ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ R.I.P. Steve Jobs

offline Quint
06 oktober 2011 01:53 | #707369
Ik ben Batman
Mede-oprichter en oud-CEO van Apple, Steve Jobs, is overleden aan de gevolgen van kanker. Hij is 56 jaar geworden. Apple's officiële statement:

Apple has lost a visionary and creative genius, and the world has lost an amazing human being. Those of us who have been fortunate enough to know and work with Steve have lost a dear friend and inspiring mentor. Steve leaves the company that only he could have built, and his spirit will forever be the foundation of Apple.

Bron: http://www.apple.com/stevejobs/

De wereld is naar mijn idee daadwerkelijk een genie armer. Ik begon steeds meer begrip en waardering te krijgen voor de man zijn visie, maar helaas heeft hij deze niet voort mogen zetten. Rest in peace.
offline Benjamin
06 oktober 2011 09:13 | #707371
Forum Legend
Dit is echt heel erg triest. Apple staat altijd bekend om dingen te ontwerpen en te bedenken vanuit het oog van de consument en dat is wel eens wat anders tussen alle bedrijven die alleen vanuit hun eigen standpunt kijken. Steve was mede verantwoordelijk voor deze visie van Apple en maakt hem daardoor alleen al een groot man. Hij heeft de ene briljante quote na de andere en denkt echt anders dan veel andere CEO's. Ik had ook het idee dat hij dichter bij het publiek stond dan andere CEO's.

Het is ook erg zonde dat hij zijn laatste projecten (iOS 5, iPhone 4S (wordt nu ook al de iPhone 4Steve genoemd) en iCloud) niet meer publiekelijk ziet verschijnen. Vooral die laatste was echt zijn kindje. Apple heeft zelfs voor mensen die dat willen, een speciaal emailadres geopend waar iedereen condoleances naar toe kan sturen: rememberingsteve@apple.com. Hieronder nog een mooi filmpje over Steve.

Ik vond dit ook nog wel een typische foto. Het kan natuurlijk zijn dat de stoel gewoon is van degene die op dat moment aan het spreken is, maar men denkt dat deze stoel expres leeg gelaten is en zo vaak in beeld kwam. Dit was afgelopen dinsdag tijdens de presentatie van de iPhone 4S.

BsIoS-e1317875189263
Laatst bewerkt: 06 oktober 2011 10:08
offline Michiel
06 oktober 2011 10:27 | #707372
The Eye in the Sky
Het is enorm knap wat de man heeft gedaan. Een garagebedrijf opstarten, na ruzie weggaan, het door laten modderen, weer terugkomen en er het meest waardevolle bedrijf ter wereld van maken.

Wat ik verder ook van het verdien-model van Apple vind, respect. Voor sommigen onder ons is Steve Jobbs echter de nieuwe profeet, zó ver wil ik ook weer niet gaan. Omnomnom
offline PirateBunny
06 oktober 2011 11:13 | #707373
Junior Member
Ik werd net wakker en ik hoorde het nieuws al meteen. Ik heb zelf helemala niks van Apple (verkoop het alleen @ iCentre Razz ) maar wel jammer om te horen.

R.I.P
offline Marcel
06 oktober 2011 11:36 | #707377
Return of the King
Droevig nieuws, de wereld is een visionair kwijt. Steve's visie heeft ons zoveel opgeleverd qua technologie en software. Hij was met al zijn producten minstens 12 stappen verder dan de concurrenten en vergeet ook Pixar niet.
offline Sjakmachien
06 oktober 2011 17:14 | #707380
Forum Hero
Niks dan respect voor de man.
offline Ruben
06 oktober 2011 18:07 | #707381
Emperor
Zo zouden er meer CEO's moeten zijn, of zelfs mensen in het algemeen! Hij heeft veel goeds gedaan in zijn leven, dus ik denk dat hij met een gerust hart is mogen sterven.

Ik vraag me af hoe Apple zijn innovatieve ideeën gaat vinden, nu de grote inspiratiebron er niet meer is... Al verbleekt dat tot niets tot wat hij in zijn hele leven heeft verwezenlijkt.
offline Zapp-x
06 oktober 2011 19:02 | #707382
Forum Myth
Een enorm gemis voor de wereld. Behalve zijn uitvindingen, kon hij ook nog heel goed mensen inspireren en aan het denken zetten. Mocht je het nog niet gezien hebben, kijk dan in elk geval deze video. Dit heeft mij in elk geval een aantal jaar geleden behoorlijk geraakt.

Bedankt Steve!
Laatst bewerkt: 06 oktober 2011 19:12
offline skull kid
06 oktober 2011 20:41 | #707387
Forum King
R.I.P.
kep niks met apple maar toch, ik ben niet oneervol tegenover Steve.
alleen snap ik niet dat mensen hier zo'n groot iets van maken als 1 man sterft terwijl er elke 4 seconden iemand aan verhongering sterft...
en mensen vergeet niet dat Steve aan P.C. gestorven is.
offline jochem
06 oktober 2011 20:53 | #707392
Forum Hero
R.I.P.
alleen snap ik niet dat mensen hier zo'n groot iets van maken als 1 man sterft terwijl er elke 4 seconden iemand aan verhongering sterft...

