ForumNintendoNintendo retro ‹ Super Mario Sunshine

offline Masterswordish
26 juli 2015 15:10 | #789094
Forum Myth
Eens. Niet alleen Mario zelf was op vakantie, ook ik waande me op een tropisch eiland. Die HUB-wereld is ook de leukste die ik in een Mario-game gezien heb. Ik denk dat ik hem op plek 3 zou zetten, onder Galaxy en 64.
Laatst bewerkt: 26 juli 2015 15:10
offline SpijkerJasper
26 juli 2015 15:29 | #789101
Paladin
De sfeer en locaties waren zeker meer dan geslaagd. Gewoon een erg gezellige Mario game! Maar de gameplay is toch echt de belangrijkste factor voor mij en denk ook voor 'n hoop andere gamers. Een power-up of voorwerp moet geen standaard gimmick zijn in een Mario spel. De kracht van Mario games zit 'm in de platform-gameplay, niet het ééntonig gebruik van een waterpistool. Mario 64 is misschien dan wel achterhaald qua graphics maar speelt wel gewoon veel leuker en vertrouwder. De Galaxy games waren vernieuwend en ook wat afwijkend, maar Nintendo vergat niet om de kern van de traditionele Mario-gameplay er in te houden.
offline Elm
26 juli 2015 15:34 | #789102
Forum God
Fludd een gimmick noemen Weird Hij is nog meer broer van Mario dan freakin Luigi Furious
offline supermario-honkbal.
26 juli 2015 16:08 | #789105
Paladin
Voor mij is Sunshine nog steeds de beste (Mario-)game
offline Gohma
26 juli 2015 16:15 | #789107
Emperor
Fludd gaf JUIST een gigantisch gevoel van vrijheid. Je kon alles bereiken met die hover nozzle en je walljumps. En dan ook nog even Yoshi met de infinite flutter glitch en dan heb je al helemaal geen grenzen meer. Wink
offline azkirby
26 juli 2015 16:15 | #789108
Knight
Ik wil zo ontzettend graag een soort sequel van Sunshine.
Dit was voor mij de beste mario ooit, fludd was een leuke toevoeging en de sfeer +setting waren geweldig
offline Paul
26 juli 2015 16:42 | #789111
Gaan met die banaan!
Ik vond F.L.U.D.D. ook zeker geen gimmick. Er waren zat levels waar je het zonder moest doen voor de klassieke mario platformer actie! Gewoon die vrijheid om te gaan waar je heen wilde gaan, met slicke technische sprongen.. Ik heb Super Mario 64 nooit gespeeld origineel (de remake op de NDS wel 100%), en ik moet zeggen dat Sunshine voor mij op #2 staat.
offline Marcel
26 juli 2015 17:03 | #789113
Return of the King
Nintendo ziet Super Mario Sunshine als een gefaalde game. Miyamoto zei al eens dat het team beter hun best had moeten doen, omdat het spel gewoon nog niet helemaal goed afgerond was. Daarnaast gooide ze er wat spul tussendoor (CG filmpjes met voice acting) die buiten de gebruikelijke Mario formule vallen. Ik zie daardoor niet zo snel (eigenlijk nooit) een remake van die game verschijnen, want dan moeten eerst sommige levels helemaal omgebouwd worden en een berg bugs gefixed worden.
Laatst bewerkt: 26 juli 2015 17:04
offline SpijkerJasper
27 juli 2015 01:35 | #789133
Paladin
Gepost door Elm op 26 juli 2015 15:34 | #789102
Fludd een gimmick noemen Weird Hij is nog meer broer van Mario dan freakin Luigi Furious

Bijna het hele spel de levels schoonspuiten werd al gauw ééntonig toen ik 't spel in m'n kubus deed in 2002. En anno 2015 denk ik er niet veel anders over. Ik neem aan dat je hier wat sarcastisch bent in je reactie? Razz

En ik kan er zeker naast zitten maar ik denk dat de meeste mensen die hier Sunshine de beste Mario game vinden (en ook denken dat deze de gouden standaard was voor de reeks) wellicht, misschien of eventueel ook opgegroeid zijn met de Gamecube? Want voor mij is een Super Mario Bros 3, World, Mario 64 en Galaxy toch meer een mijlpaal in de reeks.
Laatst bewerkt: 27 juli 2015 01:43
offline Elm
27 juli 2015 02:42 | #789139
Forum God
Gepost door SpijkerJasper op 27 juli 2015 01:35 | #789133
Gepost door Elm op 26 juli 2015 15:34 | #789102

Bijna het hele spel de levels schoonspuiten werd al gauw ééntonig toen ik 't spel in m'n kubus deed in 2002. En anno 2015 denk ik er niet veel anders over. Ik neem aan dat je hier wat sarcastisch bent in je reactie? Razz

En ik kan er zeker naast zitten maar ik denk dat de meeste mensen die hier Sunshine de beste Mario game vinden (en ook denken dat deze de gouden standaard was voor de reeks) wellicht, misschien of eventueel ook opgegroeid zijn met de Gamecube? Want voor mij is een Super Mario Bros 3, World, Mario 64 en Galaxy toch meer een mijlpaal in de reeks.

Nee ben bloedserieus, je kon (kan) veel zieke tricks doen met FLUDD. Ik vind het veel meer dan een gimmick. Het is de Poltergust 3000 van Luigi Mansion. Sunshine is voor mij echter geen mijlpaal, wel qua hoeveelheid fun maar geen 'klassieker' in de zin van dat de geschiedenisboeken ingaat als revolutionair.

Ik ben opgegroeid vanaf de NES. Ben het verder wel eens met je mijlpalen lijstje.
offline SpijkerJasper
27 juli 2015 15:17 | #789163
Paladin
Gepost door Elm op 27 juli 2015 02:42 | #789139
Nee ben bloedserieus, je kon (kan) veel zieke tricks doen met FLUDD. Ik vind het veel meer dan een gimmick. Het is de Poltergust 3000 van Luigi Mansion. Sunshine is voor mij echter geen mijlpaal, wel qua hoeveelheid fun maar geen 'klassieker' in de zin van dat de geschiedenisboeken ingaat als revolutionair.

Ik ben opgegroeid vanaf de NES. Ben het verder wel eens met je mijlpalen lijstje.

Een klassieker mogen we het zeker wel noemen denk ik Smile Zo vind ik Timesplitters 2 ook een klassieker terwijl hij minder revolutionair was en destijds minder naamsbekendheid had dan GoldenEye. Wat betreft de tricks met FLUDD, en zeker als je deze goed onder de knie had, voegde wat nieuws toe aan de bekende Mario gameplay. Ik heb alleen niks met dat schoonspuiten. Werd al gauw ééntonig en daarom noemde ik het een gimmick. De wereld was geweldig leuk in elkaar gezet met sfeervolle muziek. Mario 64 blijft echter voor mij wel een meer memorabele game en beide Galaxy games maakten enorm veel indruk. Al mis ik wel de open-wereld structuur en HUB-werelden van Mario 64 en Sunshine.

offline nintendo23
28 juli 2015 23:55 | #789213
Forum Hero
Ik vond het een lauwe game wat ik me vooral kan herinneren zijn die levels zonder je flud die waren lekker oldkskool. Ik vind het een toffe game alleen Mario Galaxy en Mario 64 vind ik beter.