ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ Kaddafi is dood

offline Bas
20 oktober 2011 16:05 | #707799
Slash
MUAMMAR KADDAFI GEDOOD
Laatste update: 20 oktober 2011 15:53 info
AMSTERDAM - De Libische oud-dictator Muammar Kaddafi is donderdag gevangengenomen en vervolgens overleden aan zijn verwondingen. Dat heeft de Libische minister van Informatie Mahmoud Shammam bevestigd.
AFP

De kolonel stierf bij een aanval door strijders van de Nationale Overgangsraad, stelde deze minister. Abdel Majid Mlegta, een hoge militaire functionaris van de NTC, zegt dat Kaddafi bij zijn arrestatie in Sirte in zijn hoofd en benen is geschoten. Dat meldt de Arabische nieuwszender al-Jazeera.

De NAVO heeft de berichten nog niet bevestigd. NTC-leider Mustafa Jalil geeft later op de dag een toespraak.

Ook zijn de stoffelijke resten van Kaddafi's zoon Mutassim en van voormalig defensieminister Abu Bakr Yunis donderdag aangetroffen in de stad Sirte. Dat heeft een woordvoerder van de Overgangsraad gemeld.

In de grond

Ex-dictator Kaddafi is donderdag aangetroffen in een gat in de grond in Sirte. Dat meldt de Britse omroep BBC op basis van een gesprek met de strijder van de Nationale Overgangsraad die Kaddafi zou hebben gevonden.

De NTC-strijder Mohammed, een twintiger, zei dat Kaddafi smeekte: ''Niet schieten''. De kameraden van Mohammed tilden de strijder op hun schouders en zongen Allah Akbar (God is de Grootste). Anderen losten vreugdeschoten.

Mohammed toonde de BBC-verslaggever trots een gouden pistool, dat hij naar eigen zeggen van Kaddafi had afgepakt.

De nieuwe machthebbers in Libië hebben het stoffelijk overschot van Kaddafi overgebracht naar de westelijke stad Misurata. Het lijk zal later worden getoond aan media, meldt al-Arabiya.

Na de eerste berichten over de arrestatie van Kaddafi braken op diverse plekken in Libië feesten los. In Sirte lopen NTC-strijders juichend over straat en lossen vreugdeschoten in de lucht.

Bron: Nu.nl
offline Michiel
20 oktober 2011 16:12 | #707800
The Eye in the Sky
Tja, er zullen weinig mensen zijn die rouwig zijn om z'n dood, maar ik maak me eerder zorgen over de toekomst van dat land.

Zodra de mensen er achter komen dat alle problemen niet in één keer opgelost zijn met de dood en verdrijving van het regime Kaddafi, gaan ze een oplossing zoeken waar ze die normaal ook al zoeken; het geloof. Dat zie je gebeuren in Egypte en Tunesië waar een dergelijke revolutie plaats heeft gevonden.

En dat biedt weer plaats voor terroristjes, terwijl de Libiërs bovenop een berg zwart goud zitten. Ik hoop dat ze er voor kiezen om een seculiere rechtsstaat op te richten, maar aangezien het land nu totaal nul orde heeft en er een machtsvacuüm ontstaat zie je vaak slechts één geordende partij opstaan; die van het geloof.
offline Sjakmachien
20 oktober 2011 17:58 | #707810
Forum Hero
"Ex-dictator Kaddafi is donderdag aangetroffen in een gat in de grond in Sirte."

Ghehe xD
Ik heb het vandaag op school gehoord ja, dood van Kadaffi.

Interessant dat dit lijk wel wordt getoond en die van Bin Laden toen niet echt.
offline Jack the Flipperkast
20 oktober 2011 19:15 | #707814
Forum King

Interessant dat dit lijk wel wordt getoond en die van Bin Laden toen niet echt.

Tsja de strijders die hem te pakken hebben gekregen zijn niet echt te vergelijken met de speciale commando's van de VS die de missie toen hebben uitgevoerd.

Ik heb net een filmpje op nu.nl gezien en ik vindhet gruwelijk om de laatste beelden waarop hij nog leeft te zien. Hij weet dat hij gaat sterven en die gillende strijders met geweren om hem heen........

......en ze willen een democratisch land worden Denial . Hoewel ik snap dat ze hem willen vermoorden hadden ze hem beter naar Den Haag kunnen sturen.
offline offensive
20 oktober 2011 19:22 | #707815
Forum Hero
Ja en nu?

Kaddafi dood
Bin laden dood
Saddam dood

De volgende gek is allang geboren.
offline Bas
22 oktober 2011 11:18 | #707853
Slash
Sirië is next. En als we nu doorgaan met het geven van hulp aan die arrogante, weigerende grieken is het feest helemaal compleet.
offline Michiel
22 oktober 2011 15:50 | #707856
The Eye in the Sky
Sirië is next. En als we nu doorgaan met het geven van hulp aan die arrogante, weigerende grieken is het feest helemaal compleet.

Welk feest is dan compleet?
offline Masterswordish
22 oktober 2011 17:40 | #707860
Forum Myth
Ja, ik kon de link ook niet helemaal leggen.
offline Bas
31 oktober 2011 11:39 | #708138
Slash
het feest dat de wereld naar de klote aan het gaan is, was een sarcastische opmerking etc etc...