Die mensen die aan verhongering sterven hebben niet zoveel betekend als hem...
offline skull kid
06 oktober 2011 21:31 | #707394
Forum King
R.I.P.

SO WhAT?
a live is a live just like Steves
offline Marcel
06 oktober 2011 22:04 | #707396
Return of the King
R.I.P.

SO WhAT?

Als Steve Jobs de home computer niet mainstream maakte dan had jij die post niet kunnen maken.

Steve Jobs had namelijk iets dat in de IT business weinig voorkomt, charisma en aanzien.

tDiDUl
Laatst bewerkt: 06 oktober 2011 22:08
offline skull kid
06 oktober 2011 22:11 | #707398
Forum King
R.I.P.

SO WhAT?

Als Steve Jobs de home computer niet mainstream maakte dan had jij die post niet kunnen maken.

Steve Jobs had namelijk iets dat in de IT business weinig voorkomt, charisma en aanzien.

Dan had ik um niet gemaakt...
dat maakt mij niet echt uit kep me er ook nooit in verdiept en ga dat dan ook niet doen.dus wat Steve Jobs allemaal heeft gedaan heb ik niks van gemerkt, dus kan het mij ook niet zoveel schelen.
offline Marcel
06 oktober 2011 22:20 | #707400
Return of the King
R.I.P.

SO WhAT?

dat maakt mij niet echt uit kep me er ook nooit in verdiept en ga dat dan ook niet doen.dus wat Steve Jobs allemaal heeft gedaan heb ik niks van gemerkt, dus kan het mij ook niet zoveel schelen.

Hoe luister je naar muziek, heb je Toy Story gezien, wat voor een telefoon heb je, gebruik je een muis? Denk je is in, een computer zonder muis, zonder Jobs had de muis niet verder gekomen dan een paar bekrompen mannen in grijze pakken die niets in dat idee zagen en de uitvinder de deur wezen. Het is waar dat Steve niets alles zelf heeft uigevonden. Iedereen had iTunes kunnen maken, iedereen had een computer voor de gewone man kunnen maken, iedereen had een animatiestudio kunnen kopen en uitbreiden, iedereen had van de telefoon een alles in 1 apparaat kunnen maken, maar niemand deed het of zag er brood in maar Steve wel en dat is het grote verschil en maakt hem een visionair.

Hetzelfde geldt voor Bill Gates iets simpels als een document typen met Word heb je aan hem te danken. Je baas die in Excel de uren bijhoudt. De computer heeft sinds de jaren 80 dankzij Steve Jobs en Bill Gates de wereld over genomen.

Uiteraard is het erg als er ergens iemand dood gaat van de honger of een ziekte, maar je kunt niet beweren dat Steve Jobs geen invloed heeft gehad in je leven. Hij is/was samen met Bill Gates de Einstein of Pythagoras van onze tijd. Zelfs indirect hebben Apple en Microsoft veel invloed gehad op je leven.
offline Bas
06 oktober 2011 23:49 | #707402
Slash
CEO van een marktleider in applicatieontwikkeling. Hij kreeg de wereld aan de IPod, de IPhone, IPad en Macbook. Hoe hij het gedaan heeft weet ik niet, maar hij heeft de top bereikt. respect.
offline Quint
07 oktober 2011 00:00 | #707403
Ik ben Batman
skull kid speelt overduidelijk de advocaat van de duivel of hij is gewoon te jong om het te snappen.

De maatschappelijke impact van iemands dood is zelfs vastgelegd in de wet in geval van moord met betrekking tot de strafbepaling van de dader. Nu gaat het natuurlijk niet om moord, maar het geeft wel duidelijk aan dat het psychologisch wel degelijk een rol speelt om 'wie' het gaat. Steve Jobs had een gigantische impact op onze maatschappij en het is daarom totaal niet vreemd dat veel mensen geschokt reageren.

Dat is bij lange na niet de enige reden, maar hopelijk is het skull kid zo in ieder geval een béétje duidelijk. Dat je er zelf niets mee had, prima, maar google zijn naam en je snapt dat andere mensen dat waarschijnlijk wel hadden.
offline Benjamin
07 oktober 2011 08:13 | #707409
Forum Legend
R.I.P.

SO WhAT?

