ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ Pro Wrestling Fans

offline Evelien
16 mei 2011 20:16 | #700437
Routinier
Vandaag kaarten gekocht voor SmackDown in november en ik vroeg me af of hier nog meer worstel fans zijn? Zelf ben ik fan van WWE (en vroeger WCW en ECW) en in mindere mate van TNA. Favorieten: Mick Foley (Cactus Jack/Mankind), The Hardy Boys, Edge en Christian.

Met de opkomst van WrestleMania en de epische vete tussen Hulk Hogan en André the Giant medio jaren 80 ben ik fan for life geworden:

0:38 voor een bodyslam van 240 kg

PS Dit is een topic voor fans, niet voor haters Very Happy
offline Mink
16 mei 2011 21:02 | #700439
Darkman
Ik vind het wel grappig, alleen duurt zo'n wedstrijd maximaal 10 min... Nja, een keer in de zoveel tijd kan ik het wel zien.
offline Randy
27 mei 2011 11:04 | #700922
Forum Legend
Ik ben echt een groot fan geweest vroeger. Ben ooit begonnen toen ik 11 was ofzo. Met WCW, wat destijds om 22.00 na Cartoon Network werd uitgezonden. Via die weg bij de WWF beland. Heel veel videobanden en later dvd's gekocht toen, van oude pay-per-views (vooral Wrestlemania). Toen jaaaaaarenlang de recente ontwikkelingen gevolgd tijdens het Attitude-tijdperk, wat voor mij nog steeds de beste periode ooit is (Stone Cold Steve Austin, D-Generation X, The Rock, enzovoorts). Wrestlemania 14 was grandioos.

Ben er als puber ook echt helemaal in opgegaan buiten de shows om. Ik had toen een vriend die een stuk kleiner was dan mij. Razor’s Edge op gymmatten, Sharpshooter, Ankle Lock, Piledriver, we deden het allemaal. Razz

Tegenwoordig kijk ik het soms en volg ik het een klein beetje. Veel van mijn grote helden zijn ermee gestopt en ik vind het nogal soapy worden de laatste tijd.

Ik wil nog een keer naar een show, maar België gaat hem helaas niet worden in november (periode komt niet lekker uit).

Helden: Teveel om op te noemen. Ben nog steeds een groot fan van The Rock (ook als acteur). Greep uit het assortiment: Kevin Nash, Brett Hart, Hulk Hogan, Mick Foley, Kane, The Undertaker, Shawn Michaels, Chris Benoit, Ken Shamrock, Kurt Angle, Randy Savage, Sting, Steve Austin... ik stop maar. Van de worstelaars die nu nog goed actief zijn vind ik Randy Orton de beste. En het is tof dat ze Christian hebben gepushed.

Een van mijn favo matches ever:

Laatst bewerkt: 27 mei 2011 11:15
offline Quint
27 mei 2011 16:54 | #700942
Ik ben Batman
Ik heb dit serieus nooit begrepen. Als klein kind wist ik al dat het nep was en snapte ik niet hoe je dit leuk kon vinden. Dat is nog steeds zo.

Hoe kun je serieus in spanning naar een wedstrijd kijken als alles in scène is gezet?
offline Wessel
27 mei 2011 17:33 | #700949
Paladin
Hoe kun je serieus in spanning naar een wedstrijd kijken als alles in scène is gezet?

Voor de spanning hoef je het niet te kijken inderdaad, meer voor de humor. Ik kijk het heel af en toe en vind het dan typisch een gevalletje van 'zó slecht dat het weer goed wordt'. Dezelfde reden waarom films als 'Crank' en 'Hobo with a shotgun' vet zijn; eigenlijk heel slecht maar zo'n overdreven acties dat het weer lachen wordt.

Ik ga je alles behalve overhalen om het ook te waarderen, maar mocht je het je oprecht afvragen dan heb je hier je antwoord. Happy

Edit: Voor de spanning kijk ik wel af en toe UFC, dat is een echt MMA kampioenschap en dus niet gesimuleerd. Maar dat vind ik vooral tof omdat ik veel van die moves ook ken en me dus wat beter in de tactieken kan verdiepen dan de meesten, denk ik.
Laatst bewerkt: 27 mei 2011 17:37
offline Evelien
28 mei 2011 08:55 | #700966
Routinier

Ik heb dit serieus nooit begrepen. Als klein kind wist ik al dat het nep was en snapte ik niet hoe je dit leuk kon vinden. Dat is nog steeds zo.

