ForumN1ntendoLedenartikelen ‹ Waarom ik tevreden ben met het aanbod Wii U-games

offline Chris
10 januari 2016 13:43 | #798164
Member
Ik heb de beginpost gewoon gekopieerd en geplakt van een bericht die voor nintendo23 bedoeld was. En omdat mijn berichten door hem niet echt serieus worden genomen (hij blijft mij tegenspreken met slechte of geen argumenten). Bovendien wil ik met dat bericht een groter publiek bereiken dan alleen nintendo23. Ik dacht dat dit een goed onderwerp zou zijn om te bespreken en besloot om hierover een topic te openen.

Het aanbod bestaat bij de concurrentie vooral uit shooters. Ik ben door Battlefield Hardline enorm teleurgesteld in de grote hoeveelheid shooters die je op de Playstation 4 en Xbox One krijgt.

Toen ik dat spel speelde en men een match aan het laden was; dat duurde zo lang. Een vijftal minuten bij mij. Dat staat in schril contrast met Splatoon, waar het enkele seconden duurt. En dan is de match vreselijk saai. Ik sta hier en daar rond te banjeren zonder geraakt te worden en het vuur te gebruiken. In een match van meer dan tien minuten lang dan nog wel! Helemaal niet hectisch, wat bij de Ranked Battles (die jij niet kon spelen in de demo) wel het geval was. En de omslachtige besturing bij Battlefield valt ook tegen. Jij kunt het weliswaar aanpassen, maar dan nog... Het zijn nog steeds teveel knoppen die gebruikt worden. Heel veel hype en daarna toch teleurgesteld worden. En de andere shooters bevallen mij ook niet echt.

En ik ben keihard tegen voice chat! Het zijn meestal jonge kinderen die de meeste shooters als Call of Duty spelen en hun hoge stemmetjes zijn vreselijk irritant. Bovendien hoor je ook iemand anders zijn kutmuziek die luid staat. Wordt er een tactiek gepland? Nee. Wordt er over koetjes en kalfjes gepraat? Ja. Jij kunt de voice chat uitschakelen. Maar toch snap ik het nut van Voice Chat niet in.

Ik ben niet casual omdat ik geen shooters speel die op de concurrentie verkrijgbaar zijn. Ik speel series als Xenoblade Chronicles, The Legend of Zelda en Fire Emblem. Dankzij Splatoon heb ik meer liefde voor shooters die innoveren. Iets waar Nintendo zeer goed is. Je speelt en gaat je eigen weg. Je kunt rustig voortspelen zonder je het gevloek van iemand via voice chat hoort.

Dus, ik heb helemaal geen interesse in het aanbod bij de concurrentie. Sorry hiervoor.

Opmerking: Ik speelde Battlefield: Hardline op de PC.

En hierbij: Ik heb weinig vrije tijd en doe veel andere dingen dan gamen: met vrienden uitgaan, schaken... Ik heb vorig jaar nauwelijks tijd gehad om alle games die ik gekocht had eens goed door te spelen of uit te spelen (Splatoon, Zelda: Majora's Mask, Yoshi's Woolly World, Super Mario Maker, Xenoblade Chronicles 3D/X)... Voeg daarbij ook nog andere, oudere titels toe als Fire Emblem: Awakening, Donkey Kong Country: Tropical Freeze en Super Mario 3D World... Ik ben dus geen persoon die 24/7 zit te gamen en heb vele games nauwelijks aangeraakt wegens gebrek aan tijd. Ik vind het aanbod van de Wii U zelfs goed. Het enige wat ik mis is een echte Fire Emblem-game (en geen cross-over).

