ForumNintendoNintendo Switch ‹ Splatoon 2

online offensive
27 juli 2017 09:45 | #821483
Forum Hero
Yo ik heb inmiddels Splatoon2 ook in huis. Paar potjes het is wel weer leuk.

Maar ik druk heel vaak op de X knop. Ik heb de originele Splatoon best veel gespeeld wat gebeurde daar als je op de X knop drukte? Kan het me niet meer herinneren
offline skull kid
27 juli 2017 09:53 | #821484
Forum King
Was altijd de spring-knop. Had ik in het begin ook verschikkelijk veel last van.
online offensive
29 juli 2017 22:22 | #821538
Forum Hero
Heb er nu een paar uurtjes inzitten, ben level 10. Vind deel 2 minder leuk dan het origineel. De levels lijken kleiner kom veel vaker in gevecht en ga veel dood. Volgens mij ga je ook stuk sneller dood dan in het origineel. Mis de Gamepad wel die voegde echt wat toe aan het origineel, snel kunnen kijken waar nog moest worden geverfd, ook was het makkelijk met de superjump. Nu moet je eerst op X drukken dan iemand selecteren dan op A drukken

offline Masterswordish
31 juli 2017 12:27 | #821561
Forum Myth
Ik ben nu een tijdje aan het spelen, en ik vind het echt heel tof. Ik heb het origineel niet gespeeld, maar als Offensive zegt dat je daar minder vaak dood ging omdat je minder mensen tegen komt, vind ik het positief dat ze dit hebben aangepakt. Er zijn alleen wel echt een paar frustrerende punten, waarvan de grootste inmiddels is (ze wisselen elkaar af Wink ) dat je hoe hoger je level komt, hoe sterker de wapens worden. Een vreemde ontwikkeling, want zo ontmoedig je de wat meer casual spelers. Ik speel het een half uurtje per dag, en speel inmiddels tegen bijna alleen maar 25+ en hun wapens zijn simpelweg veel sterker dan mijn gun waardoor ik het 1 op 1 af leg. Ik word gedwongen ze te flanken of zo en dat is allemaal goed en aardig, maar wel een oneerlijk competitievoordeel.
offline Mink
31 juli 2017 12:50 | #821566
Darkman
Gepost door Masterswordish op 31 juli 2017 12:27 | #821561
Ik ben nu een tijdje aan het spelen, en ik vind het echt heel tof. Ik heb het origineel niet gespeeld, maar als Offensive zegt dat je daar minder vaak dood ging omdat je minder mensen tegen komt, vind ik het positief dat ze dit hebben aangepakt. Er zijn alleen wel echt een paar frustrerende punten, waarvan de grootste inmiddels is (ze wisselen elkaar af Wink ) dat je hoe hoger je level komt, hoe sterker de wapens worden. Een vreemde ontwikkeling, want zo ontmoedig je de wat meer casual spelers. Ik speel het een half uurtje per dag, en speel inmiddels tegen bijna alleen maar 25+ en hun wapens zijn simpelweg veel sterker dan mijn gun waardoor ik het 1 op 1 af leg. Ik word gedwongen ze te flanken of zo en dat is allemaal goed en aardig, maar wel een oneerlijk competitievoordeel.

Mwah, hier ben ik het zeker niet mee eens. Je kunt echt gemakkelijk met het allereerste wapen iedereen verslaan. Het is gewoon een kwestie van tactisch zijn. Kijk naar Call of Duty. Daar krijg je bij hoger level "betere" wapens en zelfs betere perks en dergelijke. Ik vind dat niet zozeer een slechte ontwikkeling in het spel, eigenlijk alleen maar logisch. Gelukkig zijn de latere wapens niet overpowered, of tenminste, dat idee heb ik totaal niet gehad.

Wel tof dat je het zo leuk vindt, is ook echt een top spel!
Laatst bewerkt: 31 juli 2017 12:50
offline Masterswordish
31 juli 2017 13:15 | #821572
Forum Myth
Ik heb het idee dat bij de shooters de nieuwe wapens vooral 'anders' zijn, niet per se beter. De scopes die je daar krijgt maken het wapen ook niet per definitie sterker. Hier zie je werkelijk upgrades in de wapenfamilies. Ik had bijvoorbeeld die dubbele guns, het instapmodel. Ik moest 1 op 1 tegen iemand die ze ook had, maar dan de duurdere versie. Natuurlijk legde ik het af, terwijl ik begon met schieten. Misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, misschien ben ik een noob. Maar volgens mij valt dat wel mee.
offline Mink
01 augustus 2017 11:17 | #821603
Darkman
Gepost door Masterswordish op 31 juli 2017 13:15 | #821572
Ik heb het idee dat bij de shooters de nieuwe wapens vooral 'anders' zijn, niet per se beter. De scopes die je daar krijgt maken het wapen ook niet per definitie sterker. Hier zie je werkelijk upgrades in de wapenfamilies. Ik had bijvoorbeeld die dubbele guns, het instapmodel. Ik moest 1 op 1 tegen iemand die ze ook had, maar dan de duurdere versie. Natuurlijk legde ik het af, terwijl ik begon met schieten. Misschien is het inderdaad een gevoelskwestie, misschien ben ik een noob. Maar volgens mij valt dat wel mee.