OMG is het nep?! Surprised

Wat een voorspelbaar bericht.
offline Joost
28 mei 2011 11:37 | #700970
Il Principe
Ik keek het heel fanatiek rond m'n 11de, zat toen middenin de clash tussen WCW en de nWo. Was als overtuigd moralist zwaar voor de WCW overigens, the good guys.

M'n persoonlijke favoriet was altijd Sting. Een duistere, mysterieuze krijger met gruwelijke moves. Brett Hart, Goldberg, the Steiner brothers, Randy Savage, Rick Flair, Hulk Hogan en The Undertaker zijn zo even een paar namen die in me opkomen uit die tijd.

Ik weet nog duidelijk dat de wedstrijden aan elkaar gepraat werden door een nogal tacky delletje, veelal gestoken in strak leder, met een in mijn herinnering zwoel Belgisch accent. Dat droeg natuurlijke alleen maar bij aan de absolute coolness van de shows. Smile
offline Pikachu
28 mei 2011 12:14 | #700972
Forum Hero
Lol, toen ik dat zag die clash tussen WCW en NWO, was ik voor de NWO... en toen kreeg je ook nog eens de rode NWO? Sting koos volgens mij toen voor hun, terwijl ie eerst een ander shirtje had, maar heel stoer verscheurde natuurlijk!

Vond het eigenlijk alleen tof, omdat WCW/nWo Revenge!! Wat een game :'D
Vooral die taunt met het handje rond draaien en naar de oor brengen!!
offline Joost
28 mei 2011 17:48 | #700985
Il Principe
Klopt, Sting joinde de darkside of the force op een gegeven moment... Was even slikken. < Mad

Hogan was in het begin ook een good guy volgens mij maar liep ook over om vervolgens zelfs leiding te geven aan de hele horde.
offline Pikachu
28 mei 2011 17:59 | #700986
Forum Hero
Ah, en wat had ik een hekel aan Goldberg zeg... Met zijn kut speer en dan wist je het al... game, set en match!
offline Quint
28 mei 2011 18:56 | #700988
Ik ben Batman

Uh, ja, nogal logisch. Je verwacht het zelf al gezien je zegt "niet voor haters" in je beginpost, maar dat is onvermijdelijk. Dit is zo lomp nep dat je er niet omheen kunt.

Eigenlijk is zo'n wedstrijd niets meer dan een toneelvoorstelling waarin geworsteld wordt, wat dan ook nog eens negen van de tien keer trucage is.
Laatst bewerkt: 28 mei 2011 18:57
offline Randy
29 mei 2011 10:39 | #700999
Forum Legend

Uh, ja, nogal logisch. Je verwacht het zelf al gezien je zegt "niet voor haters" in je beginpost, maar dat is onvermijdelijk. Dit is zo lomp nep dat je er niet omheen kunt.

Eigenlijk is zo'n wedstrijd niets meer dan een toneelvoorstelling waarin geworsteld wordt, wat dan ook nog eens negen van de tien keer trucage is.

Lol, beetje dom gebash dit. Films zijn ook nep, tv-series zijn ook nep, maar daar kijk jij toch ook naar? Of voel je daar ook nooit spanning bij? Razz Wrestling kun je zien als een actie/drama-serie. Entertainment waar heel veel fysieke inspanning bij komt kijken.

Over die fysieke inspanning: die is veel zwaarder dan bij niet-gescripte sporten als bv. voetbal. De blessures zijn veel erger en komen veel vaker voor. Er zijn zelfs gevallen geweest waarin een worstelaar zijn nek brak. Owen Hart viel tijdens een entree van het stadiondak naar beneden en lag dood in de ring. Lomp nep? Mail zijn familie eens zou ik zeggen. Of bekijk eens hoe beurs al die oud-worstelaren zijn, die zichzelf om de avond van kooien af laten mieteren. Smile
Laatst bewerkt: 29 mei 2011 10:43
offline Quint
02 juni 2011 15:42 | #701172
Ik ben Batman

Lol, beetje dom gebash dit. Films zijn ook nep, tv-series zijn ook nep, maar daar kijk jij toch ook naar? Of voel je daar ook nooit spanning bij? Razz Wrestling kun je zien als een actie/drama-serie. Entertainment waar heel veel fysieke inspanning bij komt kijken.

Over die fysieke inspanning: die is veel zwaarder dan bij niet-gescripte sporten als bv. voetbal. De blessures zijn veel erger en komen veel vaker voor. Er zijn zelfs gevallen geweest waarin een worstelaar zijn nek brak. Owen Hart viel tijdens een entree van het stadiondak naar beneden en lag dood in de ring. Lomp nep? Mail zijn familie eens zou ik zeggen. Of bekijk eens hoe beurs al die oud-worstelaren zijn, die zichzelf om de avond van kooien af laten mieteren. Smile

In het Land van Ooit is iemand ook ooit eens doodgestoken nadat ze een 'routine'-show deden waarin ze elkaar van paarden afstootten met van die lange stokken. Zo'n stok raakte de persoon verkeerd: dood.