Zijn jullie tevreden met het aanbod Wii U-games (ook de toekomstige games tellen mee) buiten de third-party titels?
offline Nathan
10 januari 2016 14:05 | #798166
Legende in opleiding
Het aanbod van games voor de Wii U is te specifiek. In een heleboel genres is een tekort aan spellen. Het enige waar de Wii U een gigantisch overvloed heeft, zijn avonturenspellen, partygames en platformers. Bij alle andere genres is er wellicht één klapper verkrijgbaar voor de Wii U, zoals Mario Kart 8 (racing), Super Smash Bros. for Wii U (fighting), Splatoon (shooter), Xenoblade Chronicles X (RPG), Pikmin 3 (strategy), etcetera. Ik durf te wedden dat minstens 50% van de Wii U-bezitters een andere console in huis heeft om games/genres te kunnen spelen die niet of ondervertegenwoordigd zijn op Nintendo's spelcomputer. Ik hoop dan ook dat de NX krachtig genoeg is om de hedendaagse standaard te kunnen draaien en dat genoeg mensen het ding kopen zodat de third-party developers hun games ook daadwerkelijk voor het apparaat uitbrengen. Geen gimmicky stuff, want dat gaat alleen maar ten koste van het softwareaanbod.
offline Jeroen K.
10 januari 2016 14:09 | #798167
PoGo
Eens met Nathan. Lijkt erop dat Chris over het algemeen liever wat simpelere spellen speelt en daar is niks mis mee, dan is de WiiU inderdaad een prima console voor je. Maar over het algemeen is het aanbod van de concurrentie, zeker op PC, gewoon veel indrukwekkender natuurlijk.
offline Chris
10 januari 2016 14:37 | #798169
Member
Ik ben geen fan van simpele "casual"-spellen, integendeel: ik haat ze. Ik speel graag de innovatieve hardcore titels uit het aanbod. Met Xenoblade Chronicles X (wiens voorloper met de regels van de standaard van het RPG-genre brak) zal ik zeker zo'n honderden uren bezig zijn. The Legend of Zelda is de eerste Zelda-game met een open wereld, en bovendien weten we nog weinig over die game, waardoor er waarschijnlijk nog meer geïnnoveerd kan worden. En een Zelda-game is altijd een toffe ervaring. Een Fire Emblem-game is niet vertegenwoordigd in het assortiment van de Wii U games. Ik hou van de strategy en het verhaal is telkens weer uniek en tof. We hebben Shin Megami Tensei X Fire Emblem, maar dat beschouw ik meer als een Persona-game, aangezien er geen strategy in het spel te zien is en de backstory van de Fire Emblem-Mirages ontbreken.

offline nintendo23
10 januari 2016 17:20 | #798180
Forum Hero
Je kunt tevreden zijn met het aanbod maar ook in het aanbod zelf vind ik dat er op de Wii u nog teveel ontbrak. Ik bedoel een grootste nieuwe Zelda moet nog komen. Een grootst Metroid avontuur ontbreekt. Een nieuwe hardcore F Zero, Leuke goede games van kleinere series als Luigi Mansion, Kid Icarus ontbreekt. Voor de liefhebber een grote open wereld Pokemon Rpg het ontbreekt. En als dan in mijn ogen de 2D Mario al jaren lang copy past is. En series als Kirby middelmaat zijn. Vind ik dat jammer.

En wat er op de Wii u ook ontbreekt is een continue stroom aan titels 2014 was briljant maar had maar 5 games. Daar kun je simpelweg niet een console meer voor uitbrengen waar mensen 300 euro voor neer moeten tellen. En dat je blij bent met de software dat snap ik want die zijn ook dik in orde.

Maar het gaat er om dat Nintendo wat aan die droogtes doet.
offline shadowlightmew
10 januari 2016 18:43 | #798183
Emperor
Ik heb zelf ook geen klachten, heb een stapel games ondertussen voor mijn Wii U en er zitten games bij die niemand in mijn verzameling verwacht te zien. Nintendo weet iedere keer weer games toe te voegen aan mijn verzameling die mij normaal niet interesseren.
offline FalconPawnch
10 januari 2016 20:19 | #798185
Forum Myth
Gepost door nintendo23 op 10 januari 2016 17:20 | #798180
Je kunt tevreden zijn met het aanbod maar ook in het aanbod zelf vind ik dat er op de Wii u nog teveel ontbrak. Ik bedoel een grootste nieuwe Zelda moet nog komen. Een grootst Metroid avontuur ontbreekt. Een nieuwe hardcore F Zero, Leuke goede games van kleinere series als Luigi Mansion, Kid Icarus ontbreekt. Voor de liefhebber een grote open wereld Pokemon Rpg het ontbreekt. En als dan in mijn ogen de 2D Mario al jaren lang copy past is. En series als Kirby middelmaat zijn. Vind ik dat jammer.

