ForumAlgemeenActualiteiten & Sport ‹ Het schietsport topic

offline RageFaceMax
28 februari 2014 20:27 | #763970
Newbie
Gegroet allemaal!

In dit topic praten we over schietsport!

Ikzelf beoefen al 3 jaar de schietsport. Ik ben lid van Schietvereniging Graaf Engelbrecht van Nassau (Roosendaal). Heb de eerste 2 jaar vooral met luchtgeweren en kaliber .22LR grendel-geweren geschoten, maar ik ben het laatste jaar ook begonnen te schieten met .22LR revolvers en pistolen. Schietsport is een erg gave sport waarbij je zoal concentratie als discipline nodig hebt (het is veel moeilijker dan het lijkt, een perfect bulls-eye schiet je niet zomaar).

Veel mensen maken de schietsport zwart vanwege vele incidenten waarbij (meestal) psychopaten scholen of winkelcentra binnenlopen met wapens, met ernstige gevolgen. Ik vind dit natuurlijk heel erg vervelend, want zowel ik als mijn ''schuttersmaatjes'' worden best wel vaak vies aangekeken door zowel leraren op school en leerlingen.

Iedereen moet onthouden dat er op schietverenigingen erg strenge regels en toelatingsgesprekken zijn, een ''idioot'' komt dus niet zo snel binnen.

Misschien heb jij wel eens geschoten met een luchtbuks/geweer/pistool, of ben je een sportschutter net zoals ik. Laat je ervaringen hier achter, het lijkt me erg leuk om ook ervaringen van anderen te lezen Smile
offline Quint
01 maart 2014 17:29 | #764001
Ik ben Batman
Ik heb het 1 keer gedaan in Florida:

487773_10150941675189563_1470768579_n

Ik vond het erg vet, maar ook erg onveilig en zenuwslopend. Al die mensen om je heen met van die maffe geweren kunnen elk moment besluiten jou van het leven te ontnemen: die stap is nu eenmaal aanzienlijk kleiner in zo'n schietruimte. Het voelde allemaal heel fragiel en ik was daarom totaal niet op mijn gemak. Ook de geluiden van de schoten waren veel harder dan ik had verwacht; ik schrok uit reflex bij elke knal in de ruimte.

Daarbij begreep ik niet goed waarom mensen wilden richten op 'mensen'-targets, wanneer ze ook konden kiezen uit zombie-targets of een 'gewoon' puntentarget. Vond ik ook behoorlijk disturbing.
offline RageFaceMax
01 maart 2014 21:01 | #764004
Newbie
Gaaf man! Je ging zeker James Bond-stijl? Razz het wapen dat je vasthoud lijkt namelijk erg veel op een Walther PPK (James Bond's wapen) In Nederland (in ieder geval op onze vereniging) kun je alleen op puntentargets schieten, want waarom zou je in de schietsport op mensentargets willen schieten?? Op onze vereniging is het trouwens erg veilig; er staat altijd een baanmeester die controleert of iedereen zich aan de regels houd en geen rare dingen doet. Ook is het hier verboden om met volautomatische wapens te schieten, dus je word niet gelijk overdondert door lawaai.