ForumNintendoNintendo retro ‹ GameCube aansluit-vragen en games

Was de GameCube een goed apparaat?

Nee (0%)

Totaal aantal stemmen: 11
offline DaChatter
09 september 2014 17:48 | #772047
Senior Member
Ik had vroeger een GameCube gehad en heb die weg gegooid. Ik heb er spijt van en wil een nieuwe GameCube kopen. Ik heb enkele games in bezit voor de GC, die ik een tijdje op de Wii heb gespeeld. Maar ik heb enkele vragen over het aansluiten van een GameCube en games.

- Is de GameCube regiovrij? Zo niet, kan het apparaat Europese games afspelen?

- Kan de GameCube met de Televisie verbonden worden door middel van een HDMI- of RGB-kabel? Of is het noodzakelijk om AVkabels te gebruiken om de GameCube aan te sluiten aan de TV? Want ik denk niet dat onze televisie deze kabels ondersteund?

- Is de Memory Card regiovrij?

- Hoe zit het met het saven op een memory card? Moet je elke keer als je wil saven nieuwe blokken hebben, of wordt de oude opgeslagen data overschreden?

- Mijn 6-jarige neefje komt vaak bij mij gamen en zou graag "Star Wars Rogue Leade: RS II" hebben. Is dit geschikt voor zijn leeftijd?

- Mijn neefje houdt ook van FIFA-spellen. Wat is het beste FIFA-spel op de GameCube?

- Is het nu nog waard om een GameCube te kopen?
Laatst bewerkt: 09 september 2014 19:24
offline Monokuma
09 september 2014 18:14 | #772052
Paladin
Nee. Ligt aan welke regio kan de Gamecube alleen spellen uit die regio spelen.
Nee. In europa kan het alleen via AV. (Component kabel is nooit in Europa uitgebracht)
Ja, maar als je saves van 2 verschillende regio's op 1 card doet is het riskant ofzo.
De oude data wordt overschreven, tenzij een kopie op een andere Memory Card zit.
Dat moet u zelf bekijken.
Volgens GameRankings is 2004 de beste.
Ja.
offline Proda44
09 september 2014 18:59 | #772055
Senior Member
Je kan een gamecube toch ook met scart kabels aansluiten?
offline DaChatter
09 september 2014 19:25 | #772058
Senior Member
Dus je kunt de scart cable van de Wii gebruiken op de GameCube ofzo?
offline Proda44
09 september 2014 19:29 | #772059
Senior Member
Ik denk het wel en anders koop je toch AV kabels en een scart omzetter en klaar ben je
offline DaChatter
10 september 2014 13:28 | #772107
Senior Member
Zijn de Rode Duivels een ploeg in FIFA 2004?. Want mijn neefje wil graag met de rode duivels spelen.
offline Nathan
10 september 2014 16:41 | #772122
Legende in opleiding
Gepost door DaChatter op 09 september 2014 17:48 | #772047
- Is de GameCube regiovrij? Zo niet, kan het apparaat Europese games afspelen?

- Is het nu nog waard om een GameCube te kopen?

Alle consoles van Nintendo zijn region-locked. Dit houdt in dat Europese GameCubes alleen Europese games kunnen afspelen. Hetzelfde geldt voor Japanse systemen en Amerikaase systemen. De Nintendo 3DS is by the way de eerste handheld van Nintendo die region-locked is, wanneer je de Nintendo DSi Enhanced games niet meetelt. Of het nu nog waard is om een GameCube te kopen, hangt af van de hoeveelheid tijd die je dat ding wil gebruiken.

Gepost door DaChatter op 09 september 2014 17:48 | #772047
- Mijn 6-jarige neefje komt vaak bij mij gamen en zou graag "Star Wars Rogue Leade: RS II" hebben. Is dit geschikt voor zijn leeftijd?