En wat er op de Wii u ook ontbreekt is een continue stroom aan titels 2014 was briljant maar had maar 5 games. Daar kun je simpelweg niet een console meer voor uitbrengen waar mensen 300 euro voor neer moeten tellen. En dat je blij bent met de software dat snap ik want die zijn ook dik in orde.

oh kijk, n23 herhaalt weer eens wat ie al sinds registratie doet.... *GAAP*

Maar om op de originele vraag in te gaan:

Ja, ik ben wel tevreden met wat we tot nu toe hebben. De games die ik heb, zorgen bij mij voor genoeg gevulde uren. Natuurlijk hoop ook ik op wat meer pure Nintendo titels, maarjah, ik verwacht ze gewoon niet. Des te groter is de aangename verrassing als het ineens wel aangekondigd word.

Ik speel tot op heden nog veel smash, af en toe eens mario kart 8 met mn vriendin, xenoblade, super mario maker heeft me lang zoet gehouden, Fast Racing Neo is inmiddels wel weer weggezakt, maar dat komt door xeno. Ja, verder vermaak ik me nog wel met een layton game op de 3DS.
Laatst bewerkt: 10 januari 2016 20:26
offline Nopeman
10 januari 2016 20:46 | #798187
Routinier
Het aanbod bestaat bij de concurrentie vooral uit shooters.

Eeen daar ben ik gestopt met lezen. Persoonlijk ben ik ook meer te porren voor de games die Nintendo maakt, maar laten we nou niet doen alsof de PS4 en Xbox One een heel gelimiteerd aanbod hebben. Het enige wat je de consoles daadwerkelijk kan aanrekenen is dat ze heel langzaam op gang komen. Je ziet ook veel Definitive en Remastered type uitgaves langskomen, maar na een goede twee jaar kun je vast wel iets vinden wat leuk is. Op de PS4 is bijvoorbeeld zo'n Tales of Zesteria uitgekomen bijvoorbeeld. 2016 brengt daar gelukkig meer verandering in.

Voor de rest, het is makkelijk afschrijven op deze wijze waardoor Nintendo's aanbod altijd er bovenuit stijgt, maar ze werkt het simpelweg niet. Neemt niet weg dat ik het merendeel van de line-up wel kan waarderen.
offline nintendo23
10 januari 2016 21:05 | #798188
Forum Hero
Gepost door FalconPawnch op 10 januari 2016 20:19 | #798185
Gepost door nintendo23 op 10 januari 2016 17:20 | #798180

oh kijk, n23 herhaalt weer eens wat ie al sinds registratie doet.... *GAAP*

Maar om op de originele vraag in te gaan:

Ja, ik ben wel tevreden met wat we tot nu toe hebben. De games die ik heb, zorgen bij mij voor genoeg gevulde uren. Natuurlijk hoop ook ik op wat meer pure Nintendo titels, maarjah, ik verwacht ze gewoon niet. Des te groter is de aangename verrassing als het ineens wel aangekondigd word.

Ik speel tot op heden nog veel smash, af en toe eens mario kart 8 met mn vriendin, xenoblade, super mario maker heeft me lang zoet gehouden, Fast Racing Neo is inmiddels wel weer weggezakt, maar dat komt door xeno. Ja, verder vermaak ik me nog wel met een layton game op de 3DS.

Kijk Falconpawnch. Kan het weer niet laten om mij te negeren als een post hem niet aanstaat erg vermoeiend. Maar goed dit herhaal omdat het over het aanbod van de Wii u gaat dus het had wel degelijk een reden. Want dit is wat is ik mis in de line up. En een tip probeer eens niet op een vervelende manier op mij in te gaan dat houdt de sfeer goed en leuk. Iedereen weet dat je me niet mag negeer me dan.
offline FalconPawnch
10 januari 2016 21:17 | #798189
Forum Myth
Het gaat hier over waarom Chris WEL tevreden is, maar jij moet er weer zonodig je stront aan afsmeren met dat eeuwenoude gezeik. Ja natuurlijk reageer ik erop. Als niemand er wat van zegt krijg je straks nog de indruk dat we het accepteren.