Dat idee heb ik dus bij Splatoon (2). Het zijn grafische veranderingen maar de wapens zijn niet perse beter of slechter. Ik kijk zelfs alleen bij Sub en Special, want die combi met je wapen is eigenlijk alleen het verschil.
offline Demin
05 augustus 2017 13:29 | #821704
Paladin
Ik heb Splatoon 2 ondertussen ook een paar dagen in huis en kan dus nu ook echt meepraten/reageren. Ik heb er ondertussen al krap 30 uur inzitten volgens mijn parental control app, dus dit tweede deel lijkt even verslavend als het origineel. De singleplayer modus vind ik toch echt wel verbeterd ten opzichte van het origineel. Het voelt mij veel gevarieerder en langer (blijkt achteraf overigens even lang te zijn) aan dan het eerste deel. Het blijft nog altijd een vrij korte mode en de verhaallijn is ook niet bepaald origineel, maar ik heb me er wel goed mee vermaakt en merkte naar het einde toe dat ik toch aardig geïnvesteerd ben in de lore/characters. Wel is het een gemiste kans dat ze de singleplayer niet verder uit hebben gediept tot een 'echt' substantieel onderdeel van het pakket, want ik blijf er toch nog het gevoel van een veredelde tutorial op steroids bij houden. Er zit zo veel potentie in de Splatoon singleplayer, desnoods voegen ze over 2 jaar als de gratis updates klaar zijn een betaald DLC-story expansion pack toe dat minstens 2 keer zo groot is. Als het succes van de Switch doorzet moet zoiets toch een financieel aantrekkelijke optie zijn voor Nintendo.

Volgens mij ga je ook stuk sneller dood dan in het origineel.

Dat ligt volgens mij meer aan jezelf dan aan de nieuwe instellingen (sorry Holy ) Zelf merkte ik dat namelijk ook toen ik een aantal nieuwe wapens/gear abilities ging uitproberen, maar zodra ik de Aerospray had unlocked (een van mijn mains uit deel 1) ging alles weer als vanouds.

Mis de Gamepad wel die voegde echt wat toe aan het origineel

Had ik ook de eerste 10-20 uur, maar ondertussen zit het nieuwe systeem aardig in mijn muscle memory. De gamepad was natuurlijk wel makkelijker, maar in principe mis je er als het eenmaal gewend is niet heel veel aan. Tijdens een gevecht met een tegenstander keek je in het origineel ook niet naar de gamepad lijkt me. Op een rustig moment of nadat je gesplat bent snel de x-knop indrukken werkt imo goed genoeg, alleen super jumpen is kut ten opzichte van de gamepad... maar dat deed ik sowieso vrij weinig dus met dat gemis kan ik leven. Ik heb ook het gevoel dat de nieuwe stages zo ontworpen zijn dat je beter ziet waar elk teams turf ligt en dus minder naar de map hoeft te kijken.

Je kunt echt gemakkelijk met het allereerste wapen iedereen verslaan.

Amen, mijn eerste turf war in dit spel werd ik als level 1 zonder gear van betekenis tussen de level 25-30+'ers gegooid. Ik had al geaccepteerd dat ik dat nevernooit ging winnen en focuste me maar op zoveel mogelijk grond inken om mijn level omhoog te krijgen. Bleken we dus met een landslide te winnen, had ik de meeste kills én het meeste turf geinkt. Dat voelde wel lekker als Splatoon veteraan... Devil . De volgende match overigens glorieus verloren, want als je een AFK'er in je team hebt ben je bij voorbaat al kansloos.

Ik heb het idee dat bij de shooters de nieuwe wapens vooral 'anders' zijn, niet per se beter.

In ieder geval in deel 1 - en dat lijkt hetzelfde te zijn in deel 2 - klopt dat helemaal. De upgrades in wapenfamilies zijn vaak helemaal niet een verbetering van het hoofdwapen maar de toevoeging van een andere set subwapens. En wanneer een van de 3 stats wel omhoog gaat bij een wapenupgrade is dit ten koste van een andere stat; Een Splattershot met betere firepower moet dan dus range of firerate inleveren. Wel is het zo dat de hogere wapens vaak een wat geavanceerdere speelstijl nodig hebben dan de basiswapens en hebben veel high level players het wapen dat het best bij hun speelstijl past gevonden.
online Marcel
05 augustus 2017 15:26 | #821710
Lets all watch the cast
Nog 30 minuten tot Team Mayo gehakt maakt van Team Ketchup Bye
offline Monokuma
05 augustus 2017 16:28 | #821711
Paladin
Gepost door Marcel op 05 augustus 2017 15:26 | #821710
Nog 30 minuten tot Team Ketchup gehakt maakt van Team Mayo Bye

offline Demin
05 augustus 2017 21:45 | #821715
Paladin
Ik moet mijn keuze nog maken, is er nog een team flink in de meerderheid? Of krijg je zowel als Mayo als ketchup voldoende matches tegen het andere team?
Laatst bewerkt: 05 augustus 2017 21:46
online offensive
05 augustus 2017 23:22 | #821718
Forum Hero
Gepost door Demin op 05 augustus 2017 21:45 | #821715
Ik moet mijn keuze nog maken, is er nog een team flink in de meerderheid? Of krijg je zowel als Mayo als ketchup voldoende matches tegen het andere team?

