ForumN1ntendoLedenartikelen ‹ Metroid switch/ platinium games

offline charlie1
22 januari 2017 23:24 | #814005
Talent

Zat vandaag te zoeken naar informatie over metroid na een uitspraak van regie fils aimé over een mogelijkheid van metroid en mother 3.

Toen kwam bij mijn zoektocht een post van platinium games over bayonetta 1 in samus kledij.

http://wccftech.com/platinum-games-teasing-metroid-game/

Zou er een mogelijkheid bestaan dat deze keer niet retro en zeker niet team ninja maar platinium games werkt aan de (nieuwe metroid).

Platinium games heeft voor een jonge studio toch een indrukwekkende cv. Hun relatie met nintendo is de laatste jaren positief, denk aan bayonetta 2, wonderful 101, smash bayonetta, hun hulp bij star fox zero.

En hun werk bij de concurrentie is ook van goede kwaliteit. De laatste metroid thuisconsole werd niet gesmaakt en de geruchten van een metroid door next level zagen nooit het daglicht behalve een paar tekeningen.

Denk dat nintendo begrepen heeft dat er nog steeds een achterban bestaat voor metroid en dat het nog kan groeien als er tijd en werk in gezet wordt dat ze dan een fan basis kunnen hebben naast mario en zelda.

Vooral vrouwelijke gamers kunnen gecharmeerd worden aangezien Samus de eerste vrouwelijke game heldin is en ze niet wordt uitgebuit als een babe met vrouwelijke attributen (iedereen begrijpt me wel).

Platinium games zou een goede keuze zijn mocht dit gerucht waar zijn en ze hebben bij nintendo veel vertrouwen en krediet.

Dat er een metroid game zal komen is gewoon een kwestie van tijd aangezien veel boze fans zich hebben laten horen over federation force en sakamoto san zei dat de volgende metroid waarschijnlijk op de nx/switch ging komen.

Nu rijst de vraag, wie krijgt de eer om het pareltje en de nalatenschap van gunpei yokoi en satoru okada verder te zetten en naar de top te loodsen. Het is en blijft een kamikaze opdracht om de metroid trilogie te overstijgen.

Platinium games krijgt voor mij zeker de voorkeur om er een meesterwerk van te maken.
offline FalconPawnch
23 januari 2017 00:07 | #814006
Forum Myth
Gepost door charlie1 op 22 januari 2017 23:24 | #814005

Zat vandaag te zoeken naar informatie over metroid na een uitspraak van regie fils aimé over een mogelijkheid van metroid en mother 3.

Toen kwam bij mijn zoektocht een post van platinium games over bayonetta 1 in samus kledij.

http://wccftech.com/platinum-games-teasing-metroid-game/

Zou er een mogelijkheid bestaan dat deze keer niet retro en zeker niet team ninja maar platinium games werkt aan de (nieuwe metroid).

Platinium games heeft voor een jonge studio toch een indrukwekkende cv. Hun relatie met nintendo is de laatste jaren positief, denk aan bayonetta 2, wonderful 101, smash bayonetta, hun hulp bij star fox zero.

En hun werk bij de concurrentie is ook van goede kwaliteit. De laatste metroid thuisconsole werd niet gesmaakt en de geruchten van een metroid door next level zagen nooit het daglicht behalve een paar tekeningen.

Denk dat nintendo begrepen heeft dat er nog steeds een achterban bestaat voor metroid en dat het nog kan groeien als er tijd en werk in gezet wordt dat ze dan een fan basis kunnen hebben naast mario en zelda.

Vooral vrouwelijke gamers kunnen gecharmeerd worden aangezien Samus de eerste vrouwelijke game heldin is en ze niet wordt uitgebuit als een babe met vrouwelijke attributen (iedereen begrijpt me wel).

Platinium games zou een goede keuze zijn mocht dit gerucht waar zijn en ze hebben bij nintendo veel vertrouwen en krediet.

Dat er een metroid game zal komen is gewoon een kwestie van tijd aangezien veel boze fans zich hebben laten horen over federation force en sakamoto san zei dat de volgende metroid waarschijnlijk op de nx/switch ging komen.

Nu rijst de vraag, wie krijgt de eer om het pareltje en de nalatenschap van gunpei yokoi en satoru okada verder te zetten en naar de top te loodsen. Het is en blijft een kamikaze opdracht om de metroid trilogie te overstijgen.

Platinium games krijgt voor mij zeker de voorkeur om er een meesterwerk van te maken.

