ForumAlgemeenAnimé & Manga ‹ De beste anime-serie van 2013

offline Patrick
02 januari 2014 20:25 | #760405
Hoofdredacteur
Beste Allemaal,

Ik zou graag een lijst willen samenstellen met de beste anime-series van 2013. Volgens mij zitten er genoeg anime-fans om een leuke lijst samenstellen. Op basis van de belangstelling voor deze post wil ik het animegedeelte meer leven in blazen Smile

Hoe gaat het in zijn werk?
Iedereen mag drie anime-series nomineren tot 18 januari. Van 18 tot en met 19 januari kan er gestemd worden op de vijf meest genomineerde anime-series waarna we dus een winnaar hebben. Graag zie ik bij je nominaties een motivatie en een beknopte(1-2 zinnen, als die niet al aanwezig is) samenvatting van de anime. Om je hierbij te helpen is het aan te raden om de anime op b.v. anidb.net op te zoeken. Hier vind je een (redelijk) complete lijst met anime die in 2013 verschenen zijn.

Naam:
Soort: (Als nog niet eerder genomineerd)
Beknopte samenvatting: (Als nog niet eerder genomineerd)
Motivatie:

De Regels
- De eerste aflevering moet in 2013 verschenen zijn
- Een nieuw seizoen dat in 2013 gestart is mag alleen wanneer een eerder seizoen voor 1 januari 2013 was afgelopen.
- Alleen series mogen genomineerd worden (geen films/OVA's)
- Nominatie alleen geldig met een kleine motivatie

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen. Graag het format goed volgen zodat ik de lijst makkelijk compleet kan maken.

Genomineerde series

Devil Survivor 2: The Animation (1 x genomineerd)
Soort: Seinen, Demonen
Beknopte samenvatting: De wereld wordt aangevallen door demonen. Je volgt Hibiki, Daichi en Io die proberen dit met hun eigen verkregen krachten tegen te gaan.

Motivatie Patrick: Deze anime is gebaseerd op de Nintendo DS-game Shin Megami Tensei: Devil Survivor II en heeft mijn liefde voor de games gewekt. Het is een indrukwekkend verhaal waar veel actie en diepgaande gedachten in voorkomen.

Strike the Blood (1 x genomineerd)
Soort: Shounen, Fantasy, Super Power
Beknopte samenvatting: Het verhaal gaat over Akatsuki Kojou. Hij heeft de krachten van de sterkste vampier ter wereld overgenomen en hierdoor krijgt hij vele vijanden.

Motivatie Patrick: Interessant verhaal en prima gevechten. Als je een liefhebber bent van anime als Naruto en Bleach zal dat je vast ook bevallen. Let wel op want deze anime is ligtelijk Ecchi. Dat is naar mijn mening dan ook het enige wat minder is aan de serie.

Magi: The Kingdom of Magic (1 x genomineerd)
Soort: Shounen, Fantasy
Beknopte samenvatting: In een wereld vol magie en magische wapens volg je de drie hoofdrolspeler op hun reis om steeds sterker te worden.

Motivatie Patrick: Dit is het tweede seizoen van deze serie. Goede actie, leuk verhaal en zo nu en dan erg grappig.
Laatst bewerkt: 02 januari 2014 20:26
offline Mangamusicfan
02 januari 2014 22:19 | #760425
Forum King
leuk initiatief Patrick!
Ik zou zo snel mogelijk een paar series posten!
offline jochem
02 januari 2014 22:45 | #760426
Forum Hero
Bij mij staat attack on titan sowieso in de lijst. Zal nog wel een keer een top 3 maken van 2013.