 2009 20:52 | #661386
Darkman
Kent iemand de boeken van de zieners? Die zijn echt zo mooi! Schrijfser is Robin Hobb.
offline Elm
30 november 2009 21:27 | #661399
Forum Myth

Dat boek heb ik gelezen voor Engels literatuur. Een boek met een enorme politieke lading; moet je van houden.

gepost door: Quint op Maandag 30 november 2009 20:45

Ja ik weet een beetje waar het over gaat (denk ik). Wat Amerika zou gaan doen als Europa en Azie samen zouden gaan werken, ze zouden dan geen olie meer krijgen en dat soort dingen, het zou even groot worden als Amerika. Amerika haalt zijn enorme winst uit olie en dus komt er een 2de koude oorlog? Of heb ik het nu verkeerd. Word het nog een beetje boeiend vertelt? Ik wil hem in het Nederlands lezen uiteraard (als hij in het Nederlands uit is, volgens mij wel)
offline TIMsalabim
30 november 2009 21:39 | #661400
Forum King

gepost door: Quint op Maandag 30 november 2009 20:45

Ja ik weet een beetje waar het over gaat (denk ik). Wat Amerika zou gaan doen als Europa en Azie samen zouden gaan werken, ze zouden dan geen olie meer krijgen en dat soort dingen, het zou even groot worden als Amerika. Amerika haalt zijn enorme winst uit olie en dus komt er een 2de koude oorlog? Of heb ik het nu verkeerd. Word het nog een beetje boeiend vertelt? Ik wil hem in het Nederlands lezen uiteraard (als hij in het Nederlands uit is, volgens mij wel)

gepost door: Matthew Bellamy op Maandag 30 november 2009 21:27

Je hebt het nogal verkeerd.

Er zijn 3 landen over in de wereld, Eurazie, Amerika en het Verre Oosten. In deze wereld leeft een man die geen zin heeft in het regime dat werkelijk alles controleert en er iets probeert aan te doen.

Natuurlijk word het boeiend verteld, anders zou het geen ontzettende klassieker zijn. Ik denk dat het al zo'n 50 jaar in het Nederlands te krijgen is.

Mink, ik heb Leerling en Meester gelezen, leuk boek vond ik het.
offline Elm
30 november 2009 21:47 | #661406
Forum Myth
Oh, haha Hahaha . Ik had geen idee dat het een klassieker was, ik wou hem alleen lezen omdat Matthew Bellamy daar zijn album op heeft gebaseerd. Maar dat Europa en Azie samen Eurazia vormen had ik wel goed =].
Toch bedankt, ik leen hem wel binnenkort bij de bieb.
offline Quint
30 november 2009 22:41 | #661433
Ik ben Batman
Oh, haha Hahaha . Ik had geen idee dat het een klassieker was, ik wou hem alleen lezen omdat Matthew Bellamy daar zijn album op heeft gebaseerd. Maar dat Europa en Azie samen Eurazia vormen had ik wel goed =].
Toch bedankt, ik leen hem wel binnenkort bij de bieb.

gepost door: Matthew Bellamy op Maandag 30 november 2009 21:47

Als ik zeg dat ik hem voor het vak Engels Literatuur heb moeten lezen, gaat er bij jou geen belletje rinkelen?

Tsjonge jonge Yummy ...
offline Mink
02 december 2009 17:41 | #661595
Darkman
Wat weinig animo voor dit topic. Valt dan ook wel weer op vinden jullie niet? Zelf vind ik boeken lezen echt heel gaaf. Meestal beter dan films, omdat je bij boeken je fantasie lekker op hol mag laten slaan.

Tim, heb je de verdere boeken niet meer gelezen? Sonde, ik zelf heb alle negen boeken gelezen van de drie trilogiën. Stuk voor stuk magisch.