Ze hadden retro Studios de afgelopen jaren natuurlijk al van Metroid overgezet naar Donkey Kong, een compleet andere game met compleet andere setting en feeling... Ik verwacht niet dat Retro weer bezig is aan een metroid. Dit zou namelijk aan de wens van de Nintendo fan voldoen en dat is nooit het geval. Nintendo moet natuurlijk weer verrassend uit de doeken komen met een vage game waar niemand op wacht. Als er een metroid in de maak is, dan is Platinum games iderdaad een gewenste ontwikkelaar, maar ik wacht dit soort dingen liever af tot de E3.

Geruchten verzieken een hoop namelijk. Het plaatje dat je bedoelde, lijkt mij gewoon een grapje.
offline niemand
23 januari 2017 00:20 | #814007
Emperor
Kunnen ze elke medewerker van Platinum games niet een paar keer clonen? Ik zie ze graag Metroid, Kid Icarus, Bayonetta 3 en een nieuwe IP maken.

@FalconPawnch
We moeten heel erg doen alsof we geen nieuwe Metroid willen en vooral geen Metroid van Retro Studios of Platinum. Dan komt ie misschien.
offline Elm
23 januari 2017 00:24 | #814008
Forum Myth
Heeft Retro Studios niet gezegd dat ze geen Metroid (Prime) meer willen doen?
offline charlie1
23 januari 2017 00:36 | #814009
Talent

Een gerucht of een hint is niet perse waar, maar ik las dat ze een project voor microsoft on hold hebben gezet en nintendo kennende nu zullen ze niet makkelijk een IP van 30 jaar oud geven aan zomaar iedereen. Other M vond ik goed maar het is waar dat ze dieper konden gaan vergeleken met corruption.

Denk dat kimishima de boodschap heeft begrepen. Als zakenman moest hij woest zijn over federation force qua verkoopcijfers omdat het onder zijn (voorzitterschap) werd uitgebracht. Ze konden het evengoed verschuiven of annuleren.

Hij zal 2x nadenken aan wie hij metroid zal laten maken. Met federation force hebben ze heel wat winst misgelopen en dat is niet voor herhaling vatbaar.

Hoop dat het platinium games is of een andere studio met een lange staat van dienst.
offline FalconPawnch
23 januari 2017 11:21 | #814016
Forum Myth
Gepost door Elm op 23 januari 2017 00:24 | #814008

lol, serieus? Het moet toch juist kikker awesome zijn om aan zo'n game te werken? Nou lijkt DK mij ook erg tof om te mogen doen, maar retro staat juist bekend om hun magische Prime games.
offline Volleybaas
23 januari 2017 11:26 | #814017
N1 Smash Bros. Champion 2018
Gepost door FalconPawnch op 23 januari 2017 11:21 | #814016

juist kikker awesome

really dude? Beat up
offline Elm
23 januari 2017 12:41 | #814020
Forum Myth

lol, serieus? Het moet toch juist kikker awesome zijn om aan zo'n game te werken? Nou lijkt DK mij ook erg tof om te mogen doen, maar retro staat juist bekend om hun magische Prime games.

Kan er naast zitten hoor. Yummy zelf hoop ik natuurlijk ook op Retro Studios, en ik kan me ook een tegenstrijdig gerucht herinneren dat Miyamoto juist zei dat Retro Studio de perfecte kandidaat is.
offline Mink
23 januari 2017 12:45 | #814022
Darkman
Gepost door Elm op 23 januari 2017 12:41 | #814020

Kan er naast zitten hoor. Yummy zelf hoop ik natuurlijk ook op Retro Studios, en ik kan me ook een tegenstrijdig gerucht herinneren dat Miyamoto juist zei dat Retro Studio de perfecte kandidaat is.

Nee true, ze willen iets anders doen. Variatie schijnt ook leuk te zijn Yummy .
offline FalconPawnch
23 januari 2017 12:52 | #814023
Forum Myth
Gepost door Mink op 23 januari 2017 12:45 | #814022

Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. Ik hoop dan alleen wel dat Retro even de DKC's op zij heeft geschoven en met iets totaal anders bezig is.
offline Mink
23 januari 2017 13:00 | #814028
Darkman
Gepost door FalconPawnch op 23 januari 2017 12:52 | #814023
Gepost door Mink op 23 januari 2017 12:45 | #814022

Dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen. Ik hoop dan alleen wel dat Retro even de DKC's op zij heeft geschoven en met iets totaal anders bezig is.

Dat doen ze ook Wink .
offline Dyon
24 januari 2017 20:52 | #814117
Camerajongetje (De enige échte)
Moet dit niet naar het Nintendo Switch subforum?
offline opposite
03 april 2019 08:44 | #829466
Newbie
Cool Smile
offline FalconPawnch
03 april 2019 17:45 | #829467
Forum Myth
random