De PEGI heeft aan deze game geen rating gegeven, waarschijnlijk omdat de instantie toen nog niet bestond (opgericht in 2003). De ESRB uit Amerika bestond toen wel al en heeft de game toen de rating T for Teen gegeven. Echter ben ik een voorstander van filmpjes op YouTube met gameplay van die game, zeker bij retro games, omdat de rating is gebaseerd op de cultuur en situatie rondom de release. Bekijk bijvoorbeeld deze video http://www.youtube.com/watch?v=lQiAEeFwXac waarin de eerste missie van die game wordt gespeeld.

Van de andere vragen weet ik helaas niets. Ik hoop in ieder geval je hiermee een beetje geholpen te hebben.
Laatst bewerkt: 10 september 2014 16:44
offline DaChatter
11 september 2014 18:27 | #772205
Senior Member
Banjo zei dat zijn GameCube al vaker is gecrasht en dat hij in 5 jaar tijd vijf GameCubes heeft gekocht. Is de kans groot dat een GameCube crasht?
Kennen jullie casual games zoals Nintendogs en Wii Sports voor de GameCube, want mijn neefje vindt deze games erg leuk. (Leuker dan Mario, Zelda etc...)
offline Proda44
11 september 2014 18:44 | #772206
Senior Member
Ik en 5 van mijn vrienden hadden tes tijd een gamecube die heel veel uren heeft gedraaid en geen van die is gecrasht en ik hoor(op dit verhaal na) nooit dat iemands gamecube crasht dus ik zou zeggen niet zo veel kans.

Edit: mischien vindt hij dit wat, het is wel allemaal mario maar meer kon ik zo snel niet vinden.

Mario Power Tennis
Mario Superstar Baseball
Dance Dance Revolution: Mario Mix
Mario Golf: Toadstool Tour
En mario party natuurlijk
Laatst bewerkt: 11 september 2014 18:56
offline Nathan
11 september 2014 18:55 | #772208
Legende in opleiding
Mario Party 4-7, Animal Crossing, verder zou ik het niet weten.

Nintendogs, Wii Sports etc. zijn allemaal geïntroduceerd tijdens het DS en Wii tijdperk om een ruimer publiek aan te spreken (lees meer hier; artikel uit 2010 btw)
offline DaChatter
13 september 2014 00:37 | #772331
Senior Member
Ik heb nu een grijze GameCube in bezit. Welke games op de GC moet ik zeker hebben?
offline Proda44
13 september 2014 01:13 | #772332
Senior Member
Metroid prime 1 en 2
Super mario sunshine
Luigi's mansion
Bijde zelda's
Paper mario: A thousend year door
Starfox adventures
Resident Evil
Super Smash Bros. Melee
Animal Crossing
Pikmin 1 & 2
Pokemon Colosseum en XD
Ethernal Darknis(mijn persoonlijke favoriet)
de star wars rogue games
Prince of persia games( de beste vindt ik sands of time)

Ik pakte net even mijn camecube games(wat moet je anders doen om half 2 snachts) om te kijken of ik iets vergeten was en deze ben ik vergeten:
Enter the Matrix
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
Fire Emblem: Path of Radiance
GoldenEye: Rogue Agent
Mario kakt double dash(hoe kan ik die vergeten?)

Dit lijkt me wel genoeg om een tijdje door te komen Wink

Ps dit is mijn helle collectie exlusief alles wat ik al weggegooid heb.
Laatst bewerkt: 13 september 2014 11:46
offline UltJan
23 maart 2016 17:35 | #800404
Cool Newbie
De GameCube is alleen goed met wat Lubicle Speedy en als je er een Blu-Ray in propt van Captain America: Civil War. GameCube is mijn main voor 3x3 maar ik vind de 2x2 GameCube toch net niet zo goed als de Sega Genesis 2x2.
offline Tobias
23 maart 2016 21:08 | #800431
Junior Member
Gepost door UltJan op 23 maart 2016 17:35 | #800404
De GameCube is alleen goed met wat Lubicle Speedy en als je er een Blu-Ray in propt van Captain America: Civil War. GameCube is mijn main voor 3x3 maar ik vind de 2x2 GameCube toch net niet zo goed als de Sega Genesis 2x2.

Oh god!