ForumGamesOverige platformen ‹ Xbox One

offline Michiel
25 december 2011 14:24 | #710748
The Eye in the Sky
xbox-720

Het ziet er naar uit dat we ons vanaf 10 januari op de nieuwe generatie spelcomputers kunnen gaan richten. Alhoewel Sony waarschijnlijk de meeste moeite gaat krijgen om met Microsoft en Nintendo mee te kunnen, zal eind volgend jaar (??) de next-gen oorlog weer los gaan barsten.

En natuurlijk komt ook Microsoft met een nieuwe console. Verschillende geruchten maken melding van een ARM-gebaseerd systeem, wat gezien de ontwikkelingen van Qualcomm en nVidia niet eens zo heel gek is. De chips zijn relatief goedkoop, érg zuinig en in combinatie met een cloud-service krijg je de machine dan bij 2 pakjes boter. Want naast een setje controllers, een processor en een grafische chip heb je dan alleen nog wat werkgeheugen en een moederbord nodig, waar je een optische drive en hard-disk achterwege kan laten.

Persoonlijk zie ik het liefst zo snel mogelijk een nieuwe generatie krachtpatsers op de markt komen. Vergelijk ik het met mijn pc dan worden de games achterhaald en limiteert de hardware de innovatie en vooruitgang.

Wat denken jullie? Doet het bedrijf uit Redmond komende CES een nieuwe console uit de doeken of moeten we wachten tot de E3? En wat zijn de verwachtingen? Enorme grafische vooruitgang, een focus op Kinect, een kostendrukkend product (ARM + cloud)?
Laatst bewerkt: 21 mei 2013 19:38
offline Gohma
25 december 2011 16:18 | #710751
Emperor
een simpele naam zie ik ach heeft de WiiU ook Hahaha
offline Masterswordish
25 december 2011 16:36 | #710752
Forum Myth
een simpele naam zie ik ach heeft de WiiU ook Hahaha

Dit is niet eens een werktitel, maar die is belachelijk(Loop of zo toch?). Maar goed, ik lees me nooit in in dit soort zaken, dus ik kan hier weinig zinnigs over zeggen, behalve dan dat Microsofts console mij niet boeit. De exclusives trekken mij totaal niet en ik vermaak me voorlopig prima (en dat zal nog wel even doorgaan, verwacht ik zo) op mijn PS3.
offline Arno
25 december 2011 17:55 | #710753
Forum Junk
Ik zie het wel, koop ze toch niet bij launch.
offline Marcel
25 december 2011 18:50 | #710756
Return of the King
De codename van de volgende Xbox is waarschijnlijk Xbox Ten. Volgens Microsoft Watcher Paul Thurott komt de Xbox Ten in 2012. Microsoft gaat in 2012 een integratie strategie uitrollen die zijn gelijke niet kent, waarbij de Windows 8 kernel en App Store gaan draaien op PC,tablets, smartphones en de nieuwe Xbox om cross-play tussen al die platforms mogelijk te maken.

De specificaties zijn het grootste vraagteken. Eerder waren er geruchten over een dubbele GPU en een zes core CPU, maar een Xbox die draait op de AMD Bulldozer is ook al voorbij gekomen. Meest logischerwijs is te concluderen dat AMD de GPU gaat leveren en IBM de CPU. De AMD GPU zal dan gebaseerd zijn op de HD7000-series 28nm Graphics Core Next van AMD.

Wat games betreft is er behoorlijk veel in ontwikkeling. Ryse is nu een next-gen game geworden. Ruffian(Crackdown 2 dev.) werkt aan een game met de CryEngine 3, MGS Vancouver heeft een Kinect project naar de Xbox Ten verplaatst, Fable 4 is een next-gen titel en Rare heeft afgelopen jaar een nieuwe engine gebouwd voor next-gen development met DirectX 11 technologie. Dan zijn er nog talloze satteliet studios zoals PlayGround Games(Forza World) die aan projecten werken. Een grote push zal ook Assassins Creed 3 worden, de game draait op een nieuwe engine. Square Enix en Konami werken ook aan nieuwe engines, maar de kans is klein dat ze op tijd klaar zijn voor de launch. Het enige grote verwarrende element in Microsoft's strategie is Halo 4 die volgens hen nog gewoon uitkomt op de Xbox 360.

