ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ Longboarden

offline Ruben
02 juni 2012 21:34 | #727949
Emperor
Hallo iedereen!

Er bestaan al topics over allerhande sporten, maar ik zou hier bij deze graag nog een sport aan toevoegen: longboarden!

Zoals de naam doet vermoeden, is het erg verwant met skateboarden, maar dan op een langer en meestal breder board. Ook zijn de wielen groter dan bij skateboarden, veel groter. Ook zijn de boards veel buigzamer. Dit alles resulteert in een veel soepelere en snellere ervaring dan bij skateboarden.

Er zijn verschillende soorten disciplines: cruisen, carven, dancen, sliden, downhill,... Er zijn enorm veel verschillende boards voor elke discipline, elk met hun specifieke kenmerken.

Voor meer informatie; het wereld wijde web barst van de info over deze toch wel erg vermakelijke sport!

Discussieer hier dus over je eigen longboard, ervaringen, meningen en ideeën! Smile

longboard

Ikzelf heb nog geen longboard, maar na het bij enkele vrienden te hebben uitgeprobeerd zou ik zéér graag ook beginnen longboarden! Ik ga waarschijnlijk een Loaded Dervish Sama kopen. Het is een redelijk duur board, maar het is echt één van de betere. Hij is gemaakt van bamboe en glasvezel en is erg buigbaar (als je er hard op springt dan raakt hij soms zelfs de grond).
offline Quint
12 juni 2012 16:18 | #728544
Ik ben Batman
Ik heb helemaal niks met longboarden en vindt het er maar raar uitzien als ik het op straat zie. Ik vind het een beetje skateboarden voor noobs.
offline Elm
12 juni 2012 16:26 | #728549
Forum Myth
Ik heb mij laten vertellen dat Longboarden meer voor reizen is
offline Quint
12 juni 2012 16:30 | #728551
Ik ben Batman
Ik zie net dat die The Dervish Sama €320 kost Hahaha .

Belachelijk zeg.
offline Ruben
14 juni 2012 20:05 | #728658
Emperor
Ik heb helemaal niks met longboarden en vindt het er maar raar uitzien als ik het op straat zie. Ik vind het een beetje skateboarden voor noobs.

Het is eigenlijk echt heel chill! Skateboarden heeft een ietwat slechtere reputatie en een ander type van mensen die het doen, over het algemeen. Longboarden is meer relaxed, en ideaal op een zonnige mooie dag!

Ik heb mij laten vertellen dat Longboarden meer voor reizen is

Het is inderdaad zeer geschikt om grote afstanden af te leggen, dankzij het comfort tijdens het rijden en de redelijk hoge snelheid.

Ik zie net dat die The Dervish Sama €320 kost Hahaha .

Belachelijk zeg.

320 euro is inderdaad best veel, maar ik heb hem dan toch vandaag besteld Yummy

Jij hebt ook wel ervaring met 'dure' producten die het beste bieden, ook al zijn ze wat overpriced (iPhone, Beats By Dr. Dre,...)

Ik geef liever wat meer geld dan dat ik een slechte koop doe en dan alsnog een nieuwe moet kopen Wink
offline Quint
14 juni 2012 20:07 | #728659
Ik ben Batman
Het punt is alleen dat ik mijn headset en mijn iPhone elke dag gebruik en dus elke dag kan genieten van 'het beste'. Zoiets als longboarden lijkt niet meer dan een tijdelijke hype.
offline wiijordends
14 juni 2012 20:26 | #728660
Emperor
Het punt is alleen dat ik mijn headset en mijn iPhone elke dag gebruik en dus elke dag kan genieten van 'het beste'. Zoiets als

Zo denk ik er ook over.

Hahaha ben blij dat ik het niet hoefde te vertellen, anders ben ik weer de zaag Hahaha

Ik zou ook geen duur board aanschaffen."longboarden lijkt niet meer dan een tijdelijke hype"

offline Ruben
14 juni 2012 20:44 | #728662
Emperor
Het punt is alleen dat ik mijn headset en mijn iPhone elke dag gebruik en dus elke dag kan genieten van 'het beste'. Zoiets als longboarden lijkt niet meer dan een tijdelijke hype.

Ik geloof zeer zeker dat je die spullen dagelijks gebruikt, ik zou ze zelf ook kopen moest ik er behoefte aan hebben (en geld over zou hebben Yummy ).

Maar een rage is het niet echt hoor. Het kent nu een opflakkering qua populariteit, maar daarom is het niet per se een hype. Skateboarden was ook ooit hipper dan nu, maar dat wil nog niet zeggen dat niemand het nog doet, integendeel zelfs.

Ik kan al voor mijzelf spreken en zeggen dat het een hobby is, een sport zelfs, die ik zo frequent mogelijk ga uitoefenen. En dan vind ik dat 320 euro meevalt voor een hobby.

