ForumGamesOverige platformen ‹ N3ds Laptop?

offline Lupaie
28 januari 2015 11:29 | #779408
Routinier
Ik vroeg me af... Met de hype rondom 3d brillen en techniek achter n3ds, wat houdt gamedevelopers en laptop ontwikkelaren tegen om een soort gelijke 3d modus met eyetracking technologie te bouwen voor laptops? Vaak zitten daar cams boven het display, en de viewing angle is ook redelijk constant. Zeker voor gaming zie ik daar kansen
offline Mink
28 januari 2015 11:32 | #779409
Darkman
Nja, ik denk dat er simpelweg geen vraag naar is. Anders zouden ze het wel al geprobeerd hebben, ben ik bang. Eerlijk is eerlijk, ik zou nooit een 3D-laptop aanschaffen als die 100 euro duurder is dan exact dezelfde laptop zonder 3D. Maar goed, dat ben slechts ik.
offline Mark
28 januari 2015 12:08 | #779413
Inval Redacteur
Ik denk dat het energie-technisch niet interessant is. De videokaart van je laptop zal dan veel meer berekeningen moeten doen, wat meer stroom kost, terwijl ze juist vooral bezig zijn met stroombesparing. Dan daarbij ben ik bang dat ontwikkelaars lang niet hetzelfde kwaliteit beeld kunnen leveren als ze nu doen. Omdat de videokaarten over het algemeen te zwak zijn, zullen ze grafisch wat achterwege moeten laten Razz
offline Lupaie
28 januari 2015 13:13 | #779418
Routinier
Gepost door Mark V. op 28 januari 2015 12:08 | #779413
Ik denk dat het energie-technisch niet interessant is. De videokaart van je laptop zal dan veel meer berekeningen moeten doen, wat meer stroom kost, terwijl ze juist vooral bezig zijn met stroombesparing. Dan daarbij ben ik bang dat ontwikkelaars lang niet hetzelfde kwaliteit beeld kunnen leveren als ze nu doen. Omdat de videokaarten over het algemeen te zwak zijn, zullen ze grafisch wat achterwege moeten laten Razz

Kost 3d bij de 3ds meer stroom? Dat wist ik niet.
offline Mark
28 januari 2015 15:18 | #779424
Inval Redacteur
Gepost door Lupaie op 28 januari 2015 13:13 | #779418
Gepost door Mark V. op 28 januari 2015 12:08 | #779413

Kost 3d bij de 3ds meer stroom? Dat wist ik niet.

Bij de 3DS weet ik het niet precies, maar ik weet wel dat 3D beelden meer berekeningen nodig hebben. Meer berekeningen per seconde houdt in dat je meer stroom nodig hebt. Als je tenminste het aantal FPS en alle andere dingen gelijk wil houden.