ForumNintendoNintendo retro ‹ Timesplitters op de Cube

offline SpijkerJasper
18 juli 2015 16:47 | #788743
Paladin
It's time to split!

Wie kent deze games nou niet? Had je een Gamecube en je was gek op multiplayer feestjes, dan had je naast de overbekende Smash Bros Melee en natuurlijk Double Dash ook een van de TS games paraat. Hoewel deeltje 2 minder bekend was werd er wel veel aandacht geschonken aan het vervolg 'Future Perfect' die uitgebracht werd door EA Games. Deze game kwam immers op de cover van de Power Unlimited!

Sinds de Timespliters reeks heb ik niet meer zo amusante shooter gespeeld die tegelijkertijd ongelofelijk veel content bevatte. Verschillende challenges, leuke cheats, diverse opties en modes in Multiplayer, enorm veel poppetjes en natuurlijk de level-editor! Na GoldenEye en Perfect Dark op de N64 was TS2 toch wel de logische keuze als spiritueel vervolg. Misschien niet in het begin aangezien Free Radical Design (de makers van TS) weinig naamsbekendheid had. Want ook veel mensen kochten diverse 007 spellen met in het achterhoofd dat die ene Bond game op de N64 die zo erg goed was.

Maar zelfs Nightfire verbleekt bij wat Timesplitters 2 en 3 ons voorschotelde. Niet alleen wat betreft de hoeveelheid content maar ook vanwege de soepele besturing die direct van GoldenEye af leek te komen. Tegenwoordig is Timesplitters zo dood als een piertje! Ondanks de smeekgebeden en petities van hordes fans werd de reeks niet voortgezet. Zelfs een heruitgave van de eerste drie spellen in HD was nog teveel gevraagd. De game industrie was veranderd en shooters moesten serieuzer worden. Gelukkig dat Splatoon het tegendeel bewijst!

Wat zijn jullie herinneringen aan deze geweldige reeks? Welke multiplayer map speelden jullie helemaal grijs, welk knotsgek personage was jullie favoriet en welk wapen had jullie voorkeur? Graag hoor ik meer van jullie!

timesplitters-future-perfect-20050208060955054

timesplitters-future-perfect-20050301064227930

timesplitters-future-perfect-20050124032608203

timesplitters-future-perfect-20050208060953070
offline Duncan
18 juli 2015 19:26 | #788755
Forum Myth
Ik had ooit bij Future Zone in Rotterdam (toen die nog bestond) de game gekocht voor 10 euro. De multiplayer vond ik echt geweldig, waarbij ik altijd koos voor die swingende Harry Tipper. Die challenges waren ook grappig, zoals die minigame met die kat op wielen.

Ik heb er echt spijt van dat ik het tweede deel nooit hebt gespeeld.
offline SpijkerJasper
18 juli 2015 20:07 | #788761
Paladin
Gepost door Duncan op 18 juli 2015 19:26 | #788755
Ik had ooit bij Future Zone in Rotterdam (toen die nog bestond) de game gekocht voor 10 euro. De multiplayer vond ik echt geweldig, waarbij ik altijd koos voor die swingende Harry Tipper. Die challenges waren ook grappig, zoals die minigame met die kat op wielen.

Ik heb er echt spijt van dat ik het tweede deel nooit hebt gespeeld.

Ah kijk, nog een TS fan! Is ook niet zo vreemd hoor aangezien deel 2 veel minder in de spotlights stond destijds. Volgens mij las ik over een aankondiging in een oude magazine. Mijn interesse was al gelijk gewekt toen ik zag dat ex-medewerkers van Rare (GoldenEye en Perfect Dark) verantwoordelijk waren voor deze topgame.

In Future Perfect koos ik meestal dat meiske met dat blauwgroene pakje aan. De map Siberia was geweldig in multiplayer met dat karretje. Andere favoriete multiplayer levels van mij zijn Zeppelin en Chinese Restaurant. Geweldig ook die disco-theme in de map Disco-A-Gogo die ook in de end credits is te horen met een dansende Cortez.

Over muziek gesproken; wel ontzettend jammer dat de legendarische componist Graeme Norgate (GoldenEye en Perfect Dark) maar 'n klein aantal nummers schreef voor Future Perfect. Het laatste memorabele muziek stuk was toch wel Scotland the Brave Smile Erg mooi en sfeervol level met uiteraard die typische Timesplitters humor er in. De onderwaterstad is ook één van mijn favoriete levels. En de Khallos Express deed me weer zo erg denken aan het trein level van GoldenEye! Ik mis deze games...

Laatst bewerkt: 18 juli 2015 20:08
offline Volleybaas
18 juli 2015 21:08 | #788765
N1 Smash Bros. Champion 2018
"Hey! You're no zombie!"
"YAAH! *kuch ahum* yeah, i'm aware of that".

Also, anaconda b'vo
offline SpijkerJasper
19 juli 2015 00:03 | #788767
Paladin
Gepost door Volleybaas op 18 juli 2015 21:08 | #788765
"Hey! You're no zombie!"
"YAAH! *kuch ahum* yeah, i'm aware of that".

Also, anaconda b'vo

Pracht van 'n game! Smile Denk dat ik met m'n broer maar weer eens de coop ga doen.

timesplitters-future-perfect-20050316060602096-000

offline Patrick
19 juli 2015 10:53 | #788773
Redacteur / Petsy
Onlangs ook nog gespeeld met een maat van me! Geweldige games, ik zou graag een vervolg zien.
offline Marcel
19 juli 2015 11:43 | #788774
Return of the King
Ziek veel features deze games. Level editors, bots, bergen aan modes, maps alles customizen en ook nog een leuke co-op/single player campaign.

Vroegah helemaal kapotgespeeld.

de overbekende Smash Bros Melee en natuurlijk Double Dash

Soul Calibur II niet vergeten en de Dragonball Z fighting games en Wario Ware deden het bij mijn vriendengroep ook altijd goed.
offline SpijkerJasper
19 juli 2015 15:50 | #788780
Paladin
Gepost door Marcel op 19 juli 2015 11:43 | #788774
Ziek veel features deze games. Level editors, bots, bergen aan modes, maps alles customizen en ook nog een leuke co-op/single player campaign.

Vroegah helemaal kapotgespeeld.

de overbekende Smash Bros Melee en natuurlijk Double Dash

Soul Calibur II niet vergeten en de Dragonball Z fighting games en Wario Ware deden het bij mijn vriendengroep ook altijd goed.

Klopt, Soul Calibur II ook! Geweldige game met een mooie avontuurlijke vibe en prachtige soundtrack. Jammer dat deze reeks niet werd voortgezet op de Wii (SC Legends tel ik niet mee) en Wii U. Tekken Tag Tournament 2 vind ik zeker een toffe game maar ik heb gewoon veel meer met de SC reeks. DBZ en WarioWare (hoe bekend ook) heb ik niet echt gespeeld.

offline FalconPawnch
19 juli 2015 21:35 | #788786
Forum Myth
Ik heb m ook nog steeds liggen... Ik vond vooral het scala aan characters voor de multiplayer erg leuk. De meest gekke dingen gebeurden tijdens het selecteren van een character.

Jungle Queen: *beweegt dr poes naar voren* en roept "RRRRR!"

"Tonight, you sleep with the fishes"
"Me and my pussy, we're gonna have a lot of fun"
"I may be shaved but it won't mean things don't get hairy".