Aan de andere kant is het wat mij betreft wel duidelijk dat Microsoft zich nu volledig op next-gen richt. We hebben de afgelopen jaren talloze nieuwe studios zien openen(MGS Soho, MGS London, MGS Vancouver, MGS Victoria, MGS Family, MGS Seattle, PlayGround Games) die allemaal nog geen enkele game hebben uitgebracht.
offline Quint
25 december 2011 19:49 | #710757
Ik ben Batman
Ik vind het allemaal leuk en spannend als game-liefhebber! De Xbox 360 is wat mij betreft een topapparaat met zeer toffe games en ik ben dan ook erg benieuwd met wat ze komen. Ik lees er echter niet te veel over; ik koop het waarschijnlijk toch wel Yummy .
offline Guybrush
26 december 2011 16:01 | #710769
Forum Myth
Het enige grote verwarrende element in Microsoft's strategie is Halo 4 die volgens hen nog gewoon uitkomt op de Xbox 360.

Dat is precies de rede waarom ik denk dat de nieuwe Xbox echt niet gaat uitkomen volgend jaar.

Microsoft zou nooit een nieuwe Halo uitbrengen voor de 360, tegelijkertijd met de release van een nieuw systeem. Dat is wat mij betreft absoluut ondenkbaar. Halo is de enige flagship titel die Microsoft heeft. En vergeet niet dat voor de 360 dit jaar gewoon een recordjaar in sales was.

Het logische gevolg lijkt mij:

mid 2012 - E3 aankondiging/teaser nieuw systeem
eind 2012 - Laatste grote Xbox 360 push met Halo 4
mid 2013 - E3 grote introductie nieuw systeem
eind 2013 - Launch nieuw systeem

Als ze het systeem in 2012 willen uitbrengen moeten ze tijdens de CES al groots uitpakken. Gelijk aankodigen dat Halo 4 toch op de nieuwe console zal uitkomen. Gelijk al een aantal games laten zien. Ik zie het niet gebeuren omdat dat zou betekenen dat Microsoft dit niet goed heeft kunnen plannen.

Maar goed, ik ben benieuwd. De geruchten aangaande de PS4 en de Xbox720 die ik voorbij heb zien komen zijn redelijk vernieuwend. Ik hoop dat ze allebei met iets totaal anders komen.
Laatst bewerkt: 26 december 2011 16:02
offline Captain-Retardo
26 december 2011 19:11 | #710770
Forum God
Ik hoop dat het nog iets langer duurt. Ik heb nog genoeg plezier van mijn huidige Xbox. Ik heb liever een jaar extra met krachtigere hardware oid.
offline Zmaster
28 december 2011 15:32 | #710875
Knight
Hopelijk wat meer aandacht voor intelligentie ipv grafische verbetering.
offline Michiel
28 december 2011 17:48 | #710884
The Eye in the Sky

Que?
offline Marcel
07 januari 2012 00:11 | #711310
Return of the King
Xbox 720, PS4 en Wii U zijn te vinden op de E3 van 2012 volgens MCV(magazine voor de UK games-industry). Heb gisteren weer van een bron te horen gekregen dat de nextgen Xbox op de planning staat voor de kerst. De mogelijke CES reveal op 9 januari lijkt ook steeds meer bijval te krijgen.

Wat betreft games is het allemaal nog een beetje onduidelijk. Ubisoft Montreal, Ubisoft Toronto en Visceral Games hebben sowieso next-gen games in productie, maar de eerste titels lijken toch multiplatform releases te gaan worden, zoals Need for Speed van Criterion. Doom 4 wordt ook getipt als next-gen titel samen met Splinter Cell 6.

Het wordt een behoorlijk chaotische race. Microsoft wil Nintendo geen voorsprong geven en heeft alle interne ontwikkeling al omgezet naar DirectX 11 en de Windows 8 Metro Style Apps. Sony wil niet achterblijven op Microsoft en heeft schijnbaar de PlayStation 4 meer prioriteit gegeven. Microsoft, Nintendo en Sony dachten ieder de concurrentie te slim af te zijn.

Nog een mooie herrinering aan CES 2001:
uz6Vt

Voor iedereen die zijn E3 reis nog moet plannen doet zich een nieuw probleem aan. De Amerikaanse gamejournalisten doen alsof hun neus bloed en ze van niets weten, maar die lui zijn allemaal onder NDA. Alle hotels in Los Angeles zijn afgelopen week nagenoeg volgeboekt voor de aankomende E3.
Laatst bewerkt: 07 januari 2012 00:16
offline Quint
07 januari 2012 01:37 | #711311
Ik ben Batman
Leuk verhaal Marcel en er zal best iets van waar zijn, maar ik geloof er weinig van. Zojuist bijvoorbeeld even het hotel gecheckt waar ik in 2010 zat: geen probleem om te boeken hoor.

Dat Sony en Microsoft een teaser of iets op de E3 zullen tonen, geloof ik best. Een snelle release na de E3 lijkt me echter onwaarschijnlijk. Of Microsoft moet de opvolger op de CES al aankondigen; dat zullen we binnenkort zien ;].
offline Masterswordish
07 januari 2012 02:29 | #711313
Forum Myth

Que?

