ForumN1ntendoMededelingen & Feedback ‹ Metroid 30 jaar

offline charlie1
07 augustus 2016 23:21 | #806653
Talent

Beste leden van n1ntendo en fans van deze site.

Dit is nu al 2 dagen dat ik n1ntendo volg en vindt het bijzonder triestig dat er aan een onderwerp geen aandacht besteed is. Gisteren vierde metroid zijn 30ste verjaardag ook al kwam er geen game op de wii u. Een herinnering zou mooi geweest zijn, nintendolife, nintendo.headliner, puissance-nintendo deden tenminste de moeite om er iets over te schrijven, zelfs op Twitter kwam er een groep metroid30 om de game te herinneren. Allemaal leuk om te lezen dat samus niet vergeten wordt. Zelfs een fan onder de naam doctorM64 heeft er 6 jaar over gedaan met vallen en opstaan kreeg hij eindelijk am2r klaar. Een volledige remake van metroid 2 dat downloadbaar is op Windows pc's

Dit is geen kritiek op jullie werk, jullie zijn vrij te zetten wat jullie willen maar gewoon een klein artikeltje zou een mooi gebaar geweest zijn.

Toch bedankt dat jullie tijd namen om dit te lezen.

Charlie1
offline FalconPawnch
08 augustus 2016 00:52 | #806658
Forum Myth
Nou, ik denk dat je de enige bent die er wakker van ligt... Als allerlei andere sites al zo'n stukje hebben geschreven, is het bijna overbodig om dit hier nog te doen. En wie weet is er wél een artikel in de maak. Vergeet niet dat de schrijvers/redacteurs niet altijd de tijd hebben om effe een hele lap tekst uit hun duim te zuigen. Het is overigens ook geen jubileum. Metroid heeft nooit echt hoog op de pronklijst gestaan bij Nintendo... Zeker de laatste jaren niet.
offline JORISGUY7XD
08 augustus 2016 01:42 | #806665
Emperor
http://metroid2remake.blogspot.nl/

Wie van jullie had deze stoere game al gespeeld, het is een fan-remake van Metroid II: The Return of Samus met best veel kwaliteit. Ik zit al 1,5 uur in het spel, erg leuk!
Laatst bewerkt: 08 augustus 2016 01:44
offline Mink
08 augustus 2016 12:28 | #806674
Darkman
Sorry Charlie1! Die dag hadden wij een redactievergadering en het na afloop nog posten is een beetje onzinnig in mijn optiek. Wellicht dat we bij het volgende jubileum ook daadwerkelijk een game hebben om rondom te hypen. Yummy
offline Duncan
08 augustus 2016 14:57 | #806681
Forum Legend
Volgende maand komt Metroid Prime: Federation Force uit. Misschien is het dan een beter moment om stil te staan bij de Metroid serie. Razz
offline charlie1
08 augustus 2016 16:02 | #806684
Talent
Beste leden van n1ntendo en fans, bedankt voor jullie reactie.

Ik versta dat jullie het druk hadden. We zijn ook maar mensen. Ik denk dat de geestelijke vader gunpei yokoi en het resterende r&d1 team blij geweest zouden zijn dat we samus nog steeds herdenken.

Wat velen weten of misschien vergeten zijn is dat gunpei yokoi shigeru miyamoto onder zijn armen nam destijds om hem op te leiden en zonder hem we misschien nooit mario of zelda gekend zouden hebben. Zoals het in het leven gebeurt overtreft de leerling de meester. Zoals miyamoto yokoi overtrof doet aonuma dat met miyamoto.

Hoop dat er een leerling zal opstaan en sakamoto zal overtreffen om samus haar echte verdiensten te laten zien.
offline charlie1
08 augustus 2016 16:14 | #806685
Talent
Een dankwoordje van de componist van de eerste metroid game.
I can only speak about the first Metroid game, but…

Around the time of the original release, I never got the impression the game was especially popular. However, as time passed and the internet came around, I became aware of just how popular it was, especially overseas.

The music in Metroid, I feel personally, was very different to the music in other games of the time; the sense of an individualistic sound design is very strong. I received some criticism, about the lack of melody, or how dark it sounded, but I felt I adhered to the tone of the game's story as I composed.

The fact that a piece of music containing only three notes has remained with everyone for so long is really surprising to me. I think it's because that even before music was in place, the game world of Metroid was fascinating. I have a lot of respect for the development staff from back then.

Knowing that even after thirty years the game is still supported by all sorts of people from around the world is a continuing source of courage for me as I continue to compose music, and gives me the confidence to believe in my own abilities, and push me forward.

From the bottom of my heart, I want to thank all the fans. The Metroid series continues to this day. I hope you will all continue to enjoy playing it.
offline JORISGUY7XD
08 augustus 2016 22:05 | #806691
Emperor
Brinstar en Kraid's Lair zijn echt GEWELDIG!
offline FalconPawnch
08 augustus 2016 23:22 | #806698
Forum Myth
Gepost door Duncan op 08 augustus 2016 14:57 | #806681
Volgende maand komt Metroid Prime: Federation Force uit. Misschien is het dan een beter moment om stil te staan bij de Metroid serie. Razz

ja, een mooi moment om de echte Metroid titels te eren
offline banjokazooie
09 augustus 2016 14:02 | #806711
Forum Junk
En ja hoor Nintendo heeft er voor gezorgd dat die gasten van die remake hun game offline hebben gehaald. Zorg dan zelf eens voor een goede nieuwe Metroid Nintendo.
offline Nathan
09 augustus 2016 14:46 | #806712
Legende in opleiding
Gepost door banjokazooie op 09 augustus 2016 14:02 | #806711
En ja hoor Nintendo heeft er voor gezorgd dat die gasten van die remake hun game offline hebben gehaald. Zorg dan zelf eens voor een goede nieuwe Metroid Nintendo.

Rustig, nog maar een maandje.
offline Elm
09 augustus 2016 15:38 | #806713
Forum Myth
Gepost door Nathan op 09 augustus 2016 14:46 | #806712
Gepost door banjokazooie op 09 augustus 2016 14:02 | #806711

Rustig, nog maar een maandje.

Zorg dan zelf eens voor een goede nieuwe Metroid Nintendo.
offline N.Frufo
09 augustus 2016 16:22 | #806714
Emperor
Gepost door JORISGUY7XD op 08 augustus 2016 01:42 | #806665
http://metroid2remake.blogspot.nl/

Wie van jullie had deze stoere game al gespeeld, het is een fan-remake van Metroid II: The Return of Samus met best veel kwaliteit. Ik zit al 1,5 uur in het spel, erg leuk!

Leuk er was ook een game die veel op Metroid lijken.

Ja ik vind het leuk dat je er aan denkt!

De grootste schock in de gamegeschiedenis Metroid = een vrouw!!!

Wie moet er ook vaak aan Halo de shooter denken als je Metroid ziet?