ForumNintendoNintendo retro ‹ Wii leest geen discs meer

offline Gohma
18 november 2012 14:12 | #739212
Emperor
Sinds kort leest de Wii geen enkele disc meer, We zijn van plan om de gegevens die we kunnen opslaan op de sd te zetten als backup en het de rest op de WiiU over tezetten en later de wii naar Nintendo sturen als we het geld hebben. Maar hier is dus de vraag heeft iemand een idee wat we nu tijdelijk nog kunnen proberen met de wii want als we er een spel in stoppen hoor je eerst 3 keer een soort van klik en daarna niks meer dus we denken dat het heeft te maken met het ding wat de disc draait.
offline Elm
18 november 2012 16:28 | #739215
Forum God
Je zou een Disc cleaner kunnen gebruiken. Je kunt een officiële kopen voor weinig geld maar er zijn ook tutorials hoe je het zelf kunt doen.

Dit is de officiële
lenscleaner
Hier heb je een tutorial
Laatst bewerkt: 18 november 2012 16:30
offline Gohma
18 november 2012 20:09 | #739232
Emperor
Gepost door Elm
Je zou een Disc cleaner kunnen gebruiken. Je kunt een officiële kopen voor weinig geld maar er zijn ook tutorials hoe je het zelf kunt doen.

Dit is de officiële
lenscleaner
Hier heb je een tutorial

Ja ik heb de onofficiële geprobeert, maar zonder succesik denk dat het met het stuk te maken heet wat de disc draaiende houdt en niet echt de reader of lens.
offline wiijordends
19 november 2012 18:53 | #739273
Emperor
Ik weet niet waar je woont maar er is iemand woonachtig in België (West Vlaanderen)
Die je disc drive kan herstellen voor 60 euro, dat is dan incl. zijn werkuren en btw!
En als je geluk hebt en het enkel de laser is is het nog goedkoper.

Als je hem laat repareren dan is hij maar een weekje weg van je huis. En voor 60 euro kan je eindelijk weer disks spelen.

Of als je hem naar Nintendo stuurt geven ze gewoon je een nieuwe Wii in ruil voor je oude (ze zeggen dat ze hem repareren maar dat is niet zo) voor 90 euro excl btw en werkuren,zetten je winkelkanaal gegevens over maar verlies je al je opgeslagen gegevens en Je bent hem dan kwijt voor minimum 4 weken. Alle kanalen kan moet je dan weer (gratis) installeren.
Je kan sommige save files wel kopiëren naar een SD kaartje maar niet alle! Mario Kart Wii, Super Smash Bros. Brawl en variaties van Guitaar Hero kunnen NIET gekopieerd worden! Als je je Wii naar Nintendo stuurt raak je deze 100% kwijt!
Kanalen zijn gekoppeld aan je Wii's NAND en kunnen dus niet gedeelt worden met een nieuwe Wii!

Dan is er nog een andere methode dat je eventueel kan toepassen maar daar mag ik volgens de forumregels niet over spreken.

Ik heb in de tijd hetzelfde probleem meegemaakt en heb al wat kennis over de diensten van Nintendo reparaties.
offline Dyon
22 november 2012 13:14 | #739331
Camerajongetje (De enige échte)
Ik heb dit probleem ook gehad, maar ik had het geluk dat het nog binnen de garantie viel: Ik stuurde hem op naar Nintendo en binnen 2 dagen had ik hem gerepareert en wel weer terug. Voordeel is wel dat ik in Nieuwegein woonde, en hem zelf dus ook heb gebracht en opgehaalt. Ze hebben gewoon m'n Wii-Informatie overgezet op een andere Wii, mijn originele Wii naar de reparateur gestuurd en ik had dus een spiksplinternieuwe Wii. Hoe bedoel je klantenservice.

Je kunt eventueel informeren hoe-en-wat. Als je de aankoopbon nog hebt en het misschien binnen de garantie(2 jaar?) valt is het misschien voor noppes. Maar als ik jou was zou ik gewoon lekker wachten op de wii U, de info overzetten en je oude Wii of weggooien, of in een kast leggen, anders kost het je meer als dat het waard is.(waarschijnlijk ben je goedkoper uit met een nieuwe Wii)
offline Kang
13 augustus 2013 10:48 | #750258
Newbie
Ik heb het wel eens vaker meegemaakt en 9 van de 10 keer is het de lens van de wii die stuk is, die kan je voor 35 euro laten vervagen en dat is dan de lens en arbeid inclusief de btw. http://www.bandee.nl/wii-lens.html Als je zelf handig bent kan je het ook zelf proberen. Succes.
offline Hoofdletter R
13 augustus 2013 11:34 | #750263
Forum Addict
Ik snap niet hoe dit kapot kan... wat doe je dan verkeerd met je wii vraag ik me af?
offline wiijordends
13 augustus 2013 17:35 | #750281
Emperor
@ Kang en Hoofdletter R:
Dit is een topic uit 2012, waarschijnlijk is zijn probleem al opgelost en is het overbodig hier nog een reactie na te laten!
Eerst kijken naar de datum van een topic voor je reageert!

Hoe komt dat? Gewoon van zelf. Technologie is zo gemaakt van smartphone yot pc dat het na X aantal keer stuk gaat. Ik heel hetzelfde probleem gehad in het verleden.

En kang, het gaat hier wel om de disk driver en niet om de lens! Kon je afleiden aan de beschrijving (" 3 klikjes daarna niks!" Wink
Laatst bewerkt: 13 augustus 2013 17:35
offline offensive
13 augustus 2013 20:17 | #750287
Forum Hero
Gepost door wiijordends op 13 augustus 2013 17:35 | #750281
@ Kang en Hoofdletter R:
Dit is een topic uit 2012, waarschijnlijk is zijn probleem al opgelost en is het overbodig hier nog een reactie na te laten!
Eerst kijken naar de datum van een topic voor je reageert!

Hoe komt dat? Gewoon van zelf. Technologie is zo gemaakt van smartphone yot pc dat het na X aantal keer stuk gaat. Ik heel hetzelfde probleem gehad in het verleden.

En kang, het gaat hier wel om de disk driver en niet om de lens! Kon je afleiden aan de beschrijving (" 3 klikjes daarna niks!" Wink

Zelfs na een tijd afwezigheid blijf je grappig
offline UltJan
23 maart 2016 17:30 | #800401
Cool Newbie
Je moet gewoon de kern van je wii volgooien met Cubicle Silicone Weight 5. Je moet ook wat Maru in de disc drive stoppen en Lubicle Speedy op de discs.

edit mod: warning voor necro-ing van meerdere topic en een hoop fantasierijk gezwets.
Laatst bewerkt: 24 maart 2016 15:05
offline Tobias
23 maart 2016 21:10 | #800434
Junior Member
Gepost door UltJan op 23 maart 2016 17:30 | #800401
Je moet gewoon de kern van je wii volgooien met Cubicle Silicone Weight 5. Je moet ook wat Maru in de disc drive stoppen en Lubicle Speedy op de discs.

Bedankt, nu is mijn wii helemaal kapot!