Ehm, AI>Graphics?
offline Captain-Retardo
07 januari 2012 15:27 | #711350
Forum God
De Xbox 360 werd aangekondigd tijdens een show op MTV. Ik weet nog goed dat ik helemaal zenuwachtig zat te wachten tot het eindelijk begon. Ik was toen ook na afloop zwaar teleurgesteld Hahaha .

Het valt mij trouwens op dat gaming nu echt een stuk meer mainstream is geworden. Veel mensen denken nu echt duh, dat is al een paar jaar zo. Maar ik bedoel meer dat mensen het ook echt meer volgen en shit. Vroeger was ik vaak de enige in mijn vriendengroep die zo nerd was om elk dingetje over bijna elke grote game te weten die uit zou komen. Dat was tot en met een paar jaar terug aan de gang. Nu komen er vrienden gewoon naar me toe om te zeggen dat de nieuwe Xbox dit jaar uitkomt. Ik zeg wel vaak dat ze niet alles wat ze lezen gelijk als een feit gezien moet worden, aangezien ik zelf nog niet echt de volle vetrouwen heb dat die opvolger daadwerkelijk dit jaar uitkomt. Sommige uit mijn vriendengroep zijn in tegenstelling tot mij wel blij met een nieuwe Xbox, aangezien ze de huidige Xbox zat zijn. Ik kan mij daar niet echt iets van voorstellen maar goed, ieder zijn ding.

Vaak meng ik mij overigens nog geeneens in discussies met dat soort mensen. Geen zin om hun uit hun droomwereldje te helpen en hele discussies te voeren over dingen waarvan ik weet dat het bullshit is maar ze toch niet kan overtuigen.
Laatst bewerkt: 07 januari 2012 15:28
offline Michiel
08 januari 2012 13:56 | #711405
The Eye in the Sky
Leuk verhaal Marcel en er zal best iets van waar zijn, maar ik geloof er weinig van. Zojuist bijvoorbeeld even het hotel gecheckt waar ik in 2010 zat: geen probleem om te boeken hoor.

Dat Sony en Microsoft een teaser of iets op de E3 zullen tonen, geloof ik best. Een snelle release na de E3 lijkt me echter onwaarschijnlijk. Of Microsoft moet de opvolger op de CES al aankondigen; dat zullen we binnenkort zien ;].

Maar waar baseer jij dat dan weer op? Als Microsoft dat apparaat op de E3 laat zien dan zie ik niet in waarom een release bij kerst niet mogelijk is. Weird

Ehm, AI>Graphics?

Ja dat snap ik, maar Zmaster stelt het alsof het een het ander uitsluit. Met extra rekenkracht komt meer ruimte voor AI maar ook voor mooiere plaatjes. Alleen maar goed toch?
offline Quint
08 januari 2012 19:18 | #711423
Ik ben Batman

Maar waar baseer jij dat dan weer op? Als Microsoft dat apparaat op de E3 laat zien dan zie ik niet in waarom een release bij kerst niet mogelijk is. Weird

Omdat dat qua marketing een veel te korte tijd is en ook totaal niet bij Microsoft past.
offline Jerone
08 januari 2012 19:31 | #711424
Forum God
Apple zorgt er bij bijvoorbeeld iPads toch ook voor dat ze een maand na de keynote al in de winkels liggen? Of zeg ik nu iets heel doms?
offline Marcel
08 januari 2012 20:05 | #711428
Return of the King

Omdat dat qua marketing een veel te korte tijd is en ook totaal niet bij Microsoft past.

Xbox 360 lag ongeveer 6 maanden na de aankondiging in de winkels.
offline Benjamin
08 januari 2012 20:30 | #711430
Forum Legend
Apple zorgt er bij bijvoorbeeld iPads toch ook voor dat ze een maand na de keynote al in de winkels liggen? Of zeg ik nu iets heel doms?

Sterker nog, de iPad 2 lag 9 dagen na de aankondiging al in de (Amerikaanse) winkels en in minder dan vier weken zo goed als wereldwijd. De iPhone 4S was ook al binnen 10 dagen na de aankondiging in meerdere landen wereldwijd verkrijgbaar. Ik denk ook dat tijden waarin een spelcomputer, handheld, smartphone of tablet ver voor de release al aangekondigd worden, achter ons ligt.