Ik raad je aan om eens op zo'n longboard te staan, het is echt enorm leuk en zelfs verslavend! Smile
offline Masterswordish
14 juni 2012 22:58 | #728666
Forum Myth
Het is meer dat ik me van het type mens dat 'Longboart' wil distantiëren, dan dat ik het echt heel stom vind. Stomme hipsters.
Laatst bewerkt: 14 juni 2012 22:58
offline Quint
15 juni 2012 00:24 | #728668
Ik ben Batman

Ik geloof zeer zeker dat je die spullen dagelijks gebruikt, ik zou ze zelf ook kopen moest ik er behoefte aan hebben (en geld over zou hebben Yummy ).

Maar een rage is het niet echt hoor. Het kent nu een opflakkering qua populariteit, maar daarom is het niet per se een hype. Skateboarden was ook ooit hipper dan nu, maar dat wil nog niet zeggen dat niemand het nog doet, integendeel zelfs.

Ik kan al voor mijzelf spreken en zeggen dat het een hobby is, een sport zelfs, die ik zo frequent mogelijk ga uitoefenen. En dan vind ik dat 320 euro meevalt voor een hobby.

Ik raad je aan om eens op zo'n longboard te staan, het is echt enorm leuk en zelfs verslavend! Smile

Ik geloof prima dat het heel leuk is, maar zoals hierboven ook al is gezegd, lijkt het me vooral leuk wanneer het lekker weer is. Dat is het helaas niet zo vaak in de Benelux Yummy .

Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal dat je het een beetje moet zien als skeeleren. Ik vind het leuk om het één keer in de tien jaar te doen, maar je hebt ook mensen die het wekelijks doen en dan Bauers kopen van 200 euro. Als je inderdaad zo met je longboard om wil gaan, is het geen verkeerde aankoop.

Nu is het echter nog maar de vraag of je het leuk zult vinden om wekelijks op een longboard te stappen Yummy . Ik ben benieuwd!
Laatst bewerkt: 15 juni 2012 00:24
offline Ruben
15 juni 2012 11:40 | #728675
Emperor

Ik geloof prima dat het heel leuk is, maar zoals hierboven ook al is gezegd, lijkt het me vooral leuk wanneer het lekker weer is. Dat is het helaas niet zo vaak in de Benelux Yummy .

Ik begrijp in ieder geval uit je verhaal dat je het een beetje moet zien als skeeleren. Ik vind het leuk om het één keer in de tien jaar te doen, maar je hebt ook mensen die het wekelijks doen en dan Bauers kopen van 200 euro. Als je inderdaad zo met je longboard om wil gaan, is het geen verkeerde aankoop.

Nu is het echter nog maar de vraag of je het leuk zult vinden om wekelijks op een longboard te stappen Yummy . Ik ben benieuwd!

Bij mooi weer is het inderdaad ideaal, maar zolang het droog is, is er geen probleem Yummy Ik hoop dat het leuk blijft, maar daar twijfel ik niet aan Smile Ik kan niet wachten tot ze hem komen leveren (vanuit Nederland)!
Laatst bewerkt: 15 juni 2012 11:40
offline Ruben
19 juni 2012 15:42 | #728828
Emperor
Vandaag mijn longboard ontvangen, en het is écht fenomenaal! Very Happy Het is nog leuker dan verwacht! Ik heb er tijdens dit mooi weer een toertje mee gedaan door m'n woonplaats, en ik heb stukjes ontdekt die ik anders nooit zou hebben gezien, en geeft echt een kick!

IMG_13071

IMG_13041

IMG_13031

Alleen jammer van de wielertoeristen die als barbaren door de straten sprinten. Echt schandelijk. Ze hebben m'n grootmoeder al eens overhoop gereden, hopelijk doen ze dit niet met mij! Surprised
offline wiijordends
19 juni 2012 17:03 | #728830
Emperor

Alleen jammer van de wielertoeristen die als barbaren door de straten sprinten. Echt schandelijk. Ze hebben m'n grootmoeder al eens overhoop gereden, hopelijk doen ze dit niet met mij! Surprised

Het is erg met die wielerterroristen, ze hebben respect voor niks of niemand.

Onlangs had mijn paard er bijna eentje geplet. Ze staken voorbij lang rechts waar een muur stond. We reden net naar rechts op moment dat ze voorbij probeerden te steken. Wie steek er nu vlammend rechts voorbij, en dan nog bij een paard.
Laatst bewerkt: 19 juni 2012 17:03
offline beschuitrol
11 januari 2013 11:37 | #740912
Newbie
Mijn longboard ervaringen voordat ik werd aangereden door een motor
http://www.youtube.com/watch?v=r2JXfJmeFZY

Een van de vele videos van een geweldige sport(Dancing With The Stars is een door longboarders georganiseerd festival in zwolle)
offline beschuitrol
11 januari 2013 11:44 | #740913
Newbie
Kan ook een gevaarlijke sport zijn:
http://www.youtube.com/watch?v=f6JW-wRoNQg
eentje zijn zij helemaal open 3 knieen helemaal open en eentje moest ook nar het ziekenhuis om zijn kin te laten hecten dit alles van die val die je in het begin ziet!!
offline Quint
12 januari 2013 01:05 | #740934
Ik ben Batman
Welkom op ons forum Biertje? !

Let er op dat je geen dubbelposts maakt binnen 24 uur, want dit is niet toegestaan. Zie ook onze regels.
Laatst bewerkt: 12 januari 2013 01:05