Daarnaast is negeren van anderen ook niet jouw sterkste kant, dropje...
offline nintendo23
10 januari 2016 21:31 | #798190
Forum Hero
Ja en ik geef ook aan dat ik snap dat hij te tevreden is. Alleen geef ik aan dat ik de Wii u nog best wat vind missen dat is geen gezeik dat is een mening. Maar zodra er ook maar iets kritisch geschreven wordt over Nintendo kan 80% van de leden dat niet handelen. En dat is vermoeiend. En iemand mening afdoen als stront blijkt maar weer hoe jij bezig bent om de sfeer te verpesten Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Maar doe gewoon normaal dat houdt de sfeer een stuk prettigere want in het Nx topic waar we elkaars mening respecteren en accepteren is de sfeer ook heel normaal en goed.
offline Volleybaas
10 januari 2016 21:53 | #798191
N1 Smash Bros. Champion 2018
Gepost door nintendo23 op 10 januari 2016 21:31 | #798190
Ja en ik geef ook aan dat ik snap dat hij te tevreden is. Alleen geef ik aan dat ik de Wii u nog best wat vind missen dat is geen gezeik dat is een mening. Maar zodra er ook maar iets kritisch geschreven wordt over Nintendo kan 80% van de leden dat niet handelen. En dat is vermoeiend. En iemand mening afdoen als stront blijkt maar weer hoe jij bezig bent om de sfeer te verpesten Je hoeft het niet met mij eens te zijn. Maar doe gewoon normaal dat houdt de sfeer een stuk prettigere want in het Nx topic waar we elkaars mening respecteren en accepteren is de sfeer ook heel normaal en goed.

de sfeer goed? nou sorry maar dat is het al een jaar niet meer
offline nintendo23
10 januari 2016 22:09 | #798192
Forum Hero
Ik had het over vandaag.
offline Volleybaas
10 januari 2016 22:23 | #798194
Gepost door nintendo23 op 10 januari 2016 22:09 | #798192
Ik had het over vandaag.

Het feit dat je dat noemt zegt al hoe bijzonder het is dat de sfeer 1 dag goed is XD
offline Jmaster
10 januari 2016 22:32 | #798195
Forum King
E: Eh, fuck it. Geen zin.
Laatst bewerkt: 10 januari 2016 22:42
offline Marcel
10 januari 2016 23:36 | #798199
Return of the King
Koop een SSD dan zijn de laadtijden in Battlefield een stuk korter. Overigens is hardline bagger, BF4 is veel vetter.

Dat vind ik overigens wel schandalig worden de laadtijden van console-games. Destiny ook, laden, laden, updaten, downloaden en weer laden. Ik weet nog dat Nintendo er een sport van maakte om games niet of nauwelijks te laten laden (Metroid Prime, Super Mario Galaxy etc.), maar dat is tegenwoordig achterwege gelaten. Donkey Kong Tropical Freeze spande de kroon. Een platform-game met behoorlijk lange laadschermen.
offline FalconPawnch
11 januari 2016 00:47 | #798201
Forum Myth
Gepost door nintendo23 op 10 januari 2016 21:31 | #798190

Jij moet echt eens beter naar jezelf gaan kijken... Is er ook maar IETS blijven hangen van alle kritiek die jij gekregen hebt sinds je lid bent?