Ook al was dat gedeelte 'echt' en kon het altijd mis gaan, dat maakte het geheel voor mij niet spannender. Dat was zo nep en gespeeld, dat ik er niet omheen kon. Dat gevoel heb ik ook bij WWE. Het wil je als kijker laten denken dat het echt is en dat vind ik zo vaag.
offline Randy
03 juni 2011 15:05 | #701223
Forum Legend
In het Land van Ooit is iemand ook ooit eens doodgestoken nadat ze een 'routine'-show deden waarin ze elkaar van paarden afstootten met van die lange stokken. Zo'n stok raakte de persoon verkeerd: dood.

Ook al was dat gedeelte 'echt' en kon het altijd mis gaan, dat maakte het geheel voor mij niet spannender. Dat was zo nep en gespeeld, dat ik er niet omheen kon. Dat gevoel heb ik ook bij WWE. Het wil je als kijker laten denken dat het echt is en dat vind ik zo vaag.

Dit doet er niets aan af dat het nergens op slaat om de WWE harder af te branden dan een andere serie/film. De WWE is zelfs minder nep dan andere series en films, omdat alleen de uitkomsten vast staan. Tijdens een wedstrijd kan in principe alles gebeuren.

En het verschil tussen zo'n Land van Ooit-show en een WWE-show, is uiteraard dat er in WWE-shows bijna wekelijks dingen verkeerd gaan, omdat het nu eenmaal echt gevaarlijk is. Dat die gasten zichzelf de tering werken en dat er sprake is van echte competitie onderling (hard werken, risico nemen, goede ring performance, goed acteerwerk etc. kunnen er toe leiden dat je de ster van de show word) draagt er ook aan bij dat veel mensen het gewoon als een sport zien.

Afijn, ik vind de negatieve reacties sowieso nogal vreemd. Denk niet dat ik op veel applaus hoef te rekenen als ik in het voetbal-draadje ga losbranden over hoe dom, corrupt en achterhaald die sport is Clown Ik ga zelf ook weleens de fout in, maar de beste manier om aan te geven dat je niets met een onderwerp hebt, is door er geen aandacht aan te besteden.
Laatst bewerkt: 03 juni 2011 15:07
offline Benjamin
03 juni 2011 16:01 | #701227
Forum Legend
Ik ben het met Quint eens. Het is inderdaad net een soort toneelvoorstelling waarin geworsteld wordt. Alleen zijn het imo dan wel hele slechte acteurs. Dat komt omdat het zo over de top is en zo overdreven gedaan wordt.

Je kunt het ook niet vergelijken met films of tv-series vind ik. Een film of tv-serie kent een verhaal, zo'n gevecht niet. Maar prima dat er liefhebbers voor zijn en dat mag ook gewoon. Ik persoonlijk zie het alleen niet zo.
offline Quint
04 juni 2011 14:51 | #701287
Ik ben Batman
Afijn, ik vind de negatieve reacties sowieso nogal vreemd. Denk niet dat ik op veel applaus hoef te rekenen als ik in het voetbal-draadje ga losbranden over hoe dom, corrupt en achterhaald die sport is Clown

Klopt, want dan zou je woordkeuze veel te offensief zijn. Ik blijf vrij beschaafd in het bashen van WWE als je het mij vraagt.

Het moge daarbij duidelijk zijn dat jouw definitie van 'nep' totaal anders is. Een serie/film vind ik, net als Benjamin, helemaal niet te vergelijken met WWE. Ik vond mijn Land van Ooit-vergelijking eigenlijk de perfecte vergelijking.
offline Mink
04 juni 2011 15:31 | #701292
Darkman
Zoals ik voorheen al zei, heb ik het ooit wel eens op youtube of tv gezien. Wist alleen niet dat het nep was. Hahaha
Omg, wat ben ik toch onwetend soms. Blush
offline Guybrush
04 juni 2011 22:43 | #701326
Forum Myth

Je kunt het ook niet vergelijken met films of tv-series vind ik. Een film of tv-serie kent een verhaal, zo'n gevecht niet.

Daar heb je het mis broeder, in "pro-wrestling" zitten ook verhaallijnen.

o= Smile
offline Randy
05 juni 2011 00:36 | #701336
Forum Legend

Je kunt het ook niet vergelijken met films of tv-series vind ik. Een film of tv-serie kent een verhaal, zo'n gevecht niet.

o= Smile

Juistem.