De biografie van Pim Fortuyn heb ik onlangs ook gelezen, dat was pas een boek. Echt waar, hij is dan ook een groot leider in mijn ogen en zijn dood was dan ook niet voor te stellen. Nog steeds vind ik dat echt zo erg hè.

Ik hou wel boeken die magisch zijn, dus mooi met diepgang en dus niet oppervlakkig. Heeft iemand dan nog aanraders? Het liefst met een Nederlandse schrijver maar dat hoeft natuurlijk niet(wel handig want dan kan ik hem gebruiken voor mijn Nederlandse boekverslagen).
offline Quint
02 december 2009 18:37 | #661606
Ik ben Batman
Mensen lezen nu eenmaal niet dagelijks een boek uit. Ik vind het vrij logisch dat er weinig in wordt gepost.

Ik lees zelf misschien één keer per jaar een boek uit. Simpelweg omdat ik er geen tijd voor heb en eigenlijk een hekel heb aan lezen.
offline Paul
02 december 2009 18:48 | #661607
Gaan met die banaan!
Xanth deeltje 29 Worship
offline Richjuh
02 december 2009 19:18 | #661610
Knight
Het Lied van Ijs en Vuur; Deel 3 Boek 2 Een Storm van Zwaarden.

Fantasy styled boekenseries dat zich afspeelt rondom 2 families de Starks en Lannisters in het koninkrijk Westeros. Schrijver; George R.R Martin.

Wou eigenlijk deeltje 4 gaan lezen maar ben die op het moment kwijt Weird Dus lees tussendoor de nieuwe Dan Brown, Het Verloren Symbool.
offline Sitroentje
02 december 2009 20:00 | #661619
Forum Junk
Wat weinig animo voor dit topic. Valt dan ook wel weer op vinden jullie niet? Zelf vind ik boeken lezen echt heel gaaf. Meestal beter dan films, omdat je bij boeken je fantasie lekker op hol mag laten slaan.

Tim, heb je de verdere boeken niet meer gelezen? Sonde, ik zelf heb alle negen boeken gelezen van de drie trilogiën. Stuk voor stuk magisch.

De biografie van Pim Fortuyn heb ik onlangs ook gelezen, dat was pas een boek. Echt waar, hij is dan ook een groot leider in mijn ogen en zijn dood was dan ook niet voor te stellen. Nog steeds vind ik dat echt zo erg hè.

Ik hou wel boeken die magisch zijn, dus mooi met diepgang en dus niet oppervlakkig. Heeft iemand dan nog aanraders? Het liefst met een Nederlandse schrijver maar dat hoeft natuurlijk niet(wel handig want dan kan ik hem gebruiken voor mijn Nederlandse boekverslagen).

gepost door: Minl< op Woensdag 02 december 2009 17:41

Het rad des tijds is een enorm mooie boeken reeks, hij is nog niet af maar er zijn al 11 enorm dikke (800-1000 pagina's) boeken uit, echt een aanrader als je de boeken in een goed tempo kunt lezen anders snap je er geen bal van...

Als je bij boek 11 bent ben je 2000+ personages tegen gekomen die je eigenlijk allemaal moet onthouden om het verhaal echt goed te snappen Smile heb ik niet gedaan en het was nog steeds vet mooi.

Schrijver is Robert Jordan, alleen is die nu dood dus maakt een andere schrijver (Brandon Sanderson) het af.

de serie is immens populair over de hele wereld.

