ForumGamesOverige platformen ‹ Sega Mini Megadrive

offline N.Frufo
15 augustus 2016 19:27 | #806876
Emperor
Bron: in the game.nl

Nintendo komt met een kleinere versie van de Nintendo Entertainment System en dit was voor Sega reden genoeg om ook een oud paard van stal te halen. Sega komt namelijk met nieuwe consoles die Genesis spellen kan afspelen.

Sega komt met een nieuwe console en handheld waar jij je Genesis spellen op kan gaan spelen. Deze producten zijn echter niet compleet nieuw, ze zijn al eerder op de markt geweest. Maar met het nieuws dat Nintendo een NES Mini uitbrengt vond Sega het tijd deze producten opnieuw te adverteren. De hardware wordt gemaakt in samenwerking met AtGames en krijgt 80 spellen meegeleverd. Je kunt meer spellen erop zetten door middel van een SD kaart. Ook biedt de console variant de mogelijkheid om cartridges te spelen. de features van beide zijn als volgt:

unnamed%20(3)(3)

SEGA Mega Drive Classic Game Console’ Features:

Plug & Play for your TV
Authentic SEGA Mega Drive design
80 built-in games
Compatible with original SEGA Mega Drive cartridges
Includes beloved Sonic the Hedgehog games
Two user friendly wireless controllers
Includes AV cable
Includes AC adapter

SEGA Mega Drive Ultimate Portable Game Player’ Handheld Console Features:

80 built-in games
SD card slot (for expanding your collection)
Includes USB charging cable
Includes beloved Sonic the Hedgehog games

De lijst aan games welk ertoe doen zijn ook hieronder te vinden, het aantal wordt naar 80 gebracht door zogeten Sega arcade en puzzel spellen:

Alex Kidd in the Enchanted Castle

Alien Storm
Altered Beast
Arrow Flash
Bonanza Bros.
Chakan: The Forever Man
Columns
Columns III
ComixZone
Crack Down
DecapAttack
Dr. Robotnik’sMean Bean Machine
ESWAT: City Under Siege
Eternal Champions
Fatal Labyrinth
Flicky
Gain Ground
Golden Axe
Golden Axe II
Golden Axe III
Jewel Master
Kid Chameleon
Phantasy Star 2
Phantasy Star 3
Ristar
Shadow Dancer: The Secret of Shinobi
Shinobi III: Return of the Ninja Master
Sonic & Knuckles
Sonic Spinball
Sonic the Hedgehog
Sonic the Hedgehog II
Sonic 3D Blast
Sword of Varmilion
The Ooze
Vectorman
Vectorman II
Mortal Kombat I
Mortal Kombat II
Mortal Kombat III

Tot zover het goede nieuws. Zoals eerder gezegd in het artikel zijn deze producten dus al eens uitgebracht en er wordt niet om gelogen. Het geluid schijnt niet goed te werken en ook het opslaan van saves is niet altijd goed. Onderstaand filmpje legt het misschien wel het beste uit:

Ook mist deze console een HDMI ingang, welk de NES mini wel heeft. Voor je dit product gaat kopen raad ondergetekende dan ook sterk aan op internet wat reviews te lezen.

offline Duncan
19 augustus 2016 00:12 | #806953
Forum Legend
Ik las ergens dat beide apparaten al jarenlang verkrijgbaar zijn in Japan. Nu gaan ze het in het Westen uitbrengen, waarschijnlijk zonder aanpassingen, om zo een beetje mee te kunnen liften op het verwachte succes van de NES mini. Iets met oude wijn in nieuwe zakken...
offline koekiemonster
19 augustus 2016 11:24 | #806961
Cool Newbie
Ik heb de megadrive handheld al enige jaren. het is een prima handheld en vooral fijn dat de batterijduur goed is en je games zelf kunt toevoegen via de sd-card.

Meeliften op NES-mini is het zeker niet. Deze handhelds komen namelijk om de paar maanden met een nieuwe versie. Sterker nog; het succes van dit soort heruitgaves heeft Nintendo er mogelijk toe bewogen om de NES mini uit te geven. Het is dus eerder andersom.

Daarnaast doen de SEGA clones bepaalde dingen beduidend beter (en slechter). Zoals ondersteuning voor meer games; zij het vis SD-card of daadwerkelijke cartridge ingang (op de mini console) en het standaard meeleveren van flink wat meer games.

Grootste gemis, buiten het geluid (wat nog te tolereren is btw), is het gemis van daadwerkelijke saves.
offline Duncan
19 augustus 2016 13:39 | #806967
Forum Legend
Het kan best zijn dat Nintendo door die Sega clones is geïnspireerd om dit te doen, maar het kan geen toeval zijn dat die Sega mini console en handheld worden aangekondigd na de aankondiging van de NES-mini. :p

Het lijkt mij wel een leuk hebbedingetje though, alleen de kritieken die ik op internet lees over de controller, geluid, slechte emulatie, weerhouden mij ervan om het te kopen. Zonde, want de Mega Drive heeft echt veel goede games.
offline N.Frufo
30 augustus 2017 14:56 | #822421
Emperor
Ik heb deze collection Sega Mega Drive Collection Sega Genesis voor Ps3 nu ik speel alle Shinobi games een tijd terug.

Om terug te komen:

Ja ik heb het gehad en het beeld was niet goed.
Die Nes Mini had ect mooi beeld en zuiver.

Dus als je Sega wilt spelen deze collectie is een hele mooie: Je hebt veel variant van deze collectie:

1302097034