@Quint: Ik vind niet dat 'dit is zo lomp nep dat je daar niet omheen kunt' een beschaafd/goed argument is. Het is namelijk niet eens waar, zoals herhaaldelijk aangegeven.

Ik kan bij voetbal juist wel goed/beschaafd aangeven waarom ik het een domme sport vind, omdat ik daadwerkelijk verstand heb van voetbal. Niet dat het uitmaakt, want ik zei wat ik zei, omdat ik het zo sneu vind dat dit draadje onnodig wordt verpest voor de mensen die wrestling wel tof vinden.
offline Quint
05 juni 2011 00:53 | #701341
Ik ben Batman

o= Smile

Juistem.

@Quint: Ik vind niet dat 'dit is zo lomp nep dat je daar niet omheen kunt' een beschaafd/goed argument is. Het is namelijk niet eens waar, zoals herhaaldelijk aangegeven.

Ik kan bij voetbal juist wel goed/beschaafd aangeven waarom ik het een domme sport vind, omdat ik daadwerkelijk verstand heb van voetbal. Niet dat het uitmaakt, want ik zei wat ik zei, omdat ik het zo sneu vind dat dit draadje onnodig wordt verpest voor de mensen die wrestling wel tof vinden.

Hilarious

Hoe kun je verstand hebben van WWE? Serieus, het is gewoon worstelen. Iedereen weet wat worstelen is. Het hele begrijpen van de toneelstukjes eromheen is juist hetgeen dat ik belachelijk vind. Het is ook duidelijk dat het totaal niet hetzelfde is als een film/serie of voetbal en dat bleek al gelijk aan Evelien haar openingspost die waakte voor 'haters'. Lees eens een paar random comments op YouTube onder WWE-filmpjes. Ik kwam bijvoorbeeld deze comment tegen onder onderstaand filmpje:

"ahahahahahahah look at all these nerds arguing over a show aimed at 7 year olds, i bet you sad 40 year olds still think it's real."

En als je die comments leest, dan is het ook echt verbazingwekkend. Meer dan 100 comments over een neppe verhaallijn. Seriously?

Verder worden er gewoon meningen gedeeld in dit topic over het aangehaalde onderwerp, hetgeen waar een forum ook voor is. Er wordt niets 'verpest'. Je moet gewoon accepteren dat niet iedereen het altijd met je eens is en daar kun je dan volwassen op reageren. Dat heet een 'volwassen discussie'. Iemands mening bestempelen als 'sneu' noem ik daar niet bepaald een voorbeeld van.
Laatst bewerkt: 05 juni 2011 00:59
offline Randy
05 juni 2011 01:43 | #701347
Forum Legend
Hoe kun je stellen dat iedereen weet wat het is/dat het nep is, wanneer er zelfs in dit draadje iemand toegeeft dat nooit te hebben geweten? Als je verstand hebt van het onderwerp, weet je dat tienduizenden fans het idee hebben dat het gewoon een echte sport is.

Wat betreft dat filmpje: wat is je punt? Er zijn ook talloze voetbalhaters en mensen die bepaalde series/films achterlijk vinden. Wrestling is wat dat betreft weldegelijk hetzelfde als die dingen. Dat Evelien die zin plaatst, begrijp ik wel. Hollanders zeiken typisch Amerikaanse dingen (of: datgene wat zij niet begrijpen) graag af. Ik krijg non-stop idiote reacties over American voetbal en dat is alles behalve fictie.

En over het verpesten van dit draadje: ik zie niet in wat er volwassen is aan deze 'discussie'. Ik vind 'em vooral doelloos.
offline Wessel
05 juni 2011 01:45 | #701348
Paladin
Over dat 'zo lomp nep zijn dat je er niet om heen kunt' gesproken..

Hoe komt het dat haast iedere man Quentin Tarantino films vet vindt maar een hekel heeft aan WWE?

Beiden hebben een flinterdun verhaal, maar worden gewaardeerd omdat de quotes en de actie extreem over de top zijn als je het mij vraagt.
offline Quint
05 juni 2011 02:11 | #701349
Ik ben Batman
Hoe kun je stellen dat iedereen weet wat het is/dat het nep is, wanneer er zelfs in dit draadje iemand toegeeft dat nooit te hebben geweten? Als je verstand hebt van het onderwerp, weet je dat tienduizenden fans het idee hebben dat het gewoon een echte sport is.