Nu is een spelcomputer of een handheld natuurlijk wel wat anders dan een telefoon of tablet (het ontwikkelen kost veel meer tijd, ook van de games natuurlijk), maar ik denk dat je in de toekomst steeds vaker gaat zien dat systemen op kortere termijnen na de aankondiging gereleased gaan worden dan voorheen.
Laatst bewerkt: 08 januari 2012 20:33
offline JayKwon
08 januari 2012 20:39 | #711431
Forum Legend
Mehh, van mij mag de xbox 720 nog een hele poos duren. Ik kan nog zeker 2 jaar mee met mijn 360. Nog genoeg top games te spelen. Bovendien vind ik de mooiste PC games die ik op vol draai (witcher 2, batman, metro, battlefield 3, skyrim) echt geen nieuwe generatie waardig, daar hoeven ze voor mij geen nieuwe console voor te bouwen.
offline Michiel
08 januari 2012 21:10 | #711436
The Eye in the Sky
Het wordt voor bedrijven inderdaad juist steeds duidelijker dat je niet te lang moet wachten met de release na een aankondiging.

Microsoft 'eiste' dit bijvoorbeeld ook van Nokia toen die WP7 ging gebruiken voor haar telefoons. Duurde voorheen tot wel 6 maanden na aankondiging eer dat Nokia z'n topsegment-telefoons uitbracht. Kan niet meer.

Nee, ik zie het wel gebeuren; teaser op CES, aankondiging + hands-on op E3 en dan eind november in de winkels.

Maar we gaan het zien. Smile
offline Benjamin
08 januari 2012 21:16 | #711438
Forum Legend
Eigenlijk was het misschien ook wel beter als Nintendo de Wii U pas aankomende E3 voor het eerst zou tonen, met direct heel veel games zodat hij klaar lijkt voor een release dit najaar. Want veel hebben we vorig jaar niet echt gezien en heel indrukwekkend was dat ook allemaal niet. Maar ja, als Nintendo hem pas dit jaar had getoond, dan waren de aandeelhouders weer niet blij geweest. Enigszins terecht doordat Nintendo geen console meer heeft die in essentie nog wel een paar jaar mee kan en vervanging nu dus echt wel nodig is, in tegenstelling tot de Xbox 360 en PlayStation 3.

Hoe dan ook, ik zie het allemaal vanzelf wel verschijnen Yummy . Je hebt toch nauwelijks wat aan geruchten en speculaties.
Laatst bewerkt: 08 januari 2012 21:17
offline Quint
08 januari 2012 21:54 | #711446
Ik ben Batman
Okay, ik zat verkeerd. Misschien dat het dan toch gebeurt.
offline Guybrush
08 januari 2012 22:22 | #711447
Forum Myth
Je kunt een Xbox natuurlijk niet gaan vergelijken met een Ipad, of een telefoon.

Het probleem is dat je nieuwe systeem ook staat of valt met titels van andere partijen. Wil Microsoft het eerste jaar wat leuke titels kunnen laten zien op de nieuwe Xbox dan zullen ze toch developementkits en dergelijke een jaar van tevoren moeten verschepen, en zodra dit gebeurt liggen een hoop details gelijk op straat. Tot nu toe is er nog niets bekend over een nieuwe Xbox, dus het lijkt me sterk dat ze al in zo'n ver stadium zitten.

Ze kunnen het doen inderdaad, net als bij de Xbox 360: Tijdens de eerste maanden alleen maar gare games en een console die na een jaar massaal vervangen moet worden wegens slecht geteste hardware. Of dat een tweede keer gaat werken, ik denk het niet hoor.
offline Captain-Retardo
08 januari 2012 22:59 | #711449
Forum God
Eigenlijk was het misschien ook wel beter als Nintendo de Wii U pas aankomende E3 voor het eerst zou tonen, met direct heel veel games zodat hij klaar lijkt voor een release dit najaar.

Ik denk dat er dan een probleem zou zijn dat de niewe Xbox misschien ook voor het eerst getoond zou worden. Ik denk dat de meeste N-fans zich niet een 2e keer laten naaien met een technisch misbaksel. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de prijzen van beide. Komende E3 gaat echt leuk worden als de misschien technisch veel mindere Wiiu maar 50 euro scheelt van de nieuwe Xbox. Genoeg amusement dus komende tijd voor mij Hahaha .

En ik weet zeker dat Nintendo wel games had in toonbare staat afgelopen E3. Als dat niet zo zou zijn wordt de launch dit jaar echt erbarmelijk op de third party titels die bijna iedereen al gespeeld heeft op andere consoles na dan. Geen echte Nintendo game, is voor mij geen Wiiu tijdens de launch en ik heb sinds Gamecube bijna elke N-console tijdens de launch gekocht. Na verschrikkelijke 3DS launch let ik nu wel iets beter op.

Edit: En dat laatste gaat nog geeneens om de prijsdaling. Het gaat mij meer om de goede games. Ik had alleen Pilotwings, en die had ik na een dag al uitgespeeld. SF4 wou ik niet, want ik had de Xbox versie al.
Laatst bewerkt: 08 januari 2012 23:00