Oh, je geeft alleen aan dat de wii u wat mist? Goh, is dat geen gezeik? Nee, klopt, maar wel als je dat verhaal al ontelbaar keren hebt verkondigd en ermee in de herhaling valt. Dan wordt het vanzelf gezeik. Zodra er maar iets kritisch geschreven wordt? LOL!!!! Jij bent ALLEEN MAAR kritisch hahahaha... Vermoeiend??? Breek me de bek niet open.
offline nintendo23
11 januari 2016 03:31 | #798208
Forum Hero
Nogmaals negeer me dan je was vanmiddag niet aanwezig in het NX topic en zonder je gezeik over wat ik allemaal fout doe hebben we er een goede discussie. Jij oa mag mij niet ik jou niet negeer elkaar dan. Maar stop met dat gezeik richting mij. Doet dat lekker naar je mensen thuis. En mede door jou gezeik zijn we Chris zijn topic aan het verknoeien had jij mij genegeerd was er niks gebeurd. Dus nogmaals stop met dat gezeik richting mij. En ik zelf naar jou
offline HooksinVincent
11 januari 2016 06:48 | #798210
Emperor
Gepost door nintendo23 op 11 januari 2016 03:31 | #798208
Nogmaals negeer me dan je was vanmiddag niet aanwezig in het NX topic en zonder je gezeik over wat ik allemaal fout doe hebben we er een goede discussie. Jij oa mag mij niet ik jou niet negeer elkaar dan. Maar stop met dat gezeik richting mij. Doet dat lekker naar je mensen thuis. En mede door jou gezeik zijn we Chris zijn topic aan het verknoeien had jij mij genegeerd was er niks gebeurd. Dus nogmaals stop met dat gezeik richting mij. En ik zelf naar jou

Jij verknoeit de sfeer, artikelen en forum met je eentonige gezwam. Ga niet nu de paus uithangen.
offline Volleybaas
11 januari 2016 08:53 | #798211
Gepost door nintendo23 op 11 januari 2016 03:31 | #798208

je hebt door dat falcon pawnch niet de enige is toch? Zelfs crew members vinden je irritant...
offline nintendo23
11 januari 2016 09:18 | #798213
Forum Hero
hooksvincent. Nee jullie vinden het vervelend dat ik een negatieve mening herhaal. Had ik elke dag gekomen van Nintendo is briljant geweldig en fantastisch hadden jullie het niet zo erg gevonden. Het is dat ik negatief ben en dat herhaal. Ja HooksVincent leer dat er ook mensen zijn die niet alles los en vast kopen en alles adoreren als het om Nintendo gaat zoals jou. Want waar ik maybe iets positiever kan zijn over Nintendo zou jij een lesje iets minder Nintendo liefde best kunnen gebruiken.

Laatst bewerkt: 11 januari 2016 10:16
offline Volleybaas
11 januari 2016 10:13 | #798214
Gepost door nintendo23 op 11 januari 2016 09:18 | #798213
Booksvincent. Nee jullie vinden het vervelend dat ik een negatieve mening herhaal. Had ik elke dag gekomen van Nintendo is briljant geweldig en fantastisch hadden jullie het niet zo erg gevonden. Het is dat ik negatief ben en dat herhaal. Ja HooksVincent leer dat er ook mensen zijn die niet alles los en vast kopen en alles adoreren als het om Nintendo gaat zoals jou. Want waar ik maybe iets positiever kan zijn over Nintendo zou jij een lesje iets minder Nintendo liefde best kunnen gebruiken.

dus jij wilt iemand wijsmaken om ergens minder van te houden waar ze van houden?
Wat voor opvoeding zit daar achter, lol
offline jochem
11 januari 2016 10:21 | #798215
Forum Hero
Holy shit Nederlands is moeilijk of niet Nintendo23?

Het is dat ik negatief ben en dat herhaal.

Je weet zelf dat je zo bent, mensen irriteren zich er aan, dus werk hier aan. Je hoeft niet keer op keer de zelfde negatieve mening te delen hier.
offline FalconPawnch
11 januari 2016 10:32 | #798217
Forum Myth
Gepost door jochem op 11 januari 2016 10:21 | #798215
Holy shit Nederlands is moeilijk of niet Nintendo23?

Het is dat ik negatief ben en dat herhaal.

Je weet zelf dat je zo bent, mensen irriteren zich er aan, dus werk hier aan. Je hoeft niet keer op keer de zelfde negatieve mening te delen hier.

dit.
offline nintendo23
11 januari 2016 10:37 | #798218
Forum Hero
Dus je mag alleen je positieve mening vaak herhalen op deze site
Want aan de negatieve mening die herhaalt wordt storen jullie je aan. Lachwekkend.