Wat betreft dat filmpje: wat is je punt? Er zijn ook talloze voetbalhaters en mensen die bepaalde series/films achterlijk vinden. Wrestling is wat dat betreft weldegelijk hetzelfde als die dingen. Dat Evelien die zin plaatst, begrijp ik wel. Hollanders zeiken typisch Amerikaanse dingen (of: datgene wat zij niet begrijpen) graag af. Ik krijg non-stop idiote reacties over American voetbal en dat is alles behalve fictie.

En over het verpesten van dit draadje: ik zie niet in wat er volwassen is aan deze 'discussie'. Ik vind 'em vooral doelloos.

Sorry hoor, maar nu slaan je argumenten echt nergens meer op. Als je gaat zeggen dat je denkt dat het zinnetje van Evelien slaat op 'Nederlanders bashen graag Amerikaanse dingen', dan heb je het echt volledig mis. Het slaat op het feit dat WWE in het algemeen veel haters heeft, omdat juist zoveel mensen het doorhebben dat het nep is en ze daarom de fans een stel weirdo's vinden. Dat was dus ook het doel van het filmpje. Dat je dat op hetzelfde niveau vindt zitten als films, series en voetbal is gewoon feitelijk onjuist. Dat weet je zelf ook wel. Evelien wist het ook.

Maar je mag me best uitleggen wat er leuk aan is om mensen jarenlang de indruk te geven dat het een echte sport is, terwijl het dat dus helemaal niet is. Dat is dus hetzelfde als Sinterklaas.

Nieuwe vergelijking: WWE is als Sinterklaas. De doelgroepconclusie mag je dan zelf maken.

@Wessel, Quentin Tarantino maakt zijn films expres zo om ze over de top te maken. WWE neemt zichzelf te serieus en wil juist dat mensen gaan denken dat het echt is, terwijl het dat niet is. Dat is dus 'lomp nep'.
Laatst bewerkt: 05 juni 2011 02:20
offline Jack the Flipperkast
05 juni 2011 09:20 | #701369
Forum King

Maar je mag me best uitleggen wat er leuk aan is om mensen jarenlang de indruk te geven dat het een echte sport is, terwijl het dat dus helemaal niet is. Dat is dus hetzelfde als Sinterklaas.

....... Crying

Nee hoewel ik je mening volledig onderschrijf Quint, vind ik niet dat je zo constant door moet gaan met negatief zijn. Laat dit inderdaad een topic voor de fans zijn.
offline Randy
05 juni 2011 11:15 | #701371
Forum Legend
@ Quint: In de eerste plaats ben ik niet van plan om nog langer discussies te voeren, wanneer je in iedere reactie stelt dat mijn argumenten bullshit zijn en er vervolgens niet op ingaat of dat ik onvolwassen reageer.

Het slaat op het feit dat WWE in het algemeen veel haters heeft, omdat juist zoveel mensen het doorhebben dat het nep is en ze daarom de fans een stel weirdo's vinden.

De WWE heeft inderdaad veel haters, maar niet meer dan andere sporten/vormen van entertainment. Zoals aangegeven is het nu eenmaal zo dat Hollanders typisch Amerikaanse taferelen graag afzeiken. Het maakt ze niet uit wat er nep of echt en waar of niet waar is. En dat geldt ook voor jou.

WWE is als Sinterklaas.

En nu komen we alweer bij het punt aan dat ik jou een lesje WWE moet geven. Er wordt helemaal niet gedaan alsof het echt is. Het is volgens de organisatie 'sports entertainment'. Tijdens iedere show komen er filmpjes voorbij waarin het kijkers wordt verboden dit na te doen, omdat de wrestlers ervaren, getrainde atleten/stuntmannen zijn. Dat er zoveel mensen zijn die ondanks dat niet weten dat het scripted is, geeft goed aan hoe echt alles eruit ziet. Het is dan ook feitelijk niet 'lomp nep', iets wat ik nu al meerdere malen heb beargumenteerd. De fysieke inspanning is echt, het competitieve is echt, zelfs het bloed is echt ffs!

Overigens slaat het nergens op om met honderd comments een punt te willen maken over een tak van de entertainmentindustrie waar honderdduizenden, misschien wel miljoenen mensen naar kijken en positief over zijn. Stellen dat al die mensen 'weirdo's' zijn... Leg mij eens uit waarom die honderd haters geen weirdo's zijn. Omdat jij het met hun eens bent?

Laat dit inderdaad een topic voor de fans zijn.

Juist, want zoals wederom eerder gezegd en genegeerd, is deze discussie nutteloos. Zeggen dat je er zelf niets aan vind, oke. Maar iedereen die het wel gaaf vindt een weirdo noemen, omdat je niet kunt begrijpen dat er mensen zijn met andere interesses, is naar mijn mening vrij kansloos.
Laatst bewerkt: 05 juni 2011 11:16