Ik speel voor ketchup en kwam regelmatig tegen andere ketchup spelers dus ik denk dat ketchup de meerderheid heeft.
offline Demin
06 augustus 2017 14:37 | #821730
Paladin
Nog bedankt voor de info offensive, het is team frietsaus geworden.
offline Benjamin
06 augustus 2017 20:20 | #821733
Huispresentator
Gepost door offensive op 05 augustus 2017 23:22 | #821718

Ik speel voor ketchup en kwam regelmatig tegen andere ketchup spelers dus ik denk dat ketchup de meerderheid heeft.

Dat zegt niks (hoewel dat wel klopt uiteindelijk), want ik speelde ook vaak genoeg tegen andere mayo-spelers.
online offensive
06 augustus 2017 22:18 | #821736
Forum Hero
Gepost door Benjamin op 06 augustus 2017 20:20 | #821733
Gepost door offensive op 05 augustus 2017 23:22 | #821718

Dat zegt niks (hoewel dat wel klopt uiteindelijk), want ik speelde ook vaak genoeg tegen andere mayo-spelers.

Zegt wel iets, want hij kan dan niet snel genoeg mayonaise tegenstanders vinden. Wat mij zegt dat er dan minder spelers voor mayonaise hebben gekozen.

offline Benjamin
07 augustus 2017 11:08 | #821745
Huispresentator
Hoe verklaar je dan de vele mayo vs. mayo-potjes?
online offensive
07 augustus 2017 11:54 | #821746
Forum Hero
Gepost door Benjamin op 07 augustus 2017 11:08 | #821745
Hoe verklaar je dan de vele mayo vs. mayo-potjes?

Dat komt omdat wij als Ketchup spelers al allemaal tegen elkaar aan het strijden waren. Dan plaatsen ze dat handjevol mayo spelers maar tegen elkaar Yummy

Nee ik heb geen idee dan.
offline Masterswordish
07 augustus 2017 12:56 | #821754
Forum Myth
Team Ketchup was volgens de stats 2/3 van alle spelers. Ik was team Mayo, dus #winning.

Ik ben trouwens overgestapt op die turbogun Aerospray nog iets. Sindsdien gaat het een stuk beter! Wat een chille gun zeg.
offline Demin
11 augustus 2017 23:47 | #821874
Paladin
Ayooh, team Mayo! Very Happy

Ik heb overigens ook meer dan genoeg matches gehad tijdens het splatfest waar ik tegen andere Mayo teams moest vechten. Dat was dan weer wel ná middernacht, dus toen lagen alle jonge ketchupvretertjes al op bed.

Leuk om te lezen dat de Aerospray bevalt, zoals ik al zei was dat in het origineel 1 van mijn mains. Voor mijn gevoel is de Aerospray wel genefd in dit deel, de subs zijn imo veel minder handig. Hopelijk komt de tweede Aerospray die ik nog moet vrijspelen met leukere subs.

Het wordt voor mij langzamerhand tijd om eens uit te zoeken hoe je gear kan customizen, dan kan ik eens serieus aan ranked matches beginnen.
offline Mink
13 augustus 2017 11:46 | #821899
Darkman
Ik ga vanaf deze week me ook maar weer eens volledig storten op Splatoon 2 Worship
offline Rico B.
13 augustus 2017 16:20 | #821904
Forum Junk
Geen nieuwsberichten meer dus? Yummy
offline Mink
13 augustus 2017 19:09 | #821905
Darkman
Kan niets beloven. Heb ook voor het eerst sinds de vakantie een vrije dag volgende week, even van genieten hoor. Iemand zin in een potje salmon run aankomende week?
offline Monokuma
13 augustus 2017 21:10 | #821906
Paladin
Ik wel! Welke dag?
offline Mink
16 augustus 2017 19:46 | #821963
Darkman
Oeps, was deze aanvraag helemaal vergeten. Nja, heb toch ook helemaal geen Splatoon 2 gespeeld, wel veel Overwatch. Moet de komende dagen weer vol aan het werk, volgende week donderdag?
online Bas
16 augustus 2017 19:56 | #821965
Slash
Ik kom echt niet aan spelen toe de laatste tijd. En elke keer dat ik wel aan spelen toekom is het niet in de buurt van WiFi. Ondertussen kan ik de singleplayer dromen...