Hoe luister je naar muziek, heb je Toy Story gezien, wat voor een telefoon heb je, gebruik je een muis? Denk je is in, een computer zonder muis, zonder Jobs had de muis niet verder gekomen dan een paar bekrompen mannen in grijze pakken die niets in dat idee zagen en de uitvinder de deur wezen. Het is waar dat Steve niets alles zelf heeft uigevonden. Iedereen had iTunes kunnen maken, iedereen had een computer voor de gewone man kunnen maken, iedereen had een animatiestudio kunnen kopen en uitbreiden, iedereen had van de telefoon een alles in 1 apparaat kunnen maken, maar niemand deed het of zag er brood in maar Steve wel en dat is het grote verschil en maakt hem een visionair.

Hetzelfde geldt voor Bill Gates iets simpels als een document typen met Word heb je aan hem te danken. Je baas die in Excel de uren bijhoudt. De computer heeft sinds de jaren 80 dankzij Steve Jobs en Bill Gates de wereld over genomen.

Uiteraard is het erg als er ergens iemand dood gaat van de honger of een ziekte, maar je kunt niet beweren dat Steve Jobs geen invloed heeft gehad in je leven. Hij is/was samen met Bill Gates de Einstein of Pythagoras van onze tijd. Zelfs indirect hebben Apple en Microsoft veel invloed gehad op je leven.

Apple wil anders maar al te graag af van de muis en dat iedereen een trackpad gaat gebruiken Yummy .

Hoe dan ook, Steve Jobs was natuurlijk ook een publiek figuur. Het sterven van een publiek figuur heeft per definitie al een bredere impact op meer mensen dan de dood van een onbekend persoon. En het is natuurlijk heel naïef gedacht om te zeggen dat je niets gemerkt hebt van wat Steve Jobs gedaan heeft en dat het je daardoor niets kan schelen. Dat is praktisch hetzelfde als dat je zou zeggen dat je niets gemerkt hebt van wat Edison (de gloeilamp) of de Gebroeders Wright (eerste gemotoriseerde vliegtuig) gemaakt hebben. Niet dat ik per se Steve Jobs gelijk wil stellen aan deze personen, maar je begrijpt m'n punt.
Laatst bewerkt: 07 oktober 2011 08:14
offline Jerone
07 oktober 2011 10:38 | #707410
Forum God
R.I.P.

SO WhAT?

Apple wil anders maar al te graag af van de muis en dat iedereen een trackpad gaat gebruiken Yummy .

Nu heb je het over 'de muis' als hardware. Zelfs al gebruik je een trackpad, dan klik je nog steeds dingen aan op je scherm door middel van een muis. Voordat Apple met dit idee kwam, moest je alle commando's nog intypen, wat natuurlijk redelijk lastig is voor de gewone mens.
Laatst bewerkt: 07 oktober 2011 10:38
offline Michiel
07 oktober 2011 10:53 | #707411
The Eye in the Sky
Inderdaad, door de muis werd de graphical user interface geïntroduceerd. Daarvoor was het gewoon een droog programma met commando's. Heeft aardig wat impact gehad naast dat wijzertje op je scherm.
offline Marcel
07 oktober 2011 11:08 | #707413
Return of the King
Zoek maar eens naar Pirates of Silicon Valley een leuke docufilm over Jobs, Gates en Balmer en hoe Microsoft en Apple geformeerd zijn en hoe Bill Gates uiteindelijk Jobs te slim af was.

Als je alleen Apple en Microsoft als gigantische bedrijven kent dan is het echt een eye-opener.
offline Mink
07 oktober 2011 13:43 | #707415
Darkman
Respect. Vele mensen kunnen nog wat leren van deze wijze man.
offline waliwal
08 oktober 2011 09:23 | #707449
Routinier
R.I.P.

SO WhAT?

tDiDUl

Computers werden mainsteam door de heer Bill Gates.
Steve was degene die het mobiel maakte.

Respect voor hem, ookal heeft hij de gameindustrie geruineerd
offline Bas
08 oktober 2011 11:55 | #707450
Slash
Ik heb nog wel eens zo'n spelletje gespeeld met zo'n politieagent. Dan moest je idd alle commando's intikken. Waardeloos, want dat lukte meestal niet op het moment dat je actie moest ondernemen. De muis cq aanwijzer was revolutionair.
offline Zapp-x
08 oktober 2011 13:36 | #707452
Forum Myth
Klein beetje offtopic. Maar de Muis is als eerste gebruikt door Xerox, die hadden ook als eerste een GUI op hun Xerox Alto.

Grootste uitvinding van Steve is wat mij betreft iOS. Dankzij zijn iPhone zitten we niet meer te kloten met een stylus bij een telefoon. Wat een verschil is mijn HTC Desire, vergeleken met mijn vorige telefoon. De HTC Diamond.
Laatst bewerkt: 08 oktober 2011 14:18
offline Masterswordish
08 oktober 2011 17:48 | #707461
Forum Myth
Okee, klaar met hemelen. Deze zelfde meneer heeft zijn werknemers in China tot een zelfmoordgolf doen aanzetten waarna ze een loonsverhoging van 300% kregen.