Het lied van ijs en vuur is inderdaad ook mooi Smile
offline TwilightPrince
02 december 2009 20:32 | #661623
Paladin
@sitroentje

De eerste vijf/zes delen zijn inderdaad geweldig, daarna wordt het nogal saai though. Beat up

Het laatste boek wat ik heb gelezen is De Geestverwantschap, van David Mitchell. Echt een prachtig boek. Het bestaat eigenlijk uit negen verhalen die allemaal met elkaar te maken hebben en die zich allemaal op een andere plek afspelen. En elk verhaal is stuk voor stuk geweldig. <3
offline Tom
02 december 2009 20:39 | #661627
De Meester
Alles is Verlicht van Jonathan Safran Foer, het is prachtig geschreven, wat een kunstenaar.
offline Twanos
25 december 2009 00:34 | #663795
Forum Junk
Bezig met Blink van Malcolm Gladwell op het moment. Daarnaast lees ik ook nog een paar boeken van Jules Verne. Heerlijk, dat avontuurlijke gevoel Smile
offline Nathaniël
29 december 2009 21:41 | #664028
Forum Junk
Dance Dance Dance van Murakami uitgelezen, zeker een aanrader. Ik ga meer boeken van deze eigentijdse Japanse schrijver lezen, absoluut de moeite waard.

Tussendoor ook nog Het Verloren Symbool gelezen van Dan Brown. Leuk verhaal, ook zeker interessant en informatief. Maar verder niet bijzonder.

Nu bezig met Een kleine geschiedenis van de wereld door E.H. Gombrich. Eigenlijk een kinderboek, maar daardoor op een erg vermakelijke toon geschreven. Smile

laatste bewerking: Dinsdag 29 december 2009 21:41
offline Nathaniël
11 januari 2010 18:40 | #665427
Forum Junk
Sorry voor de dubbelpost, maar anders staat deze draad ook maar te verstoffen.

Een kleine geschiedenis van de wereld door E.H. Gombrich uitgelezen. Hoezo kinderboeken zijn alleen voor kinderen? Wat een ontzettend fijn geschreven en leerzaam boek. Écht een aanrader voor degenen die een simpel geschreven en zeer helder overzicht van de wereldgeschiedenis wel zien zitten.

The Prince (Il Principe) door Niccolò Machiavelli gelezen. Geweldig! Misschien niet het makkelijkste taalgebruik, maar het was desalniettemin goed te volgen. Machiavelli weet een uitstekend naslagwerk voor (aankomende) heersers neer te zetten. Ook zeer handig wil je geschiedenis van het Renaissance-tijdperk beter op een rijtje krijgen. Verhelderend.

Nu dus bezig met The Wind-up Bird Chronicle van Haruki Murakami en, net zoals met Dance Dance Dance, zeer aangrijpend en vermakelijk.
offline Mink
11 januari 2010 19:04 | #665434
Darkman
Heb nog geen boeken gelezen na mijn vorige post. Ben echter wel bezig met een nieuwe.

Joe speedboot. Op aanrader van me leraar. Bleek een zeer moeilijk boek te zijn die ik dan net moest snappen of net niet. So far geen moelijkheden tegen gekomen. Zeer mooi boek ook. Als je ook bekijkt naar de positieve schrijfstijl dan heb ik nog veel te leren.

Iemand anders die ook dit boek heeft gelezen?
offline Elm
11 januari 2010 20:10 | #665442
Forum Myth
Heb nog geen boeken gelezen na mijn vorige post. Ben echter wel bezig met een nieuwe.

Joe speedboot. Op aanrader van me leraar. Bleek een zeer moeilijk boek te zijn die ik dan net moest snappen of net niet. So far geen moelijkheden tegen gekomen. Zeer mooi boek ook. Als je ook bekijkt naar de positieve schrijfstijl dan heb ik nog veel te leren.

Iemand anders die ook dit boek heeft gelezen?

gepost door: Minl< op Maandag 11 januari 2010 19:04

Nog geneens een topic over laatst gelezen boeken Crying .

Ik lees nu Joe Speedboat voor mijn keuzevak actuele literatuur.Nu ik het eind nader ( ben bij de epiloog)begin ik het boek steeds beter te vinden.Wel origineel hoe de verteller een gehandicapt persoon is die niet kan lopen en praten.

Het is jammer dat ik zo weinig tijd heb anders zou ik veel meer boeken lezen.

gepost door: Captain-Retardo op Zondag 29 november 2009 18:42