ForumNintendoNintendo retro ‹ NES Classic Mini

offline SpijkerJasper
25 juli 2016 17:17 | #806258
Paladin
Twee weken geleden werd aangekondigd dat de NES Classic Mini er aan zat te komen en nog altijd geen topic hier op de nummer 1 Nintendo website Razz Zijn hier überhaubt nog wel mensen die de NES kennen (of Star Fox; waarvan Zero ook al compleet genegeerd werd hier).

Voor wat 't waard is; hier een aparte topic voor de NES Mini; Een compact NES'je met standaard 30 games (waar ik hierna op terug kom), die je met een HDMI kan aansluiten aan je TV en kan opgeladen worden d.m.v. USB. Dan de games...

• Balloon Fight
• BUBBLE BOBBLE
• Castlevania
• Castlevania II: Simon’s Quest
• Donkey Kong
• Donkey Kong Jr.
• DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
• Dr. Mario
• Excitebike
• FINAL FANTASY
• Galaga
• GHOSTS’N GOBLINS
• GRADIUS
• Ice Climber
• Kid Icarus
• Kirby’s Adventure
• Mario Bros.
• MEGA MAN 2
• Metroid
• NINJA GAIDEN
• PAC-MAN
• Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
• StarTropics
• SUPER C
• Super Mario Bros.
• Super Mario Bros. 2
• Super Mario Bros. 3
• TECMO BOWL
• The Legend of Zelda
• Zelda II: The Adventure of Link

Hoewel ik niks verkeerds kan zeggen over het aantal spellen, vind ik de keuze soms wel een beetje apart. Zo staan er dus wel twee delen van Castlevania, waarvan Simon's Quest niet gelijk een must-have is en makkelijk omgeruild had kunnen worden met het veel betere Dracula's Curse. Dan Super C en niet of/en de originele Contra. En why the heck hebben ze alleen Mega Man 2 er in gestopt terwijl 3 ook wereldwijd wordt gezien als absolute NES topper? Dus geen twee briljante Mega Man games maar wel 1 klassieke Castlevania en een mislukt vervolg. Ook zie ik Double Dragon II staan (mijn favoriet) als de betere sequel, maar dan weer geen Life Force i.p.v. Gradius. Persoonlijk zie ik liever deze lijst:

• Balloon Fight
• BUBBLE BOBBLE
• Castlevania
• Castlevania III: Dracula's Curse
• Donkey Kong
• Donkey Kong Jr.
• DOUBLE DRAGON II: THE REVENGE
• Excitebike
• FINAL FANTASY
• Galaga
• GHOSTS’N GOBLINS
• Ice Climber
• Kid Icarus
• Kirby’s Adventure
• Life Force
• Mario Bros.
• MEGA MAN 2
• MEGA MAN 3
• Metroid
• NINJA GAIDEN
• PAC-MAN
• Punch-Out!! Featuring Mr. Dream
• StarTropics
• SUPER C
• Super Mario Bros.
• Super Mario Bros. 2
• Super Mario Bros. 3
• Tetris
• The Legend of Zelda
• Zelda II: The Adventure of Link

Ga ik de NES Mini halen? Hell yeah! Smile Hopelijk doet Nintendo het zelfde met de SNES en N64. En bij de N64 dan niet a.u.b. maar 5 spelletjes er op zetten zoals met de VC voor de Wii en Wii U.
offline Duncan
25 juli 2016 21:52 | #806274
Forum Myth
Ik ga hem denk ik ook wel halen. Er zijn wel een hoop klassiekertjes op de NES die ik gemist heb en nog steeds graag wil spelen. Ik vind het aanbod goed, alleen jammer dat die Turtles game en Battletoads er niet in zitten.
offline SpijkerJasper
27 juli 2016 22:29 | #806370
Paladin
Gepost door Duncan op 25 juli 2016 21:52 | #806274
Ik ga hem denk ik ook wel halen. Er zijn wel een hoop klassiekertjes op de NES die ik gemist heb en nog steeds graag wil spelen. Ik vind het aanbod goed, alleen jammer dat die Turtles game en Battletoads er niet in zitten.

Klopt, en dan met name Turtles II. Wel apart dat Sega met 80 games komt voor op de Mega Drive mini. 30 8-bit games vs 80 16-bit games...hmmm.

offline Duncan
28 juli 2016 01:05 | #806373
Forum Myth
Gepost door SpijkerJasper op 27 juli 2016 22:29 | #806370

Klopt, en dan met name Turtles II. Wel apart dat Sega met 80 games komt voor op de Mega Drive mini. 30 8-bit games vs 80 16-bit games...hmmm.

"Genesis does what Nintendon't" Razz

Geen Ducktales op de NES mini vind ik ook een gemis. Kut Disney.

Wel apart dat op die Mega Drive Mini dan Streets of Rage 2 en Gunstar Heroes ontbreken. Dat zijn de grootste klassiekers op die console naar mijn mening.
Laatst bewerkt: 28 juli 2016 01:07
offline koekiemonster
28 juli 2016 08:06 | #806374
Cool Newbie
Megadrive heeft volgens mij wel gewoon streets of rage 1 - 3.
En een daadwerkelijke cartridge slot.

Oja, voor de duidelijkheid. Sega (Atgames) geeft al jaaaaaren dergelijke consoles uit.

NES Mini is gaaf en dus allang besteld!
offline N.Frufo
02 augustus 2016 19:30 | #806471
Emperor
Ik heb de NES CLASSIC MINI gerserveerd ene paar weekje terug wat een leuk inittatief van Nintendo!

Of Duncan, Nintendo is slim en wacht of het een hit word en dan een cartridge
Nintendo houd van losse onderdelen

Zoals de Wii controllers en de Wii Controllers +

SpijkerJasper leuk je hebt een topic geopend ja heeft Star Fox Zero dood genegeerd? Ik toon intresse ik kende de serie niet van Star Fox.
offline Mink
24 augustus 2016 12:53 | #807071
Forum Quint
De NES mini is een leuk apparaat, maar loop er zelf niet enorm warm van. Heb het gros van die spellen en een originele NES hier liggen, waarom zou ik dan in hemelsnaam de mini-variant kopen? Daarbij heeft het apparaat de nodige gebreken, iets wat jullie spoedig op de frontpage kunnen lezen Wink .
offline N.Frufo
24 augustus 2016 13:44 | #807074
Emperor
Nee echt wat voor gebreken?? Crying

Ik heb het al besteld Mink maar wat ik fijn vind is dat alles nieuw is dan verwaarloosdheid des controllers op Ebay of marktplaats.

Nu hopen dat het werkt. Mario